Jaunākais izdevums

Rīgas ostā strādājošais portālceltņu projektētājs un izgatavotājs AS "Rikon" pēdējā laikā noslēdzis portālceltņu ražošanas un eksporta līgumus par vairāk nekā 100 miljoniem eiro, tā Turcijai izgatavoto divu portālceltņu prezentācijā sacīja "Rikon" ekonomikas direktore Alīna Deimonta.

Rīgas ostā Baltijas portālceltņu ražotājs AS Rikon prezentēja Rīgas ostā tapušus portālceltņus, kas izgatavoti pasūtītājam Turcijā un tuvākajās dienās tiks nosūtīti uz Isdemiras ostu Vidusjūrā, tādējādi iezīmējot jaunu Latvijas eksporta nišu Turcijā.

Jaunie portālceltņi ir īpaši projektēti pasūtītāja vajadzībām, ņemot vērā specifiskas tehnoloģiskās prasības un nosacījumus, un no Rīgas ostas uz Turciju tiks nogādāti ar īpašu baržu pilnībā samontētā veidā, kas būs unikāla transporta operācija un prasa augstu precizitāti un tehnisku plānošanu.

Īpaši iespaidīgu šo portālceltņu projektu padara to mērogs – celtņu augstums sasniedz iespaidīgos 55 metrus (salīdzinājumam – Brīvības pieminekļa augstums ir 42 metri) un svars – 550 tonnas, un šie ir pirmie divi no kopumā 6 Turcijas partneru pasūtītajiem portālceltņiem, nākamie izgatavotie celtņi tiks nogādāti uz Eregli ostu Melnajā jūrā.

Portālceltņi ir pilnībā projektēti un izgatavoti Rīgas ostā, komplektējošās detaļas ir iegādātas no partneriem Eiropas Savienībā. Celtņi darbojas ar elektrisko piedziņu un paredzēti gan izkraušanas, gan iekraušanas operācijām, pamatā beramkravām.

“Šodien redzētais vēlreiz apliecina, ka Latvija var! Var radīt un īstenot patiešām vērienīga apjoma projektus, kas prasa gan zināšanas, gan augstu tehnisko precizitāti, gan nevainojamu kvalitāti, vienlaikus konkurējot ar pasaulē vadošajiem uzņēmumiem. Ir patiess prieks, ka Rīgas ostā attīstās un izaug eksportspējīgi uzņēmumi, kuru produkcija ir konkurētspējīga, ar augstu pievienoto vērtību un tiek pieprasīta visā pasaulē,” uzsver ekonomikas ministrs Viktors Valainis.

Ņemot vērā pasūtītāja specifikāciju, celtņi no Rīgas ostu uz galamērķi Turcijā tiks transportēti ar baržu pilnīgi samontētā veidā, lai gan parasti celtņi uz galapunktu tiek transportēti izjauktā veidā konteineros, un to montāža notiek galamērķī. Šo celtņu transportēšanu nodrošinās Igaunijas ekspeditors, un ceļš līdz Isdemiras ostai ilgs 2 nedēļas.

AS Rikon ir vienīgais smago celšanas iekārtu ražotājs Baltijas reģionā, kas spēj īstenot šāda mēroga projektus. Uzņēmums šogad plāno sasniegt 30 milj. eiro apgrozījumu un 2026. gadā to kāpināt līdz 47 milj. eiro. 2024. gadā Rkon ir īstenojis projektus Gruzijā, Uzbekistānā, Kazahstānā, Spānijā un Bosnijā un Hercegovinā. Savukārt šogad tiek plānots paplašināt eksporta valstu ģeogrāfiju līdz Turcijai un Slovākijai, kā arī izpildīt atkārtotu pasūtījumu no Spānijas valsts dzelzceļa operatora, kas Rikon ierindos starp nedaudzajiem uzņēmumiem ar pieredzi pilnībā automātisko celtņu piegādē.

2021. gadā uzņēmums ir īstenojis projektu Francijas tirgū, izstrādājot un piegādājot celtņus Marseļas ostai.

“Mūsu konkurētspējas priekšrocība ir spēja pielāgoties katra klienta specifiskajām vajadzībām un īstenot pasūtījumu no projekta līdz pat gatavam produktam. Protams, šodien ir gandarījums uzsākt jaunu eksporta virzienu uz Turciju, tas ir labs novērtējums mūsu komandas kopējam ieguldītajam darbam. Mēs esam definējuši savu attīstības virzienu uz Rietumiem un strādājam pie šī mērķa sasniegšanas. Nākamgad īstenosim projektu Vācijā, kur projektēšana un ražošana aizņems pusotru līdz divus gadus. Mūsu nākotnes mērķa tirgi ir Francija, Beļģija, Maroka un Itālija, jo šajās valstīs ir attīstītas ostas un liels celtņu pieprasījums,” akcentē AS Rikon ekonomikas direktore Alīna Deimonta.

Kopumā šogad Rikon plāno izgatavot un piegādāt 12 celtņus, vairāk nekā divkāršojot ražošanas apjomu salīdzinājumā ar aizvadīto gadu. Turklāt šie celtņi nav izgatavoti pēc standarta projekta, bet gan pēc individuāliem projektiem, ņemot vērā katra pasūtītāja prasības un specifikāciju.

“Šie celtņi būtiski uzlabos mūsu ostas darbības efektivitāti,” uzsver Mehmets Ture, Turcijas pasūtītāju pārstāvis.

Rikon ražo portālceltņus un konteinera celtņus Rīgas brīvostas teritorijā vēsturiskā rūpnīcā, kas būvēta pagājušā gadsimta 70-tajos gados. Aktīvā celtņu komponenšu ražošana tika uzsākta jau ap 1991. gadu, bet kopš 2018. gada Rikon spēj īstenot pilna cikla ražošanu – no celtņa projektēšanas līdz uzstādīšanai ostā.Uzkrātā pieredze, savs konstruktoru birojs un programmatūras izstrādes nodaļa ļauj uzņēmumam ražot jebkura veida smagās celšanas iekārtas, bet galvenie un sērijveida produkti ir divstaru pacelšanas celtņi (Double Jib Level Luffing Cranes) un konteineru celtņi (Rail Mounted Gantry Cranes).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums AS «RIKON» pabeidzis divu tālvadības konteineru celtņu uzstādīšanu terminālī València-Font de Sant Lluís (Spānija)

AS „RIKON” ir veiksmīgi pabeigusi divu RMG tipa konteineru celtņu ar celtspēju 40 tonnu uzstādīšanu, kas aprīkoti ar RROS (RIKON Remote Operation System) tālvadības sistēmu, València-Font de Sant Lluís intermodālajā terminālī Spānijā. Pašu izstrādātā tālvadības sistēma konteineru celtņiem iekļauj RIKON nedaudzo ražotāju vidū, kuri izstrādā un realizē šādus augsto tehnoloģiju risinājumus.

València-Font de Sant Lluís termināli pārvalda ADIF — Spānijas valsts dzelzceļa infrastruktūras operators — un tas ir galvenais loģistikas mezgls Eiropas Vidusjūras piekrastē. Termināls specializējas konteinerkravu apstrādē (līdz 150 000 intermodālo vienību gadā) un multimodālos pārvadājumos, nodrošinot efektīvu savienojumu starp Valensijas jūras ostu (lielākā konteineru osta Spānijā ar kravu apgrozījumu 5,4 miljoni TEU 2022. gadā) un iekšzemes dzelzceļa maršrutiem, tostarp stratēģiski svarīgo Vidusjūras koridoru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AO „RIKON” veiksmīgi nodeva ekspluatācijā otro RMG tipa konteineru celtni uzņēmuma „First Dry Port Terminal” teritorijā Taškentā. Pēc veiksmīgas pirmā projekta īstenošanas, par ko tika ziņots iepriekš, uzņēmums koncentrējās uz nākamo projektu saskaņā ar iepriekš noslēgto līgumu. Atkārtots pasūtījums no First Dry Port kļuva par spilgtu apstiprinājumu RIKON reputācijai kā uzticamam augsto tehnoloģiju un ražīgu kravas pacelšanas iekārtu piegādātājam.

Jaunais celtnis ir pilnīgi identisks iepriekš uzstādītajam un tā maksimālā celtspēja zem spredera ir 41 tonna. Iekārtas galvenie parametri ietver konsoles garumu 10,8 m, darba izvirzījumu 7 m un atstarpi starp balstiem 17,1 m. Modernās vadības sistēmas no vadošajiem pasaules ražotājiem nodrošina augstāko uzticamību, darbību precizitāti un energoefektivitāti.

Tāpat kā pirmais celtnis, arī jaunais RMG apkalpos konteineru plūsmas termināla paplašinājuma zonā, kas ir galvenais posms starptautiskajos transporta koridoros “Austrumi–Rietumi” un “Ziemeļi–Dienvidi”. First Dry Port Terminal infrastruktūras attīstība, kas atrodas vēsturiskajā Lielajā zīda ceļā, ir stratēģiski svarīga reģionālajai ekonomikai un tirdzniecības saišu stiprināšanai starp Āziju un Eiropu. Termināla kopējā platība ir 22 hektāri, tā teritorijā atrodas 8 dzelzceļa sliežu ceļi ar kopējo garumu 5300 metri, segta muitas noliktava, atklāta muitas platforma, muitas kontroles zona un iekraušanas un izkraušanas platformas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RIKON ar prieku dalās ar ievērojamu un uzņēmumam ļoti nozīmīgu ziņu — RIKON ir saņēmis oficiālu vēstuli no Latvijas Valsts ieņēmumu dienesta. Šī atzinība apliecina uzņēmuma nevainojamu saistību izpildi un atspoguļo dziļu uzticību.

Lūdzu, skatiet tālāk pilnu saņemtās vēstules tekstu:

Pateicība par godprātīgu saistību izpildi

Godājamais sadarbības partner!

Valsts ieņēmumu dienesta vārdā izsaku Jums pateicību par ieguldījumu, kas palīdz veidot godīgu un stabilu vidi Latvijas attīstībai. Jūsu uzņēmuma piemērs ir iedvesma citiem un spilgti apliecina, ka atbildīga un caurskatāma uzņēmējdarbība ir pamats ilgtspējīgai izaugsmei. Jūsu uzņēmuma iekļaušana A reitinga grupā apliecina, ka Jūs ne tikai pildāt savas saistības, bet arī aktīvi stiprināt uzticēšanos valsts pārvaldei un veicināt godīgas konkurences principu īstenošanos. Šādu pieeju augstu novērtē gan publiskā pārvalde, gan uzņēmējdarbības vide kopumā.