Jaunākais izdevums

Ferrari ir pirmā komanda, kura prezentējusi savu jauno 2009. gada formulu, ziņo BBC.

Prezentācija Ferrrari formulai, kura sauksies F60, notikusi komandas mājas bāzē, Itālijā.

Jaunā sezona solās būt ļoti interesanta, jo FIA Pasaules motoru sporta padome (WMSC) ar mērķi samazināt izmaksas lēma par būtiskām izmaiņām Formula 1 noteikumos.

KomandaBudžets 2008. gadāPunktiUzvaras
Toyota235.02 miljoni LVL56-
McLaren228.53 miljoni LVL1516
Ferrari218.82 miljoni LVL1728
Honda209.96 miljoni LVL14-
Renault207.70 miljoni LVL802
BMW Sauber193.46 miljoni LVL1351
Red Bull86.87 miljoni LVL29-
Williams84.70 miljoni LVL26-
Toro Rosso67.61 miljoni LVL391
Force India64.27 miljoni LVL0-
Super Aguri24.05 miljoni LVL0-

picturegallery.523a6778-3e4f-4399-be4d-2b553b099254

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ferrari nevēlas piedalīties 2010. gada FIA Pirmās Formulas Pasaules čempionātā, līdz nebūs apmierinātas Ferrari prasības, liecina paziņojums Ferrari mājaslapā.

Saskaņā ar dalībnieku sarakstā publicēto informāciju Ferrari dalībnieku sarakstāatzīmēts kā noteikumiem neatbilstošs dalībnieks.

Savukārt Ferrari norāda, ka 29. maijā pieteicis savu dalību 2010. gada FIA Pirmās Formulas Pasaules čempionātam, izvirzot zināmus nosacījumus FIA. Līdz šim Starptautiskā Automobiļu Federācija (FIA) nav šos nosacījumus izpildījusi.

Auto

Ferrari: Meksika ir nākamā Ķīna

Jānis Rancāns,06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājiem Meksika ir nākamā Ķīna – vieta, kurā paredzams automašīnu tirdzniecības pieaugums, uzskata Itālijas autobūves kompānijas Ferrari Ziemeļamerikas struktūrvienības izpilddirektors Marko Matiaci (Marco Mattiacci).

«Mēs redzam liecības, ka liela daļa ražošanas pārceļas uz Meksiku. Valstī ir augsts izglītības kvalitātes līmenis, jauna valdība un netālu atrodas ASV,» sacījis M. Matiaci.

Meksikā esot augsts pieprasījums pēc ekskluzīvām automašīnām. «Kad mēs laidām klajā jauno La Ferrari, to vēlējās iegādāties 15 Meksikas miljardieri. Savukārt 2003. gadā, kad tirdzniecībā nonāca Enzo, no Meksikas bagātniekiem nebija pasūtījumu. Tas liecina par daudz ko,» sacīja M. Matiaci.

Paredzamā Meksikas autotirgus izaugsme ir saistāma ar valsts iedzīvotāju bagātības līmeņa pieaugumu, ārvalstu investīcijām un ražošanas palielināšanos. Tajā pašā laikā lielais pieprasījums sagādā Ferrari arī izaicinājums. Aizvadītajā gadā autoražotājs pārdevis 7,3 tūkstotošus automašīnu, kas kompānijas vadītājam licis pavēstīt, ka uzņēmums grib turpināt būt tikai ekskluzīvs transportlīdzekļu ražotājs, un tāpēc šogad ražošanas apjomi tiks samazināti līdz septiņiem tūkstošiem.

Auto

Pirmais Ferrari FF modelis Japānā pārdots izsolē, lai palīdzētu zemestrīcē cietušajiem

Jānis Rancāns,05.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas vēstniecība Tokijā pirmdien organizējusi labdarības izsoli, kurā ticis pārdots Ferrari FF pirmais modelis Japānā. Ienākumi no izsoles tiks veltīti Išinomaki pilsētas, kura pamatīgi cieta 11. martā notikušajā zemestrīcē, atjaunošanai, vēsta Autoevolution.

Ar izsoli tika atzīmēti arī 35 gadi kopš Ferrari ir uzsācis savu darbību Japānā. Izsolē piedalījās aptuveni divsimt Ferrari klientu un automašīnu kolekcionāru.

FF modeli savā rīcībā ieguva arhitekts Mašaru Seno no Tokijas. Kopumā Ferrari organizētajā izsolē tika iegūti 500 tūkstoši eiro, kurus kompānija izmantos, lai būvētu Išinomaki pilsētā skolu.

FF ir abrivetūra no Ferrari Four (Ferrari četri); automašīna ir pirmais Ferrari sporta modelis ar jauna veida četru riteņu piedziņu. Ferrari FF pirmo reizi plašākai sabiedrībai tika prezentēts Ženēvas autoizstādē 1. martā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari trešdien Volstrītā veiksmīgi debitējis fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Par godu šim svinīgajam notikumam pie Ņujorkas akciju biržas ēkas garāmgājēji varēja aplūkot astoņus Ferrari superauto, tostarp Sebastjana Fetela vadīto Pirmās formulas (F-1) modeli, 1961.gada modeli, kura vērtība veido 15 miljonus dolāru un vienu no jaunākajiem modeļiem - 1,4 miljonu dolāru vērto hibrīdu LaFerrari.

Uzņēmuma akciju IPO cena tika noteikta 52 dolāru (45,79 eiro) apmērā, taču neilgi pēc tirdzniecības sākšanas tā pārsniedza 60 dolārus par akciju.

Tirdzniecības sesijas noslēgumā Ferrari akciju cena gan bija pieaugusi vien par 5,8% - līdz 55 dolāriem par akciju.

Analītiķi gan norāda, ka šī bijusi cienījama debija tirgū, kas pēdējās nedēļās jaunu akciju kotēšanu sagaidījusi visai atturīgi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas finanšu un ekonomikas nedienas skārušas pat bagātākos itāļus, par ko liecina tas, ka šajā valstī sarukuši luksusa Ferrari un Maserati automašīnu pārdošanas apjomi, ziņo BBC.

Pagājušajā gadā Ferrari pārdošanas apjomi vietējā tirgū samazinājušies par vairāk nekā 56%, bet Maserati pārdošanas apjomi sarukuši par 72%.

Pagājušajā gadā Ferrari iegādājušies vien 248 itāļi, bet Maserati - 115.

Itālija patlaban atrodas recesijā, un valdība turpina īstenot taupības pasākumus, lai mazinātu deficītu. Faktā, ka samazinās Ferrari un Maserati pārdošanas apjomi, auto eksperti vaino nodokļu politiku.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fiat S.p.A. spiederošais sporta auto ražotājs Ferrari paredz, ka tuvāko piecu gadu laikā Ķīna kļūšot par vienu no svarīgākajiem noieta tirgiem.

Ferrari plānojot gadā Ķīnas tirgū pārdot aptuveni 600 Ferrari eksemplārus, pieļaujot iespēju, ka pasaulē viens no strauji augošajiem tirgiem drīzumā spētu izkonkurēt tradicionāli spēcīgos Ferrari tirgus, piemēram, Vāciju, ASV vai Itāliju. Pēc Ferrari amatpersonu stāstītā jau šobrīd Ķīna pieder pie top 10 stratēģiski svarīgākajiem partneriem. Kopš Ferrari ienākšanas Ķinas tirgū, kas notika pirms pieciem gadiem, līdz šai dienai Ķīnā ir jau pārdoti vairāk nekā 650 Ferrari.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari pirmdien debitējis Milānas fondu biržā, taču kompānijas akciju vērtība piedzīvojusi kritumu.

Biržas atvēršanas brīdī Ferrari akciju cena veidoja 43 eiro, taču pēc 15 tirdzniecības minūtēm tā nokritās par gandrīz 4% un uz brīdi tika apturēta to tirdzniecība.

Ferrari oktobra beigās Volstrītā veiksmīgi debitēja fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Ferrari īpašnieks - Itālijas un ASV autobūves grupa Fiat Chrysler Automobiles (FCA) - Ņujorkas biržā kotēja 9% struktūrvienības akciju.

Pirms šīs kotēšanas FCA piederēja 90% Ferrari akciju.

Šis IPO bija pirmais solis FCA iecerē atsevišķā uzņēmumā atdalīt struktūrvienību Ferrari.

Lēmums pārdot Ferrari mazākuma akciju daļu skaidrojams ar FCA nepieciešamību iegūt finanšu līdzekļus, lai finansētu ambiciozu attīstības stratēģiju, kas paredz automašīnu pārdošanas apjomu pasaulē līdz 2018.gadam palielināt līdz septiņiem miljoniem vienību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad apritēs 14 gadi, kopš SIA "Berga foto pakalpojumi" sniedz foto pakalpojumus mācību iestāžu audzēkņiem, un 16 gadi, kopš tirgū ir pazīstama "Berga foto" preču zīme.

"Berga foto" izveidotājs, fotogrāfs Gundars Bergs biznesa portālam db.lv stāsta: "Ideja radās ilgstoši darbojoties šajā sfērā kā darbiniekam citu uzņēmumu paspārnē. Biznesā tā ir ierasta prakse, kad ar laiku izkristalizējas savs skatījums uz to, kādu gribētu redzēt šo pakalpojumu. Arī es nebiju izņēmums un, pēc pavadītiem 10 gadiem šajā nozarē, ar domubiedriem nolēmām uzsākt lietu ar citādāku, svaigāku skatījumu.

Tobrīd mērķis bija iekarot savu vietu un noturēties. Par prioritāti tika izvirzīta uzņēmuma attīstība, ieguldījumi tehnoloģijās, kā arī jaunu produktu radīšana."

Laika gaitā no neliela uzņēmuma "Berga foto" kļuvis par vienu no lielākajiem foto pakalpojuma sniedzējiem Latvijā, nodarbinot vairāk nekā 30 darbiniekus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ferrari komanda ir apstiprinājusi, ka nepieteiksies dalībai 2010. gada čempionātam, ja netiks izmainīts noteikums par 40 miljonu sterliņu mārciņu budžeta griestiem, ziņo BBC.

«Ja Starptautiskā Automobiļu Federācija (FIA) nemainīs 2010. gada sezonas noteikumus, tad Ferrari nepiedalīsies nākamā gada F-1 pasaules čempionātā,» teikts Ferrari paziņojumā.

Pieteikšanās nākamā gada čempionātam beigsies 29. maijā, un vēl bez Ferrari komandas šādu publisku paziņojumu par nestartēšanu tajā paudušas Toyota un Red Bull vienības.

Savukārt FIA ir pārliecināta, ka tai izdosies panākt izlīgumu ar komandām un atrast ceļu kā apmierināt abas puses, tajā pašā strikti norādot, ka tā netaisās reaģēt uz komandu «histēriju», kas šobrīd radusies saistībā ar noteikumu izmaiņām un tām sekojošajiem draudiem pamest Formulu 1.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas autobūves kompānija Ferrari nākusi klajā ar LaFerrari hibrīdautomašīnu, kurai jākļūst par Enzo aizstājēju. Jaunais superauto tapis sadarbībā ar Apple un ir aprīkots ar iPad planšetdatoriem un Siri balss asistentu.

LaFerrari būs pieejama tikai ierobežotā apjomā – 499 vienības, kuru cena noteikta miljons eiro apmērā. Ferrari apgalvo, ka automašīna ir ātrākā pasaulē un 100 kilometru stundā lielu ātrumu spēj sasniegt mazāk nekā trijās sekundēs.

LaFerrari ir Itālijas autobūves kompānijas pirmā hibrīdautomašīna un tajā iekļautas Scuderia Ferrari Formula One sacīkšu automašīnas tehnoloģijas. Automašīna aprīkota ar 6,2 litru V-12 800 zirgspēku benzīna dzinēju un 163 zirgspēku elektromotoru. LaFerrari rāmis izgatavots no oglekļa kompozītmateriāliem, kas ļāvis samazināt automašīnas svaru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada Frankfurtes autoizstādē itāļu sporta auto meistars Ferrari uz skatuves izripināšot jauno Ferrari 458 Italia, kurš nomainīšot nopelniem bagāto F 430 modeli.

Slavenā sporta automobiļu ražotāja jaunās divvietīgās kupejas garums sasniegšot 4.53 metrus, platums 1.94, savukārt augstums nieka 1.21 metrus. Atlētiskajam sportistam aizmugurē tiks iebūvēts jauns V8 motors.

Atgādināsim, ka iepriekš F 430 vajadzībām tika izmantots 4.3 litru motors, savukārt jaunajam 458 Italia motora tilpums sasniegs 4.5 litrus. Motora jauda no 490 ZS ir palielinājusies līdz 570 ZS (!). Zirgspēku savaldīšanai ir piekomandēta robotizētā dubultā sajūga pārnesumkārba ar Formula 1 sekvenciālo pārslēgšanās algoritmu.

Klasiskās piedziņas sporta auto līdz 100 km/h lielam ātrumam ieskriesies 3.3 sekundēs, savukārt maksimālais ātrums aizstiepsies līdz 325 km/h. Neraugoties uz iespaidīgajiem tehniskajiem parametriem jaunais motors būs galvastiesu ekonomiskāks, nekā F 430 izmantotais V8. Taupības efekts pēc Ferrari stastītā, lielākoties ir panākts pieslīpējot un pārprogrammējot vairākus dzinēja tiešās iesmidzināšanas parametrus. Rezultātā, Ferrari F430 F tehniskajā pasē pretim vidējam degvielas patēriņam ir ierakstīti 18.3 litri uz 100 km, turpretim jaunajam Ferrari 458 Italia, tikai nieka 13.7 litri uz 100 km. Pagaidām jaunā Ferrari 458 Italia modeļa cena netiek izpausta, taču neoficiāli avoti min, ka tā varētu sasniegt 170 tūkst. eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Ferrari, Fiat pelnošākā vienība, turīgām ģimenēm un citiem sporta automašīnu entuziastiem piedāvās četrvietīgu FF, pirmo Ferrari ar četru riteņu piedziņu, ziņo Bloomberg.

Automašīnas cena būs 260 tūkstoši eiro, medijs uzzinājis no kāda informācijas avota, kas nav vēlējies atklāt savu vārdu pirms automašīnas prezentācijas Ženēvas autoizstādē šodien. 660 zirgspēku FF, kas apzīmē Ferrari Four, paātrinās līdz 100 km stundā 3,7 sekundēs.

«Četru riteņu piedziņa ir revolūcija Ferrari īpašniekiem,» sacījis 38 gadus vecais Fabio Barone, kuram pieder divi Ferrari. Viņš stāstījis, ka beidzot ar Ferrari varēs vest ģimeni slēpot.

Saskaņā ar autoražotāja interneta vietnē sniegto informāciju FF ērti varēšot pārvietoties četri cilvēki, kas līdzi ņem bagāžu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieprasījuma trūkuma dēļ itāļu sporta autoražotājs Ferrari ir spiests samazināt darbinieku skaitu. Kopumā no 3000 strādājošiem ir plānots atlaist 120 administrācijas darbiniekus, kā arī 150 rūpnīcas darbiniekus, vēsta Automotive news.

Lielāko pliķi Ferrari ikdienas darba grafikā radījis radniecīgais Maserati, kuram no Maranello uz Modenu tiek piegādāti Ferrari dzinēji. Ja 2008. gadā Maserati modeļu vajadzībām tika izgatavoti gandrīz 9000 dzinēji, tad 2009. gadā tie bija tikai 4500. Pats galvenais, ka arī 2010. gadā plānotais dzinēju apjoms no Maserati puses būšot vēl mazāks.

Arī pašam Ferrari lietas nesokas kā gribētos. Peļņa pirmajā ceturksnī ir samazinājusies par 28 %. Arī pieprasījums pēc jaunā Ferrari modeļa 458 Italia esot daudzkārt mazāks nekā iepriekš plānots. Atgādināsim, ka limitētā sērijā ražotā Ferrari 458 Italia cena ir aptuveni 197 tūkst. eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Potenciāla iespēja aizbēgt no Dubaijas policijas kļūst arvien sarežģītāka, jo tā savam automašīnu parkam pievienojusi arī Ferrari, vēsta metro.co.uk.

Policijas jaunākā sporta automašīna, kas izmaksājusi robežās no 190 tūkstošiem līdz 350 tūkstošiem latu, seko Lamborghini Aventador, kas Dubaijas policistus sāka vizināt šajā mēnesī.

«Dubaija ir unikāla, un visam, kas tajā atrodas, ir jāatspoguļo šo unikalitāti. Šī iemesla dēļ policija savam patruļmašīnu parkam pievienos Ferrari sporta auto,» stāstījis Dubaijas policijas priekšnieks.

«Mēs esam patīkami pārsteigti par cilvēku reakciju uz Lamborghini, tāpēc izlēmām, ka arī Ferrari varētu būt laba izvēle,» viņš turpinājis.

Būve

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – Latvijas karoga masts AB dambī

Zane Atlāce - Bistere,26.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā 2018 izvirzītos objektus - šoreiz aplūkojam Latvijas karoga mastu AB dambī.

Svinīgā dāvinājuma ceremonijā valsts simtgadei veltītais monumentālais Latvijas karoga masts Rīgā uz AB dambja tika atklāts pērn, 18. Oktobrī. Masts ir 60 metrus augsts, un tajā plīvojošā Latvijas karoga izmēri sasniedz 20 x 10 metrus. Šādu veltījumu valsts simtgadei dāvā biedrība Latvijas karogs.

Rīgas pilsētas arhitekta kolēģijas pārstāvis Vilnis Šlars uzskata, ka šis ir drosmīgs un šķietami vienkāršs objekts ar lielu politisko, ideoloģisko, kā arī pilsētbūvniecisko slodzi. «Es esmu, tātad es esmu – pirmais, kas nāk prātā, pirmoreiz ieraugot karogu. Tas ir tik deklaratīvs, ka sākumā grūti aptvert, ka tas tur ir. Arhitektu pienesums, neapšaubāmi, ir precīza mēroga un vietas izvēle, ambiciozuma ziņā labāku vietu šim «Es Esmu» ir grūti iedomāties. Ir skaidrs, ka tas ir pasūtītāja projekts, ko arhitektam ir lieliski izdevies iznest. Jautājums – vai tagad abi nav nobijušies. Šāda mēroga risinājumi, ko redz visi, prasa lielu uzdrošināšanos, kuras te nav pietrūcis. Interesanti, ka tas nekādu īpašu sabiedrības reakciju nav guvis, lai arī nodomā droši vien visi, pilnīgi visi,» vērtējumā norāda V.Šlars.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, ka Enzo Ferrari kļūtu zaļš aiz dusmām, uzzinot, ka viņu izlolotais itāļu sporta sarkanās krāsas vietā priekšroku dotu zaļajai. Diemžēl vai par laimi tas ir noticis, jo Ferrari ir izstrādājis hibrīdauto Ferrari 599 GTB HY-KERS Concept , kuru nokrāsojis salātzaļā krāsā.

Rūpes par apkārtējo vidi un zaļās domāšanas uzstājīgais uzvaras gājiens ir piespiedis arī Ferrari izgatavot prototipu, kas vismaz ārēji grib līdzināties videi draudzīgajiem auto. Ženēvas auto izstādē prezentējis sava pirmā hibrīdauto prototipu, kurš tapis uz 500 GTB Fiorano bāzes. HY-KERS prototips galvenā spēkstacija būs 620 ZS 6 litru V12 benzīnmotors, kuram piesaistīts 100 zirgspēku jaudīgs elektromotors ar litija jonu akumulatoru komplektu. Pats galvenais, ka Ferrari 599 GTB HY-KERS Concept ar elektromotora palīdzību spēs darboties patstāvīgi, pilsētas braukšanas režimā izlīdzoties tikai ar elektromotora sarūpēto jaudu, tādējādi pārvietojoties bez kaitīgajiem izmešiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņiem vai ASV viesiem turpmāk būs iespēja vismaz uz neilgu laiku tikt pie Aston Martin, Bentley, Ferrari vai citu zīmolu luksusa automašīnām - automašīnu nomas uzņēmums Hertz Corporation paziņojis par programmas Hertz Dream Cars uzsākšanu. Tās ietvaros nomai tiks piedāvātas premium klases automašīnas.

«Hertz Dreams Cars sniegs patērētājiem iespēju izbaudīt luksusa klases ceļošanu,» norāda Hertz vadītājs Marks Frisora (Mark Frissora), solot, ka nomai būs pieejami «labākie braucamie, kas uzbūvēti uz planētas».

Hertz piedāvās tādu luksusa automobiļu nomu kā Aston Martin V8 Vantage, Audi R8, Bentley Continental GT, Cadillac CTS-V, Ferrari (California, F430), Lamborghini Gallardo, Land Rover Range Rover Sport, Mercedes-Benz AMG (SLS, C63, E63), Mercedes-Benz SL550, S550 un G550, Porsche (911, Cayenne, Boxster, Panamera), SRT Viper un Tesla Model S, raksta prnewswire.com.

Pasaulē

Grieķijas vienīgais Ferrari dīleris divos gados nav pārdevis nevienu automašīnu

Jānis Rancāns,20.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grieķijas vienīgais Ferrari izplatītājs divu gadu laikā nav pārdevis nevienu luksusa klases automašīnu. Tas liecina par ekonomiskās krīzes ievērojamo ietekmi uz šīs valsts autotirgu.

Ekonomiskās krīzes plosītās valsts automašīnu tirgus ir ievērojami cietis. Šā gada pirmajos septiņos mēnešos jaunu automašīnu reģistrācija Grieķijā samazinājusies par vairāk nekā 75%, salīdzinot ar 2008. gadu, kad sākās valsts ekonomiskās nedienas. 2008. gadā Grieķijā tikuši reģistrēti 187 tūkstoši jaunu automašīnu, no kurām 12 bija Ferrari, bet vairāk nekā 300 – Porsche. Šā gada pirmajos septiņos mēnešos Grieķijā reģistrēti tikai 37 tūkstoši jaunu automašīnu un starp tām nav bijis neviens Ferrari un tikai seši Porsche.

Pasaulē

Bridgestone EMEA jauns vadītājs

Žanete Hāka,19.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par riepu un gumijas produktu ražotāja Bridgestone Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas biznesu struktūrvienības (EMEA) prezidentu un vadītāju ievēlēts Paolo Ferrari, informē uzņēmuma pārstāvji.

Ferrari kļūs arī par Bridgestone Europe NV/SA direktoru valdes un izpildkomitejas locekli.

Franko Anunciato, kurš iepriekš bija Bridgestone EMEA vadītājs, 2016. gada janvārī tika iecelts par Bridgestone China Asia Pacific vadītāju.

Itālijas pilsonis Ferrari uzņēmumā Bridgestone ienesīs globālas vadības pieredzes bagātību, viņam iepriekš vadošus amatus ieņemot Ziemeļamerikā, Eiropā un Latīņamerikā. Viņš uz Bridgestone pārnācis no Pirelli, kur pavisam nesen viņš vēl bija Pirelli LATAM struktūrvienības vadītājs, bet iepriekš pārvaldīja Ziemeļamerikas biznesu. Ferrari ieņēmis arī dažādus vadītāja amatus uzņēmumā Telecom Italia Group Itālijā, Vācijā un Lielbritānijā dažādās biznesa struktūrvienībās. Savas karjeras agrīnajā posmā viņš arī strādājis investīciju banku pakalpojumu jomā, ieņemot amatu Credit Suisse First Boston Londonā.

Citas ziņas

Latvijā uzstāsies starptautisks riska kapitāla eksperts

Jānis Rancāns,30.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) organizētā seminārā uzstāsies starptautiskā riska kapitāla fonda Imprimatur Capital vadītājs Bens Ferrari.

Semināra laikā B. Ferrari Latvijas privātajiem investoriem stāstīs par investīciju iespējām un pasaules riska kapitāla tendencēm galvenajās tehnoloģiskajās nozarēs, kā arī dalīsies savā investēšanas pieredzē, informē LIAA.

«Lai realizētu biznesa projektus, parasti ir nepieciešamas investīcijas. Investoriem jāspēj izvērtēt, kuri projekti būs dzīvotspējīgi un ieguldījuma vērti. Tādēļ esam aicinājuši ar savu pieredzi un atziņām dalīties ekspertu, kurš jau ilgus gadus strādā riska kapitāla jomā,» norāda LIAA direktora vietnieks Māris Ēlerts norāda.

B. Ferrari jau sešus gadus ir Imprimatur Capital tehnoloģiju pārneses un globālās pētniecības vadītājs, kā arī ir vairāku saistīto uzņēmumu valdes loceklis. Iepriekš viņš ir bijis tehnoloģiju pārneses un pētniecības atbalsta nodaļas UniSdirect direktors Surrijas universitātē Lielbritānijā, kā arī bijis pētniecības un uzņēmējdarbības vadītājs Londonas universitātē un Svētā Andreja universitātē Skotijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par pasaules visdārgāko auto kļuvis 1963. gada Ferrari 250 GTO, kurš pārdots par 52 miljoniem ASV dolāru, raksta Bloomberg.

Sarkanais sacīkšu auto, kura īpašnieks bija kolekcionārs Pols Papalardo, tika pārdots pagājušajā mēnesī pircējam, kura vārds netiek atklāts, aģentūru informējuši ar darījumu saistīti tirgotāji.

Šī cena ir par 49% augstāka nekā jebkuras citas 250 GTO automašīnas pārdošanas cena.

Patlaban klasisko automašīnu vērtība, īpaši 1950. un 1960. gadu Ferrari, turpina augt, piesaistot jaunus entuziastus, investorus un spekulatorus, tādējādi veicinot bažas par iespējamo tirgus burbuli.

«Patlaban GTO tiek uzskatīta par labāko automašīnu, kura var būt īpašumā,» sacījis Blackhawk Collection dīleris Dons Viljams. «Tas ir kā Mona Liza, tam ir sava mistika. Ja tev ir GTO, tev ir lieliska kolekcija,» viņš uzsvēris.

Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – VEF Kultūras pils

Zane Atlāce - Bistere,25.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā 2018 izvirzītos objektus - šoreiz ieskats bijušās Valsts elektrotehniskās fabrikas Kultūras pils pārbūvē un restaurācijā Ropažu ielā 2.

Viens no nedaudzajiem Staļina laika padomju arhitektūras paraugiem Rīgā nebija remontēts kopš ēkas uzcelšanas, tāpēc tā rekonstrukcija ir būtisks ieguldījums Rīgas kultūras dzīvē un tiem 50 kolektīviem, kas šeit raduši sev mājvietu, savā vērtējumā norāda Latvijas Būvinženieru savienības pārstāvis Aldis Grasmanis.

«Ēka ir ieguvusi mūsdienīgu labiekārtotu labierīcību bloku un inženiertehniskās komunikācijas, t.sk. ventilāciju, jo līdz šim tur bija tikai dabīgā ventilācija. Ir uzlabota energoefektivitāte, izmantojot logus un stikla fasādes ar uzlabotu siltumpretestību un ārsienu apdarē lietojot Sakret apmetumu ar siltumizolācijas īpašībām, vienlaikus saglabājot vēsturisko fasādi. Pieejamības nodrošināšanai pie galvenajām kāpnēm uzbūvēts panduss un ēkā izbūvēts lifts. Lielajā zālē saglabāts iepriekšējais vietu skaits, izgatavojot jaunus krēslus pēc vēsturiskā parauga, bet akustika uzlabota, lietojot speciālos akustiskos paneļus sienu apšuvumam,» secina eksperts.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizejošā gada laikā Db.lv lasītāji visvairāk interesējušies par Draugiem.lv un Skype birojiem, gada nozīmīgākajām būvēm, situāciju saistībā ar Swedbank, nepabeigtu un pamestu atrakciju parku Ķīnā, SPA kompleksa būvniecību Liepājā, autobūves kompānijas Honda Motor «noslīkušo» rūpnīcu un investīciju baņķiera Ģirta Rungaiņa piedāvājumu pārdot Latviju Krievijai.

Vislielāko lasītāju uzmanību izpelnījās ieskats Draugiem.lv jaunajā birojā, kuru sociālais portāls rudenī ierīkoja Mārupē. Draugiem.lv jaunais birojs izceļas ar neparastu iekārtojumu.

Lasītājus arī interesēja nozīmīgāko gada būvju apkopojums. Būvniecību joprojām stutē Eiropas Savienības (ES) finansēti projekti, bet privātu pasūtījumu ir maz, vēstīja DB. Pie naudīgākajiem Rīgā pabeigtajiem objektiem var nosaukt divus apjomīgus un nozīmīgus satiksmes infrastruktūras objektus - Dienvidu tilta otro kārtu un vienu no Austrumu maģistrāles posmiem.

Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – AS Latvijas Finieris impregnēšanas cehs

Zane Atlāce - Bistere,27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītos objektus - šoreiz ieskats AS Latvijas Finieris impregnēšanas cehā Finiera ielā 6.

Latvijas Būvinženieru savienības pārstāvis Artis Dzirkalis norāda, ka AS Latvijas Finieris ir viens no valsts galvenajiem kokrūpniekiem, un tāpēc ir tikai likumsakarīgi, ka konstruktīvais pamatmateriāls jaunajam impregnēšanas ceham ir koks.

Fotogrāfijas skatiet galerijā!

Lai arī rūpnīca savā veidā ir tikai tehnoloģisks process, šī ēka ir kļuvusi par Finiera vizītkarti, kas raksturo uzņēmumu. Koks izmantots ne tikai līmētajās nesošajās sijās, kas veidotas 24 m laidumā, bet arī sienu un jumta paneļi veidoti no koka ar finiera iekšējo apdari un dēļu klāju fasādē. Eiropā ir vien pāris šādas rūpnīcas un ņemot vērā, ka strauji attīstītas koka būvniecība arī saplākšņa pieprasījums noteikti pieaugs. Šī ir pārdomāta un loģiska investīcija, uzskata A.Dzirkalis.

Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – mēbeļu salons Čiekurkalnā

Zane Atlāce - Bistere,29.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītos objektus - šoreiz ieskats mēbeļu salonā Kate Čiekurkalna 1.līnijā 6/8.

Latvijas Arhitektu savienības pārstāvis Vilnis Šlars, vērtējot šo ēku, atzīst, ka skatās uz to ne vien kā arhitekts, bet arī kā blakus apkaimes iedzīvotājs. Mēbeļu salona ēka izveidota bijušā ugunsdzēsības diezgan nošņurkušā depo un veikala vietā. Izpētot arhitektu stāstīto, saprotams problēmu loks un grūtības tā īstenošanā, norāda V.Šlars. Ēka ir daļa no lielāka kompleksa, kas nav pabeigts, jo tā ir bijusi par lielu. Šobrīd salons izvietojies tikai depo telpās, saglabājot arī pa akcentam (tornītis šļūteņu žāvēšanai) fasādes apdares ķieģeļi no iepriekšējās funkcijas. Daļa no ēkas vēl gaida idejas un ieguldījumus.

Fotogrāfijas skatiet galerijā!