Jaunākais izdevums

«Latvijā es redzu tendenci veidot sarežģītas reklāmas ar vēlmi vienā vēstījumā pateikt visu. Taču tas nav iespējams,» uzskata britu reklāmas eksperts Mets Raiens.

«Labākā reklāma izvēlas vienu lietu, kas produktā ir unikāla, atšķirīga vai pievilcīga, un šo vienu lietu pasaka. Šeit es redzu, ka plakāti, preses un televīzijas reklāma stāsta par visu, ko vien var pateikt, - tas viss plūst jums pāri, un, kad šī straume ir garām, jūs neko no tā neatceraties,» skaidro M. Raiens (attēlā), kuram ir 30 gadu darba pieredze reklāmas biznesā un godalgas Kannu festivālā.

Pašlaik notiek jauna revolūcija - digitālā. 60. gados reklāmas devēji uzsāka sarunu, toties tagad patērētāji var runāt pretī, ir kļuvusi iespējama savstarpēja komunikācija. «Uzņēmumiem ir jāzina, kas notiek sociālajos medijos, un jāapzinās, ka patērētājs var runāt ar jums tieši, bez starpniecības, un pateikt, ko viņš par jums domā. Otrkārt, reklāmdevējiem, kuri izmanto Facebook, Twitter vai citus sociālos tīklus, vajadzētu saprast, ka tā tomēr ir ļoti personīga lieta. Ja zīmoli kļūst pārāk uzbāzīgi, tas sadusmo. Ja reklāmdevējs neliek miera jūsu personīgajā profilā, tas vienkārši tiks nobloķēts. Te ir jābūt ļoti uzmanīgiem.»

«Esmu nedaudz vīlies, ka Lielbritānijā daudzi zīmoli no televīzijas pāriet uz digitālajiem medijiem,» atzīst reklāmas eksperts. «Manuprāt, tā ir modes lieta. Domāju, ka lielajiem zīmoliem televīzija joprojām ir noderīgs kanāls, bet šķiet, ka šobrīd ir moderni ignorēt televīziju, pat no lielo zīmolu puses. Tiek stāstīts, ka visi jaunieši tagad ir Facebook un neskatās televīziju, bet es zinu, ka daudzi no viņiem sēž dzīvojamā istabā uz dīvāna ar datoru klēpī un vienlaikus ir gan Facebook, gan arī skatās televizoru un čato, un tvīto par to, ko viņi tur redz. Televīzija ir ļoti spēcīgs medijs, un tam ir auditorija.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektronisko sakaru nozarē ieņēmumi pieaug, televīzijas pieslēgumu skaits mājsaimniecībās samazinās, balss sakaru pakalpojuma pieslēgumu skaits fiksētā tīklā turpina kristies, mobilo pakalpojumu pieslēgumu skaits pieaug, mobilā interneta patēriņš viens no augstākajiem starp OECD valstīm.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) skaidro, kā mainījušies elektronisko sakaru nozares rādītāji 2023. gadā.

“Ik gadu apkopojam nozares rādītājus par regulējamo elektronisko sakaru komersantu sniegtajiem balss sakaru, interneta, televīzijas un citiem pakalpojumiem. Atskatoties uz iepriekšējo gadu, lietotāju aktivitātē novērota pakāpeniska elektronisko sakaru pakalpojumu izvēles maiņa par labu mobilā tīkla pakalpojumiem, kā rezultātā rādītāji mobilā tīklā sasnieguši līdz šim augstāko līmeni,” komentē SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Ivars Tauniņš.

Kopš 2020. gada kopējie ieņēmumi par sniegtajiem regulētajiem pakalpojumiem elektronisko sakaru nozarē katru gadu palielinās, sasniedzot 590 milj. eiro 2023. gadā – par 13% vairāk nekā 2020. gadā. Lielākie operatori joprojām nemainīgi – “Latvijas Mobilais Telefons” SIA, SIA “Tele2”, SIA “BITE Latvija” un SIA “Tet” –, tiem kopā veidojot 81% no visiem ieņēmumiem. Vienlaikus elektronisko sakaru komersantu skaits Latvijā turpina samazināties, aktīvo reģistrēto komersantu skaits 2023. gada beigās bija 207.

Telekomunikācijas

Iemājo TV un viedierīču ekrānos

Jānis Vēvers - sadarbībā ar Lattelecom,29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Helio interaktīvo televīziju, ko piedāvā Lattelecom, vienādi varēs skatīties kā tālrādī, tā mobilajās ierīcēs

Jau šajā nedēļā daļa Lattelecom TV skatītāju ierastās interaktīvās televīzijas vietā ekrānā ieraudzīja modernāku, pārskatāmu un vizuāli skaistāk noformētu vidi. Tā ir jaunā Helio inter- aktīvā televīzija, kas līdz gada beigām ieņems visu kompānijas Interaktīvās TV pakalpojumu klientu televizorus. Un ne tikai – Helio iTV sniedz iespēju TV saturu skatīties arī mobilajās ierīcēs un ar viedtelefonu vai planšeti dot komandas tālrādim.

Jaunās Helio iTV redzamākais pienesums ir pārskatāma un attēliem bagāta darbvirsma. Jau sākuma lapā lietotāju sveicina lieli ieteikto filmu plakāti, kas palīdz filmas un raidījuma izvēlē gadījumos, kad to nosaukums neko neizsaka. Pēc līdzīga principa iekārtotas arī Shortcut Films un Bērnu stūrītis sadaļas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viesuļvētra Sendija radījusi nopietnus bojājumus televīzijas koncerna RTVi galvasstacijā Ņujorkā, no kuras tiek saņemts TV signāls arī Lattelecom Interaktīvās televīzijas vajadzībām.

Kā informē uzņēmums, tehnisko nepilnību novēršana un signāla pārraides atjaunošana var aizņemt līdz pat divām dienām, kuru laikā Lattelecom Interaktīvās TV skatītājiem, kuri izvēlējušies Krievijas tematisko paku, nebūs pieejami kanāli Mir Seriala, RTV International, Naše ļubimoje kino un kanāls Detskij mir/Teleklub.

Lattelecom Televīzijas biznesa daļas direktore Inga Alika norādīja, ka Interaktīvās televīzijas Krievijas tematiskā paka ir viena no pieprasītākajām. «Ļoti ceram, ka jau pavisam drīz ASV dabas spēks un tehnoloģiju sniegtās iespējas varēs mierīgi līdzās pastāvēt, nodrošinot TV skatītājiem visā pasaulē iespēju skatīties savus iemīļotos kanālus,» sacīja I. Alika.

DB Viedoklis

Db viedoklis: «Sametot» katrs pa latam, televīziju problēmu neatrisināsim

Dienas Bizness,14.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai jūs būtu ar mieru «samesties» pa latam, lai turpmāk varētu skatīties Latvijas Televīziju (LTV)? Principā tieši uz šādu jautājumu atbildi acīmredzot vēlējās izdzirdēt Nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, aktualizējot ieceri par abonēšanas maksu sabiedriskajai televīzijai.

Tas ir jautājums, kas dienas gaismā tiek celts ar zināmu regularitāti, un acīmredzot ir nepieciešama tieši pašreizējās situācijas analīze par to, kas tad notiek televīziju tirgū Latvijā.

Pieļaujot, ka no vairāk nekā 800 tūkstošiem Latvijas mājsaimniecību tiktu paprasīts pa latam mēnesī, ka apmēram pusmiljons šo summu tiešām samaksātu, pieplusējot valsts dotācijas pašreizējā apmērā, varētu sanākt, ka LTV var atļauties strādāt, pilnībā izejot no reklāmas tirgus. Tā varētu būt arī laba ziņa pārējiem tirgus spēlētājiem, jo ir taču skaidrs - ja viens tirgus dalībnieks saņem abonentmaksu un vēl valsts dotācijas, reklāmas tirgū tas var atļauties pamatīgi dempingot, radot nevienlīdzīgus konkurences apstākļus. Tomēr šajā sakarā ir pāris visnotaļ būtisku aspektu, kas faktiski sagrauj visu nupat minēto...

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kriminālprocesā par iespējamām nelikumībām digitālās televīzijas ieviešanā prokuratūra uzrādījusi apsūdzību uzņēmējiem un bijušajiem politiķiem Andrim Šķēlem un Aināram Šleseram.

Prokuratūras preses sekretāre Aiga Eiduka apliecināja, ka vienai personai apsūdzība uzrādīta pēc diviem Krimināllikuma pantiem - krāpšanu, ja tā izdarīta lielā apmērā, un par noziedzīgi iegūtu finanšu līdzekļu legalizēšanu, ja tas izdarīts lielā apmērā. Aģentūras LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka pēc šiem pantiem apsūdzības uzrādītas Šķēlem.

Savukārt bijušajam satiksmes ministram Šleseram apsūdzība uzrādīta par krāpšanu lielā apmērā.

Abām personām nav piemēroti drošības līdzekļi.

Par krāpšanu, ja tā izdarīta lielā apmērā, var sodīt ar brīvības atņemšanu uz laiku no diviem līdz desmit gadiem, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas. Savukārt par noziedzīgi iegūtu finanšu līdzekļu legalizēšanu, ja tas izdarīts lielā apmērā, var piemērot brīvības atņemšanu uz laiku no trim līdz 12 gadiem, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgi no tā, vai izdosies drīzumā nopirkt kabeļtelevīzijas un elektronisko sakaru operatoru Baltkom, Izzi mērķis ir kļūt par nopietnu konkurentu Lattelecom visās elektronisko sakaru jomās, saka Izzi valdes priekšsēdētājs Helmuts Kols.

Arī pēc Baltkom paziņojuma 7.aprīlī, ka tas atradis sev finanšu investoru un izsaka pretpiedāvājumu nopirkt 100% Izzi un nomainīt tā vadību, Izzi savu nostāju nemainīja. Izzi preses pārstāvis Oskars Lakšēvics pēc Baltkom paziņojuma informēja, ka Izzi joprojām drīzumā vai arī tālākā nākotnē vēlas nopirkt Baltkom un veidot elektronisko sakaru uzņēmumu, kas varētu konkurēt ar Lattelecom.

Kols jau pirms Baltkom paziņojuma sacīja - viņš zinot, ka Baltkom esot otrs pircējs vai investors.

Kols intervijā pirms šī notikumu pavērsiena teica, ka Izzi centīšoties izvērst konkurenci ar Lattelecom trīs galvenajās jomās, kurās abi uzņēmumi cīnās par klientiem, proti, maksas televīzijas tirgū, interneta pakalpojumu sniegšanā un balss telefonijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par pamatu reģionālo televīziju izplatīšanai vajadzētu būt virszemes TV apraidei.

Tāds ir viens no variantiem, lai realizētu ieceri, kura paredz kabeļtelevīzijas operatoriem uzlikt par pienākumu savā programmu piedāvājumā ietvert attiecīgajā teritorijā strādājošo reģionālo vai vietējo elektronisko plašsaziņas līdzekļu radīto saturu.

Šādu prasību kabeļoperatoriem paredz grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas izsludināti valsts sekretāru sanāksmē. Šobrīd vietējo televīziju veidotie sižeti un raidījumi tiek raidīti Latvijas Televīzijas LTV7 programmā īpaši šim mērķim paredzētos laikos.

Situācija reģionālo televīziju jomā Latvijā ir dažāda - no negatīvisma līdz pozitīvām iezīmēm, DB sacīja Vidzemes TV valdes priekšsēdētājs Ingemārs Vekteris. Plānoto ieceri viņš vērtē pozitīvi, taču ir vairāki jautājumi, kuri būtu jāatrisina. Proti, kabeļtelevīzijas operatoru interesēs ir tas, lai kanāls nebūtu tukšs un reģionālo TV saturs tiktu piedāvāts, ja ne visu diennakti, tad vismaz aktuālākajā pārraides laikā. Atbilstoši NEPLP datiem Latvijā ir televīzijas, kas savu saturu piedāvā tikai no vienas līdz trijām stundām dienā, ir televīzijas, kas savus raidījumus pārraida līdz sešām stundām diennaktī, un tikai atsevišķos gadījumos piedāvājums ir plašāks. Tādējādi reģionālajām televīzijām būtu jāpiedomā pie sava satura pilnveidošanas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju uzņēmums Baltcom uzsācis zīmola maiņu - jaunais logotips saglabā līdzību ar iepriekšējo, tā ilustrējot uzņēmuma līdzšinējos sasniegumus un pieredzi, taču tam ir cita krāsa un vienkāršāks dizains.

Jaunais Baltcom logotips ir veidots vienkāršs un mūsdienīgs – «o» burtā ir integrēts burts «b», kurš veido ikonu, kuru plānots izmantot kā atsevišķu elementu. Arī jaunā elektrozilā krāsa ir īpaši izvēlēta – tā ir mūsdienīga, enerģiska un dinamiska, stāsta Baltcom pārstāve Inese Tauriņa. Vizuālās identitātes maiņa notiks pakāpeniski.

Lēmums par uzņēmuma zīmola maiņu ir cieši saistīts ar uzņēmuma izaugsmi. Šodien Baltcom ir uzņēmumu grupa, kuras īpašnieki ir starptautiska ārvalstu investoru grupa, kas mājsaimniecībām piedāvā ne tikai optisko internetu, interaktīvo televīziju, digitālo televīziju un telefoniju, bet arī elektroenerģiju un EKOenerģiju.

Ekonomika

Zinātnē un pētniecībā beidzot ienāk jauni motivēti cilvēki

Rolands Pētersons, Diena,28.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) panākumiem starptautiskajā augstskolu reitingā, zinātnes un pētniecības attīstību Latvijā, kā arī jauno augstskolu pārvaldības sistēmu laikrakstā Diena Rolanda Pētersona saruna ar RSU rektoru Aigaru Pētersonu.

Kā Rīgas Stradiņa universitātē (RSU) šobrīd ir ar vakcināciju – cik liels procents studentu un mācībspēku ir vakcinējušies? Vai tiešām no 11. oktobra iespējams pilnīgi droši atjaunot klātienes studijas?

RSU šobrīd mācās ap 9300 studentiem deviņās fakultātēs. Sešas no tām ir saistītas ar veselības aprūpi un medicīnu – tur Covid droši (pārslimojuši vai vakcinēti un saņēmuši QR kodu) ir vairāk nekā 98% studējošo. Pārējās trīs fakultātēs šobrīd notiek uzskaite. Tā kā mums visaktuālākie bija topošie mediķi, jo viņiem jādodas praksēs ārstniecības iestādēs, kur ir ļoti stingri noteikumi, viņi savas anketas aizpildīja pirmie. Tas attiecas arī uz pirmajiem kursiem un ārvalstu studentiem.

Eksperti

Kāpēc Rīgai kritiski svarīga jaunu biroju centru attīstība?

Olga Rudzika, Nekustamo īpašumu attīstītāja, Pro Kapital rīkotājdirektore Latvijā,10.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apspriežot Latvijas spēju piesaistīt ārvalstu investīcijas, ik pa laikam kā viena no kavējošiem apstākļiem tiek piesaukta arī samērā sliktā situācija ar īrei pieejamajām platībām biroju telpām. Tāpēc konkurencē par, piemēram, dalīto pakalpojumu centru izvietošanu šobrīd zaudējam Viļņai un Tallinai. Salīdzinoši - kopējais biroju telpu apjoms Tallinā šobrīd pārsniedz 1 miljonu kvadrātmetru, kamēr Rīgā tie ir nepilni 800 tūkstoši kvadrātmetru.

Pilnvērtīgai Rīgas attīstībai moderni biroju centri ir kritisks nosacījums, tomēr šobrīd investori biežāk dod priekšroku Tallinai vai Viļņai, pat neskatoties uz mūsu acīmredzamajām transporta savienojamības priekšrocībām – esam Baltijas viducī ar lieliski attīstītu lidostu. Gaidāmais Rail Baltica projekts šīs priekšrocības tikai palielinās.

Nākotnes perspektīvas gan ir cerīgas - tuvāko piecu gadu laikā Rīgā varētu tikt attīstītas vairāk nekā 10 biroju ēkas vai ēku kompleksi. Pieprasījums pēc kvalitatīviem un energoefektīviem birojiem ir nemainīgi liels, tāpēc bažām par to, ka lielā apmērā attīstītās biroju platības nākotnē riskētu kļūt par spoku teritorijām, nav pamata.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības kari un to ietekme uz ekonomiku topa tēma pasaulē bija pirms pandēmijas.

1. Pakaros vēl tirdzniecības frontē

ASV un Ķīnas attiecības, kuras jau pirms pandēmijas nevarēja saukt par tām labākajām, kļūst arvien saspīlētākas. ASV amatpersonas Ķīnu vaino pie tā, ka tā pārējo pasauli maldinājusi par COVID-19 apmēriem un risku. Augstākajā līmenī runāts par to, ka šis vīruss patiesībā varētu būt "izbēdzis" no Ķīnas laboratorijām. Rezultātā ASV prezidents Donalds Tramps, lai gūtu kāda veida kompensāciju, piedraudējis ar jauniem tarifiem pret šo valsti. Daži tik karstasinīgu ASV vēršanos pret Ķīnu saista ar arvien tuvākajām ASV prezidenta vēlēšanām. Savukārt Ķīna norādījusi, ka ASV vadītāji cenšas uz citiem novelt atbildību par to, ka tie paši slikti tiek galā ar pandēmijas krīzi. No Ķīnas pat pretī likta informācija, ka vīrusu šajā valstī gaisā palaiduši savukārt jau ASV militāristi. Valdot šādam fonam, piesaukta nesen panāktā šo valstu tirdzniecības vienošanās laušana. Tirdzniecības kari un to ietekme uz ekonomiku topa tēma pasaulē bija pirms pandēmijas.Vēl šā gada sākumā - neilgi pirms COVID-19 sāgas eskalēšanās - ASV un Ķīna parakstīja kaut ko līdzīgu tirdzniecības pamieram. Ķīna bija tā, kas, apmaiņā pret pakāpenisku daļēju tarifu atcelšanu, piekrita pirkt ASV preces papildu 200 miljardu ASV dolāru vērtībā. "Bloomberg" ziņo, ka pagaidām Ķīnas pirkumi atpaliek no grafika, ko aizkavējusi arī pandēmija. Pastāv uzskats, ka, patērētāju tēriņiem brūkot un biznesiem aizveroties, tas pat īsti vairs nav iespējams. Tramps gan norādījis, ja tas netiks pildīts, agrākā vienošanās tiks lauzta. Jauna tirdzniecības karu eskalēšanās šādā brīdī radītu papildu slogu jau tā faktiski nokdaunā esošajai globālajai ekonomikai.Katrā ziņā abu šo lielvaru sastapējā vārdu apmaiņa kļuvusi visai asa un dažkārt ļoti haotiska. Piemēram, šīs nedēļas beigās abu minēto valstu amatpersonas jau bija neaudz nomierinājušās un ziņoja par to, ka tirdzniecības ziņā tomēr virzīsies uz kompromisu.Kopumā nepatika par Ķīna rīcību saistībā ar pandēmiju aug ne tikai ASV. "Šajos trīs mēnešos Ķīna ir zaudējusi Eiropu," "Bloomberg" pirms kāda laika norādījis Vācijas Zaļās partijas pārstāvis Reinards Butikofers, kas vada Eiropas Parlamenta delegāciju attiecībām ar Ķīnu. Viņš izcēla Ķīnas "patiesības menedžmentu" vīrusa agrīnajā fāzē, ārkārtīgi agresīvo šīs valsts Ārlietu ministrijas nostāju un "stingrās līnijas propagandu", kas atbalsta Komunistiskās partijas pārākumu pār demokrātiju. Kopumā šāda attieksme liek domāt, ka daudzu valstu stratēģija varētu būt vērsta, lai mazinātu savu dažāda veida atkarību no Ķīnas. Tāpat šīs valsts un tās kompāniju ieguldījumi citur arvien lielākā mērā var tikt uzskatīti par stratēģiski mazāk vēlamiem vai pat vienkārši nepieņemamiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas Karostas industriālā parka teritorija sastāv no 28 atsevišķiem zemes gabaliem, kas ir aprīkoti ar apbūvei nepieciešamajām inženierkomunikācijām. Plānots, ka vieta, pa kuru savulaik soļoja karavīri un kur saimniekoja militāristi, tuvāko gadu laikā kļūs par vidi, kur strādā moderni ražošanas uzņēmumi.

Karostas Industriālais parks ir teritorija Karostā, ko pašvaldība sadarbībā ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldi attīstījusi projekta «Uzņēmējdarbības teritoriju un tām nepieciešamās publiskās infrastruktūras attīstība Liepājā» ietvaros. Projekta teritorija aptver Beverīnas ielu, Burtnieku ielu, Līgas ielu, Manēžas ielu, Trimpus ielu, Vidus ielu, Virssardzes ielu un Zemgales ielu.

Projekts realizēts no vairākiem finansējuma avotiem. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums veido 84,57% jeb 6 021 678 eiro, valsts budžeta dotācija – 3,75% jeb 267 013 eiro. Savukārt Liepājas pilsētas pašvaldības finansējums veido 11,68% jeb 831 656 eiro no kopējām projekta izmaksām.

Eksperti

Papīra biļetes var izvēlēties, lai ietītu košļeni vai uztaisītu lidmašīnīti. Citu iemeslu nav

SIA Mobilly izpilddirektors Ģirts Slaviņš,20.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 20.augusta iedzīvotājiem, kas pārvietojas ar vilcienu, elektroniski apmaksātas pasažieru vilciena biļetes būs lētākas nekā tās, kas iegādātas klātienē, pie kasieres.

Pēdējā pusgada laikā pasažieru skaits, kas iegādājas biļetes izmantojot Mobilly lietotni, ir gandrīz dubultojies. Vilcienu biļešu pircēju skaits Mobilly vidē kopš janvāra pieaudzis no 10 līdz 20 tūkstošiem pasažieru, bet nopirkto biļešu skaits mēnesī tuvojas 100 tūkstošiem. Līdzīgi situācija arī autobusu biļešu tirdzniecībā – šā gada laikā klientu skaits pieaudzis pat trīs reizes.

Ir tikai loģiski, ka elektroniskās biļetes maksā lētāk nekā tās, kuras pārdod kasieris, izdrukājot uz papīra. Gluži vienkārši izmaksas ir zemākas, tātad arī cenai ir jābūt zemākai. Tas ir mazs, bet būtisks solītis ceļā uz modernu pasažieru apkalpošanas sistēmu. Īpašs prieks, ka šis lēmums skar visus tirgotājus, tātad tirgus netiek kropļots un mēs visi – gan valsts, gan privātie uzņēmumi varam konkurēt uz vienlīdzīgiem principiem, rūpējoties par augstāku servisa līmeni un pakalpojumu kvalitāti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils televīzijas un interneta pakalpojumu sniedzējs "Dautkom TV" pāriet "Bite grupā" ietilpstošā telekomunikāciju uzņēmuma "Baltcom" īpašumā.

Darījums stāsies spēkā pēc Konkurences padomes atļaujas saņemšanas. Līgums starp uzņēmumiem parakstīts 12. augustā, bet komunikācija ar Konkurences padomi uzsākta 7. septembrī. Izskatīšanas process var aizņemt līdz četriem mēnešiem. Darījuma cena un citi nosacījumi ir konfidenciāli.

"Telekomunikāciju tirgū šobrīd ir izteikta tendence izvēlēties integrētus pakalpojumus. Tādēļ prognozēju, ka klienti tuvākajā nākotnē aizvien vairāk izmantos iespēju saņemt daudzveidīgu pakalpojumu klāstu pie viena pakalpojumu sniedzēja," komentē Kaspars Buls, "Bite" vadītājs Latvijā.

Uzņēmumā norāda, ka šis darījums ir solis tuvāk kompānijas ilgtermiņa attīstības mērķim – stiprināt "Bites grupas" uzņēmumu pozīcijas IKT tirgū, klientiem piedāvājot arvien plašāku pakalpojumu portfeli, kā arī nozīmīgs solis "Bites grupas" konkurētspējas stiprināšanā.

Eksperti

Pēc Rīgas jaunajām biroju ēkām pieprasījums būs

Andrejs Ščerbakovs, Rietumu Bankas Nekustamo īpašumu pārdošanas nodaļas vadītājs,10.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo četru gadu laikā vārdu virknējums – līdz šim neprognozējami izaicinājumi – ir vairākkārt mainījuši savu nozīmi, taču palikuši klātesoši kā katra indivīda dzīvē, tā biznesa pasaulē. Covid-19 pandēmija un attālināts darbs, būvniecības izmaksu pieaugums kara apstākļos, energoresursu krīze, inflācija un kredītlikmju pieaugums, darba spēka trūkums – vai šādos apstākļos ir nepieciešamas jaunas biroja telpas? Piedāvājums Rīgā šobrīd turpina palielināties un visas tendences liecina par to, ka tās nestāvēs tukšas.

Efektīvam darbam vajadzīgs birojs

Daļa esošo un potenciālo darbinieku kopš Covid-19 pandēmijas ir iecienījuši attālināto darbu, kas var būtiski atvieglot ikdienas un darba dzīves plānošanu. Šī brīža darba sludinājumos bieži vien atradīsim norādi par iespēju strādāt attālināti vai prasību konkrētu dienu vai stundu skaitu būt darbā klātienē. Pētījumi Lielbritānijā atsevišķās nozarēs uzrāda tendenci, ka sievietes, kurām ir iespēja daļu darba laika strādāt attālināti, dažreiz pat aktīvāk iesaistās darba tirgū, biežāk izvēloties strādāt pilna laika darbu.

Taču darba devēji dod priekšroku klātienes darbam. 2023. gada beigās publicētais KPMG pētījums rāda - 63% aptaujāto uzņēmumu vadītāju uzskata, ka līdz 2026. gada beigām attālinātā darba zelta laikmets beigsies un uzņēmumi atgriezīsies pie ierastā biroja formāta. Turklāt pandēmijas laikā redzējām, ka attālinātais darbs var veicināt nevienlīdzību, tas var būt papildu slogs sievietēm un mazāk aizsargātajām iedzīvotāju grupām, kurām mājās nav darbam piemērotu apstākļu. Uz to norādījis arī Ilons Masks, nosaucot attālināto darbu par morāli netaisnīgu un negodīgu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ noslēdzās SIA Liepājas enerģija gāzes koģenerācijas stacijas skursteņa rekonstrukcija, ko veica AS UPB. Līdz ar darbu noslēgumu abu uzņēmuma staciju darbību nodrošinās moderni nerūsējoša tērauda dūmeņi, informē uzņēmumā.

Jaunais skurstenis ir pievienots dūmgāžu novadīšanas sistēmai, tā darbība pārbaudīta un objekts ir pilnībā gatavs nodošanai ekspluatācijā, lai līdz ar jauno apkures sezonu droši un pilnvērtīgu pildītu dūmenim paredzētās funkcijas.

Skurstenis ir 30 metru augsts - tieši tik augsts bija arī vecais mūrētais ķieģeļu dūmenis, kurš nodrošināja ūdenssildāmo katlu darbību aptuveni pēdējos 50 gadus. Nerūsējošā tērauda skursteņa izgatavošanā izmantoti moderni un augstvērtīgi materiāli, kas nodrošinās tā ilgu un efektīvu kalpošanu; dūmenis izgatavots Dānijā. Arī Liepājas enerģijas biomasas koģenerācijas stacijā uzstādīti un darbojas līdzīgi skursteņi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par vairāk nekā 2 miljoniem eiro rekonstruēts Bulduru tirgus Jūrmalā, Meža prospektā 36, informē projekta attīstītāji SIA "Sport IN".

Atjaunotā tirgus atklāšana notiks 22.jūlijā.

Bulduru tirgus tika dibināts 1908.gadā, bet tirdzniecības centra un tirgus paviljona ēkas būvētas pagājušā gadsimta 80.gados. Kaut gan āra tirdzniecība vēl noritēja, tomēr ēkas jau daudzus gadus bija degradētā stāvoklī. Tādēļ 2022.gadā tika uzsākta ēkas un piegulošās teritorijas rekonstrukcija.

Pēc tās tirgū izbūvēta terase, izmaiņas piedzīvojis tirgus interjers. Ēka kļuvusi energoefektīvāka - nomainītas jumta konstrukcijas, nodrošinot siltinātu jumtu, fasādes apdarei mainīts apšuvums. Visa ēka ir siltināta un ierīkoti moderni gaisa kondicionētāji.

Bulduru tirgus ēkai piešķirts tirgus statuss. Pašlaik teritorijā izveidotas vairākas tirdzniecības vietas un autostāvvietas, tajā skaitā arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām un divi elektroauto uzlādes punkti. Nākotnē tirgū plānots pievienot vairāk zīmolu - kafejnīcu un kādu ātro uzkodu vietu.

Auto

Mercedes CLA: Jā, cena nav maza

Aldis Zelmenis,19.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Mercedes CLA četrdurvju kupeja izskatās ievērojami šarmantāk, tostarp arī gaita ir kļuvusi izkoptāka un komfortablāka nekā iepriekšējās paaudzes modelim

Tehniski CLA ir izaudzis no Mercedes A klases hečbeka, taču kupejai ir vairākas būtiskas atšķirības, tostarp nedaudz lielāks attālums starp asīm, citādi amortizatori un atsperes, visbeidzot pati kupejas virsbūve iespaidos automašīnas gaitu. Tas viss rezultējas ar to, ka arī savā uzvedībā CLA būs pavisam citāds auto. Tam ir izteikts mini limuzīna raksturs, vairāk grācijas un vairāk pašpārliecinātības, lai to sauktu par samazināto Mercedes CLS. Tajā pašā laikā kopīgs ar A klases hečbeku ir tas, ka arī CLA būs azartisks un stilīgs braucamrīks, kas centīsies iepatikties jauniem un moderni domājošiem cilvēkiem.

Kāpēc jāpērk?

Pagaidām salīdzinoši necila izmēra premium automobiļu pirkšana pie mums nav cieņā. Atšķirībā no Rietumeiropas pie mums joprojām modīgi ir pirkt lielu un salīdzinoši liesāk aprīkotu, nevis kompaktu un grezni aprīkotu Mercedes. Tiesa, ledus ir sakustējies arī šajā virzienā, jo tajā brīdī, kad, piemēram, aizejošam Mercedes CLA modelim tika piesolītas brangākas atlaides, gribētāju netrūka. Vēl vairāk piekritēju šāda izmēra Mercedes kļūst, kad auto nonāk mazlietota auto statusā. Interesenti Mercedes CLA izmēra jaunam modelim ir, taču tos lielākoties atbaida cena. Jā, cena nav maza. Piemēram, jaunākajam CLA tā ir, sākot no 29 960 eiro, bet, pat diži nepiepūloties, to var ātri saskrūvēt līdz 40 vai pat 50 tūkst. eiro. Tie ir iespaidīgi cipari, kurus ieraugot praktiskais latvietis vienmēr pretnostatīs frāzi: «Bet par to naudu tad jau labāk nopirkt to, to un to.» Nepagāžams fakts. Šajā cenu diapazonā ir patiešām galvu reibinoša izvēle, taču ir situācijas, kad nav nemaz vajadzīgs liels, bet tieši kompakts un manevrētspējīgs auto.

Ražošana

Grasbergi Zilūžos saimnieko moderni

Sandra Dieziņa,18.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grasbergu saimniecībā Zilūži Bērzaines pagastā palielina piena un piena produktu ražošanu

Z/s Zilūži saimnieks Jānis Grasbergs ir moderns lauksaimnieks un šajā nozarē saredz labu perspektīvu. Investīcijas saimniecībā jau sasniegušas vairākus miljonus eiro.

Fotoattēlus skatīt raksta galerijā!

Saimniecība darbojas četrās nozarēs – piena lopkopības, augkopības, piena pārstrādes un tirdzniecības. Saimniecībā ir 200 slaucamās govis, kopā 400 liellopi. Dienā tiek iegūtas septiņas tonnas piena, no kā 3 tonnas pārstrādā pašu piena pārstrādes uzņēmumā, iegūstot biezpienu, krējumu, sviestu un saldējumu. Pārējais piens tiek realizēts kooperatīvam Piena Loģistika.

Piena pārstrādes un tirdzniecības nozares viena otru labi papildina. Saimniecībai ir savs autoveikalu tīkls, caur kuru tiek realizēta saražotā produkcija. Pārstrādi J. Grasbergi uzsāka 2013. gadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas kuģniecība un tās meitassabiedrības šā gada pirmajā pusgadā turpināja uzlabot finanšu rādītājus - ja pagājuša gada attiecīgā perioda zaudējumi sasniedza 26,60 miljonus ASV dolāru, tad šogad tie bija 8,32 miljoni dolāru, liecina uzņēmuma paziņojums biržā.

Savukārt flotes kopējie ieņēmumi šā gada pirmajā pusgadā sasniedza 47,14 miljonus dolāru.

LK koncerna pirmā pusgada zaudējumi ietver gan kuģu vērtības samazinājumu par 22,70 miljoniem dolāru, gan zaudējumus no kuģa Rīga realizācijas 0,32 miljonu dolāru apmērā, gan netiešā ieguldījuma AS Latvijas Naftas tranzīts pārvērtēšanas 8,35 miljonu dolāru apmērā.

Pēc kuģa Rīga realizācijas LK koncerna flotē ir sešpadsmit moderni tankkuģi ar vidējo vecumu 6,5 gadi. LK flotes kopējā vērtība 30. jūnijā bija 384,98 miljoni dolāru.

Jūras pārvadājumu tirgus šā gada pirmajā pusgadā neattaisnoja cerības, un konkrēti tankkuģu tirgus segmenta sniegums lika vilties. Taču LK koncerna kuģu flote lielākoties strādāja pēc laika nomas līgumiem, tādējādi varējām izvairīties no ieņēmumu krituma šajā segmentā, norāda LK valdes priekšsēdētājs Roberts Kirkups.

Tehnoloģijas

Ķīnā sāks darboties pirmais 3D televīzijas kanāls

Gunta Kursiša,02.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Ķīnas Jaunā gada valstī darbu formāli sāks pirmais trīsdimensiju televīzijas kanāls (3D TV). Kanāls atrodas Ķīnas Centrālās televīzijas (CCTV) pārvaldē, un tam ir piecas lokālās stacijas, vēsta BBC.

Televīzijas kanāls pieejams cilvēkiem ar 3D televizoriem un augstas izšķirtspējas digitālās televīzijas dekoderiem.

Līdzīgi televīzijas kanāli jau darbojas Japānā, Dienvidkorejā un Indijā.

«Trīsdimensiju televīzijas kanāla atklāšana būs nozīmīgs solis Ķīnas televīzijas attīstībā,» pavēstījis Cajs Fučao (Cai Fuchao), Radio, filmu un televīzijas Valsts administrators. Viņš norādīja, ka jaunajam pakalpojumam nākotnē gadījumā, ja 500 miljoni «parasto» televizoru Ķīnā tiktu aizvietoti ar 3D televizoriem, būtu jānes ievērojama peļņa.

Pašu ķīniešu viedoklis par 3D televīziju ir atšķirīgs – daži Sina Weibo, Ķīnas sociālā tīkla lietotāju, norādījuši, ka cer sagaidīt jauno pakalpojumu, bet citi pauduši skeptisku attieksmi un norādījuši, ka labprātāk pagaidīs, kad trīsdimensiju televīziju būs iespējams skatīties bez speciālām brillēm.

Pakalpojumi

Kots: Politiķi sadzird komerctelevīzijas, bet LTV ilgstoši tur «badā»

Nozare.lv,04.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas politiķi, šķiet, sadzird un uzklausa komerctelevīziju problēmas, bet sabiedrisko Latvijas Televīziju (LTV) ilgstoši tur «badā» un neveicina tās ilgtermiņa un ilgtspējīgu attīstību, norāda LTV ģenerāldirektors Edgars Kots.

«Apdraudējums sabiedriskās televīzijas spējām pildīt savu misiju noteikti ir neskaidrais finansējuma modelis, kur LTV ir nepārtraukti jālūdzas un jāmēģina atsevišķiem projektiem pierādīt, kāds finansējums būtu vajadzīgs,» saka Kots.

Kots, kurš vada LTV kopš 2004.gada, vairākas reizes izteica skarbu kritiku pret likumdevējiem, kuri atbild par LTV budžeta veidošanu un sabiedriskā pasūtījuma definēšanu.

«Politiķu attieksme pret sabiedriskajiem medijiem visus šos 20 gadus ir bijusi vienkārši nežēlīga un iznīcinoša. Ja politiķi vēlas veselīgu, kvalitatīvu sabiedrību, politiķiem vajadzētu ļoti precīzi izanalizēt, kādā veidā un kur ir kaut kas jāiestāda, lai sāktu augt «koks». Elektroniskais medijs ir tas, kas uzrunā visu sabiedrību. Jo vairāk iegulda šajā medijā, jo vairāk atdeves būs no sabiedrības. Ja šis medijs tiek turēts badā, ja nevar noalgot labākos žurnālistus, ja medijs kā darba devējs nevar sniegt kvalitatīvus darba apstākļus, tad arī pats darbinieks nevarēs apmierināt auditoriju,» Kots teica.

Tehnoloģijas

Lattelecom: esam lielākais TV pakalpojumu jomā ne tikai Latvijā, bet arī Baltijā

Sanita Igaune,03.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas elektronisko sakaru komersants Lattelecom ir kļuvis par Baltijā lielāko televīzijas (TV) pakalpojumu sniedzēju. Patlaban uzņēmumam ir 230 tūkst. TV pakalpojumu abonentu, kamēr lielākajam Lietuvas TV operatoram TEO – 147,1 tūkst., bet Igaunijas operatoram Elion – 134,6 tūkst. abonentu.

Lattelecom TV pakalpojumus sāka piedāvāt 2007. gadā, ienākot tirgū ar interaktīvo televīziju. Šobrīd uzņēmums piedāvā trīs televīzijas platformas – interaktīvo televīziju, virszemes TV un interneta TV. Uzņēmums šobrīd testē arī mobilo TV.

DB jau rakstīja, ka Latvijā pirms TV digitalizācijas ar lielāko klientu bāzi TV pakalpojumu segmentā varēja lepoties Baltcom, tad pēdējie dati liecina, ka līderis ar izrāvienu šajā jomā ir Lattelecom. Baltcom TV jomā ir 140 tūkst. klientu, uz pēdām min IZZI ar 120 tūkst. klientu bāzi, savukārt Viasat satelīttelevīziju skatās aptuveni 70 tūkst. klientu.

Pakalpojumi

Kiršteins Lattelecom klientu masveida aizplūšanu uzskata par maz ticamu

Nozare.lv,02.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pakalpojumu sadārdzinājumu, kas licis Lattelecom atteikties no TV3 pārraides interaktīvajā televīzijā, visdrīzāk, izraisījusi Media Times Group vājā izpratne par interaktīvo televīziju kā satura piegādes paveidu, uzskata bijušais Baltcom TV valdes loceklis Gints Kiršteins.

Sarežģījumi, veicot sarunas ar MTG, esot bijuši jau iepriekš un grūtības veikt pilnvērtīgu komunikāciju pastiprinājis fakts, ka lēmumi tiekot pieņemti uzņēmuma mītnes zemē Zviedrijā. Kiršteinam esot radies iespaids, ka MTG savā domāšanā vēl nespējot pārslēgties uz moderno interaktīvo televīziju, ko iespējams patērēt arī no dažādām planšetēm un viedtālruņiem. Tādēļ arī sarežģījumi radušies tieši TV3 pārraidē Lattelecom interaktīvās televīzijas lietotājiem.

Atsaucoties uz savu darba pieredzi Baltcom TV, Kiršteins minēja, ka, strādājot pie uzņēmuma interaktīvās televīzijas sistēmas, bijis neizpratnē par MTG prasību obligāti iekļaut reklāmas arhīva raidījumiem. Prasība esot neizprotama, jo uzņēmums jau papildus maksājot par tiesībām iegādāto saturu uzglabāt arhīvā noteiktu laiku.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - Izzi zaudējumi dubultojušies

Žanete Hāka,03.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Izzi zaudējumi sasnieguši 3,65 miljonus eiro, kas gandrīz divreiz vairāk nekā iepriekšējā gadā, liecina Lursoft dati.

2012. gadā uzņēmuma zaudējumi bija 1,85 miljoni eiro.

Kā skaidro Izzi valdes locekle Dace Markeviča, zaudējumi 2013.gadā pamatā skaidrojami ar jauno akcionāru veikto Izzi aktīvu izvērtēšanu, optimizēšanu un attiecīgi bilances sakārtošanu.

Baltcom grupas ietvaros 2014.gadā uzņēmums prognozē mērenu, stabilu izaugsmi, ieviešot jaunus telekomunikāciju pakalpojumus - interneta televīziju, interaktīvo televīziju, kā arī turpinot piedāvāt un nākotnē attīstīt elektroenerģijas tirdzniecību klientiem, skaidro Izzi pārstāve.

Uzņēmuma apgrozījums pērn sasniedza 7,4 miljonus eiro, un aktīvu atdeve bijusi mīnus 13,39%.