Jaunākais izdevums

Aviokompānijām paredzēto ēdienu ražotājs SIA "Airo Catering Services Latvija" pagājušajā gadā strādāja ar 16,347 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 18,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 36,8% - līdz 112 074 eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka daļēji apgrozījuma pieaugumu ietekmēja pārdošanas cenu pieaugums materiālu un darba spēka izmaksu sadārdzinājuma dēļ, ko pilnībā neizdevās kompensēt ar konkurētspējīgām cenām.

Tāpat pagājušajā gadā saglabājās pozitīva pasažieru ceļojumu dinamika, kas ietekmēja "Airo Catering Services Latvija" sniegto ēdināšanas pakalpojumu pieaugumu aviokompānijām un kafejnīcām Rīgas lidostā. Tikmēr ģeopolitiskā nestabilitāte, sankcijas un klimatu apstākļu radītās izmaiņas pārtikas tirgos negatīvi ietekmēja kompānijas darbību, minēts ziņojumā.

Vieta, kur Rīgā top pārtika lidmašīnu pasažieriem

Pasažieriem, kuri uz tuvākām vai tālākām zemēm dodas no starptautiskās lidostas Rīga,...

Ziņojumā arī teikts, ka pērn kompānija turpināja jaunu produktu izstrādi, kas būtu konkurētspējīgi gan aviācijas, gan arī Latvijas iekšējā tirgū. Vienlaikus "Airo Catering Services Latvija" turpināja pāreju uz videi draudzīgu iepakojumu izmantošanu, energoefektivitātes uzlabošanu ražošanas procesā, kā arī turpināja darbinieku apmācības par atbildīgu patēriņu un energoefektivitāti. Tāpat strādāts pie darba vietu modernizācijas un citiem pasākumiem.

Komentējot nākotnes perspektīvas, kompānijas vadība norāda, ka pilnībā stabilizēt finanšu situāciju, nosedzot iepriekšējo gadu zaudējumus, varētu 2027. vai 2028.gadā, tomēr jāņem vērā ģeopolitiskie un klimata riski, kas var radīt būtisku nestabilitāti un finansiālo stāvokli.

Kompānijas galvenie sadarbības partneri Latvijā ir Rīgas lidosta un aviokompānija "airBaltic".

"Airo Catering Services Latvija" 2022..gadā strādāja ar 13,774 miljonu eiro apgrozījumu un 177 245 eiro peļņu.

Kompānija reģistrēta 1994.gadā, un tās pamatkapitāls ir 79 467 eiro. "Airo Catering Services Latvija" pieder Zviedrijā reģistrētajam "Airo Catering Services Sweden".

Transports un loģistika

Arodbiedrība: SmartLynx Airlines notiek kolektīvā atlaišana, kas ietērpta "pušu vienošanās" dokumentā

LETA,28.11.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētajā aviokompānijā "SmartLynx Airlines" pašlaik faktiski notiek darbinieku kolektīvās atlaišanas process, kas tiek ietērpts "pušu vienošanās" dokumentā, aģentūrai LETA pauda Latvijas Aviācijas arodbiedrības valdes priekšsēdētāja Dace Kavasa.

Viņa informēja, ka Latvijas Aviācijas arodbiedrība pārstāv gan "SmartLynx Airlines" stjuartus, gan biroja darbiniekus, vienlaikus neatklājot konkrētu biedru skaitu.

Pēc arodbiedrības rīcībā esošās informācijas, pirmdien, 24. novembrī, bijusi "SmartLynx Airlines" darbinieku sanāksme, un darbiniekiem paziņots, ka viņi var parakstīt pušu vienošanos par darba attiecību pārtraukšanu, kas paredz izmaksāt algu par nostrādāto periodu līdz pirmdienai, 24. novembrim, kā arī kompensāciju par neizmantoto ikgadējo apmaksāto atvaļinājumu.

"Parasti šādās vienošanās tiek norādīts atlaišanas pabalsts un citi labumi, bet šeit tā nav," norādīja Kavasa.

Viņa minēja, ka pušu vienošanās noteikts, ka darba devējam var nebūt pietiekami daudz finanšu līdzekļu, lai nekavējoties pilnā apmērā izmaksātu atlīdzību par neizmantoto ikgadējo apmaksāto atvaļinājumu, un darba devējs izvērtē iespējas sākt maksātnespējas procesu. "Darba devējs šīs vienošanās bija parakstījis, sagaidot darbinieku bezierunu piekrišanu un parakstu," norādīja Kavasa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētās aviokompānijas "SmartLynx Airlines", kura 24. novembrī pārtrauca darbību, īpašnieku maiņa īsi pirms tiesiskās aizsardzības procesa ierosināšanas rada daudz jautājumu, sacīja kādreizējais satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Viņš norādīja, ka veids, kādā "SmartLynx Airlines" nonāca līdz darbības pārtraukšanai, kreditoriem ir jāizvērtē un nepieciešamības gadījumā jāvēršas pret iepriekšējiem akcionāriem.

"Redzams, ka ir mēģinājums nodalīt slikto aviokompāniju no labajām aviokompānijām. Vienu daļu nobankrotēt, lai pārējās varētu turpināt darbu," skaidroja Linkaits.

Satiksmes ministrs Atis Švinka (P) intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" sacīja, ka attiecīgajam jautājumam ir pievērsies jau pirms vairākām nedēļām. "Jā, tas ir satraucoši. Mēs izmantojam visus tiesiskos elementus, lai uzraudzītu šo procesu un pievērstu pastiprinātu uzmanību atbildīgajām institūcijām," viņš sacīja.