Transports un loģistika

Lietuvos paštas peļņa pērn sarukusi līdz 3,1 miljonam eiro

LETA--ELTA,07.05.2025

Peļņas kritumu uzņēmumā skaidroja ar pakomātu tīkla paplašināšanu Baltijas valstīs un automobiļu parka ekspluatācijas izmaksu pieaugumu.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Lietuvas valsts pasta uzņēmums "Lietuvos paštas" pērn strādāja ar gandrīz 3,1 miljona eiro peļņu, kas ir par diviem miljoniem eiro mazāk nekā 2023.gadā, informēja uzņēmumā.

Peļņas kritumu uzņēmumā skaidroja ar pakomātu tīkla paplašināšanu Baltijas valstīs un automobiļu parka ekspluatācijas izmaksu pieaugumu.

Tomēr pakomātu attīstībai ir bijusi pozitīva ietekme, jo ar to starpniecību pērn tika piegādāti 12 miljoni paku jeb par piektdaļu vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Pagājušajā gadā "Lietuvos paštas" nodaļās Latvijā un Igaunijā tika piegādāti vairāk nekā 600 000 paku.

Kompānijas ieņēmumi pagājušajā gadā sasniedza 111,4 miljonus eiro. No tiem 34,1 miljonu eiro veidoja ieņēmumi no komerciālo paku piegādes, izmantojot pasta tīklu. Pakomātu un kurjerpasta pakalpojumu ieņēmumi bija 23,7 miljoni eiro, bet vēl 13,6 miljoni eiro gūti no paku un vēstuļu sūtījumiem, kas klasificēti kā universālais pasta pakalpojums.

Savukārt ieņēmumi no citām uzņēmuma darbības jomām, kas ietver finanšu pakalpojumus, mazumtirdzniecību un citus pakalpojumus, sasniedza 39,9 miljonus eiro.

"Lietuvas paštas" pilnībā pieder Lietuvas valstij. Baltijas valstīs uzņēmuma pakomātu tīkls darbojas ar "Unisend" zīmolu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Pasts ar Lietuvos paštas zīmolu Unisend ir atklājuši kopīgu pakomātu tīklu. Plānots, ka vienots tīkls klientiem nodrošinās aptuveni 1000 pakomātu vietu Baltijas valstīs.

Latvijas Pasta klientiem ir iespējams noformēt pakomātu sūtījumus uz Unisend pakomātiem Igaunijā un Lietuvā, kas veido vairāk nekā 450 pakomātu vietas abās kaimiņvalstīs.

“Kopīgais pakomātu tīkla modelis – gudrs solis e-komercijas jomā. Divi uzņēmumi izmanto izdevību, lai radītu ērtu pasta pieredzi Baltijas iedzīvotājiem. Šāds risinājums ir ekonomiskāks un ilgtspējīgāks, nekā katram veidot savu pakomātu tīklu visās valstīs. Mūsu partnerība ar pievilcīgu cenu politiku ir pamatots iemesls, lai cilvēkiem veidotu vēlmi dot priekšroku šī reģiona spēlētājiem, ne citu ārvalstu komersantiem,” iespēju izmantot abu uzņēmumu kopīgo pakomātu tīklu izceļ Latvijas Pasta valdes loceklis Jānis Kūliņš.