Jaunākais izdevums

Modes preču tirdzniecības uzņēmuma Burberry vadītāja Eindžela Erenda (Angela Ahrendts) turpmāk strādās tehnoloģiju uzņēmumā Apple, vēsta The Telegraph.

Kompānijā Apple viņa pildīs mazumtirdzniecības un tiešsaistes tirdzniecības viceprezidentes amata pienākumus.

E. Erenda Burberry nostrādājusi astoņus gadus, un viņas vadībā kompānijas preču tirdzniecība iekarojusi arī digitālo pasauli, vēsta medijs. Viņa norāda, ka pamet Burberry «izcilā formā».

Viņas vietā Burberry vadītāja amatā turpmāk darbosies Kristofers Beilijs (Christopher Bailey), kas modes uzņēmumā strādā no 2001. gada, un pēdējos sešus gadus darbojies radošā vadītāja (chief creative officer) amatā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: freepik.com/Freepik

Ne tikai gaumīgs, bet arī funkcionāls – mūsdienās viedpulkstenis ir kļuvis par vienu no pieprasītākajiem viedajiem aksesuāriem. Sākot ar iespēju sekot līdzi ķermeņa fiziskajiem rādījumiem un fitnesa progresam, beidzot ar saziņas iespējām, viedpulkstenis ir praktiska un mūsdienīga dāvana, kas iepriecinās ikvienu tās saņēmēju.

Lai gan viedpulksteņu piedāvājums ir plašs, Apple Watch modeļi ir īpaši iecienīti, pateicoties mūsdienīgam dizainam un inovatīvām tehnoloģijām. Ja arī tu vēlies kādu iepriecināt ar jaunu viedpulksteni, taču nezini kā izvēlēties – turpini lasīt! Šajā rakstā apskatīsim būtiskākos faktorus, iegādājoties Apple Watch dāvanai.

Dzīvesstils

Burberry sadedzina somas, apģērbu un smaržas vairāku miljonu vērtībā

Lelde Petrāne,19.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu modes zīmols Burberry pagājušajā gadā iznīcinājis nepārdoto apģērbu, aksesuārus un smaržas 28,6 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērtībā (31,46 miljoni eiro), ziņo BBC.

Tas darīts, lai aizsargātu zīmolu.

Iznīcināto preču vērtība, salīdzinot ar iepriekšējo finanšu gadu, augusi par 6 %.

Modes zīmoli, ieskaitot Burberry, iznīcina nenopirktās preces, lai novērstu to nozagšanu vai pārdošanu par zemākām cenām.

Burberry paziņojis, ka enerģija, kas tiek saražota, dedzinot produkciju, tiek pārveidota, lai tā kļūtu videi draudzīga.

Pēdējo gadu laikā Burberry ir smagi strādājis, lai atkal padarītu zīmolu ekskluzīvu pēc tam, kad tā pārdzīvojusi posmu, kad preču viltotāji Burberry rakstu printēja uz visām precēm, kurām vien spēja, skaidro modes eksperte Marija Malone. Un nevajadzīgo preču iznīcināšana ir daļa no procesa, viņa piebildusi.

Eksperti

Patērētāju uzvedības maiņa noved luksusa segmentu lejupslīdei

Kārlis Mārtiņš Gulbis, Signet Bank investīciju analītiķis,18.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd luksusa preču nozarē, kas vēsturiski bijusi diezgan noturīga pret ekonomiskajām grūtībām, vērojama lejupslīde patērētāju pieprasījuma un pārdošanas apjoma samazināšanās dēļ, kas tradicionāli liecina par agrīnu recesijas sākumu.

Pat patērētāji ar augstiem ienākumiem samazina tēriņus, reaģējot uz nedrošo ekonomisko situāciju, ko pēdējos gados raksturo augsta inflācija, pieaugošas procentu likmes un vispārējā globālā nenoteiktība. Pēdējā laikā daudzi ekonomiskie dati norāda uz patērētāju uzvedības maiņu, samazinot brīvos izdevumus luksusa precēm un pievēršoties pirmās nepieciešamības precēm.

Āzijas reģions, kas ir pasaulē lielākais luksusa preču tirgus, ievērojami iedragāja lielāko daļu luksusa preču uzņēmumu. Piemēram, Richemont pārdošanas apjomi gada 1. ceturksnī kopumā palikuši nemainīgi, kamēr Āzijas reģionā tie samazinājušies par 19%, no kuriem 27% samazinājums bija vērojams Ķīnā. Savukārt Swatch grupai klājies daudz grūtāk, ar 14% kopējo pārdošanas apjoma kritumu pirmajā pusgadā. Burberry veikalu pārdošanas apjomi šī gada pirmajā kvartālā samazinājās par 21%, Āzijā – par 23%. Šādi rezultāti nevarēja neietekmēt uzņēmumu akciju cenas: Burberry akciju cenas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinājās par 70,3%, Hugo Boss – par 46,6%, Dior – par 18,7%, un Swatch – par 32,8%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedpulksteņi rada draudus tradicionālajai pulksteņu industrijai

Dažkārt, izvērtējot kādu tendenču ietekmi, vieglāk ir noteikt zaudētājus nekā uzvarētājus. Līdzīgi, runājot par investīcijām tehnoloģiju kompānijās, teicis arī pasaulslavenais investors Vorens Bafets. Proti, leģendārais investors, uzstājoties ar retu lekciju kādā ASV universitātē, norādīja, ka pagājušā gadsimta pirmajā pusē bija faktiski neiespējami pateikt, kura ASV autoražotāja akcijās ieguldījumi varētu būt perspektīvākie. Spēkratu ražotāju un dažādu zīmolu bija pārāk daudz, un bija zināms, ka izdzīvot visi nespēs. Pasakot šo, V. Bafets izmeta asprātīgu padomu, ka tajā brīdī bija skaidrs, ka zaudētāji būs zirgi, un tādēļ investoram vajadzēja «šortot zirgus» (šortošana ir īso pozīciju atvēršana jeb spēlēšana uz vērtspapīru cenu kritumu).

Ražošana

Modes industrija ir otrais lielākais piesārņojuma avots uz planētas

Didzis Meļķis,10.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Burberry griež mēteli uz otru pusi; modes industrijas netīro noslēpumu paslaucīt zem paklāja kļūst aizvien grūtāk, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Luksusa preču ražotājs Burberry visai ātri – apmēram mēneša laikā – ir reaģējis uz sabiedrības sašutumu pēc jūlija beigās plašsaziņā apspriestajiem datiem par iznīcinātās produkcijas apjomu iepriekšējā finanšu gadā. Kompānijas ziņojumā bija teikts, ka ir tikušas sadedzinātas tirdzniecībai nepiemērotas preces 37 miljonu USD vērtībā, no kā vairāk nekā trešā daļa bijušas smaržas.

Ražotājs skaidrojis, ka tā rīcība konkrētajā pozīcijā saistīta ar licences laušanu ar ASV ražotāju Coty, un modes industrijas līderiem ir argumentu arsenāls par labu biznesam apgrūtinošo uzkrājumu iznīcināšanai, tomēr tas nav attaisnojums turpinoši postošajai ietekmei uz vidi, kurā sava daļa ir arī novecojušo kolekciju iznīcināšanai.

Eksperti

Pieci iemesli, kas padara iPhone par kulta preci

Dainis Dembovskis - mobilo sakaru operatora «BITE» tehnoloģiju eksperts,27.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Funkcionalitāte, ātrdarbība, stabilitāte - ar šīm lietām mēdz lepoties teju ikviens viedtālruņu ražotājs, tomēr tikai daži no zīmoliem iekļūst kulta preču statusā. Kā tehnoloģiju gigantam «Apple» nemainīgi izdodas saglabāt līderpozīcijas?

«iPhone» lietotāji visā pasaulē ar entuziasmu gaida ziņas par jauniem modeļiem, atjauninājumiem vai programmatūras versijām. Arī Latvijā šīm viedierīcēm ir prāvs cienītāju pulks.

Drosme un paļaušanās

Stīvs Džobs iedibināja tradīciju, ka «Apple» inženieri produktus rada, primāri domājot par sevi, tāpēc tiem jābūt īpaši inovatīviem, kvalitatīviem - tādiem, kurus viņi paši gribētu pirkt un lietot.

Interesanti, ka teju visus jaunos programmproduktus «Apple» drosmīgi nodod lietotājiem beta versijās, tā ļaujot viņiem iesaistīties to pilnveidošanā. Piemēram, operētājsistēmas «iOS12» beta versija lietotājiem pieejama jau kopš šā gada jūnija, lai gan oficiālā tās «pirmizrāde» plānota tikai rudenī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas valdības konkurences regulators veicis kratīšanas Apple pārstāvniecībā šajā valstī. Kratīšanu laikā, kuras ilgušas 24 stundas, izņemti dokumenti, un tās ir daļa no Francijas valdības pretmonopola izmeklēšanām.

Izmeklētājus interesējot attiecības starp Apple un tās produkcijas izplatītājiem. Kompānija apsūdzēta priekšrokas došanā saviem veikaliem, nevis izplatītājiem, kā, piemēram, uzņēmumam eBizcuss, kas nodarbojies tikai ar Apple produktu tirdzniecību, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi. Uzņēmums norādījis, ka bijis sarežģīti tikt pie jaunākajiem Apple produktiem, kamēr tajā pašā laikā Apple veikaliem šādu problēmu neesot bijis.

Apple Francijā savu veikalu atvēra 2009. gada novembrī. Tas vietējam uzņēmumam eBizcuss izraisījis tirdzniecības apjomu strauju samazināšanos. Uzņēmums arī apgalvo, ka nesot spējis izveidot saprātīgus iPad un MacBook Air piegādes kanālus no Apple. Tāpat uzņēmums apgalvojis, ka Apple ne tikai apgrūtina produktu tirdzniecību, bet arī ar zemām cenām cenšas pārvilināt klientus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple līdzdibinātājs Stīvs Džobss jau 1984. gadā, kad Apple nāca klajā ar Macintosh personālo datoru, apsvēris mobilā tālruņa izgatavošanu ar kompānijas zīmolu, atklājis bijušais tehnoloģiju giganta izpilddirektors Džons Skullejs (John Sculley).

«Es atceros, ka mēs pie Mac tālruņiem strādājām 1984. gada nogalē. Stīvs jau tobrīd domāja par šādiem produktiem,» sarunā ar CNBC sacīja Dž. Skullejs. «Viņš mēdza sacīt, ka svarīgākās lietas nav tās, kuras tiek ražotas, bet gan tādas, kuras netiek. Viņš stingri iestājās par [tehnoloģiju] vienkāršošanu,» atzina bijušais Apple izpilddirektors.

Viņš arī norādīja, ka lētāku produktu izstrāde nav uzskatāma par atteikšanos no S. Džobsa vīzijas. «Es neuzskatu, ka nākšana klajā ar plašāku produktu klāstu ir kompromisa meklēšana. Es nedomāju, ka viņi ķersies pie simts dolārus vērtiem viedtālruņiem. Esmu pārliecināts, un to arī apstiprina mani avoti, ka viņi uzlabos savus galvenos produktus,» sacīja Dž. Skullejs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar iPhone X Apple pierāda, ka nav aizmirsis, kā izstrādāt inovatīvus risinājumus

Viedtelefonu tirgus izveidošanā nenovērtējamu pienesumu devušā iPhone desmit gadu jubilejā Apple savus cienītājus aplaimojis ne vien ar ikgadējo «āboltelefona» uzlabojumu iPhone 8 veidolā, bet arī krietni pārveidotu jubilejas versiju iPhone X. Un, ja «astotnieka» pirmajā tirdzniecības dienā pircēju attieksme bija neierasti vēsa, tad X jeb «desmitnieks» parādīja, ka fanātisko Apple lietotāju entuziasms joprojām nav pagaisis. Kilometriem garas rindas metropolēs, un arī Rīgā prezentācijas pasākumā Euronics veikalā visi pieejamie eksemplāri tika izķerti dažās minūtēs.

Vai tiešām tādai ažiotāžai ir pamatots iemesls? Jāsāk ar to, ka iPhone X iestrādātas vairākas tehnoloģijas, kas vismaz Apple ir jaunums. Ārpus kaliforniešu apjūsmotāju pulka gan lielākā daļa no tām jau labu laiku ir redzētas un aptaustītas. Tomēr pieminēšanas vērtas tās ir.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank ieviesusi Apple Pay norēķinu iespējas tiešsaistes tirgotājiem visās trīs Baltijas valstīs.

Tagad iepērkoties internetā, pircējiem ir iespēja veikt apmaksu ne tikai ar bankas maksājumu kartēm vai internetbankas risinājumu, bet arī caur e-maku - Apple Pay. Šobrīd šādu iespēju var izmantot visi e-komercijas lietotāji savās Apple ierīcēs, iepērkoties pie tirgotājiem, kuri izmanto Swedbank EveryPay risinājumu.

Kā norāda Valdis Vaišļa, Swedbank Naudas pārvaldības daļas vadītājs: “Pēdējo trīs gadu laikā klientu interese veikt maksājumus caur Apple e-maku ir bijusi ļoti augsta. Maksājumu skaits 2022. gadā pieaudzis 3,5 reizes un sasniedzis 50 miljonus maksājumu. No kopējiem Swedbank apkalpotajiem maksājumiem tirdzniecības vietās, tie jau aizņem 20%. Un īpaši straujš pieaugums novērots tieši pagājušajā gadā, kad ar Apple e-maka starpniecību pārskaitīti 627 miljoni eiro. Tagad ieviestā iespēja arī tirgotājiem ļauj iekļaut Apple Pay savās e-komercijas platformās, kas palīdzēs klientiem vēl vienkāršāk samaksāt par precēm un pakalpojumiem.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot pakalpojumu klāstu 13 Eiropas valstīs, sākot no 26. jūnija Visa kartes lietotāji Latvijā var norēķināties izmantojot Apple Pay, informē Visa.

Tiesa, izvēloties šo norēķinu iespēju, redzams, ka pašlaik Apple pay pieejams tikai Monese un Revolut karšu īpašniekiem (skatīt galerijā).

«Revolut» saviem klientiem ir ieviesis «Apple Pay» ne vien Latvijā, bet vēl 27 valstīs, informē Revolut. Salāgot savu «Revolut» karti ar «Apple Pay» funkciju klienti var gan caur «Revolut» sīklietotni, gan caur «Wallet» sīklietotni.

«Mūsu galvenais mērķis – sniegt klientiem lietderīgu rīku, kas palīdzētu pārvaldīt ikvienu viņu personīgo finanšu jomu. Iespēja norēķināties ātri, ērti un droši ir neatdalāma no šī mērķa. Šī funkcija ir būtiska mūsu klientiem visā Eiropā, tādēļ priecājamies, ka šodien to varam piedāvāt jau 28 valstīs. Tas ir svarīgs solis, sniedzot mūsu klientiem iespēju pārvaldīt savas finanses tā, ka viņi paši vēlas», apgalvo Arthur Johanet, «Revolut» maksājumu ar kartēm vadītājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tirgus dalībnieki šobrīd aktīvi mēģina izzīlēt to, kāda varētu būt ASV un Irānas saasinājumu attīstība. Pagaidām joprojām lielākajai daļai Volstrītā bāzes scenārijs paredz to, ka tālāki asumi būs, lai gan tie tomēr nepāraugs plašākā jaunā karadarbībā.

Tādējādi, neskatoties uz dažādiem nemierīgiem jaunumiem, gada sākums daudzām populārām akcijām ir bijis visai veiksmīgs. Turpina pieaugt, piemēram, lielo ASV tehnoloģiju līderu akciju vērtība. Apple akcijas cena kopš gada sākuma palielinājusies par 1,6%, Alphabet (Google mātes uzņēmums) pat par 4,1% līdz 1395 ASV dolāru atzīmei un Facebook - par 3,8%.

Liela daļa aptaujāto finanšu ekspertu teic, ka, ģeopolitikai esot sakarsētai, finanšu tirgū sagaidāmas palielinātas svārstības. Viedokļi par nepieciešamajām darbībām ar naudu šādos laikos gan ir visai dažādi. Visai daudzi turpina norādīt, ka jebkuru straujāku akciju atkāpšanos drīzāk derētu izmantot, lai šos vērtspapīrus iegādātos lētāk.

Pasaulē

Arī Burberry ievieš jaunu kolekciju izplatīšanas modeli

LETA,20.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu modes nams Burberry sācis tirgot jauno kolekciju uzreiz pēc skates Londonas modes nedēļā, turpinot zīmolu Tom Ford un Tommy Hilfiger Ņujorkā aizsākto tendenci.

Modes industrijā ierasts, ka kolekcija pārdošanā nonāk vairākus mēnešus pēc izrādīšanas modes nedēļā. Taču interneta laikmetā, kad fotogrāfijas no skates uzreiz nonāk atklātībā un «ātrās modes» zīmoli tērpus nokopē vēl pirms oriģinālu parādīšanās veikalu plauktos, parastā kārtība tiek mainīta.

«Man patīk tradicionāla, skaista, lēni tapusi amatniecība, bet mēs dzīvojam laikā, kad viss mainās. Ātrums ir ļoti nozīmīgs,» norāda Burberry radošais direktors Kristofers Beilijs. «Mēs mainām veidu, kādā strādājam, domājam un dzīvojam.»

Londonas un Ņujorkas modes nedēļās vērstas uz modes biznesa veicināšanu, kamēr Milānā un Parīzē lielākais uzsvars likts uz māksliniecisko izpaušanos. Tādi luksusa zīmoli kā Dior un Chanel uzstāj, ka acumirklīga kolekcijas nonākšana pārdošanā varētu izjaukt radošo procesu.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga investēs vairāk nekā 6 miljonus eiro luksusa segmentā

Žanete Hāka,16.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas apģērbu mazumtirgotājs Apranga Group luksusa veikalu segmentā investējis aptuveni 20 miljonus Lietuvas litu (vairāk nekā 4 miljonus latu), liecina uzņēmuma paziņojums NASDAQ OMX Vilnius.

Uzņēmums šonedēļ atvēris dažādu luksusa zīmolu veikalu Tallinā. Veikalā pārstāvēti tādi zīmoli kā Gucci, Dolce & Gabbana, DSquared2 un Ralph Lauren. Investīcijas veikalā sasniedz 0,5 miljonus eiro, un kopējais veikala lielums ir 350 kvadrātmetri.

Patlaban attīstība luksusa segmentā ir viens no Apranga Group stratēģiskiem mērķiem. Kopumā šogad ir atvēri vai atjaunoti seši veikali – Burberry veikals Tallinā, Rīgā, pēdējā koncepta veikals Emporio Armani un Ermenegildo Zegna Rīgā, kā arī Nude Tallinā un Rīgā.

Kopējais investīciju apjoms šajos projektos sasniedz 3,2 miljonus eiro.

Tāpat šajā nedēļā Apranga Group ir sākusi luksusa veikalu reorganizāciju Viļņas rātslaukumā. Līdz nākamā gada beigām tajā tiks atvērti Burberry, Emporio Armani, Ermenegildo Zegna un Hugo Boss, kā arī Mados Linija veikali. Šajā projektā investīcijas veido 2,9 miljonus eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmums Apple gatavojas parādzīmju pārdošanai aptuveni 17 miljardu ASV dolāru apmērā, kas varētu būt otra lielākā korporatīvo obligāciju emisija vēsturē, raksta Financial Times.

Pagājušajā nedēļā pasaules vērtīgākā kompānija publicēja pirmā ceturkšņa datus, kas uzrādīja labākus rezultātus, nekā iepriekš gaidīts, un ziņoja, ka plāno palielināt akciju atpirkšanas apjomu no 60 miljardiem dolāru līdz 90 miljardiem dolāru, kas tiks finansēts no vietējā un starptautiskā tirgū pārdoto parādzīmju kapitāla.

Apple varētu savas obligācijas piedāvāt eirozonā, kur procentu likmes ir zemākas nekā ASV, tādējādi arī diversificējot Apple parādzīmju investoru portfeli.

Apple jau pirms gada pārdeva obligācijas 17 miljardu ASV dolāru apmērā, kas toreiz bija visu laiku lielākais parādzīmju apjoms pasaulē, un pieprasījums pēc tām sasniedza 50 miljardus dolāru. Šo apjomu pēc pieciem mēnešiem pārspēja ASV telekomunikāciju uzņēmums Verizon, kurš pārdeva parādzīmes 49 miljardu ASV dolāru apmērā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple nākamnedēļ, 12.septembrī prezentēs jauno iPhone 8 modeli, un tirgus dalībnieki sagaida iespaidīgu prezentāciju, tādēļ cerams, ka kompānija nesagādās vilšanos.

Patlaban ir pagājuši nedaudz vairāk kā 10 gadi kopš iPhone debijas tirgū, un tas bija viens no pīlāriem pašreizējām tirgus tendencēm un pircēju pieprasījumam.

Kopš iPhone debitēja tirgū Apple akcijas cena ir augusi par vairāk nekā 820%, taču tirgus ir skarba vieta un investori neskatās pagātnē, bet gan domā par nākotni. Līdz ar to patlaban jautājums ir, kādā virzienā dosies uzņēmums un vai iegādāties akcijas, gaidot iPhone 8.

Portāls MarketWatch apkopojis piecus iemeslus, kādēļ ir vērts iegādāties uzņēmuma akcijas un piecus iemeslus, kādēļ būt piesardzīgiem.

Kādēļ iegādāties Apple akcijas?

1. Tirgus noskaņojums ir uzlabojies. Pēc diezgan neveiksmīga snieguma 2015. un 2016.gadā Apple akcijas cena pēdējā laikā uzrāda labas tendences, un augusta sākumā dienas laikā pat tā palēcās par 5% pēc tam, kad investori guva pierādījumus, ka iPhone pārdošanas apjomi aizvien aug labi. Šajā gadā akcijas cena ir augusi par 40%, savukārt kopš pērnā gada maijā – par 80%.

Viedierīces

FOTO, VIDEO: Apple produktu cienītājiem Rīgā jauns veikals

Ilze Žaime,28.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā Spice Rīgā atvērts jaunākais Apple Premium Reseller veikals, ko pārstāv iDeal. Jautāts par Apple produktu dārdzību, iDeal Latvijas filiāles vadītājs Mārtiņš Amtmanis biznesa portālam db.lv atbild, ka tas ir izplatīts stereotips.

Jaunatvērtā veikala kopējā platība ir 152 m2, un tajā strādā seši darbinieki.

iDeal ir autorizētais Apple izplatītājs Latvijā. Pirmais iDeal Apple Premium Reseller veikals Latvijā tika atvērts pirms desmit gadiem – 2008. gadā.

M. Amtmanis kā iemeslu veikala atvēršanai tieši tirdzniecības centrā Spice min to, ka tas esot «viens no jaudīgākajiem iepirkšanās centriem Rīgā gan piedāvājuma, gan izvietojuma ziņā» un apkārt esošie zīmoli jau piesaista īsto publiku. Izvēle atvērt veikalu Spicē bijusi acīmredzama.

iDeal otrajā veikalā ieguldītās investīcijas esot ievērojamas, taču precīzu apjomu M. Amtmanis neatklāj. Esot saņemts arī ražotāja atbalsts, un iDeal cer ieguldīto naudu atpelnīt aptuveni gada laikā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānijas Apple ceturkšņa peļņa sasniegsi 6,9 miljardus ASV dolāru, kas, salīdzinot ar aizvadīto gadu, bijis samazinājums 22% apmērā, tomēr, neskatoties uz to, pārspējis Volstrītas pesimistiskās prognozes.

Laika posmā no šā gada aprīļa līdz jūnijam Apple spējusi nodrošināt rekordaugstus iPhone viedtālruņu tirdzniecības apjomus 31,2 miljonu vienību apmērā. Augstie viedtālruņu tirdzniecības apjomi uzlabojuši Apple peļņas rādītājus. Attiecīgā laika posmā pirms gada kompānija bija pārdevusi 26 miljonus iPhone viedtālruņu. Straujākais iPhone tirdzniecības kāpums (+51%) bijis ASV un Japānā (+66%).

Minētajā laikposmā Apple strādājusi ar apgrozījumu 35,3 miljardu ASV dolāru apmērā, kas nedaudz pārsniedzis aizvadītā gada rādītājus (35 miljardi ASV dolāru). Analītiķi tikmēr pieļauj, ka Apple rezultāti, it īpaši iPhone pārdošanas dati, varētu samazināt esošās bažas par kompānijas lejupslīdes aizsākšanos, vēsta BBC.

Investors

Biržu indeksi krītas pēc Apple prognozes saistībā ar Ķīnas ekonomiku

LETA--AFP,04.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV un Eiropas biržu indeksi ceturtdien kritās pēc tam, kad kompānija «Apple» samazināja savu tirdzniecības apjoma prognozi un skaidroja to ar Ķīnas ekonomikas izaugsmes palēnināšanos.

«Apple» trešdienas vakarā prognozēja, ka uzņēmuma tirdzniecības apjoms pagājušā oktobra-decembra ceturksnī būs krietni zemāks gan par kompānijas, gan analītiķu iepriekš izteiktajām prognozēm.

«Apple» tagad prognozē, ka tirdzniecības apjoms šajā periodā veidos 84 miljardus dolāru (73,7 miljardus eiro). «FactSet» aptaujātie analītiķi bija prognozējuši, ka pārdošanas apjoms pieaugs par 9% un sasniegs 91,3 miljardus dolāru.

Tirdzniecības apjoma kritums galvenokārt tika izskaidrots ar situāciju Ķīnā, kur palēninājusies ekonomikas izaugsme un «Apple» saskāries ar sīvu konkurenci, ko izrāda tādi iekšzemes ražotāji kā «Huawei» un «Xiaomi».

«Apple» arī atzina, ka patērētāji citos tirgos neiegādājas tik daudz jaunākās paaudzes «iPhone» modeļu, kā uzņēmums bija cerējis. Tas gan daļēji varētu būt skaidrojams ar šo tālruņu augsto cenu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien tehnoloģiju kompānijas Apple vadītājs Tims Kuks prezentēja jaunos kompānijas produktus.

Apple publiku iepazīstināja ar planšetdatoru iPad Pro, kuram ir 9,7 collu displejs.

Tāpat Apple vadītājs prezentēja jaunu, mazāka izmēra viedtālruni - iPhone SE ar 4 collu displeju un 12 megapikseļu kameru, un uzņēmums sola, ka tā darbība būs tikpat jaudīga kā iPhone 6S. Ar iPhone SE Apple ir atgriezies pie iepriekšējo iPhone paaudžu dizaina. Jaunos viedtālruņus būs iespējams sākt rezervēt 24.martā, bet tālrunis tirdzniecībā būs pieejams no 31.marta.

Tāpat kompānija izstrādājusi jaunu viedpulksteņa Apple Watch modeli.

Apple TV tiks piedāvāts OS 9.2 programmatūras atjauninājums. T. Kuks, informējot par Apple TV, norādīja, ka pērn uzņēmums pārdevis 4 miljonus Apple TV ierīču.

Investors

Ar Apple akcijām būtu izdevies trīskāršot sākotnējo ieguldījumu

Jānis Šķupelis,06.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav nekāds jaunums tas, ka pēdējo gadu laikā, ieguldot ASV akcijās, varējis labi nopelnīt. Par vienu no šī tirgus izaugsmes simboliem var uzskatīt Apple akcijas veikumu.

Turklāt pagājušonedēļ tieši šī kompānija kļuva par pirmo Rietumvalstu publiski kotēto uzņēmumu, kura kapitalizācija pārlēca pāri gigantiskajai viena triljona ASV dolāru kapitalizācijas (akcijas cena reizināta ar akciju skaitu) latiņai. Kopš šā gada sākuma Apple akcijas vērtība Nasdaq biržā ir pieaugusi par 22,5%, bet 12 mēnešu skatījumā tie ir jau 35%. Savukārt piecu gadu skatījumā Apple akcijas cena ir augusi par 210%. Tas nozīmē, ka investoram, kas pirms pieciem gadiem būtu izlēmis pirkt minētā viedierīču ražotāja vērtspapīrus, savu sākotnējā ieguldījuma summu būtu izdevies vairāk nekā trīskāršot.

Vēl skaistāka šī aina izskatās ilgākā termiņā. Apple par publiski tirgotu akciju kompāniju kļuva 1980. gadā. Toreiz kompānijas akcija maksāja 22 ASV dolārus. Ja kāds investors toreiz būtu iegādājies šīs akcijas, tad viņš varētu priecāties par vairāk nekā 40 tūkst. procentu guvumu. Pašlaik redzams, ka Apple akcijas cena pārkāpusi pāri 200 ASV dolāru slieksnim, lai gan būtu jāņem vērā, ka Apple savā korporatīvajā vēsturē veikusi akciju splitus. Piemēram, 2014. gadā šī uzņēmuma akcija maksāja aptuveni 700 ASV dolārus, kur uzņēmuma vadība izlēma veikt akciju splitu ar attiecību 7 pret 1. Tas nozīmēja, ka šajā konkrētajā gadījumā kompānijas akcionārs agrākās vienas šīs kompānijas akcijas vietā saņēma septiņus šos vērtspapīrus. Attiecīgi ar septiņi tiks dalīta arī Apple agrākā akcijas cena (nekādas citas pārmaiņas, kas ietekmētu kompānijas darbību, veicot šo darbību, nav).

Tehnoloģijas

FOTO: Apple ikgadējā Worldwide Developers Conference prezentē jaunumus

Žanete Hāka,04.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta ikgadējā Apple izstrādātāju konference Worldwide Developers Conference (WWDC), kuras laikā, kā ierasts, uzņēmuma pārstāvji iepazīstināja ar vairākiem jaunumiem.

Apple prezentēja jaunu, jaudīgu datoru profesionāļiem Mac Pro un ekrānu Apple Pro Display XDR ar Retina 6K 32 collu ekrānu. Tika ziņots, ka datora sākumcena būs 5999 dolāri, taču netika minēts, cik maksās dārgākais modelis.

Tāpat uzņēmums atklāja jaunāko macOS Catalina operētājsistēmu, kas papildināta ar jaunām aplikācijām un jaunu tehnoloģiju attīstītājiem. Ar jauno operētājsistēmu Apple nomaina iTunes ar aplikācijām Apple Music, Apple Podcasts un Apple TV. Operētājsistēma piedāvās arī Sidecar funkciju, kas ļaus izmantot iPad kā otro ekrānu.

Apple klātesošos iepazīstināja arī ar iOS 13, kas piedāvās jaunas funkcijas, uzlabotas foto, vienkāršāku veidu, kā ātrāk pieslēgties aplikācijām un mājaslapām, izmantojot Apple ID. Tāpat paplašināta Apple Maps aplikācija, uzlaboti atgādinājumi, īsziņas un citas funkcijas.

Foto

Apple prezentējusi «zelta iPhone» un «lēto iPhone»; par Latvijas tirgu nav zināms

Dienas Bizness,11.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple prezentējusi divas jaunākās viedierīcies - «zelta» iPhone 5s, kas aprīkots ar pirkstu nospiedumu atpazīšanas drošības sistēmu, kā arī iPhone 5C, kura cena dara Apple produktu pieejamāku pircējiem. Pašlaik gan nav zināms, kad Apple jaunumi varētu nonākt Latvijas tirgū, Db.lv norādīja Latvijas Mobilais telefons pārstāve Elīna Lidere.

Zināms, ka iPhone 5C cena ASV tirgū būs no 99 līdz 199 ASV dolāriem, slēdzot līgumu uz diviem gadiem, un tas būs pieejams piecās krāsās. Savukārt iPhone 5s, kuram bez pirkstu nospiedumu atpazīšanas tehnoloģijas ir arī jaudīgāks procesors un labāka fotokamera, maksās no 199 līdz 299 ASV dolāriem. Tikmēr Apple Lielbritānijas mājaslapā iPhone 5C cena norādīta 469 - 549 Lielbritānijas mārciņu (390 - 459 Ls) apmērā, bet iPhone 5s Apvienotajā Karalistē maksās 549 - 709 mārciņas (459 - 589 Ls).

Tehnoloģiju nozares pētījumu kompānijas CCS Insight eksperts Bens Vūds (Ben Wood) medijam BBC norādīja, ka «5C modelis ir tālu no lēta», ja, neslēdzot līgumu ir nopērkams par 469 mārciņām. Šī cena ir lielāka nekā tika prasīts par 4S modeli ar tik pat lielu atmiņu. Daži eksperti lēš, ka drīzumā 4S modelis tiks izņemts no pārdošanas.

Programmatūra

Apple aptur sadarbību ar Krimas programmētājiem

BNS/INTERFAX,20.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV datortehnoloģiju kompānija Apple Inc. ir vienpusēji apturējusi sadarbības līgumus ar programmatūras izstrādātājiem Krievijas anektētajā Krimā, ziņu aģentūrai Interfax pavēstīja Krimas programmētājs Maksims Serdjuks.

Kompānija ir aizvākusi Krimas iedzīvotāju veidotās aplikācijas no sava interneta aplikāciju veikala App Store, kuru izmanto Apple produktu īpašnieki, sacīja Serdjuks. Apple arī bloķējusi Krimas programmētāju kontus, uz kuriem bija pārskaitīta nauda, kuru lietotāji samaksājuši par šīm aplikācijām.

«Man paziņoja, ka kompānija ir anulējusi līgumu un aicinājusi iznīcināt visus datus, visu tehnisko informāciju, kuru es biju saņēmis no Apple. Apmēram 15 manu kontaktpersonu ir saņēmuši līdzīgus paziņojumus. Nauda Apple kontos, kas agrāk netika izņemta, tagad, protams, ir iestrēgusi,» sacīja Serdjuks.

Viedierīces

Apple piegādes problēmu dēļ jaunais iPad Mini tirgū varētu nonākt tikai nākamgad

Jānis Rancāns,02.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple, visticamāk, nespēs oktobrī tirdzniecībā plaši piedāvāt jaunāko iPad Mini planšetdatoru ar augstas izšķirtspējas retina (tīklenes) ekrānu, atklājuši anonīmi avoti ASV kompānijas piegādātāju uzņēmumos.

Tādējādi Apple būs neizdevīgākās pozīcijās, salīdzinot ar konkurentiem Google un Amazon, vēsta Reuters. Avoti Apple piegādātājos aģentūrai atklājuši, ka kompānija tikai tagad uzsāk iPad Mini retina ekrānu izgatavošanu, kas nozīmējot to, ka šīs ierīces šogad būs pieejamas ierobežotā daudzumā. Tādējādi Apple varētu palaist garām arī Ziemassvētku iepirkšanās sezonu, kas tradicionāli kompānijām ienes daudz naudas.

Jau izskanējis, ka Apple ar jauniem papildinājumiem iPad planšetdatoru klāstā varētu nākt klajā šomēnes. Izskanējis, ka jaunās ierīces būs plānākas un nedaudz mazākas nekā priekšgājēji. Tāpat tās varētu tikt aprīkotas ar jaudīgākiem procesoriem, labākām fotokamerām un augstas izšķirtspējas ekrāniem. Kompānija Apple atteikusies komentēt izskanējušo informāciju.