Ražošana

Atkal apstrīd lidostas Rīga pirmā perona rekonstrukcijas konkursu

Žanete Hāka,11.08.2014

Jaunākais izdevums

Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) saņemta sūdzība par VAS Starptautiskā lidosta Rīga slēgto konkursu pirmā perona rekonstrukcijai, liecina informācija IUB mājaslapā.

Sūdzību iesniegusi piegādātāju apvienība ACB&Strabag. Pagaidām gan nav zināms datums, kad sūdzību izskatīs IUB.

Db.lv jau rakstīja, ka slēgto konkursu VAS Starptautiskā lidosta Rīga izsludināja pērnā gada 14. augustā un pieteikumus bija iespējams iesniegt līdz 23. septembrim.

Saskaņā ar slēgta konkursa nolikumu kandidātam, kurš uzaicināts iesniegt piedāvājumu, bija jāiesniedz Eiropas Savienības vai Pasaules Tirdzniecības organizācijas dalībvalstī reģistrētas bankas piedāvājuma nodrošinājums - neatsaucama bankas galvojuma veidā par kopējo summu desmit tūkstoši eiro, kas būs spēkā līdz piedāvājuma derīguma termiņa beigām.

Tāpat kandidātam, kurš uzaicināts iesniegt piedāvājumu, kopā ar piedāvājumu būs jāiesniedz bankas parakstītas izziņas oriģināls vai apliecināta kopija, kas apliecina, ka uzņēmumam pieejamie finanšu līdzekļi vai kredītlīnijas (atskaitot pārējās līgumsaistību summas) uz piedāvājuma iesniegšanas dienu nav mazāki par vienu miljonu eiro bez PVN. Kandidātam, kurš iegūs līguma slēgšanas tiesības, būs jāiesniedz Eiropas Savienības vai Pasaules Tirdzniecības organizācijas dalībvalstī reģistrētas bankas saistību izpildes galvojums - neatsaucama bankas galvojuma veidā par kopējo summu pieci simti tūkstoši eiro.

Kopējais darbu apjoms sasniedz aptuveni 57,9 tūkstošus kvadrātmetru un darbos ietilpst esošās densifalta segas demontāža, betona segas izbūve, asfaltbetona segas izbūve, apkalpes ceļu izbūve, lietus kanalizācijas kolektora, apgaismas stabu izbūve un citi darbi.

Septembrī sūdzību IUB par konkursu iesniedza SIA Skonto Būve, kura norādīja, ka konkursa nolikumā tiek prasīta pieredze vismaz 3 ceļu būvniecības projektos, kuri pieņemti ekspluatācijā, katrā no tiem kopējais ceļu būvdarbu apjoms ir ne mazāks kā 35 tūkstoši kvadrātmetru un katra objekta kopējās būvniecības izmaksas ir ne mazākas kā 5 miljoni eiro bez PVN, savukārt nolikuma apakšpunktā ir papildus prasīta pieredze vismaz 2 lidostas infrastruktūras būvniecības projektos vai autoceļa būvniecības projektos, kuri pieņemti ekspluatācijā, kur ir veikta betona segas izbūve vismaz 15 tūkstošu kvadrātmetru apjomā, tādējādi, lai izpildītu prasības, kandidātam iepriekšējo 5 gadu laikā ir jābūt pieredzei vismaz 5 ceļu būvniecības projektos, no tiem 3 projektos lidostās, jo Latvijā netiek ierīkoti autoceļi ar betona dilumkārtu. Uzņēmums uzskata, ka prasība pēc pieredzes vismaz 5 ceļu būvniecības projektos, no tiem 3 projektos lidostās, ir vērtējama ka nesamērīga, jo kandidāts, kurš realizējis, piemēram, 1 vai 2 šādus projektus, arī varētu izpildīt iepirkuma līgumu.

IUB gan izskatot sūdzību, to noraidīja, un ļāva lidostai turpināt konkursu.

Būvniecība un īpašums

Fotogalerija - Lidostas infrastruktūras attīstībā investēti 81,5 miljoni eiro

Žanete Hāka,14.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban turpinās projekts Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras attīstība, kas uzsākts laika posmā no 2013.gada līdz 2014.gadam, informē lidostas pārstāvji.

Kopējās būvdarbu izmaksas sasniedz aptuveni 81,5 miljonus eiro un šis ir vērienīgākais lidostas rekonstrukcijas projekts kopš tās uzcelšanas 1974.gadā, kā arī viens no apjomīgākajiem rekonstrukcijas projektiem Latvijā pēdējo gadu laikā.

Pirmā perona rekonstrukcija, kas vēl tiks veikta, izmaksās vēl aptuveni 10 miljoni eiro.

Projekta realizācijas rezultātā uzlabota lidojumu drošība sarežģītos meteoroloģiskos apstākļos, ievērojami samazināta lidostas darbības negatīvā ietekme uz vidi, kā arī paaugstināta skrejceļa kapacitāte un gaisa kuģu stāvvietu skaits peronos par 16 stāvvietām.

Pērn pabeigta skrejceļa segas virskārtas renovācija, skrejceļa lidjoslas pastiprināšana, papildus manevrēšanas ceļu E un D izbūves darbi, peronu nr.2 un nr.3 rekonstrukcija, ugunsdzēsēju depo izbūve un citi darbi. Patlaban darbi turpinās.

Investors

HISK uzsāk obligāciju emisiju piecu miljonu eiro vērtībā

Db.lv,07.07.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“HISK” uzsāk publisko obligāciju piedāvājumu ar likmi no 8% - 9%, tā tiks paziņota pēc pirmā izvietošanas posma noslēguma. Viens no lielākajiem infrastruktūras projektu vadības uzņēmumiem Lietuvā, kas ir arī galvenais akcionārs SIA “Latgales ceļdaris”, piedāvās obligācijas piecu miljonu eiro vērtībā, bet kopējais obligāciju programmas apjoms ir astoņi miljoni eiro.

Obligācijas pieejamas gan privātajiem, gan institucionālajiem investoriem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Šī ir pirmā obligāciju emisija uzņēmuma sešdesmit gadus ilgajā vēsturē. Iegūtie līdzekļi tiks izmantoti uzņēmuma darbības un infrastruktūras projektu finansēšanai.

“Līdz šim esam realizējuši daudzus stratēģiski svarīgus infrastruktūras projektus Lietuvā, piemēram, darbus uz Viļņas–Utenas ceļa, turpinot tos arī jaunajos, šogad noslēgtajos, galīgajos posmos. Tāpat ir pabeigta desmit kilometru garā Via Baltica posma rekonstrukcija no Pasvales līdz Lietuvas–Latvijas robežai, paplašināta Kauņas lidostas ziemeļu perona zona, pārbūvēta lielākā daļa pievedceļu Rūdininku militārajā poligonā, izbūvēts dubultās izmantošanas ceļš pie Pabrades militārās bāzes, veikti darbi Šauļu lidostā, rekonstruēta infrastruktūra Pajuostes lidlaukā, kā arī izbūvēti pamati un infrastruktūra 42 megavatu jaudas vēja enerģijas projektam Kauņas rajonā,” norāda “HISK” ģenerāldirektors Roberts Ziminskis.