Uzņēmumu autoparkos, kuros ir 10 un vairāk automašīnas, sadursmes ar citiem transportlīdzekļiem ir biežākais negadījumu veids - gadā tie ir kopumā 1 000 negadījumu, liecina AAS Balta apkopotā informācija.
Tāpat stikli un lāstekas gadā sabojā apmēram 850 auto, bet no apzagšanas, zādzībām vai trešo personu radītajiem bojājumiem cieš 250 auto, stāsta AAS Balta Risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Gatis Kaģis.
Tādēļ Sixt vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaunzems uzsver rūpīgu autoparka izmaksu aprēķinu nozīmi - optimizācija ir svarīga un nepieciešama prasmīgas autoparku pārvaldības sastāvdaļa, kas nenozīmē vien cīņu par auto līzinga procentiem. Privātā auto īpašnieks Latvijā gadā nobrauc vidēji 15 tūkstošus kilometru, savukārt uzņēmumam ar plašu autoparku un daudz biežāku transporta izmantošanu gudra autoparka pārvaldīšana ir divtik svarīga.
Optimizācija nozīmē domāt ilgtermiņā un rūpīgi apsvērt kopējās auto dzīves cikla izmaksas - sekot līdzi un izvēlēties auto ar izdevīgāko degvielas patēriņu, atbilstošu motora tilpumu, ieguldīt autovadītāju apmācībās un atbilstošā auto aprīkojumā.
Piemēram, pat tik vienkārša lieta kā auto novietošanas sensori var būtiski samazināt ikgadēju negadījumu skaitu un attiecīgi arī, piemēram, KASKO izmaksas nākamajā gadā, norāda eksperts.