Transports un loģistika

Viļņas jaunās dzelzceļa stacijas būvniecību varētu sākt 2026.gadā

LETA--ELTA,16.07.2024

LTG infrastruktūras pārvaldnieka "LTG Infra" un Viļņas mērijas izsludinātā arhitektūras konkursa uzvarētājs - Lielbritānijas studija "Zaha Hadid Architects" - piedāvāja ideju "Green Connect", kuras mērķis ir uzbūvēt mūsdienīgu daudzfunkcionālu centru ar publisko telpu.

Avots: https://www.zaha-hadid.com

Jaunākais izdevums

Viļņas jaunās dzelzceļa stacijas būvniecību varētu sākt 2026.gadā, vēsta portāls "Made in Vilnius".

Portāla rīcībā esošā informācija liecina, ka pašlaik Viļņas stacijas projektā ir izraudzīts arhitektūras konkursa uzvarētājs, bet nav parakstīts līgums par projektēšanu. Lietuvas valsts dzelzceļa kompānija "Lietuvos geležinkeliai" (LTG) līgumu cer parakstīt līdz šā gada beigām.

"Pašlaik notiek sarunas ar arhitektu biroju, lai noslēgtu līgumu par projektēšanas darbiem. Ceram, ka tie būs veiksmīgi, un tad trešajā ceturksnī plānojam parakstīt līgumu," LTG pārstāve Sandra Trinkūnaite-Rimkiene sacīja "Made in Vilnius".

"Made in Vilnius" aplēses liecina, ka pēc līguma parakstīšanas sāktie projektēšanas darbi varētu turpināties divus gadus. Tāpēc tiek pieņemts, ka, ja projektēšanas darbi ilgs līdz 2026.gada trešajam ceturksnim, tad būvniecība varētu sākties jau 2026.gadā.

LTG infrastruktūras pārvaldnieka "LTG Infra" un Viļņas mērijas izsludinātā arhitektūras konkursa uzvarētājs - Lielbritānijas studija "Zaha Hadid Architects" - piedāvāja ideju "Green Connect", kuras mērķis ir uzbūvēt mūsdienīgu daudzfunkcionālu centru ar publisko telpu.

Viens no studijas piedāvātajiem risinājumiem ir aptuveni 9500 kvadrātmetru liela ēka virs dzelzceļa sliedēm, kas savienos Naujininku apkaimi ar Naujamiesti un vecpilsētu. Šajā ēkā varētu izvietot komerciālas telpas, un jaunu pasažieru uzgaidāmo zāli ar tiešu piekļuvi peroniem.

Projekta īstenošanas gaitā plānots mainīt arī Stacijas laukumu un Viļņas sabiedriskā transporta termināli. Par šīm izmaiņām projektā ir atbildīga Viļņas pilsētas pašvaldība.

Transports un loģistika

Viļņas lidostas jaunā ielidošanas termināļa projektu izstrādās Zaha Hadid Architects

LETA--BNS,26.06.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno Viļņas lidostas ielidošanas termināļa projektu izstrādās Lielbritānijas arhitektu birojs "Zaha Hadid Architects", paziņoja Lietuvas valsts lidostu operators "Lietuvos oro uostai".

Starptautiska ekspertu un lidostas pārstāvju žūrija izvēlējās piecus labākos arhitektūras projektus, un "Zaha Hadid Architects" iecere tika atzīta par vispiemērotāko.

"Lietuvos oro uostai" izsludinātajā starptautiskajā konkursā par Viļņas lidostas jaunā ielidošanas termināļa arhitektūras koncepciju tika saņemti 12 pieteikumi.

Satiksmes ministrs Eugenijus Sabutis teica, ka Viļņas lidostas terminālim ir nepieciešamas pārmaiņas, jo "tas jau sen vairs neatbilst šodienas vajadzībām un nākotnes vīzijai".

"Arhitektu piedāvātais vispārējais risinājums smalki sasaista modernu nākotnes infrastruktūru ar Lietuvas kultūras identitāti. Šādu termināli mēs uzskatītu par lielisku valsts vizītkarti visiem apmeklētājiem," sacīja lidostu opertatorkompānijas vadītājs Simons Bartkus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valsts lidostu operators "Lietuvos oro uostai" (LTOU) parakstījis līgumu ar inženierijas un būvniecības kompāniju "KRS", kas modernizēs Viļņas lidostas veco termināļu iekštelpas.

LTOU pagājušā gada beigās izsludināja iepirkuma konkursu šim projektam. Pēc visu nepieciešamo iepirkuma procedūru veikšanu, tika noslēgts līgums par 15 miljoniem eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli.

Rekonstrukcija paredzēta ap 10 000 kvadrātmetru platībā.

Secināts, ka veco termināļu izkārtojums un tehnoloģiskie risinājumi vairs nespēj nodrošināt plānoto lidostas paplašināšanu un apmierināt pieaugošo pasažieru skaitu un gaidas.

Projekts ietver divu termināļu - T2 un T3 -, kas uzbūvēti attiecīgi 1993. un 2007.gadā, atjaunošanu. Plānots, ka darbi ilgs pusotru gadu līdz nākamā gada beigām.

Rekonstrukcijas laikā Viļņas lidosta darbosies ierastā režīmā. Darbi tiks veikti pa posmiem, lai pēc iespējas mazāk ietekmētu pasažierus.