Nekustamais īpašums

Valmieras industriālajā parkā plāno veidot multimodālo loģistikas centru

Db.lv,24.07.2025

Jaunākais izdevums

Piedaloties vairāk nekā 70 interesentiem, aizvadīta tikšanās par pirmā Latvijas iekšzemes multimodālā loģistikas centra izveidi Valmieras industriālajā parkā.

Kravu pārvadājumu un loģistikas pakalpojumu sniedzējus (kravu operatori, stividorkompānijas u.c.), potenciālos klientus – eksportējošos uzņēmējus Vidzemē –, Rinaldu Pļavnieku, VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes locekli, un Ģirtu Dubkēviču, Satiksmes ministrijas parlamentāro sekretāru, iepazīstināja ar Valmieras novada pašvaldības mērķtiecīgo darbu vienpadsmit gadu laikā, lai veidotu Ziemeļlatvijas uzņēmumiem jaunu un konkurētspējīgu infrastruktūru, kam ir potenciāls veidoties par “sauso ostu” (t.i. iekšzemes intermodāli termināļi, kas pa autoceļiem vai dzelzceļu ir tieši savienoti ar jūras ostu).

“Tuvojoties Valmieras Industriālā parka būvniecības noslēgumam, kopā aicinājām ieinteresētās puses, lai pārrunātu pirmā iekšzemes multimodālā loģistikas centra Latvijā izveides potenciālu. Paldies par interesi, konstruktīvajām sarunām un vēlmi sadarboties Valmieras novada un Vidzemes uzņēmējiem, investoriem, loģistikas uzņēmumiem, Satiksmes ministrijas, Latvijas Stividorkompāniju asociācijas, Latvijas dzelzceļa pārstāvjiem, viesiem no Liepājas Speciālās ekonomikas zonas, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras, parka būvniekiem un kravu tirgus izpētes veicējiem. Valmieras Industriālajam parkam ir liels potenciāls attīstīt Vidzemē un Dienvidigaunijā konteineru pārvadājumus pa dzelzceļu, veicināt uzņēmumu eksportspēju un stiprināt valsts ekonomiku. Lai sasniegtu šādu mērķi, nepieciešama stipra griba, pacietība un vēlme atbalstīt uzņēmējdarbību, kas savukārt veicina iedzīvotāju labklājību,” tikšanās laikā pauda Jānis Baiks, Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs.

Ar praktisku un tehnisku informāciju par jaunizveidoto dzelzceļa infrastruktūru un loģistikas laukumu kravu iekraušanai/izkraušanai un nomas iespējām stāstīja Sandis Svarinskis, Valmieras novada pašvaldības izpilddirektora vietnieks – Valmieras novada Kapitāla pārvaldības un uzņēmējdarbības atbalsta nodaļas vadītājs. Klātesošos Gatis Liepiņš un Māris Katranži, SIA “Zeppelin” eksperti, iepazīstināja ar veikto tirgus izpēti par dzelzceļa infrastruktūras nepieciešamību Valmieras Industriālajā parkā un Vidzemē, paužot secinājumus, ka galvenais paredzamais pārvadājumu virziens ir Rīgas ostas, Liepājas, Ventspils, Klaipēdas ostu termināļi. Esošais pieprasījums spētu nodrošināt vismaz divu kombinēto kravu sastāvu (46 vagoni) nosūtīšanu katru nedēļu.

Tāpat tika pausti konkrēti ieteikumi par konteinerkravu pārvadājumiem pa dzelzceļu, nepieciešamo tehniku un loģistikas risinājumiem. Plānotā Valmieras Industriālā parka infrastruktūra ir piemērota efektīva, ilgtspējīga un kvalitatīva dzelzceļa transporta pakalpojuma nodrošināšanai, kura funkcionalitāti var uzlabot, piesaistot pieredzējušu operatoru.

Valmieras novada pašvaldībai, īstenojot Atveseļošanās fonda projektu “Valmieras Industriālā parka attīstība”, Valmieras Industriālā parkā tiek izbūvēts iekšējās teritorijas dzelzceļš (un tā pievedceļš publiskajam dzelzceļam) un kravu iekraušanas/ izkraušanas (loģistikas) laukums 4,6 ha platībā ar nestspēju 60 tonnas. Izveidotā dzelzceļa infrastruktūra kravu pārvadājumiem atrodas uz Valmierā vienīgā savienojuma starp Rīgu, Igauniju un Lietuvu. Izsludināta arī šīs infrastruktūras nomas tiesību izsole, kurai pretendenti var pieteikties līdz 28. augusta plkst. 17.00.

Ražošana

Fibenol koksnes biorafinēšanas rūpnīcu Valmierā varētu sākt būvēt 2027.gadā

LETA,25.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas biorafinēšanas uzņēmums "Fibenol" koksnes biorafinēšanas ražotni Valmierā varētu sākt būvēt 2027.gadā un pabeigt būvniecību trīs gadu laikā, otrdien informatīvajā pasākumā Valmieras tehnikumā sacīja "Fibenol" meitasuzņēmuma "Fibenol Latvia" valdes locekle Merili Palu.

Patlaban tiek veikta rūpnīcas priekšizpēte, ietekmes uz vidi novērtējums, ko varētu pabeigt līdz 2026.gada beigām, un tad plānots sākt ražotnes būvniecību.

Palu sacīja, ka investīcijas ražotnē varētu būt 600-700 miljoni eiro, savukārt produkcijas ražošana varētu sākties 2030.gadā.

Paredzēts, ka jaunajā ražotnē tiks radītas aptuveni 100 tiešās augsti kvalificētas darbavietas, kā arī ražotne nodrošinās aptuveni 600 netiešās darbavietas, piemēram, celtniecībā, piegādēs, loģistikā, kas kopumā nodrošinātu aptuveni septiņus miljonus eiro gadā nomaksātos darbaspēka nodokļos.

"Fibenol" ražotne Valmierā varētu pārstrādāt vairāk nekā 700 000 kubikmetrus koksnes gadā, kas ļautu ražot 85 000 tonnu lignīna un 127 000 tonnu celulozes ogļhidrātu gadā, kas būtu vairāk nekā 10 reizes vairāk nekā patlaban ražo kompānijas pilotražotne Imaverē, Igaunijā.