Tirdzniecība un pakalpojumi

Inchcape kļūst par pasaulē lielākā elektroauto ražotāja BYD oficiālo izplatītāju Latvijā

Db.lv,14.02.2025

Jaunākais izdevums

Auto mazumtirdzniecības un servisa uzņēmums Inchcape ir noslēdzis sadarbības līgumu ar pasaulē lielāko elektroautomobiļu ražotāju BYD par Ķīnas ražotāja jauno automobiļu izplatīšanu Latvijā.

No astoņiem jaunajiem Eiropas tirgū palaistajiem BYD elektroautomobiļu modeļiem Latvijā tiks piedāvāti seši, kas visvairāk atbilst Latvijas autobraucēju vēlmēm.

Tostarp Latvijā būs pieejams apvidus auto Sealion 7, sportiskais sedans Seal, elegantais apvidus auto Seal U DM-i, apvidus krosoveri Seal U, Atto 3 un Atto 2.

Inchcape jau ir oficiālais BYD elektroautomobiļu izplatīšanas partneris tādās Eiropas valstīs kā Beļģija, Luksemburga, Igaunija un Lietuva, kā arī Etiopijā un Singapūrā (BYD Commercial Vehicles).

Inchcape Latvija vadītāja Diāna Šafīra: „Ir patiess prieks būt par BYD oficiālo partneri Latvijā. Vietējā tirgus zināšanas, plašās tehnoloģiskās iespējas un vadošās pozīcijas auto pārdošanas tirgū sniedz mums spēcīgu pamatu, lai veicinātu BYD inovatīvā elektroauto zīmola izaugsmi visā Eiropā. Starptautiskajiem zīmoliem, tādiem kā BYD, ir nepieciešams uzticams izplatīšanas partneris, kas spēj palīdzēt īstenot ambīcijas visaugstākajā līmenī. Mēs ar prieku sadarbojamies, lai nodrošinātu saviem klientiem izcilus pakalpojumus.“

Eksperti

Jauno automobiļu tirgus bumu Latvijā šogad virza juridiskās personas un līzings

Dzintars Špengelis, Inchcape finanšu un apdrošināšanas produktu vadītājs Baltijas valstīs un Polijā,21.08.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interese par jauniem automobiļiem Latvijā šogad ir piedzīvojusi bumu – pirmajā pusgadā salīdzinājumā ar aizvadīto gadu jaunus auto pirka par gandrīz 30 % vairāk, savukārt lietotu automobiļu segmentā ir novērojama neliela stagnācija – tirdzniecība šogad ir palielinājusies tikai par aptuveni 1 %, liecina Auto asociācijas dati.

Augšupeja ir bijusi arī Lietuvā, kur jauno automobiļu tirgus piedzīvojis 41 % kāpumu, savukārt Igaunijā, nodokļu politikas dēļ, bija novērojams pat 40 % kritums. Tostarp galvenie vieglo automobiļu tirgus virzītājspēki šogad ir juridiskās personas un līzings, kas kopā pieauguši par gandrīz 30 %. Gandrīz divas trešdaļas (64 %) no jaunajiem pasažieru automobiļiem iegādājās juridiskās personas un tikai 36 % – privātpersonas. Pie tam daļa bija lieli korporatīvi darījumi, kur jaunas pasažieru automašīnas iegādājās dažādu mobilitātes risinājumu un auto nomas pakalpojumu sniedzēji (Bolt, CityBee u. c.).

Fakts, ka iedzīvotāju vidū pieaug pieprasījums pēc autonomas un citiem mūsdienīgiem mobilitātes risinājumiem, iespējams, ir nedaudz samazinājis pieprasījumu pēc jauniem auto privātpersonu segmentā. Lai arī šeit pirmajā pusgadā novērojām 26 % pieaugumu. Otrs nozīmīgs tirgus faktors, kas šogad ir būtiski ietekmējis jauno automobiļu iegādes tirgu, ir līzinga pakalpojumu pieejamība, jo procentu likmes ir ievērojami samazinājušās un kļuvušas pievilcīgas gan uzņēmumiem, gan privātpersonām. Līdz ar to līzinga darījumu īpatsvars šā gada pirmajos sešos mēnešos ir palielinājies līdz 61,3 %, savukārt tiešie darījumi veidoja vairs tikai 38,7 %. Papildu faktors, kas veicina līzinga popularitāti, ir auto dīleru nodrošinātie vienas pieturas pakalpojumi.