Jaunākais izdevums

Apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums Balcia kļuvis par pirmo apdrošinātāju Latvijā, kas savā mobilajā lietotnē ieviesis ģeolokācijas funkciju.

ASV tehnoloģiju uzņēmuma BlueDot izstrādātais programmatūras rīks ir integrēts Balcia mobilajā lietotnē un nodrošina iespēju pielāgot apdrošināšanas piedāvājumus un atgādinājumus lietotāju vajadzībām, ņemot vērā viņu atrašanās vietu.

Turpmāk Balcia mobilās aplikācijas lietotāji visās Baltijas valstīs un Polijā saņems personalizētus ieteikumus un piedāvājumus atbilstoši viņu atrašanās vietai. Piemēram, atrodoties lidostā vai šķērsojot Latvijas robežu, varēs saņemt atgādinājumu par ceļojuma apdrošināšanas iegādi. Šī funkcija ir pieejama tiem lietotājiem, kas devuši piekrišanu atrašanās vietas datu izmantošanai.

“Mēs ticam, ka apdrošināšanas aplikācijai jābūt vienkāršai un praktiskai – kā jebkurai citai lietotnei, kas padara ikdienu ērtāku. Vēlamies, lai klienti justos droši un varētu baudīt dzīvi, kamēr mēs parūpējamies par pārējo. Tāpēc mēs nepārtraukti meklējam veidus, kā izmantot tehnoloģijas gudrāk. Sadarbībā ar BlueDot izstrādātā jaunā ģeoloķācijas funkcija palīdzēs mums piedāvāt klientiem Baltijas valstīs un Polijā gudrākus un personalizētus risinājumus – tieši tur un tad, kad tie ir vajadzīgi,” stāsta Balcia valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus.

Ģeolokācijas jeb geofencing funkcija ļauj mobilajai lietotnei reaģēt uz lietotāja atrašanās vietu. Tā darbojas, nosakot noteiktas virtuālas zonas kartē – piemēram, lidostu vai slēpošanas trasi. Kad lietotājs ienāk vai iziet no šīs teritorijas, sistēma to fiksē un var automātiski nosūtīt personalizētu paziņojumu vai atgādinājumu. Ar BlueDot risinājuma palīdzību Balcia var veidot precīzākas klientu segmentācijas, mērķētu komunikāciju un īstenot dažādas aktivitātes, kas sasaistītas ar noteiktām vietām un situācijām.

Investīcijas ģeolokācijas funkcijas izstrādē, ieviešanā un popularizēšanā Baltijas valstīs un Polijā kopumā sasniedza aptuveni 50 000 eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums Balcia jau ir izsniedzis pirmās obligātās OCTA polises elektroskrejriteņiem, kas saskaņā ar likuma izmaiņām būs nepieciešamas no šī gada 1. jūlija.

“Šodien, 28. maijā, esam uzsākuši obligātās skūteru OCTA polises tirdzniecību, un jau esam izsnieguši vairākas apdrošināšanas polises. Priecājamies redzēt, ka Balcia klienti – elektroskrejriteņu īpašnieki – iegādājas OCTA laikus, nevis atliek to uz pēdējo brīdi. Tas liecina, ka cilvēki apzinās riskus un vēlas pasargāt gan sevi, gan citus no neparedzētiem izdevumiem,” uzsver Balcia valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus.

Viņš skaidro, ka, lai gan šobrīd spēkā esošais regulējums nenosaka precīzu obligātās OCTA tirdzniecības uzsākšanas datumu elektroskrejriteņiem, Balcia izvirzīja par prioritāti jauna apdrošināšanas produkta izstrādi, lai skrejriteņu īpašnieki to varētu iegādāties vismaz 30 dienas pirms regulējuma stāšanās spēkā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums Balcia ievieš jaunu digitālo risinājumu KASKO un OCTA polišu īpašniekiem Latvijā un Igaunijā – turpmāk diennakts palīdzību uz ceļa varēs pieteikt arī mobilajā aplikācijā, kur pieteikumu tiek solīts apstiprināt divu minūšu laikā un klientam būs iespēja reālajā laikā sekot līdzi palīdzības auto atrašanās vietai.

“Katru mēnesi aptuveni 200 Balcia klienti Latvijā un Igaunijā vēršas pie mums pēc palīdzības, jo ar automobili uz ceļa atgadījies kas negaidīts. Visbiežāk tās ir dažādas tehniskas kļūmes, problēmas ar akumulatoru vai riepām. Līdz šim, lai izsauktu palīdzību, klientam bija jāzvana, jāskaidro situācija un jāgaida palīdzība, nezinot, pēc cik ilga laika tā ieradīsies. Piedzīvot problēmas ar auto ir gana satraucoši, tāpēc esam padarījuši palīdzības izsaukšanu tikpat ērtu kā picas pasūtīšanu. Tagad mūsu klienti var ērti pieteikt palīdzību Balcia mobilajā aplikācijā tikai ar dažiem klikšķiem un sekot līdzi, cik tālu atrodas palīdzības auto, kas dodas viņam palīgā,” skaidro Balcia Apdrošināšanas atlīdzību un inovāciju vadītāja Jolanta Lapa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties Junior Achievement Latvia (JA Latvia) skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) inovāciju programmai #TechTrack, par labāko atzīta komanda “FreshFoot”.

Uzņēmums radījis ierīci apavu žāvēšanai un dezinficēšanai ar UV tehnoloģiju. Ierīce rūpējas gan par apavu sausumu, gan higiēnu, padarot to īpaši piemērotu aktīva dzīvesveida piekritējiem un ikvienam, kam svarīga pēdu veselība un komforts.

Uzvarētāju komandu veido Jurģis Lindbergs un Markuss Raudivs no Ropažu vidusskolas, kuri visu mācību gadu mērķtiecīgi strādāja pie savas idejas attīstības – sākot no koncepta līdz funkcionāla prototipa izveidei. Programmas laikā viņus atbalstīja mentore, Long On Capital izpilddirektore Anna Vikmane, sniedzot jauniešiem praktisku padomu un uzņēmējdarbības virziena konsultācijas.

“#TechTrack palīdz jauniešiem praktiski apgūt, kā no idejas nonākt līdz strādājošam prototipam un reālam biznesa modelim. Tas ir veids, kā mērķtiecīgi attīstīt prasmes, kas nepieciešamas inovāciju un tehnoloģiju produktu radīšanai. Latvijai ir vajadzīgi cilvēki, kas spēj veidot šādus risinājumus, un tāpēc šī izglītības programma ir īpaši vērtīga,” uzsver izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” vadītājs Jānis Krievāns.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas lielākajā inovāciju un tehnoloģiju forumā “LOGIN 2025”, kas norisinājās 29. maijā Viļņā, paziņoti šī gada konkursa “Baltijas E-komercijas zvaigzne” laureāti.

Galveno balvu jeb Grand Prix šogad ieguva Lietuvas uzņēmums “BURGA”, kas izcēlās ar izcilu saturu un Shopify veikalu. Savukārt pašmāju uzņēmumiem izdevās saņemt sešus zeltus, sešus sudrabus un piecas bronzas. Pateicoties konkursa partneru atbalstam, šogad tika nodrošināts balvu fonds 30 000 eiro apmērā, sniedzot uzvarētājiem iespēju saņemt gan profesionālu novērtējumu, gan taustāmu ieguldījumu turpmākai izaugsmei.

Godalgotas vietas tika piešķirtas septiņās no astoņām kategorijām, izceļot veiksmīgākos e-komercijas zīmolus visā Baltijā. Interneta veikalus vērtēja starptautiska žūrija, ņemot vērā tādus kritērijus kā lietotāju pieredze, dizains un tehniskā veiktspēja. Augstāk novērtētie zīmoli saņēma zelta, sudraba un bronzas apbalvojumus. Kopš konkursa sākuma Grand Prix balvu ieguvuši pieci uzņēmumi: Azeron (2021. gads), Velosock (2022. gads), Selfnamed (2023. gads), HackMotion (2024. gads) un šī gada uzvarētājs BURGA (2025. gads).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.septembra Latvijas Bērnu atbalsta fonda (LBAF) multifunkcionālā centra “Domino” Teika jaunajās telpās turpmāk būs pieejami vismaz četri dažādi sociālas rehabilitācijas pakalpojumi.

Labiekārtošanas darbi veikti Burtnieku ielas 37, 2.stāvā, kur aptuveni 1000 kvadrātmetru platībā kopā ieguldīts vismaz 150 tūkstoši eiro, izveidojot mūsdienīgu un pieejamu vidi sociālo rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanai.

““Multifunkcionālā centra “Domino” Teika darbības mērķis ir palīdzēt vēl plašākam bērnu lokam izaugt emocionāli piepildītiem un harmoniskiem. Kopš 2019. gada mūsu sociālās rehabilitācijas pakalpojumus ir bijusi iespēja izmantot vairākiem simtiem Latvijas ģimeņu. Esmu gandarīts un pateicīgs atbalstītājiem par to, ka soli pa solim mums izdodas paplašināties un tādējādi sniegt dažāda veida sociālās rehabilitācijas pakalpojumus arvien lielākam ģimeņu skaitam. Šis ir unikāls notikums Rīgas pašvaldības vēsturē, jo kopīgiem spēkiem tiek veidota pirmā šāda vieta, kur zem viena jumta bāzējas tik daudzi un dažādi pakalpojumi no dažādām organizācijām. Atbalsts bērniem ir nozīmīgs darbs ne tikai šodienas, bet arī nākotnes vārdā, jo pēc desmit un divdesmit gadiem šo sabiedrību veidos tieši viņi,” norāda LBAF vadītājs Kaspars Markševics.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2025.gada pirmajos deviņos mēnešos apdrošināšanas sabiedrības un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) kopā pieņēmuši lēmumus par OCTA atlīdzību izmaksu 59,49 miljonu eiro apmērā, kas ir par gandrīz 8% vairāk nekā tādā pašā periodā pērn.

Turpina pieaugt arī vidējās OCTA atlīdzības lielums.

LTAB apkopotā statistika par 2025.gada pirmajiem deviņiem mēnešiem liecina, ka vidējā OCTA atlīdzība sasniegusi 1684 EUR.

“OCTA vidējās atlīdzības apmērs nemainīgi pieaug kopš 2014.gada, turklāt īpaši strauji tā kāpusi tieši pēdējos gados. Arī šī gada deviņos mēnešos tā pieaugusi par 7,77%, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

2025.gada pirmajos deviņos mēnešos kopējais apdrošinātājiem pieteikto ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg) skaits bija 26003, kas ir par 3,6% vairāk nekā pērnā gada 9 mēnešos. 69,91% negadījumu fiksēti ar saskaņoto paziņojumu, bet 30,39% CSNg ar ceļu policijas protokolu.