Jaunākais izdevums

Latvijas uzņēmums Lionpro, kas specializējas dzīvnieku uztura inovācijās un ilgtspējīgu risinājumu attīstībā, paplašina savu izglītojošo darbību Āzijā.

Uzņēmums kopā ar Kambodžas Akvakultūras asociāciju (CAA) un vienu no vadošajām Kambodžas komercbankām Wing Bank īstenojis iniciatīvu, kas vērsta uz vietējo zivju audzētāju izglītošanu un nozares modernizāciju, veicinot pārtikas drošību un ilgtspējīgu saimniekošanu.

Kā daļa no šīs sadarbības Phnompeņā norisinājās seminārs, kas pulcēja nozares profesionāļus, lai dalītos ar praktiskiem risinājumiem un zināšanām par ilgtspējīgu zivju audzēšanu, dzīvnieku uzturu un barības efektivitāti. Pasākuma mērķis bija paaugstināt vietējo audzētāju zināšanas par modernām praksēm, īpaši izglītības un inovāciju jomā, apliecinot pieaugošo interesi par efektīviem, videi draudzīgiem risinājumiem, kas uzlabo ražīgumu un kvalitāti. Semināru atklāja Juns Sovanarits (Yun Sovannarith), Kambodžas Akvakultūras institūta valdes loceklis un Tečo zemnieku tīkla asociācijas akvakultūras direktors, uzsverot, ka zināšanu pārnese un praktisku iemaņu stiprināšana ir būtisks solis nozares attīstībā un pārtikas drošības nodrošināšanā.

Kambodžā zivsaimniecība ir viens no būtiskākajiem pārtikas resursiem – tā nodrošina vairāk nekā 80 % iedzīvotāju olbaltumvielu patēriņa un veido aptuveni 3 % no valsts iekšzemes kopprodukta. Tomēr nozare saskaras ar izaicinājumiem, piemēram, klimata pārmaiņām, resursu izsīkumu, nepieciešamību ieviest videi draudzīgākas prakses. Šajā kontekstā Lionpro dalīšanās ar Eiropas pieredzi dzīvnieku uztura un barības ražošanā sniedz vietējiem audzētājiem iespēju uzlabot gan ražīgumu, gan produkcijas kvalitāti.

“Zināšanas ir pamats ilgtspējai. Mēs redzam, ka tieši izglītība un izpratne par procesiem palīdz audzētājiem mainīt pieeju saimniekošanai. Kad cilvēks saprot, kāpēc konkrēta barības formula strādā un kā tā ietekmē dzīvnieku veselību un vidi, viņš spēj būtiski uzlabot rezultātus, vienlaikus mazināt negatīvo ietekmi uz ekosistēmu. Šādi projekti apliecina, ka Latvija prot dalīties ar ilgtspējīgas ražošanas pieredzi un palīdzēt citu reģionu lauksaimniekiem sasniegt augstāku kvalitāti. Mēs ticam, ka reālas pārmaiņas sākas ar cilvēku izglītošanu, nevis ar vienkāršu tehnoloģiju ieviešanu,” uzsver Zane Kuļikovska, Lionpro valdes locekle.

Seminārā Lionpro pārstāvji iepazīstināja ar uzņēmuma pieredzi un inovācijām akvakultūras barības jomā, savukārt Wing Bank prezentēja finanšu risinājumus un aizdevumu produktus, kas paredzēti akvakultūras uzņēmumu attīstībai un ilgtspējīgas lauksaimniecības veicināšanai. Bankas pārstāvji uzsvēra, ka piekļuve finansējumam ir viens no būtiskākajiem priekšnoteikumiem reģiona uzņēmējdarbības izaugsmei, un atklāja, ka ar Lionpro jau tiek plānoti kopprojekti arī putnkopības nozarē.

Saskaņā ar ANO Pārtikas un lauksaimniecības organizācijas (FAO) datiem, Kambodžas akvakultūras produkcija 2021. gadā sasniedza 348 350 tonnu, veidojot 40,7 % no kopējās zivsaimniecības produkcijas, un vairāk nekā 89 000 mājsaimniecību ir iesaistītas zivju audzēšanā, tādējādi apliecinot nozares straujo attīstību un potenciālu nākotnē. Šī iniciatīva atbalsta Kambodžas Nacionālo akvakultūras attīstības stratēģisko plānu (2016-2030) un Zivsaimniecības pārvaldības plānu (2020-2029), kas paredz uzlabot audzētāju kapacitāti, piekļuvi kvalitatīvām izejvielām un ieviest videi draudzīgas prakses.

Sadarbībā ar Wing Bank Lionpro turpina attīstīt ilgtermiņa partnerību, kas papildus izglītībai paredz arī pieeju finanšu instrumentiem un ilgtspējīgas uzņēmējdarbības veicināšanu. Zane Kuļikovska piebilst, ka “sadarbība ar Wing Bank ļauj mums skatīties plašāk. Izglītība un finansējums kopā rada pamatu noturīgai lauksaimniecībai. Mēs redzam, ka šis modelis ir piemērojams arī citos reģionos, kur nepieciešams apvienot zināšanas ar praktisku atbalstu”.

Seminārs Phnompeņā iezīmēja nākamo soli Lionpro ilgtermiņa stratēģijā, proti, veidot starptautisku sadarbības platformu, kas palīdz uzlabot nozares efektivitāti un pārtikas drošību reģionos ar augstu attīstības potenciālu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules Bankas (PB) institūcija – Daudzpusējā investīciju garantiju aģentūra (MIGA), izsniegusi 9 miljonu ASV dolāru politisko un finanšu risku apdrošināšanas garantiju Latvijas uzņēmuma SIA “L.J. Linen” investīciju projekta īstenošanai Kenijā.

Šis ir vēsturiski pirmais gadījums, kad Latvijas uzņēmumam tiek piešķirta MIGA garantija investīcijām attīstības valstīs, tostarp nodrošinot aizsardzību pret investīciju ekspropriāciju (īpašuma atsavināšanu), valūtas ierobežojumiem, civilajiem nemieriem un to radītajām sekām.

Šī garantija ir nozīmīgs apliecinājums uzņēmuma kompetencei un ilgtspējīgai attīstības stratēģijai, kā arī būtisks signāls Latvijas ekonomikas starptautiskajai konkurētspējai un eksportspējai.

MIGA atbalsts tiks izmantots, lai īstenotu 9 miljonus ASV dolāru vērtu LIONPRO Group investīciju projektu Kenijā, paplašinot uzņēmuma darbību dzīvnieku barības izejvielu loģistikas un apstrādes jomā vienā no nozīmīgākajām Āfrikas valstīm. Projekts paredz izveidot modernu un ilgtspējīgu infrastruktūru, kas nodrošinās piegādes ķēdes efektivitāti, kvalitāti un atbilstību augstākajiem starptautiskajiem standartiem, vienlaikus padarot lopbarību pieejamāku attālākajos reģionos par iespējami zemāko cenu. Šī ir Latvijas investīcija globālajā pārtikas drošībā – nozīmīgs solis, kas ar Pasaules Bankas atbalstu veido reālu ieguldījumu pārtikas pieejamības uzlabošanā un lauksaimniecības izaugsmes stiprināšanā Āfrikā.

Lauksaimniecība

Linen un Lionpro apvienojas vienotā globālā zīmolā

Db.lv,16.09.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums L. J. Linen, sākot ar 2025. gada 1. oktobri, visos tirgos tas darbosies ar vienotu Lionpro zīmolu, apvienojot vēsturisko Linen nosaukumu ar starptautiski atpazīstamo Lionpro.

Šī apvienošanās iezīmē jaunu posmu uzņēmuma attīstībā un nostiprina tā pozīcijas kā vienam no uzticamākajiem dzīvnieku barības sastāvdaļu piegādātājiem vairāk nekā 50 valstīs visā pasaulē. Lēmums apvienot zīmolus pieņemts tieši šobrīd, jo uzņēmums ir sasniedzis starptautisku mērogu, kur vienots zīmols nodrošina konsekventāku komunikāciju, arvien efektīvāku resursu izmantošanu un lielāku ietekmi tirgū. Ar šo soli kompānija veido vienotu identitāti, kas apvieno Eiropas pieredzi ar Āfrikas, Āzijas un Latīņamerikas tirgu spēku un potenciālu.

Vēsturiski nosaukums Linen simbolizēja uzņēmuma saknes Latvijā, taču jau vairāk nekā 30 gadus uzņēmuma kodols ir dzīvnieku barības sastāvdaļu tirdzniecība. Lionpro daudz precīzāk un spēcīgāk atspoguļo darbības jomu, globālās ambīcijas un izaugsmes mērķus. Vienots zīmols nozīmē mērķtiecīgu komunikāciju ar klientiem, partneriem un investoriem, vienkāršākus procesus, lielāku caurspīdību un vēl spēcīgāku reputāciju pasaules tirgos. Tas ļaus apvienot resursus un kompetences, stiprināt tirgus pozīcijas, nodrošināt klientiem vienotus kvalitātes standartus un finanšu efektivitāti, kā arī atbalstīt stratēģisku attīstību nākotnē. Pakalpojumu klāsts un līgumu saistības paliks nemainīgas – visi spēkā esošie nosacījumi paliek spēkā, un sadarbības partneriem nav nepieciešamas papildu darbības.