Jaunākais izdevums

No 12. līdz 15. oktobrim Tūrisma attīstības valsts aģentūru (TAVA) organizē ASV žurnālistu vizīti Latvijā. Žurnāliste, rakstniece un televīzijas producente Patrīcija Šulca ieradīsies Latvijā, lai sagatavotu materiālu par Latviju, kas tiks iekļauts ceļojumu grāmatā 1 000 Places to See Before you Die.

12.oktobrī Rīgā ieradās interesanta un slavena ASV žurnāliste, rakstniece un televīzijas producente Patrīcija Šulca ar savu asistenti Elizabeti Ragagli, lai izveidotu jaunu un interesantu materiālu par Latviju, kas tiks iekļauts ceļojumu grāmatā 1 000 Places To See in Europe Before You Die, kā arī atkārtotā un atjaunotā grāmatas 1 000 Places To See Before You Die izdevumā.

Žurnālistes mērķis ierodoties Latvijā ir ar iegūtās informācijas palīdzību īstenot divus projektus, kas būtu saistīti ar grāmatu 1 000 Places To See Before You Die (2003), kas ir pārdota trijos miljonos kopiju visā pasaulē un kura ir tulkota divdesmit piecās valodās, ieskaitot lietuviešu. Otrs projekts ir saistīts ar žurnālistes atjaunoto grāmatas izdevumu 1 000 Places To See in Europe Before You Die.

Organizējot ASV žurnālistu vizīti Rīgā, TAVA centīsies parādīt tās vietas un objektus Rīgā un Latvijā, kas Latviju raksturotu kā neatkārtojamu un unikālu vietu zemi.

Apmeklējot Latviju žurnālistēm būs iespēja apskatīt Jūgendstila Rīgu, izstaigāt Vecrīgas nozīmīgākas vietas un objektus, apmeklēt Rīgas Domu, apskatīt Brīvdabas Muzeju, apmeklēt Rīgas Centrāltirgu, kā arī izbaudīt vakaru LIDO atpūtas centra Alus pagrabā. Ārpus Rīgas žurnālistēm būs iespēja izbaudīt Jūrmalu, Siguldu, izmēģināt Aerodium un pabūt Rundāles pilī.

Būtu jāmin, ka saskaņā ar izdevumu Forbes datiem, Patrīcija Šulca ir uzskatāma par vienu no ietekmīgākajām un atpazīstamākajam sievietēm tūrisma biznesā. Patrīcija Šulca raksta tādiem plašsaziņas līdzekļiem kā: O'prah, Real Simple, Forbes, Business Week, Everyday With Rachel Ray, uzstājas TV un radio, kā arī žurnāliste ir populāra lektore Harvardas universitātē.

Eksperti

Ronalda Reigana vēstījums Valdim Dombrovskim

Klaudio Andrē Rivera, [email protected],19.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visiem ir vajadzīga misija. Gan uzņēmumiem, gan cilvēkiem, gan valdībai. Ilgtermiņa misijas neesamība ir viens no šīs krīzes cēloņiem. Ar misijas palīdzību būs iespējams iedvesmot cilvēkus un koncentrēties uz valstī esošajiem resursiem.

Ņemot vērā to, ka valstī norisinās diskusijas par valdības mērķiem un misiju, esmu sagatavojis vēstuli premjerministram V. Dombrovskim, kas ir manis veidotā R. Reigana 1981.gada 20.janvāra vēstījuma adaptācija. ASV tajā laikā bija dziļā krīzē, bet Reigana kungs tomēr kļuva par vienu no veiksmīgākajiem prezidentiem valsts vēsturē. Domāju, ka R. Reigana vēstījums ir aktuāls gan Latvijas, gan arī citu valstu valdībām.

Atvainojos par valodu. Izvēlējos angļu versiju, lai neriskētu ar to, ka tiek izmainīts rakstītā saturs.

Mr. Premier and Latvian citizens!

Mr. Premier, I want your fellow citizens to know how much you did accepting this post in this transition process, you have shown a watching world that you are a united people pledged to maintaining a political system which guarantees individual liberty to a greater degree than any other. The business of your nation goes forward. Latvia is confronted with an economic affliction of great proportions. You suffer from one of the worst financial crisis of your history. It distorts economic decisions, penalizes thrift, and crushes the struggling young and the fixed-income elderly alike. It threatens to shatter the lives of thousands of your people.

Eksperti

Latvia: Please, turn on the romance

Klaudio Andrē Rivera, [email protected],05.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Scott Hann, a well-known writer on religious issues, described how he improved his relationship with his wife just turning on the romance, what simply means enjoying better the time spent together, bringing frequently flowers and renewing the honey-moon kind of love that time uses to erode.

Latvia is undergoing difficult times and even the most optimists of the analysts foresee that the worst has not come yet. There is a lot of talk all around about the causes of the crisis, the description of its features, the way how was managed till now and the tsunami that sooner or later is going to come. Nevertheless this is not time for problem seeking; this is time for seeking solutions, for encouraging creativity and ultimately for fostering creativity.

Let’s make simple the point making a parallel with a tennis match, my favorite sport by the way.

Any tennis player knows that to win a match the task is at the time simple and challenging (please, be attentive that I am intentionally not using the word complex):

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākusies ilgi gaidītā vasara un, līdz ar to, daudziem sācies atvaļinājumu laiks. Kādam tuvāka būs atpūta laukos, pie dabas vai darbojoties piemājas dārziņā, kādam – apceļojot mūsu Latvijas skaistākās vietas, taču liela daļa izvēlās doties kādā sen kārotā, tuvākā vai tālākā ceļojumā ārpus Latvijas.

Plānot ceļojumu var būt ļoti aizraujošs un patīkams process, tomēr vienlaikus tas prasa gan laiku, gan enerģiju, turklāt, lai ceļojums atbilstu noteiktajam budžetam, tas jāplāno jau savlaicīgi, citādi paša plānots pēdējā brīža ceļojums var izrādīties ļoti dārgs prieks.

Ja ceļojumu plānošana tev sagādā vairāk raižu kā prieka, turklāt vēlies, lai atpūtas laikā tev vairs ne par ko nebūtu jāuztraucas, vērts apskatīt ceļojumu aģentūru piedāvājumus. Uzticama un droša ceļojumu aģentūra nāks talkā gan tad, ja vēlēsies doties spontānā piedzīvojumā, gan tad, ja vēlies jau laikus ieplānot ceļojumu ar ģimeni, draugu kompānijā vai pat vienatnē.

Tehnoloģijas

Latvijas oficiālā Facebook lapa atver e-veikalu

Gunta Kursiša,15.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas oficiālajā Facebook lapā «If You Like Latvia, Latvia Likes You» atvērts e-veikals, kurā iegūtie līdzekļi tiks virzīti sociāli atbildīgu projektu realizēšanai.

Tirdzniecības modelis paredz, ka pircējs pats varēs izvēlēties cenu, par kādu viņš vēlas iegādāties produktu. Tāpat e-veikalā redzams atšifrējums, kā tiks sadalīti iegūtie līdzekļi.

Jaunatvērtā pārdošanas vietne savu darbību sākusi neilgi pēc tam, kad Latvijas oficiālās Facebook mājas lapas «If You Like Latvia, Latvia Likes You» apmeklētājiem tika piedāvāta iespēja prognozēt brīdi, kad izšķilsies zivju ērgļa mazuļi. Jaunie ērglēni izšķīlās līdz 10. jūnijam un tiks nosaukti precīzāko prognožu autoru vārdā, kuri saņems oficiālu apstiprinājumu no Latvijas Dabas fonda un «If You Like Latvia, Latvia Likes You».

Mazumtirdzniecība

Internetveikals About You varētu būt atvērts arī Latvijas zīmoliem

Lelde Petrāne,09.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes veikalā "About You", kas ienācis arī Latvijas tirgū un kurā patlaban pārstāvēti vairāk nekā 800 zīmoli, konceptuāli iespēja pārdot savas preces tiek dota ne vien starptautiskajiem, bet arī vietējiem zīmoliem, biznesa portālam db.lv sacīja Tareks Millers (Tarek Müller), "About You" līdzdibinātājs un līdzizpilddirektors.

"Protams, ir nosacījumi, tomēr barjeras, lai arī vietējie zīmoli un ražotāji varētu pārdot savus produktus, cenšamies padarīt pēc iespējas zemākas," viņš sacīja.

Vienlaikus T. Millers atzīst: "Mūsu veikalā šobrīd nav neviena Latvijas zīmola. Mēs vienmēr izskatām jaunu zīmolu iespējamu ienākšanu mūsu piedāvājumā, tomēr patlaban īstermiņā un vidējā termiņā mēs neplānojam pievienot nevienu vietējo zīmolu. Mūsu tiešais mērķis ir iegūt tirgus pozīcijas Latvijā un pēc tam sākt strādāt pie vietējo zīmolu pievienošanas mūsu sortimentam."

Tiešsaistes modes veikals About You ienāk Latvijā

Tiešsaistes modes veikals "About You" turpina starptautisko paplašināšanos un 2020. gada 3....

Kā vēstīts, "About You" darbību Latvijā uzsāka jūnija sākumā.

"Tā kā Latvija ir 14. tirgus, kurā mēs ieejam, mums jau ir izstrādāts ļoti progresīvs ienākšanas process. Mums veikala izveidei jaunā valstī ir nepieciešami tikai trīs mēneši. Mēs plānojām ienākšanu Latvijas tirgū vēl pirms Covid-19 krīzes, bet reaģējām uz to, pielāgojot savu atklāšanas kampaņu digitālajai videi, nevis kā ierasts, rīkojot lielus atklāšanas pasākumus ar slavenībām un influenceriem," skaidro T. Millers.

"Covid-19 uzliesmojums visās valstīs paātrina pāreju no iepirkšanās tradicionālajos veikalos uz iepirkšanos tiešsaistē, tāpēc tā mums drīzāk ir izdevība, nevis risks," akcentē T. Millers.

Investīciju apjomu, kas bija nepieciešams darbības uzsākšanai Latvijas tirgū, viņš neatklāj. Jautāts, vai Latvijā ir atvērts birojs vai noliktava, T. Millers atbild noliedzoši: "Nē, mēs visu biznesu veicam no Vācijas, un līdz ar to mēs nenodarbinām cilvēkus Latvijā. Mūsu birojā Hamburgā ir Latvijas tirgus menedžeris, un plānojam pieņemt darbā vairāk latviešu. Arī mūsu noliktava atrodas Vācijā, bet mūsu preču atgriešanas centrs - Čehijā."

T. Millers uzskata, ka konkurence Latvijas tirgū modes interneta veikaliem nav pārāk izteikta salīdzinājumā ar citiem tirgiem, kuros "About You" darbojas, tāpēc viņš Latvijas tirgū saredz lielu potenciālu. "Mēs esam pārliecināti, ka varēsim ātri kļūt par tirgus līderi tiešsaistes modes iepirkšanās segmentā, jo mūsu sortimentā ir vairāk nekā 100 000 produktu no vairāk nekā 800 starptautiskiem zīmoliem - tas ir daudz vairāk nekā jebkuram no mūsu konkurentiem Latvijā!" viņš teic.

"About You" mērķauditorija ir sievietes un vīrieši vecumā no 20 līdz 49 gadiem. "Mūsu lielākais tirgus ir vāciski runājošais reģions. Turklāt mēs esam tiešsaistes modes e-komercijas tirgus līderi Čehijā, Slovākijā un Rumānijā ar ļoti augstiem pieauguma tempiem," stāsta T. Millers.

"Tā kā mums ir izplatīšanas centrs Vācijā, produktu piegāde uz Latviju aizņem vienu līdz četras darba dienas," viņš informē.

"About You" nodrošina gan bezmaksas piegādi, kurai nav minimālās pirkuma summas, gan preču atgriešanu 100 dienu laikā bez maksas. "Pēc mūsu domām, preču atgriešana ir daļa no iepirkšanās tiešsaistē, un tā nebūt nav slikta lieta. Mēs pat mudinām klientus pasūtīt tik daudz drēbju ar bezmaksas piegādi, cik viņi vēlas, tās ērti izmēģināt mājās un pēc tam atdot tās, kuras nepatīk."

"Mēs uzskatām, ka tiešsaistes modes biznesam ir liels potenciāls, neskatoties uz situāciju, ko izraisījis Covid-19 uzliesmojums. Drīzumā plānojam paplašināties vēl vairākos citos tirgos," pauž T. Millers.

Db.lv jau vēstīja, ka "About You" ir Eiropas modes un tehnoloģiju uzņēmums ar galveno biroju Hamburgā, Vācijā. To 2014. gadā izveidojuši digitālie uzņēmēji Sebastians Becs (Sebastian Betz, 29), Tareks Millers (Tarek Müller, 31) un Hanness Vīze (Hannes Wiese, 38). Sešu gadu laikā uzņēmums ir kļuvis par vienu no lielākajiem apģērbu mazumtirgotājiem Eiropā ar gada ieņēmumiem 742 miljonu eiro apmērā (2019./2020. gadā).

"About You" ir dibināts kā "Otto Group" meitasuzņēmums un pašlaik ir daļa no grupas portfeļa.

Foto

Facebook aplikācija piedāvā pirmajam mirējam izteikt pasaulei pēcnāves vārdus

Gunta Kursiša,22.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla Facebook lietotne If I Die piedāvā tās lietotājiem pēc savas nomiršanas pieredzēt pasaules slavu, lietotāja pēcnāves vārdus izziņojot If I Die «komūnai», kā arī medijiem, ziņo mashable.com.

Vienīgais nosacījums, lai pēc nāves piedzīvotu pasaules slavu, ir – jānomirst pirmajam no visiem If I Die lietotājiem. Tiesa gan ir jāiztur noteikts «pārbaudes periods» šajā dzīvē.

Tāpat If I Die lietojumprogramma piedāvā iespēju nosūtīt pēcnāves vārdus privātos ziņojumos vai e-pasta vēstulēs tās lietotāja izvēlētiem cilvēkiem. Iepriekš tika paredzēts, ka pēc lietotāja nāves tiks publicēti ziņojumi izvēlētu sociālā tīkla Facebook draugu lapās.

Pašreizējās If I Die kampaņas ietvaros lietotāji var saņemt pakalpojumu, ka viens privāts pēcnāves ziņojums nonāk pie iepriekš izvēlēta adresāta bez maksas. Tāpat maksa netiek prasīta par iespēju piedalīties akcijā, kurā pēcnāves vēstījums, iespējams, tiks publicēts medijos.

Citas ziņas

Rīgas konditoreja Daile vēl aizvien slēgta

Lelde Petrāne,06.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no vecākajām Rīgas konditorejām Daile, kuru piekrāpa sadarbības partneris, vēl aizvien ir slēgta, novērojusi aģentūra BNS.

Lai arī konditorejas īpašniece Maija Dzenovska iepriekš bija izteikusi cerību, ka Daile darbu varētu atsākt jau pagājušās nedēļas laikā, tā vēl aizvien ir slēgta.

M. Dzenovska aģentūrai BNS plašākus komentārus nevēlējās sniegt, vien norādīja, ka «viss būs kārtībā », paužot pārliecību, ka konditoreja tomēr atkal būs atvērta apmeklētājiem.

Ražošana

Mana pieredze: Celt pašapziņu ar apakšveļu

Monta Glumane,12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apakšveļas zīmols Flash You and me piecos gados kļuvis par stabili augošu biznesu, iekarojis Parīzi un plāno apakšveļā ietērpt arī sievietes Ņujorkā.

«Šajā nozarē ir viegli sākt individuālā dizaina veļas biznesu, bet noturēt uzmanību ir diezgan grūti. Tie uzņēmēji, kuri bija mani elki, kad sāku biznesu, šobrīd jau ir beiguši savu darbību. Pašmācības ceļā nodibinājām uzņēmumu, attīstījām šūšanu, pārdošanu. Pirmie trīs gadi bija maldīšanās un bakstīšanās, un tikai pēdējos divus gadus var teikt, ka šis ir bizness,» stāsta zīmola Flash You and me dizainere Līva Šteina.

Viņa pauž, ka Latvijā nevienam nav pieredzes veļas dizaina izstrādē, arvien viss tiek balstīts uz padomju laika zināšanām. Dizainerei aizvien ir nesaprotami, kā te var būt tik daudz veļas ražotāju, bet nav nevienas izglītības iestādes, kurā iegūt specializēto izglītību. Viņa pati ir beigusi Latvijas Mākslas akadēmiju. «Pirku biksītes un ārdīju ārā. Lai arī viss ir nācis pašmācības ceļā, tāpat konstruēšanas un šūšanas pamatus, proporciju ievērošanu un sajušanu iedeva akadēmijas izglītība. 4. kursā manu vīru notrieca mašīna, viņš bija komā, un es taisīju kolekciju par to, kā atspoguļojas iekšējās rētas, kā cilvēks, kurš ir iekšēji cietis, izskatās ārēji. Kolekcija bija ar saitēm, lentēm. Tā doma bija, ka tu sasien sevi ar apģērbu, lai neredz to, kas notiek iekšā, un tā arī aizsākās apakšveļas radīšana ar lentēm,» atceras L. Šteina.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brūss Viliss (Bruce Willis) paziņojis par plāniem turpināt leģendāro filmu sēriju Die Hard (Cietais rieksts). AceShowBiz ziņo, ka jaunās filmas Die Hard 5 uzņemšana sāksies 2011. gadā.

«Domāju, ka nākamajā gadā mēs uzņemsim Die Hard 5,» paziņoja B. Viliss. Viņš arī norādīja, ka vēlētos, lai piekto filmu režisētu Lens Vaizems, kas bija režisors Die Hard ceturtajai filmai Live Free or Die Hard.

Jāatzīmē, ka Die Hard ceturtā filma saņēma pozitīvas atsauksmes no kino kritiķiem un kases ieņēmumos ieguva 383,5 miljonus USD.

54 gadus vecais aktieris pirmajā Die Hard filmā filmējās 1988. gadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes modes veikals "About You" turpina starptautisko paplašināšanos un 2020. gada 3. jūnijā uzsāk jaunā tiešsaistes veikala aboutyou.lv darbību.

"About You", kas jau pieejams klientiem Vācijā, Austrijā, Šveicē, Nīderlandē, Beļģijā, Polijā, Čehijā, Slovākijā, Ungārijā, Rumānijā un Slovēnijā, uzsāk darbu visās trīs Baltijas valstīs.

Latvijā tiešsaistes digitālajā veikalā pieejams vairāk nekā 100 000 preču, ko piedāvā aptuveni 600 zīmolu, no kuriem daudzi Latvijas tirgū pieejami pirmo reizi.

Visas preces var pasūtīt ar bezmaksas piegādi un apmaksāt, izmantojot vairākas maksājumu metodes, piemēram, kredītkarti vai samaksu pēc piegādes. Klienti var atteikties no precēm 100 dienu laikā bez maksas, nosūtot tās atpakaļ pārdevējam.

"Mēs Latvijas tirgū saskatām milzīgu potenciālu. Šeit sagaidām ļoti lielu izaugsmi, īsā laika posmā kļūstot par tirgus līderi tiešsaistes modes veikalu segmentā. Latvijas iedzīvotājiem tiks nodrošināta bezmaksas piegāde un bezmaksas preču atgriešana," saka Tareks Millers, "About You" līdzdibinātājs un līdzizpilddirektors.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando" saņēmis Eiropas Komisijas (EK) atļauju izteikt brīvprātīgo publisko pārņemšanas piedāvājumu konkurenta "About You" akcionāriem, paziņoja "Zalando".

EK atļauja kopā ar papildu akciju iegādes līgumiem nozīmē, ka ir izpildīti visi darījuma slēgšanas nosacījumi.

Plānots, ka "Zalando" pārņemšanas piedāvājumu izteiks 11.jūlijā.

"About You" akcionāri, kuri piekrituši darījumam, saņems piedāvājumu katru kompānijas akciju pārdot par 6,5 eiro.

"Zalando" plāno kopumā iegūt vairāk nekā 90% "About You" akciju kapitāla.

Pēc tam "Zalando" plāno atpirkt akcijas arī no atlikušajiem mazākuma akcionāriem.

Pērn decembrī tika paziņots, ka "Zalando" grasās iegādāties "About You" par 1,1 miljardu eiro, lai radītu Eiropas platformu, kas spētu labāk konkurēt ar Ķīnas interneta tirdzniecības milžiem.

Abi uzņēmumi skaidroja, ka zīmoli un mazumtirgotāji iegūs no vienotas platformas ar uzlabotu loģistiku, programmatūru un pakalpojumu piedāvājumiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē plaši pazīstamais restorānu kritiķis Endijs Heilers (Andy Hayler), kurš vienīgais pasaulē apmeklējis visus trīszvaigžņu Mišelina (Michelin) restorānus, ierodas Rīgā.

Heilers apmeklēs Rīgu 15. un 16.februārī, lai piedalītos Profesionāļu Dienās, kuras rīko Reaton, pārtikas produktu un delikatešu izplatītājs un ražotājs.

Endijs Heilers ir pasaulē plaši pazīstams restorānu kritiķis un dažādu darbu autors, kurš pēdējos 30 gadus apmeklējis restorānus trīs līdz sešas reizes nedēļā. 2004.gadā Heilers sasniedza paša nosprausto mērķi - viņš bija pusdienojis visos trīs Mišelina zvaigznes ieguvušajos restorānos pasaulē – šis Heilera sasniegums tika plaši atspoguļots presē visā pasaulē. Šis mērķis gan jāsasniedz atkal un atkal – Heileram tas izdevās arī 2008., 2010., 2012., 2014., kā arī 2016.gadā, kad trīs Mišelina zvaigznes ieguvušo restorānu skaits pasaulē jau bija sasniedzis 115.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai līdzsvarotu pieprasījumu visa gada laikā, zīmola Fl*sh you&me radītāji papildina sortimentu

DB ar apakšveļas zīmola Fl*sh you&me dizaineri Līvu Šteinu iepriekš tikās pirms diviem gadiem, piedāvājumā toreiz bija radīta pāru apakšveļa no kokvilnas, pati Līva strādāja kā pašnodarbinātā. Redzot pieprasījumu, viņai radās doma projektu pacelt nākamajā līmenī. Iesaistījās Līvas vīrs Raimonds, tika nodibināts uzņēmums. Tagad Fl*sh you&me apakšveļas sortimentu paplašina smalkā veļa. «Būtībā bija doma radīt papildu produktus peļņai vasarā. Gribējās radīt kaut ko ērtu, komplektiņu, turklāt tas varētu nebūt tikai no kokvilnas, bet varētu būt arī ar mežģīnēm un tillu. Tapa arī aksesuāri un pāreja izvērtās organiska, secinājām, ka pieprasījums pēc smalkās veļas ir visu gadu. Trikotāžas biksītes vairāk bija ierindojams dāvanu kategorijā, kuras pirka sezonāli. Gribējām, lai apgrozījums izlīdzinātos. Līdz ar smalko veļu tas kļuva iespējams,» stāsta Līva. Sākumā piedāvājumā bija biksītes un topiņi, kam ar laiku pievienojās krūšturi, zeķturi, aksesuāri.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas uzņēmumu grupai SBA piederošā tekstilizstrādājumu ražotāja "Utenos trikotažas" meitasuzņēmums "Aboutwear" uzvarējis lietvedībā par tirdzniecības zīmi un tam izdevies ierobežot Vācijas modes preču tiešsaistes mazumtirgotāja "About You" preču zīmes izmantošanu Eiropas Savienībā (ES), ziņo Lietuvas lietišķo ziņu portāls "vz.lt".

ES Intelektuālā īpašuma birojs (EUIPO) ir daļēji apmierinājis Lietuvas uzņēmuma lūgumu un atzinis "About You" preču zīmi par spēkā neesošu 25. un 35.klasē: apģērbi, apavi, galvassegas, kā arī tiešsaistes mazumtirdzniecībā (rokassomas, tekstilizstrādājumi, apģērbi utt.).

"About You" preču zīme būs spēkā neesoša apģērbu, apavu, galvassegu tirdzniecībā tiešsaistē, kā arī rokassomu, apģērbu, tekstilizstrādājumu un līdzīgu preču mazumtirdzniecībā.

Vācijas zīmola "About You" agresīvā reklāmas kampaņa Lietuvā un maldinošā līdzība ar lietuviešu zīmolu "Aboutwear" radīja zaudējumus Lietuvas kompānijai un tai bija jāpielāgo sava uzņēmējdarbības stratēģija, sacīja "Utenos trikotažas" valdes priekšsēdētāja Dovile Tamosevičiene, piebilstot, ka EUIPO lēmums ne tikai atjauno taisnīgumu, bet arī parāda, ka uzņēmumiem ar miljardiem eiro lielu apgrozījumu ir jāievēro daudz mazāku uzņēmumu preču zīmes un cits intelektuālais īpašums.

Atpūta

Piektdienas intervija ar airBaltic klientu apkalpošanas un virszemes operāciju viceprezidenti Lauru Vecvanagu

Lelde Petrāne,10.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild aviokompānijas airBaltic klientu apkalpošanas un virszemes operāciju viceprezidente Laura Vecvanaga. airBaltic un Rīga savieno Baltijas reģionu ar 60 galamērķiem Eiropā, Tuvajos Austrumos un NVS.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Ja jūs iemīlaties aviācijas nozarē, tad tas notiek momentāni – pirmajos darba mēnešos, un ir uz ilgu. Šī nozare no vienas puses ir ļoti apjomīga, bet tajā pašā laikā salīdzinoši šaura. Mēs zinām savus kolēģus, partnerus un klientus pat gadiem ilgi. Aviācijā strādājot, tu sevi spēj «savienot» ar visu pasauli, un es patiešām izbaudu to, ka esmu kustībā katru dienu.

Mazais bizness

Sekojot idejai: Augstā likme uz pirmo grāmatu sevi attaisnojusi

Anda Asere,09.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd aktuālas ir pašpalīdzības grāmatas un literatūra bērniem, bet daiļliteratūru pie mums lasot mazāk kā iepriekš

Tā novērojusi Santa Svaža, grāmatu izdevniecības SIA The White Book īpašniece. «Pirms trim gadiem bija ideja par izdevniecību, bet tagad The White Book patiešām ir izdevniecība. Tad es biju viena pati, tagad esam lielāks pulks,» viņa saka. Birojā ir trīs darbinieki, bet komandā ir vēl vairāki cilvēki – ārštata maketētāji, korektori, tulkotāji, redaktori. «Šobrīd esam pārmaiņu posmā. Sākuma posms ir pārvarēts un apjoms ir pieaudzis. Domāju, ka nākotnē paaugsimies straujāk,» saka Santa. Turpmāk viņa gada laikā gribētu izdot 30 grāmatas.

Veiksmīga pirmā

Latvijā ir daudzi grāmatizdevēji, kas izdevuši vien dažas grāmatas. The White Book trīs gados ir izdevusi ap 30 grāmatu. Santa uzskata, ka izdevēja veiksmīgam startam vajadzīga laba pirmā grāmata. «Mūsu gadījumā visu likām uz pirmo grāmatu. Tajā ieguldījām ar pārliecību, ka tas ir labs produkts. Un tā arī izrādījās. Tajā laikā daudziem kolēģiem no citām izdevniecībām šķita, ka tirāža ir liela un žanrs ne visiem saprotams, bet risks ir pilnībā atmaksājies. Principā uz šīs vienas grāmatas mēs esam uzbūvējuši to, kas tagad esam,» norāda Santa. The White Book pirmā izdotā grāmata bija Džordža R. R. Mārtina Troņu spēle. Šobrīd uzņēmuma grāmatu portfelis ir visai raibs – šīs grāmatas turpinājumi, bērnu un pusaudžu literatūra, aforismi, pašpalīdzības grāmatas. «Tirgus ir tik mazs, ka nav iespējams specializēties. To var tikai lielas izdevniecības. Vienkāršā patēriņa jomā specializēties tikai uz daiļliteratūru vai bērnu literatūru ir sarežģīti, un man to nemaz negribas. Man patīk dažādas grāmatas,» saka Santa. Viņai ir īpašs prieks par pašu radītajiem produktiem, piemēram, Latvijas karti un Kāzu iedvesmas grāmatu. «Otras tādas grāmatas Latvijā nav, šādas grāmatas parasti ir tulkotas. Tāpēc man ir liels prieks, ka šī grāmata, manuprāt, kvalitātes ziņā neatpaliek no ārzemju izdevumiem. Šobrīd top citi mūsu pašu produkti,» saka Santa. Pagaidām gan viņa nav ar mieru atklāt, kas tās būs par grāmatām, bet sola tās izdot gada nogalē. «Ir prieks un lepnums izdot vietējo,» viņa teic.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezdarbniekiem, kas nespēj atrast darbu Latvijā, arī pašlaik ir vairākas izvēles iespējas, kā rīkoties, taču tās visas prasa nopietnu savas dzīves izvērtēšanu, atsaucoties uz Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) direktores Baibas Paševicas sacīto, ziņo BNS.

«Ir ļoti dažādas alternatīvas, bet katra no tām prasa, lai cilvēks nopietni izvērtētu savu dzīvi. Jā, viena no alternatīvām ir arī doties uz tām valstīm, kur ir darba iespējas. Otra iespēja ir izmantot šo laiku, apdomāt, vai nav kādas nerealizētas idejas un sākt kaut arī nelielu, bet savu uzņēmējdarbību. Trešā alternatīva tiem, kas nejūtas tik spēcīgi vai negrib ne doties uz ārvalstīm, ne sākt savu biznesu, ir izmantot tās iespējas, ko sniedz Nodarbinātības valsts aģentūra, nevalstiskās organizācijas, pašvaldības. Tostarp var domāt par papildu izglītību, » viņa stāstījusi.

Pasaulē

Sarkozī: Ja Grieķija kritīs, eiro ir bezjēdzīgs

Lelde Petrāne,07.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francija atbalstīs Grieķiju tās problēmās, sestdien apliecinājis Francijas prezidents Nikolā Sarkozī (Nicolas Sarkozy), vēsta Reuters.

«Ja mēs izveidojām eiro, mēs nedrīkstam ļaut valstij, kas atrodas eirozonā, krist. Pretējā gadījumā nebija nekāda jēga radīt eiro, » sacījis Francijas prezidents. «Mums ir jāatbalsta Grieķija, jo viņi cenšas, vai arī eiro beigs pastāvēt, » viņš piebildis.

Tehnoloģijas

Sāk darboties Latvijas oficiālā lapa Facebook

Gunta Kursiša,27.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija uzsākusi komunikāciju sociālajā tīklā Facebook, kuras galvenā ideja ir veicināt Latvijas starptautisko atpazīstamību.

Līdz šā gada beigām Latvijas oficiālajā Facebook lapā, kuras saturu veidos Valsts aģentūra Latvijas institūts un reklāmas aģentūra Leo Burnett Riga, tiek plānots piesaistīt 100 tūkstošus sekotāju. Piektdienas pēcpusdienā lapai sociālajā tīklā bija 3,5 tūkstoši sekotāju.

Lapas saturu uzraudzīs Latvijas institūta izveidotā Konsultatīvā padome, kurā darbojas ministriju un valsts iestāžu pārstāvji, un nozares eksperti.

Latvijas oficiālajai lapai nav paredzēts valsts budžeta finansējums, un radošo risinājumu izstrādei tiks piesaistīti sadarbības partneri, kuri ieinteresēti pozitīva Latvijas tēla veidošanā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma operators SIA "Impro ceļojumi" iekļauta Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) "melnajā sarakstā", liecina PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmums.

Attiecīgajā sarakstā uzņēmums iekļauts, jo nav izpildījis PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu par naudas atmaksu patērētājai 400 eiro apmērā par atceltu ceļojumu.

Komisijas lēmumā norādīts, ka 2020.gada 19.februārī patērētāja iegādājās pie tūrisma aģenta tūroperatora "Impro ceļojumi" organizētu ceļojumu uz Toskānu un Elbas salu no 2020.gada 29.marta līdz 5.arpīlim. Patērētāja samaksāja tūrisma aģentam 400 eiro avansu. Tā kā ceļojums tika atcelts, patērētāja vēlējās atgūt samaksāto naudu. Ņemot vērā, ka nauda netika atmaksāta, patērētāja vērsās PTAC.

Patērētāju tiesību uzraugi pieprasīja skaidrojumu no aģenta, kurš PTAC informēja, ka ir panākta vienošanās ar patērētāju, ka nauda tiks atmaksāta pa daļām. Tomēr tūrisma aģents nepildīja savu solījumu, tādējādi tika iesniegts iesniegums PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijā.

Internets

Latvijas oficiālā Facebook lapa sasniedz 50 000 fanu skaitu

Lelde Petrāne,19.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas oficiālā Facebook lapa If you like Latvia, Latvia likes you, kas radīta valsts pozitīva tēla veidošanai, ieguvusi savu 50 000. fanu jeb pogas like spiedienu.

Tādējādi If you like Latvia, Latvia likes you esot populārākā no valsts instūciju veidotajām vietnēm. Latvijas lapas mērķis ir spodrināt valsts tēlu un veicināt tās atpazīstamību ārvalstīs.

Facebook lapas izveidi, kā arī uzturēšanu īsteno Latvijas Institūts (LI), kas pie projekta strādā kopš tā iniciatīvas rašanās.

«Sociālie tīkli ir piemērots rīks labai valsts atpazīstamībai ārzemju auditorijā, turklāt Facebook ir lielākais no tiem un apvieno vairāk nekā miljardu lietotāju. Šajā vietnē atlasām un raidām pozitīvus notikumus no Latvijas dzīves, kas uzrunā tiklab latviešus, kā mūsu ārzemju sekotājus. Uzskatām, ka tas ir izmaksu ziņā efektīvākais darba veids, jo ar nelielu ieguldījumu sasniedz ievērojamu auditoriju,» skaidro LI direktore Karina Pētersone.