Jaunākais izdevums

Daugavpils sociālais dienests īsi pirms Saeimas vēlēšanām mazturīgajiem iedzīvotājiem izdalījis pārtikas un dažādu pirmās nepieciešamības preču paciņas, kurās bija ievietoti Saskaņas centra (SC) un Par labu Latviju (PLL) reklāmas materiāli.

Latvijas Radio ziņo, ka Daugavpils sociālais dienests paciņas saņēmis trešdien, taču to, ka tajās būtu partiju aģitācijas materiāli, dienesta darbinieki neesot zinājuši.

Pašvaldības sarūpēto paciņu dalīšana trūcīgajiem kopā ar aģitācijas materiāliem ir klajš, zemisks administratīvo resursu izmantošanas veids, uzskata sabiedriskās politikas centra Providus pētniece Iveta Kažoka. Pēc viņas domām, to var traktēt arī kā balsu pirkšanas mēģinājumu.

«Tas ir ļoti skaidrs ļaunprātīgs administratīvo resursu izmantošanas piemērs pirms šīm vēlēšanām. Sociālais dienests, kas ir pašvaldības iestāde, dala ne tikai pārtiku, pie reizes tajos saiņos ir arī aģitācijas materiāli. Citām partijām, kas acīmredzot tajā brīdī nav bijušas pie varas Daugavpilī, tādas iespējas paziņot par sevi vēlētājiem nav bijušas,» izteicās I.Kažoka.

Atbildot uz jautājumu, vai ar aģitācijas materiāliem šajās paciņās minētās partijas nedod nepārprotamus mājienus, ka Saeimas vēlēšanās jābalso par SC vai PLL, I.Kažoka teica: «Ja tādi mājieni ir bijuši, es teiktu, ka tas ir arī balsu pirkšanas mēģinājums.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksprezidents, apvienības Par labu Latviju (PLL) valdes priekšsēdētājs Guntis Ulmanis, kurš patlaban pilda Saeimas deputāta pienākumus, nolēmis atkāpties no PLL vadības, apstiprināja Ulmanis.

Kā norādīja Ulmanis, viņš ierosinājis reorganizēt PLL valdi un domāt par jaunu tās priekšsēdētāju. Viņš arī uzrakstījis iesniegumu, ka atkāpjas no PLL valdes.

Eksprezidents skaidroja, ka vēlas koncentrēties uz darbu Saeimā un PLL frakcijā, jo visu apvienot viņam esot grūti.

Pēc Ulmaņa domām, PLL kā politiskajam spēkam ir nākotne, bet nepieciešams racionalizēt un aktivizēt valdes darbību, ievadot tajā jaunus cilvēkus. Lai sasniegtu labākus rezultātus, apvienībai vairāk jāmeklē jauni saskarsmes veidi ar sabiedrību un jākļūst vairāk atvērtiem.

«Jāveicina dialogs ar sabiedrību. Mums ir daudz profesionālu un kvalificētu cilvēku, bet sabiedrība tam nenoticēja. Tomēr ceru, ka viņi sevi nākotnē pierādīs,» sacīja politiķis.

Citas ziņas

Jaunlatvija pārsteidz, nenobalsojot par pievienošanos Šķēlem un Šleseram

Agnese Margēviča,02.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Gunta Ulmaņa morālu atbalstu reiz dibinātā partija Jaunlatvija nepievienosies partiju apvienībai Pat labu Latviju (PLL), ko šobrīd vada eksprezidents. Tā ceturtdienas vakarā izlēma partijas biedru pilnsapulce, kur par pievienošanos PLL nobalsoja tikai trīs jaunlatvieši.

Pēc balsojuma gan atklājās, ka pilnsapulcei nav kvoruma, lai pieņemtu juridiski saistošus lēmumus – no 203 partijas biedriem bija ieradušies nedaudz vairāk kā 70, bet kvorumam bija nepieciešams nedaudz vairāk kā 100 biedru līdzdalība. Tādēļ tika nolemts 22. jūlijā sasaukt atkārtotu pilnsapulci, kur ceturtdienas lēmumi tiks pārbalsoti. Juridiski pēc trim nedēļām ir iespējams mainīt partijas domas par pievienošanos PLL. «Tā, protams, var sanākt,» DB atzina Jaunlatvijas līderis Didzis Šmits. Vienlaikus viņš solīja, ka pats 22. jūlijā balsos pret pievienošanos PLL, tāpat kā ceturtdien. «Es domāju, ka mēs vadīsimies pēc tā spirituālā balsojuma, kas bija šodien. Es savu viedokli nemainīšu,» solīja D. Šmits.

Citas ziņas

Valsts Oša firmai maksās 12 tūkstošus par projekta izpēti, ko atbalsta PLL

Agnese Margēviča,02.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kustības Par Labu Latviju (PLL) aktīvista Ulda Oša uzņēmums Konsorts no valsts saņems 12 000 latu, lai izpētītu Sēnītes ceļa projekta «ietekmi uz valsts budžetu», kamēr PLL, kuras ekonomisko programmu izstrādā U. Osis, jau publiski paudusi atbalstu šī 130 miljoni latu vērtā projekta ātrākai virzībai.

Tas, ka U. Osis vada partiju apvienības Par labu Latviju (PLL) priekšvēlēšanu ekonomiskās programmas izstrādi, raisījis jautājumu, cik objektīvs varētu būt Konsorta sniegtais izvērtējums. PLL aktīvi atbalsta privātās un publiskās partnerības (PPP) projektu īstenošanu, kas plānots arī Sēnīte-Rīga ceļaposma izbūvē. To savukārt liedz Latvijas vienošanās ar Starptautisko Valūtas fondu (SVF). Satiksmes ministrijas, kas ir valsts interešu pārstāvis Latvijas Valsts ceļos, valsts sekretārs Anrijs Matīss DB sola, ka ministrijas vadība prasīs no uzņēmuma skaidrojumu par šo noslēgto līgumu. «Mēs noteikti pārbaudīsim šīs bažas par līguma lietderību un nepieciešamību,» solīja A. Matīss. Vienlaikus viņš uzsvēra, ka Latvijas Valsts ceļi kā kapitālsabiedrība lēmumus par šādu līgumu slēgšanu pieņem neatkarīgi un Satiksmes ministrija nav bijusi informēta par šo konkrēto gadījumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Unsplash.com / Stephen Phillips - Hostreviews.co.uk

Digitālā reklāma ir kļuvusi par neatņemamu mūsdienu uzņēmējdarbības sastāvdaļu. Taču, lai nodrošinātu efektīvu investīciju atdevi (ROI), ir būtiski prast novērtēt kampaņu rezultātus. Šajā rakstā aplūkosim, kā to paveikt, izmantojot datu analītiku un citus svarīgus rīkus, un kāpēc reklāmas kontu audits jāuztic profesionāļiem!

Viss sākas ar mērķu definēšanu

Pirmais solis ceļā uz veiksmīgu reklāmas kampaņu – precīzi definēt tās mērķus. Vai vēlies palielināt pārdošanas apjomu? Varbūt mērķis ir veicināt zīmola atpazīstamību vai piesaistīt jaunus klientus? Katram mērķim nepieciešama atšķirīga pieeja, un atšķirsies arī rādītāji, ar kuriem izmērīt panākumus. Piemēram, ja galvenais mērķis ir pārdošanas apjoma palielināšana, ir īpaši svarīgi sekot līdzi konversiju skaitam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politisko partiju apvienība "Vienotība" (JL, PS, SCP) šodien sāks oficiālas sarunas par jaunās koalīcijas veidošanu, šodien tiekoties ar esošajiem koalīcijas partneriem.

Plkst.13.30 "Jaunā laika" Saeimas frakcijā paredzēta "Vienotības" tikšanās ar Zaļo un zemnieku savienību, bet plkst.14.30 - ar apvienību "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK.

Patlaban netiek plānotas sarunas ar citiem politiskajiem spēkiem.

Jau vakar pēc provizorisko Saeimas vēlēšanu rezultātu uzzināšanas, "Vienotība" politiķi uzsvēra, ka primārās ir sarunas ar esošajiem koalīcijas partneriem, bet Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (JL) pieļāva, ka vēlēšanu rezultāti varētu būt nopietns arguments Valsts prezidentam atkārtoti nominēt viņu premjera amatam, kuru viņš ir gatavs pildīt arī turpmāk.

Citas ziņas

Pašlaik apkopotas balsis 988 no 1013 iecirkņiem: līderos Vienotība, SC un ZZS

,03.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākie dati par vēlēšanu rezultātiem, kas apkopoti par 988 no 1013 iecirkņiem valstī apliecina, ka uzvarējusi ir Vienotība. Tai seko Saskaņas centrs (SC), Zaļo un zemnieku savienība (ZZS), apvienība Par labu Latviju (PLL), kā arī Visu Latvijai-Tēvzemei un Brīvībai/LNNK (VL-TB/LNNK).

Jaunākie Centrālās vēlēšanu komisijas dati liecina, ka par Vienotību nobalsojuši 30.56% vēlētāju, par SC - 25.79%, bet par ZZS - 19.49%. Par PLL nobalsojuši 7.57% balsstiesīgo, bet par VL-TB/LNNK - 7.51%.

Pārējie politiskie spēki nav ne tuvu piecu procentu robežai. Nākamais tuvākais sekotājs šobrīd ir PCTVL ar 1.42%.

Rīgā pagaidām lielāko atbalstu saņēmis Saskaņas centrs (39.63%) un Vienotība (27.81%), kam seko ZZS (10.58%), PLL (7.78%) un VL-TB/LNNK (7.12%).

Vidzemē pārliecinoši līderi ir Vienotība (40.63%) un ZZS (21.72%), seko Saskaņas centrs (14.3%), VL-TB/LNNK (9.72%) un PLL (6.16%).

Latgalē stabilu uzvaru svinēja Saskaņas centrs (45.59%). Seko ZZS (16.03%), Vienotība (14.79%), PLL (11,83%) un VL-TB/LNNK (3,04%).

Citas ziņas

Papildināta - PLL premjera amatam izvirza Šleseru, finanšu ministram – Šķēli

Agnese Margēviča,12.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politiskās apvienības Par Labu Latviju (PLL) valde šodien par savu premjera kandidātu izvirzījusi Aināru Šleseru. Par to PLL kopsapulcē Nacionālās operas Jaunajā zālē ceturtdien paziņoja PLL valdes priekšsēdētājs Guntis Ulmanis.

«Mums vajag premjeru, kuram Latvijas cilvēki ir un būs pirmajā vietā, esmu pārliecināts, ka šāds cilvēks ir atrasts,» par A. Šlesera izvirzīšanu, teica A. Šķēle.

Abi izvirzītie kandidāti savās runās apmainījās ar abpusējiem komplimentiem. «Mums vajag premjeru, kuram Latvijas cilvēki ir un būs pirmajā vietā, esmu pārliecināts, ka šāds cilvēks ir atrasts,» par A. Šlesera izvirzīšanu, teica A. Šķēle. «Esmu pilnīgi pārliecināts, ka Andrim Šķēlem ir stingrs mugurkauls un pieredze strādājot krīzes situācijā,» par savu politisko partneri savukārt teica A. Šlesers. «Cilvēks, kuram nav mugurkaula, vienmēr klanīsies uz Austrumiem vai Rietumiem, mēs neklanīsimies, bet ar cieņu iesim uz priekšu,» solīja PLL premjera kandidāts.

Citas ziņas

PLL priekšsēdētājs pieļauj, ka varētu tikt veidota jauna partija

Sanita Igaune,24.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz nākamajām Saeimas vēlēšanām 2014.gadā varētu tikt veidota jauna partija uz pašreizējās politiskās apvienības Par labu Latviju (PLL) bāzes, Latvijas Radio pieļauj PLL valdes priekšsēdētājs Ivars Kalvišķis.

«Tas ir viens no maniem uzdevumiem gada laikā tikties ar politiskās apvienības partiju biedriem uzklausīt viņu viedokļus un domas, izvērtēt vai ir iespējams izveidot vienotu ideoloģiju, paskatīties uz tiem jautājumiem vai asumiem, kurus varbūt kompromisu cīņā varētu panākt,» sacīja I. Kalvišķis.

Citas ziņas

Par labu Latviju vadīs Ivars Kalvišķis

Madara Fridrihsone,21.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par politiskās apvienības Par labu Latviju (PLL) valdes priekšsēdētāju kļuvis uzņēmējs Ivars Kalvišķis, Db apliecināja PLL preses sekretārs Arno Pjatkins.

DB.lv jau vēstījis, ka šomēnes vairāki redzami uzņēmēji paziņoja, ka vairs nedarbosies PLL, kuru Saeimā pārstāv astoņi deputāti.

No PLL valdes priekšsēdētāja amata februāra sākumā atkāpās eksprezidents Guntis Ulmanis, kurš no PLL saraksta ir ievēlēts par 10. Saeimas deputātu.

Kādreizējais a/s Laima prezidents I. Kalvišķis ir viens no PLL dibinātājiem.

PLL valdē turpmāk darbosies arī piecu apvienību veidojošo politisko partiju – Tautas partijas, LPP/LC, Latgales tauta, Ogres novadam un Vienota Rēzekne priekšsēdētāji.

Citas ziņas

VID novērsis vairākus nelegālo cigarešu ievešanas mēģinājumus

Ieva Mārtiņa,28.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta darbinieki, veicot muitas kontroles pasākumus uz Latvijas – Krievijas robežas, novērsa vairākus mēģinājumus nelegāli ievest 6760 dažādu marku cigaretes, kas bija paslēptas automašīnās izveidotos slēpņos, ar Krievijas Federācijas akcīzes markām.

Eksperti

Kurš atbild par reklāmu? Un vai atbild?

Zane Skļamina, advokātu biroja “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīgs,08.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā bieži sastopamies ar dažāda veida reklāmām. Reklāmas industrijas radošajiem prātiem, cenšoties dažādos veidos piesaistīt mērķauditorijas uzmanību un pārspēt asprātībā vienam otru, nereti rodas pārdomas un neizpratne – kurš tad īsti atbild par reklāmas saturu un formu, un kas nosaka to, cik daudz un ko var teikt vai rādīt, reklamējot savu produktu vai pakalpojumu.

Par reklāmas regulējumu ir runāts ļoti daudz, bet uzņēmējiem, piedāvājot tirgū arvien jaunas preces, pakalpojumus, kā arī izmantojot jaunus pārdošanas veicināšanas kanālus, bieži vien grūti orientēties, kā tas konkrētajā situācijā ir interpretējams un piemērojams. Arī tiesu prakse, kas varētu kalpot par orientieri tam, kā rīkoties gadījumos, kas nav tipiski, vēl tikai veidojas. Lai nu kā, Latvijā ir vairāki reklāmu regulējoši normatīvie akti, kuri nosaka to, kas ir vai nav pieņemams likumiskā izpratnē.

Saskaņā ar Reklāmas likuma 1. pantā minēto reklāmas definīciju “reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums, vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.

Citas ziņas

Šķēle: Vēlēšanas ir nopirktas; partija samierinājusies ar rezultātiem

Andrejs Vaivars; Rudīta Spakovska,02.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Partija Par labu Latviju (PLL) samierinājusies ar vēlēšanu rezultātiem un tāpat kā līdz šim ir gatava darbam opozīcijā. To biznesa portālam db.lv apliecināja viens no Par Labu Latviju (PLL) līderiem Andris Šķēle. Mēs redzam precīzu mandātu vadošajai koalīcijai un acīmredzot iedzīvotāji ir noticējuši solījumiem, piemēram, par PVN nepacelšanu, Latvijas televīzijas ziņās sacīja A. Šķēle.

«Mēs jau līdz šim esam bijuši opozīcija, piespiežot premjeru Valdi Dombrovski pieņemt virkni būtisku lēmumu, un to ari turpināsim darīt,» klāsta A. Šķēle.

Exit poll (vēlētāju aptauja) rezultāti parāda, ka PLL ir ieguvuši aptuveni 8 % balsu. PLL līderis vairakkārt uzsvēra, ka vēlot veiksmi esošajai koalīcijai un rūpīgi sekošot solījumu pildīšanai, tā ļaujot noprast, ka ja vēlēšanu rezultāti atbildīs exit poll datiem, PLL strādās opozīcijā.

«Krīzes periods ir atņēmis balsis tiem, kas vadījuši valsti krīzes gados,» teica A. Šķēle, komentējot rezultātus.

Citas ziņas

Papildināta - KNAB izvērtē reklāmas plakātus ar Sandi Ozoliņu

Dienas Bizness,01.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienu pirms vēlēšanām, kad likums aizliedz turpināt priekšvēlēšanu aģitāciju, dažādo partiju reklāmas Rīgā aizstājuši plakāti, kuros redzams Rīgas Dinamo kapteinis Sandis Ozoliņš, kurš tur rokās savu formas kreklu ar astoto numuru, bet paraksti pie plakātiem skan «Par labu hokeju!» un «Par labu Dinamo!». Tas satraucis cilvēkus, kuri plakātos saskatījuši slēptu priekšvēlēšanu aģitāciju, tādēļ sūdzējušies Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB), kas tagad izvērtē sūdzības, portālam Diena.lv skaidroja KNAB pārstāve Ieva Karlsberga.

Viņa gan norādīja, ka KNAB var izvērtēt tikai priekšvēlēšanu aģitācijas finansiālo pusi – šajā gadījumā to, vai plakātu izmaksas būs iekļautas partiju reklāmas izdevumu uzskaitēs. Savukārt to, vai nav ticis pārkāpts aizliegums aģitēt dienu pirms vēlēšanām, esot jājautā policijai.

Partiju apvienības Par labu Latviju! (PLL), kura vēlēšanās startē ar astoto sarakstu, preses sekretārs Edgars Vaikulis Diena.lv atzina, ka PLL ir zinājuši par to, ka šāda reklāmas kampaņa bijusi plānota. «Būtu grūti noliegt, ka Dinamo vadība ir pārstāvēta arī PLL valdē, bet šis process no mūsu puses nav organizēts,» uzsvēra E.Vaikulis. Viņš atzina, ka tikai priecājas par to, ka ir atradušies labi cilvēki, kas šādi netieši popularizējot PLL. Jautāts, vai šajā gadījumā nevar saskatīt priekšvēlēšanu aģitācijas kārtības pārkāpumu, viņš teica, ka tas būtu jājautā Dinamo vadītājiem.

Pasaulē

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā atkopjas ātrāk par plānoto

Dace Skreija,07.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā izaugsme 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, tiek lēsta 4,9% apjomā, kas ir labāks rādītājs nekā gada gaitā prognozētie 2,2%, kā arī labotie skaitļi – 3,5% un 4,8%, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums.

Vēl pirms 2010. gada reklāmas tirgus datu apkopošanas visā pasaulē, ZenithOptimedia eksperti prognozē visas pasaules kopējā reklāmas tirgus izaugsmi aizvadītajā gadā 4,9% apjomā, salīdzinot ar 2009. gadu. Lielākajā daļā pasaules valstu reklāmas tirgus ir audzis straujāk par plānoto. 2011. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,6% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu, bet 2012. gadā – 5,2% apjomā, salīdzinot ar 2011. gadu.

Reklāmas tirgus atgūšanas procesā būtiski riski ir: īpaši augstais kredītsaistību apjoms kā privātajā, tā publiskajās sektorā attīstītajās valstīs; konstantais bezdarbs ASV, kā arī citās valstīs; uztraukums par saistību nepildīšanu eirozonā; dažu valstu valdību veiktie budžetu samazinājumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas pārvaldes darbinieki, veicot muitas kontroles pasākumus uz austrumu robežas, pēdējo divu dienu laikā novērsa divus mēģinājumus nelegāli ievest Latvijā 653 paciņas dažādu marku cigarešu ar Krievijas Federācijas akcīzes markām.

Pārkāpēji bija centušies slēpt cigaretes speciāli izveidotā slēpnī transporta līdzeklī, ceļa somās un personīgajās mantās.

2010. gada 29. oktobrī, VID darbinieki Kārsavas muitas kontroles punktā sadarbībā ar kolēģiem no Valsts robežsardzes veica pasažieru bagāžas padziļināto kontroli Latvijā iebraukušajā vilcienā, kas kursēja no Sanktpēterburgas uz Viļņu. Muitas kontroles laikā kāda 43 gadus veca Lietuvas pilsoņa somā un personīgajās mantās tika atrastas nedeklarētas 104 paciņas dažādu marku cigarešu ar Krievijas Federācijas akcīzes markām (44 paciņas cigarešu BOND, 20 paciņas cigarešu ALLIANCE un 40 paciņas - KENT).

Pakalpojumi

Latvijā reklāmas tirgus pērn audzis visstraujāk Baltijā

Nozare.lv,26.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas reklāmas tirgus pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, ir pieaudzis par 3%, sasniedzot 242,7 miljonus eiro (170,5 miljonus latu), liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar Latvijas Reklāmas asociāciju un TNS uzņēmumiem Igaunijā un Lietuvā apkopotā informācija.

Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 70,9 miljonus eiro (49,8 miljonus latu), kas ir par 3% vairāk nekā 2011.gadā. Lietuvā 2012.gadā mediju reklāmas tirgus pieauga par 0,7%, salīdzinot ar 2011.gadu, un sasniedza 99,4 miljonus eiro (69,86 miljonus latu). Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2012.gadā bija 72,5 miljoni eiro (50,95 miljoni latu), pieaugot par 0,3% salīdzinājumā ar 2011.gadu.

Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2012.gadā bija Igaunija ar 0,43%. Latvijā šis rādītājs bija 0,32%, bet Lietuvā - 0,3%. Visās Baltijas valstīs reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir krities, salīdzinot ar 2011.gadu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PLL kampaņa bija mēģinājums Šleseru pasniegt kā Musolīni 2010 gada kopiju, kas arī bijis iemesls, kādēļ kampaņa izgāzās, LTV raidījumā Izvēlies Nākotni pauda Edgars Jaunups, Vienotības kampaņas vadītājs.

Viņš uzsvēra, ka PLL kampaņa bijusi huligāniska un piebilda, ka «to, ko huligāniski varēja sasniegt, to viņi sasniedza».

Kopumā E. Jaunups atzina, ka Vienotības rezultāts varētu būt labāks nekā viņi cerējuši.

Savukārt kādreizējais politisko kampaņu autors Jurģis Liepnieks uzskata, ka PLL premjera amata kandidāts Ainārs Šlesers šādu rezultātu vēlēšanās būtu panācis arī bez Tautas partijas sabiedrības, tāpēc tās vietas Saeimā, kuras no PLL saraksta būs ieguvuši TP cilvēki, uzskatāmi par Šleseram nozagtām. Viņš arī norāda, ka, runājot par PLL neveiksmīgo startu vēlēšanās, teicienu «No sūda pīrādziņu neuztaisīsi» nevar attiecināt uz visiem LPP pārstāvētajiem cilvēkiem. Tur esot arī daudzi cienījami uzņēmēji un reģionālie līderi, kas nav pelnījuši šādu kopēju apzīmējumu.

Citas ziņas

Neilgi pirms PLL dibināšanas Ulmanis atteicis Vienotībai, sakot, ka politikā neies

Agnese Margēviča,02.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai dažas nedēļas pirms apvienības Par labu Latviju (PLL) dibināšanas, eksprezidentu Gunti Ulmani iesaistīties politikā aicinājusi viena no Vienotības līderēm Solvita Āboltiņa. Tomēr G. Ulmanis atteicies, kā argumentu minot, ka «neies politikā, jo uzskata, ka procesus var ietekmēt kā eksprezidents», šo sarunu atceras politiķe.

Tāpat viņa saklausījusi skepsi G. Ulmaņa tābrīža vērtējumā par topošo PLL. S. Āboltiņu tādēļ izbrīnījusi eksprezidenta parādīšanās PLL vadībā tikai pāris nedēļu vēlāk, jo radies iespaids, ka eksprezidents tam piekritis pēkšņu motīvu vadīts. Konkrētu piedāvājumu nākt Vienotības sarakstā S. Āboltiņa eksprezidentam neesot izteikusi, bet uzdevusi konkrētu jautājumu, vai viņš nevēlas nākt aktīvajā politikā. Politiķe uzskata, ka tas bijis skaidrs signāls G. Ulmanim - šādā gadījumā Vienotība ar viņu rēķinātos.

G. Ulmanis šo telefonsarunu atceras kā mazāk konkrētu, nekā S. Āboltiņa. Lai gan abi šad tad tiekoties un apspriežot politiku, pēdējo reizi tas bijis pirms vairākiem mēnešiem, bet konkrētā saruna bijusi tikai sazvanīšanās. «Neslēpšu, bija tāda saruna, bet tāds konkrēts, lietišķs piedāvājums bija tikai no Par labu Latviju,» DB stāsta G. Ulmanis. Viņš nepiekrīt S. Āboltiņas secinājumam, ka lēmums par labu PLL bijis pēkšņs. «Tas nav viena acumirkļa lēmums. Paskatieties uz to lielo kuģi, kuram es tagad esmu pie stūres – vai tad to tā vienā minūtē var izlemt?» saka eksprezidents.

Citas ziņas

Divas trešdaļas balsu apkopotas: līderos Vienotība, ZZS un SC

Dienas Bizness,03.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēlēšanu komisijas šobrīd saskaitījušas balsis 799 no 1013 iecirkņiem. Pagaidām līderos ir Vienotība, Saskaņas centrs un Zaļo un zemnieku savienība, seko apvienība Par labu Latviju, kā arī Visu Latvijai-Tēvzemei un Brīvībai/LNNK.

Par Vienotību nobalsojuši 31,06% vēlētāju, par Saskaņas centru - 23,51%, bet par ZZS - 21,82%. Par apvienību "Par labu Latviju" nobalsojuši 7,90% balstiesīgo, bet par Visu Latvijai!-Tēvzemei un Brīvībai/LNNK - 7,57%, raksta diena.lv.

Pārējie politiskie spēki nav ne tuvu piecu procentu robežai. Nākamais tuvākais sekotājs šobrīd ir PCTVL ar 1,35%.

Rīgā pagaidām lielāko atbalstu saņēmis Saskaņas centrs (32,25%) un Vienotība (32,06%), kam seko ZZS (11,43%), VL-TB/LNNK (8,60%) un PLL (8,57%).

Vidzemē pārliecinoši līderi ir Vienotība (40,88%) un ZZS (25,74%), seko Saskaņas centrs (10,22%), VL-TB/LNNK (9,32%) un PLL (6,68%).

Citas ziņas

Ar PLL politikā cer atgriezties vairāki aizgājušie

Agnese Margēviča,08.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Par labu Latviju (PLL) 10. Saeimas vēlēšanās kandidēs arī Tautas partijas bijušie ministri – ārlietu ministrs Māris Riekstiņš, veselības ministre Baiba Rozentāle un kultūras ministre Helēna Demakova, kura savulaik paziņoja par aiziešanu no politikas.

Kā zināms, ar pirmo numuru Zemgales vēlēšanu apgabalā startēs TP līderis Andris Šķēle un šīs būs viņa pirmās vēlēšanas kopš viņš oficiāli pameta politiku, 2003. gada janvārī noliekot 8. Saeimas deputāta mandātu. Arī H. Demakova kandidēs no Zemgales, bet M. Riekstiņš un B. Rozentāle – no Rīgas. Uz atgriešanos Saeimā cer arī kādreizējais Rīgas mērs Andris Ārgalis, kura vadībā TP iepriekšējās pašvaldību vēlēšanās nespēja iekļūt galvaspilsētas domē. Arī A. Ārgalis savulaik ir nolicis 8. Saeimas deputāta mandātu, lai kandidētu Rīgas domes vēlēšanās. Viņš 10. Saeimā kandidēs no Rīgas vēlēšanu apgabala. Starp deputātu kandidātiem, kurus TP valde trešdienas vakarā deleģēja PLL sarakstam, minami arī esošās Saeimas deputāti Māris Kučinskis, Kārlis Leiškalns un Oskars Spurdziņš.

Citas ziņas

Plaude-Rēlingere reģistrē preču zīmi Par labu Latviju

LETA,05.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēja un partiju apvienības Par labu Latviju (PLL) biedre Ieva Plaude-Rēlingere jūlijā Patentu valdē (PV) reģistrējusi preču zīmi, ko veido balts aplis uz sarkana apļa fona, zem kura izvietots drukātiem burtiem veidots paraksts «par labu Latviju».

Kā liecina publikācija PV oficiālajā vēstnesī Patenti un preču zīmes, preču zīme attiecināta uz reklāmu, darījumu vadīšanu, uzņēmumu pārvaldīšanu un biroja darbiem.

Kā liecina PLL interneta mājaslapā pieejamā informācija, balsts aplis uz karmīnsarkana apļa fona ar tās pašas sarkaniem drukātiem burtiem veidotu parakstu Par labu Latviju! veido arī PLL logo.

PLL logo no Plaudes-Rēlingeres reģistrētās preču zīmes atšķiras ne tikai ar izmantotās sarkanās krāsas toni un apļu proporcijām, bet saukļa beigās lietoto izsaukuma zīmi.

Kā ziņots, PLL pirms 10.Saeimas vēlēšanām nodibināja Tautas partija un Latvijas pirmā partija/Latvijas ceļš. Apvienība Saeimā ieguva astoņas vietas.

Citas ziņas

Eksperti: Šleseram un Lembergam mazas izredzes veidot nākamo valdību

Sandra Dieziņa,23.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prognožu portāla Triobet.com eksperti pēdējās nedēļas laikā būtiski samazinājuši politisko partiju Saskaņas centrs (SC) un Par labu Latviju (PLL) izredzes veidot nākamo valdību.

Triobet.com prognozes liecina, ka šī brīža partiju koalīcija, visticamāk, arī veidos nākamo valdību. Turklāt, neatkarīgi no prezidenta nosauktā premjera kandidāta, Zaļo un zemnieku savienībai (ZZS) tiek prognozēta izšķirošā balss tās veidošanā.

Kā papildus iemeslus prognožu samazināšanai eksperti min pēdējā laika notikumus, kas, pirmkārt, norāda, ka prezidentam daudzos valstij būtiskos jautājumos ir diametrāli pretēji uzskati ar abām šīm partijām. Otrkārt, neskatoties uz iedarbināto masīvo priekšvēlēšanas kampaņu, PLL būtībā turpina cīņu par 5% barjeras pārvarēšanu.

Citas ziņas

Providus: PLL un SC zombējis auditoriju ar slēpto reklāmu

Elīna Pankovska,08.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajās vēlēšanās būtiskākā problēma bijusi pirkts mediju politiskās informācijas saturs, bez norādēm par apmaksas. Iespējamais pārkāpumu skaits ir ievērojams vairāk nekā 600 gadījumi, bet monitorings vēl nav noslēdzies un prognozēts, ka gadījumu skaits varētu sasniegt tūkstoti, portālam 7guru.lv pastāstījusi Sabiedriskās politikas centra Providus pētniece Iveta Kažoka.

Viņa norāda: «Izteikts monitoringa «anti-līderis» bija partiju apvienība PLL, kurai sekoja SC. Arī citām partijām bija vairāki desmiti aizdomīgu materiālu, taču tie nav salīdzināmi ar abu līderu rādītājiem, kas mērāmi simtos. Vissliktākā situācija bija krievu valodā rakstošajos/raidošajos medijos, kur auditorija tika burtiski zombēta ar kliedzoši trulu saturu par PLL un SC, piemēram, veseli raksti veidoja viena kandidāta viedokļu pārstāsts,» informē I.Kažoka.

Providus monitoringa rezultātā identificēti arī centieni apiet aizliegumu reklamēties dienu pirms vēlēšanām, Rīgā izvietojot vides reklāmas ar Sandi Ozoliņu un uzrakstu «par labu Dinamo». «To vērtēju kā sīku blēdību par labu PLL, kuru Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs jau ir atzinis par likuma pārkāpumu,» piebilst I.Kažoka.

Eksperti

Kā uzņēmumi var palīdzēt lauzt stereotipus, izmantojot reklāmas?

Olga Ekšteine, “Mars” produktu sortimenta vadītāja Baltijas valstīs,14.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēks vienā dienā patērē tiešsaistes saturu aptuveni 90 metru garumā, saskaroties ar dažādām reklāmām. Tāpat reklāmas redzam arī TV, radio un drukātajos medijos. Tā kā reklāmas veido sabiedrības uzskatus un attieksmi, tās ir iespējams izmantot kā platformu ne vien produktu un pakalpojumu prezentēšanai, bet arī svarīgu vēstījumu izplatīšanai, kas var palīdzēt lauzt stereotipus.

Lai gan pēdējā desmitgadē uzņēmumi ir panākuši ievērojamu progresu reklāmas jomā, šajā ziņā vēl ir, kur aug. Arī “Mars” kā globāls uzņēmums un viens no lielākajiem reklāmdevējiem laika gaitā ir guvis dažādas atziņas.

Jau vairākus gadus uzņēmumiem un reklāmas industrijai sagādā grūtības reklāmās proporcionāli un reālistiski attēlot kā sievietes, tā vīriešus. Mēs joprojām redzam, ka sievietes un vīrieši reklāmās tiek attēloti vecmodīgos un pat nepieņemamos veidos, nemaz nerunājot par grūtībām atspoguļot etnisko daudzveidību, LGBTQIA+ kopienu un vēl daudzus citus dažādības aspektus.

Manuprāt, tā ir uzņēmumu atbildība nodrošināt, ka reklāmai ir pozitīva, nevis negatīva ietekme, tā pārstāvētu un veicinātu vienlīdzību un normalizētu dažādību sabiedrībā. Reklāmām var būt ļoti spēcīga ietekme, ne vien radot negatīvu ietekmi uz sabiedrību, tās empātiju un iekļaujošu vidi, bet arī radot negatīvu ietekmi uz zīmola reputāciju.

Eksperti

10 soļi līdz efektīvai Google reklāmai

Dr. Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts,31.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google reklāmas vadīšanai nepieciešamas noteiktas zināšanas un kompetences. Vadot reklāmas kampaņas Google meklētājā bez priekšzināšanām, aptuveni 30-50 % no reklāmas budžeta tiek izmantoti neefektīvi, tādējādi radot zaudējumus. Šajā rakstā esmu apkopojis 10 būtiskākās darbības, kas jāveic, lai jūsu Google reklāmas kampaņas būtu efektīvas un jūs sasniegtu labākus pārdošanas rezultātus. Šos paņēmienus mūsu eksperti praktizē arī savā ikdienas darbībā. Iesaku tos izmantot arī jums, ja pārvaldāt reklāmas kampaņas Google meklētājā.

1. Jāizvēlas pareizais Google reklāmas risinājums. Google piedāvā vairākus reklāmas produktus: reklāma Google meklētājā, Remarketings, Display tīkls, Gmail Sponsored Promotions, Youtube. Atkarībā no reklāmdevēja izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem ir jāizvēlas atbilstošs reklāmas produkts.

2. Jāveic atslēgvārdu analīze. Izvēloties neatbilstošus atslēgvārdus, reklāmas budžets var tikt izmantots neefektīvi. Šī iemesla dēļ pirms reklāmas kampaņas uzsākšanas ir nepieciešams veikt rūpīgu atslēgvārdu analīzi.

3. Jāizveido AdWords konta struktūra. Ja pareizi netiek izveidota Google AdWords konta struktūra, reklāmdevējs nevar pretendēt uz zemāku cenu par klikšķu.