Nekustamais īpašums

Civinity Mājas jaunā vadītāja veicinās komunikāciju un iedzīvotāju aktīvāku iesaisti

Db.lv,13.11.2025

Jaunākais izdevums

No šī gada novembra AS “Civinity Mājas” vadību pārņem jaunā valdes locekle Diāna Fridenberga, kura kā svarīgāko uzdevumu izceļ tieši ciešākas un konstruktīvākas komunikācijas veidošanu ar dzīvokļu īpašniekiem un iedzīvotājiem.

“Mūsu klienti - dzīvokļu īpašnieki, ir mūsu prioritāte. Esmu pārliecināta, ka kopīgā darbā ar savstarpējo sapratni, kā arī atvērtu komunikāciju, mēs spēsim stiprināt līdzšinējo sadarbību ar jau esošajiem klientiem, kā arī spēsim pilnveidot esošos un radīt arvien jaunus, pieejamus pakalpojumus katram klientam,” norāda valdes locekle D.Fridenberga, kura iepriekš guvusi pieredzi nekustamo īpašumu jomā, strādājot uzņēmumā “Ober Haus”.

Kā vienu no pirmajiem lielajiem mērķiem D.Fridenberga izceļ tiešās komunikācijas veicināšanu, lai nodrošinātu klientiem atbalstu kopības lēmumu pieņemšanā. “Māja ir viens vienots veselums, līdz ar to lēmumus par māju ir jāpieņem dzīvokļu īpašniekiem likuma noteiktajā kārtībā. Mēs redzam, mēs saprotam, ka bieži vien dzīvokļu īpašniekiem sagādā grūtības sasaukt vai arī ieresties uz kopības sapulci, lai piedalītos lēmuma pieņemšanā. Arī aptaujas veikšana pašiem īpašniekiem var sagādāt grūtības. Taču šie lēmumi ir mājas pārvaldnieka darba pamatā. Bieži vien bez šāda lēmuma var izpalikt kādi darbi vai uzdevumi no pārvaldnieka puses. Tādēļ tas ir uzdevums numur viens - palīdzēt, sniegt atbalstu klientiem, ne tikai paveicot praktisko pusi ar dokumentu sagatavošanu, bet arī sniedzot visaptverošu informāciju gan par nepieciešamajiem, gan par iespējamajiem un vēlamajiem darbiem, lai māja būtu sakopta un labā tehniskā kārtībā ne tikai šodien, bet arī nākotnē”.

Tāpat valdes locekle uzsvēra, ka ir jākoncentrējas uz pakalpojumu kvalitātes pilnveidošanu un dzīvokļu īpašnieku, kā arī iedzīvotāju informēšanu, izglītošanu, motivējot klientus apzināties, ka daudzdzīvokļu mājas veiksmīga uzturēšana un apsaimniekošana ir ļoti nozīmīgs apsaimniekotāja uzdevums, kura veiksmes pamatā ir tieši konstruktīvs un pilnvērtīgs dialogs ar mājas iedzīvotājiem.

“Diemžēl, nereti dzīvokļu īpašnieki sāk rīkoties un interesēties par māju jeb kopīpašumu tikai tad, kad jau ir parādījies kāds bojājums vai situācija kļuvusi kritiska. Vienlaikus novērojams, ka par kritisko situāciju vai ieteicamajiem plānveida remontdarbiem apsaimniekotājs ir informējis jau iepriekš, taču atbildes tomēr izpalikušas. Tieši tādēļ uzskatu, ka apsaimniekotājam ir jākļūst dzīvokļu īpašniekiem pieejamākam, paplašinot informācijas sniegšanas un saziņas kanālu klāstu lēmumu pieņemšanai, lai mājas iedzīvotāji sapulcēm varētu pievienoties arī attālināti un balsot par vēlamā risinājuma izvēli ar drošu elektronisko parakstu tiešsaistē,” uzsver Diāna Fridenberga.

Jau šobrīd “Civinity Mājas” nodrošina apsaimniekošanā esošo māju iedzīvotājiem saziņu gan tiešsaistes kanālos, gan sarunu grupās tiešsaistē, kā arī izvieto informāciju uz ziņojumu dēļiem māju kāpņu telpās, lai ikvienam būtu iespēja iesaistīties neatkarīgi no komunikācijas paradumiem - gan klātienē, gan attālināti.

Jaunā uzņēmuma vadītāja arī ir pārliecināta, ka, koncentrējoties uz pakalpojumu kvalitātes pilnveidošanu, jaunu tehnoloģiju ieviešanu un komunikācijas attīstību, ir iespējams nodrošināt labāko iespējamo risinājumu un risinājumu kopumu arī tām daudzdzīvokļu mājām, kas būvētas pat pirms vairākiem gadu desmitiem un kuru sākotnējais ekspluatācijas termiņš to būvēšanas laikā nemaz nebija paredzēts, ka varētu būt tik ilgs.

“Mūsdienās tehnoloģijas attīstās teju ik dienu, un, arvien ienākot jaunām tehnoloģijām, inovatīviem risinājumiem, ņemot vērā arī ilgtspējas faktorus, ir iespējams īstenot mūsdienīgus, augstas kvalitātes apsaimniekošanas procesus. Klienti īpaši novērtē ērtu, pievilcīgu un drošu vidi, kas tiek radīta, cieši sadarbojoties ar mājas apsaimniekotāju, jo ikdienā savos mājokļos ikvienam ir svarīgs gan komforts, gan īpašuma tehniskais stāvoklis un tā ilgtspēja, gan arī nepieciešamie ieguldījumi, lai mājoklis būtu ne tikai pievilcīgs, bet arī kalpotu vēl ilgus gadus,” pārliecināta Diāna Fridenberga.

AS “Civinity Mājas” reģistrēta 2009. gadā, dzīvojamo māju apsaimniekošanas nozarē profesionāli strādājot jau vairāk nekā 15 gadus. “Civinity” ir viena no lielākajām ēku uzturēšanas un inženiertehnisko risinājumu grupām Baltijā. “Civinity” grupa apvieno vairāk nekā 20 uzņēmumu, kas pārrauga vairāk nekā 10 miljonus kvadrātmetru dzīvojamo un komerciālo ēku. “Civinity” strādā vairāk nekā 2000 darbinieku Latvijā, Lietuvā un Lielbritānijā.

“Civinity” grupa Latvijā pārvalda namu apsaimniekošanas, administrēšanas un uzturēšanas uzņēmumus Rīgā un Jūrmalā, kurā ietilpst AS “Civinity Mājas”, SIA “Civinity Mājas Jūrmala” citi uzņēmumi. “Civinity Mājas” sniedz pakalpojumus Rīgā, Jūrmalā, Jelgavā, Saulkrastos, kā arī citās Latvijas pilsētās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas namu apsaimniekošanas uzņēmums "Civinity" publiskajā piedāvājumā piedāvās obligācijas par 25 miljoniem eiro, teikts biržas paziņojumā.

"Civinity" obligācijas tiks piedāvātas investoriem Lietuvā, Latvijā un Igaunijā. Kopumā publiskajā piedāvājumā plānots emitēt 25 000 obligāciju ar vienas obligācijas iegādes cenu 1000 eiro un minimālo parakstīšanās apjomu 100 000 eiro.

Obligāciju gada kupona likme ir 10%.

Parakstīšanās periods ilgs no ceturtdienas, 26.jūnija, līdz 10.jūlijam.

"Civinity" ir viena no lielākajām ēku uzturēšanas un inženiertehnisko risinājumu grupām Baltijā. "Civinity" grupa apvieno vairāk nekā 20 uzņēmumu, kas pārrauga vairāk nekā 10 miljonus kvadrātmetru dzīvojamo un komerciālo ēku. "Civinity" strādā vairāk nekā 2000 darbinieku Latvijā, Lietuvā un Lielbritānijā.

"Civinity" grupa Latvijā pārvalda namu apsaimniekošanas, administrēšanas un uzturēšanas uzņēmumus Rīgā un Jūrmalā, kurā ietilpst AS "Civinity mājas", SIA "Civinity engineering LV", SIA "Civinity Solutions", SIA "Civinity mājas Jūrmala".

Eksperti

Apsaimniekotāja atbildības robežas: kur sākas dzīvokļa īpašnieka pienākumi?

Diāna Frīdenberga, “Civinity” Dzīvojamo ēku pārvaldīšanas daļas vadītāja,29.10.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad sāk tecēt krāns, pazūd elektrība, nesilda radiatori vai salūzt tualetes pods, pirmo zvanu bieži saņem tieši apsaimniekotājs, taču lielākajā daļā gadījumu šāda veida problēmas jārisina pašam dzīvokļa īpašniekam.

Dzīvojamo namu apsaimniekošanā robeža starp apsaimniekotāja un dzīvokļa īpašnieka atbildībām nereti šķiet izplūdusi, taču patiesībā likums skaidri nosaka katras puses tiesības un pienākumus. Lai māja būtu droša un nezaudētu savu vērtību, gan apsaimniekotājiem, gan īpašniekiem ir skaidri jāapzinās, kur beidzas vienas un sākas otras puses iesaiste.

Ko dara apsaimniekotājs?

Dzīvojamo namu apsaimniekotāji darbojas saskaņā ar Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumu, Dzīvokļa īpašuma likumu un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 907, un viņu pienākums ir nodrošināt dzīvokļu īpašnieku dotos pārvaldīšanas uzdevumus. Šie normatīvie akti skaidri nosaka, ka apsaimniekotāja uzdevums ir rūpēties par kopīpašuma daļām - ēkas konstrukcijām, jumtu, kāpņu telpām, pagrabu, stāvvadiem un citiem koplietojamiem inženiertīkliem. Apsaimniekotājs organizē ēkas apsekošanu, plāno un vada remontdarbus, slēdz līgumus ar komunālo pakalpojumu sniedzējiem un administrē īpašnieku maksājumus, nodrošinot, lai ēka vienmēr būtu labā tehniskā kārtībā un droša tās iedzīvotājiem. Tā pienākumos ietilpst arī ēkas tehniskā stāvokļa uzraudzība un plānveida uzturēšanas darbu koordinēšana, lai novērstu iespējamos bojājumus, pirms tie pāraug nopietnās problēmās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju uzņēmums SIA "Mobilly" pagājušajā gadā strādāja ar 4,169 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 40,3% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga 4,3 reizes un bija 850 088 eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka pērn visi "Mobilly" darbības virzieni veiksmīgi attīstījās, tostarp pieauga autostāvvietu izmantošana, transporta biļešu tirdzniecība, kā arī elektroauto uzlāžu skaits.

Pērn palielinājās arī "Mobilly" lietotnes izmantotāju skaits, pateicoties autostāvvietu tirgus izaugsmei un Rīgas sabiedriskā transporta biļešu popularitātes pieaugumam.

Tāpat pērn uzņēmums turpināja mobilās lietotnes attīstīšanu un norēķinu sistēmas attīstīšanu, īpašu uzmanību pievēršot drošības uzlabošanai.

Vadības ziņojumā arī minēts, ka iepriekšējos gados veiktie ieguldījumi elektrouzlādes pakalpojumu nodrošināšanā ir ļāvuši nodrošināt gan klientu skaita, gan apgrozījuma pieaugumu elektrouzlādes pakalpojumu apmaksā.