Alus bizness nav viegls, jo tirgus ir piesātināts, taču - jo lielāka konkurence, jo augstāka kvalitāte, uzskata Kuldīgas alus darītavas Duna Brewery īpašnieks Roberts Jansons. Viņa radītais uzņēmums piecu pastāvēšanas gadu laikā radījis jau aptuveni 70 receptes un attīstībai piesaistījis pat brūveri no Itālijas. Uzņēmuma plānos ir attīstīt eksportu, kāpināt ražošanas jaudas un noturēt kvalitāti piesātināta tirgus apstākļos.
Pastāstiet, kas ir DUNA un kas ir paveikts šo piecu gadu pastāvēšanas laikā?
Paveikts ir daudz. DUNA sākotnēji ir dzērienu ražotne, jo mēs ražojam ne tikai alu, bet daudziem asociējamies ar limonādēm. Gribējās, lai vārds DUNA ir latvisks, lai vārdā nav mīkstinājuma zīmju – ž, ņ, lai pēc tam potenciāli eksportā būtu vieglāk komunicēt. Duna ir vibrācija, tieši tāda dunēšanas skaņa. Par paveikto – mēs katru gadu veidojam koncertus. Es domāju, ka esam pienesuši Kuldīgai jaunu kultūras vietu.
Tātad jūs neesat tikai alus un dzērienu ražotāji, bet arī kultūras pasākumu rīkotāji?
Jā, ar komandu Kuldīgā attīstām visu Kaļķu kvartālu. Tas nav tikai viens zīmols, bet vairāki. Tepat blakus mums ir arī restorāns KOPA, un arī tas ir tapis līdzīgā komandā.
Jūs saimniekojat tikai DUNA, vai arī esat īpašnieks visiem citiem zīmoliem?
Lai gan uzņēmumā ir arī citi daļu turētāji, pamatā tas ir ģimenes uzņēmums. Mūsu ģimene ir galvenā īpašniece visam kvartālam, tāpēc lēmumu pieņemšana, vīzija un attīstība notiek ar ģimenisku ilgtermiņa skatījumu. Būtībā mēs esam ģimenes uzņēmums — ar visām vērtībām, kas ar to saistītas.
Par pašu DUNU – ko ražojat?
Galvenokārt ražojam alu, limonādes un kokteiļus. Šķiet, ka šobrīd kopumā mums ir jau aptuveni 70 receptes. Mēs ražojam arī tumšos alus, IPA. Pērn sākām ražot džina kokteiļus. Plānojam nākotnē ražot veselības dzērienus ar dažādām garšām un kombinācijām, piemēram, ar sēnēm. Plāns ir paplašināt bezalkoholisko dzērienu klāstu.
Visu rakstu lasiet 17.jūnija žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.