Jaunākais izdevums

Japānas autobūves uzņēmums "Nissan" plāno pasaulē likvidēt vēl 10 000 darbavietu, ziņo raidorganizācija NHK.

Uzņēmums jau novembrī pavēstīja, ka pasaulē likvidēs 9000 darbavietu.

Ņemot vērā jauno ieceri, "Nissan" kopumā pasaulē varētu likvidēt aptuveni 15% no kopējā darbavietu skaita.

"Nissan" komentārus saistībā ar šo NHK publiskoto informāciju pagaidām nesniedz.

Autoražotājs aprīlī prognozēja, ka tā zaudējumi pagājusajā finanšu gadā veidos 700-750 miljardus jenu (4,3-4,6 miljardu eiro).

Gaidāmos zaudējumus uzņēmums skaidro ar izmaksu pieaugumu un citiem faktoriem.

Martā "Nissan" paziņoja, ka pēc neveiksmīgajām apvienošanās sarunām ar konkurentu "Honda" no amata atkāpjas izpilddirektors Makoto Učida.

"Nissan" un "Honda" februārī pavēstīja, ka pārtraukuši sarunas par abu uzņēmumu iespējamu apvienošanu, kurā tiktu izveidots pēc pārdošanas apmēra pasaulē trešais lielākais autoražotājs.

Vietējie mediji iepriekš ziņoja, ka šīs sarunas bija nonākušas strupceļā pēc tam, kad "Honda" ierosināja iegādāties "Nissan" akcijas un padarīt to par savu struktūrvienību, nevis integrēt jaunas holdinga kompānijas paspārnē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmuma "Nissan" akcijas cena piektdien pakāpusies par 11% saistībā ar medijos izskanējušo informāciju, ka autoražotājs plāno vērsties pie ASV elektroauto ražošanas kompānijas "Tesla" ar aicinājumu tajā investēt.

Šādas ziņas izskanējušas pēc tam, kad "Nissan" un "Honda" pagājušajā nedēļā paziņoja, ka pārtraukuši sarunas par abu uzņēmumu iespējamu apvienošanu, izveidojot pēc pārdošanas apmēra pasaulē trešais lielākais autoražotājs.

Laikraksts "Financial Times", atsaucoties uz situāciju labi pārzinošiem informācijas avotiem, vēstī, ka "Nissan" ieceri vērsties pie "Tesla" atbalsta arī Japānas bijušais premjerministrs Josihide Suga.

"Uzņēmums cer, ka "Tesla" kļūs par stratēģisko investoru, jo viņi uzskata, ka tas ["Tesla"] vēlas iegādāties "Nissan" rūpnīcas ASV," raksta "Financial Times".

"Nissan" komentārus saistībā ar šo informāciju nesniedz, bet laikraksts norāda, ka vairāki uzņēmuma padomes locekļi ir informēti par šo ieceri.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotāja "Mitsubishi Motors" akcijas cena piektdien strauji samazinājusies saistībā ar medijos publiskoto informāciju, ka tas varētu nepievienoties "Honda" un "Nissan" apvienošanās iecerei.

Japānas autobūves uzņēmumi "Honda" un "Nissan" decembra izskaņā paziņoja par plāniem apvienoties, lai izveidotu pēc pārdošanas apmēra pasaulē trešo lielāko autoražotāju laikā, kad nozare piedzīvo būtiskas izmaiņas saistībā ar atteikšanos no fosilās degvielas izmantošanas.

Kopīgā paziņojumā abi uzņēmumi informēja, ka parakstīts saprašanās memorands un uzņēmējdarbības integrācijai piekritis arī "Mitsubishi Motors", kurā "Nissan" ar 34% akciju daļu ir lielākais akcionārs.

Saprašanās memorands paredz sākt sarunas par uzņēmējdarbības integrāciju vienotas holdinga kompānijas paspārnē.

Taču Japānas laikraksts "Yomiuri" piektdien vēstī, ka "Mitsubishi" apsver iespēju šajā iecerē nepiedalīties, izraisot uzņēmuma akcijas cenas kritumu rīta sesijā pat par 8,7%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2024.gada jaunu automašīnu tirgus Latvijā piedzīvoja būtisku samazinājumu, reģistrējot 17 128 vienības, kas ir par 7,2% mazāk nekā 2023.gadā, informē Auto asociācija.

Salīdzinot ar 2007.gada rekordu (30 800 vienības), tirgus apjomi ir gandrīz uz pusi mazāki. Gada sākumā reģistrāciju skaits strauji kritās, bet no septembra situācija stabilizējās, decembrī noslēdzoties ar pozitīvu 13,3% pieaugumu.

"Pārdoto auto apjoms ir nestabils, 2024.gada sākumā saglabājās zems pieprasījums un tikai ar septembra mēnesi stabilizējās un iezīmējās neliels pieaugums salīdzinot ar 2023.gadu. Turpinoties augstām Euribor finansēšanas likmēm, vājai Eiropas ekonomikas attīstībai un nestabilitātei enerģētikas sektorā nav paredzams, ka auto tirgus pieredzēs kāpumu. Auto tirgus vēl joprojām ir 56% no 2007.gada vēsturē augstākā rezultāta, kam par pamatu ir gausais banku finansējuma apjoms tirgū, kas sastāda tikai 57% no visām reģistrācijām. Nemainoties finansējuma piedāvājumam un cenai auto tirgus nepiedzīvos būtisku kāpumu," norāda Auto asociācijas valdes priekšsēdētājs Andris Kulbergs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Riepugaraza.lv / Riepu garāža

Katram auto īpašniekam reizēm nākas saskarties ar riepu maiņu, taču ne mazāk svarīgi spēkratam ir diski. Uz tiem ir dažādi cipari un burti, kas pirmajā brīdī var šķist kā sarežģīta formula. Taču, saprotot šos apzīmējumus, tu varēsi daudz labāk orientēties plašajā disku piedāvājumā. Šajā ceļvedī mēs palīdzēsim saprast svarīgākos disku parametrus, lai tu justos pārliecinātāks, izvēloties savam auto jaunus diskus!

Disku diametrs – pats svarīgākais parametrs

Galvenais parametrs, kas tev jāzina par sava auto diskiem, ir to diametrs. Diametru apzīmē ar burtu R un skaitli, kas norāda diametru collās (piemēram, R16, R17, R18). Šis izmērs ir ārkārtīgi svarīgs, iegādājoties jaunas riepas. Riepu konsultants, protams, varēs piemeklēt tavam auto atbilstošās riepas pēc markas, modeļa un izlaiduma gada, taču tev pašam jāzina, kāda diametra diski ir uzstādīti, lai varētu izvēlēties pareizā izmēra riepas. Piemēram, populārajam VW Golf 7 atkarībā no komplektācijas un vēlmēm var būt R16 diski, kuriem nepieciešamas 205/55R16 riepas, R17 diski ar 225/45R17 riepām vai R18 diski, kuriem derēs 225/40R18 riepas.