Jaunākais izdevums

Zemo emisiju zonu Rīgas centrā plānots ieviest 2027.gadā, šodien vebinārā par bezemisiju zonas ieviešanas ietekmi uz loģistiku, teica Rīgas domes Mājokļu un vides komitejas priekšsēdētājs Viesturs Zeps (LA).

Viņš teica, ka pašlaik notiek intensīvs darbs, speciālistiem strādājot pie dažādiem zemo emisijas zonu modeļiem, ierobežojumu veidiem un ieviešanas scenārijiem.

Politiķis informēja, ka aprīlī plānots sākt plašākas diskusijas par šādas zonas ieviešanu.

Zeps atklāja, ka, visticamāk, zemo emisijas zona tiks veidota tā dēvētajā dzelzceļu lokā un Rīgas vēsturiskajā centrā. Taču pašlaik vēl nevar nosaukt precīzas ielas, kurās to ieviesīs.

Zeps norādīja, ka līdz rudenim plānots nākt klajā ar iespējamiem zemo emisiju zonas scenārijiem, kas būs jāapstiprina Rīgas domei.

Zemo emisiju zonas izveides mērķis ir panākt, lai līdz 2030.gadam Rīgas centrā nevienā dienā netiktu fiksēta gaisa piesārņojuma normu pārsniegšana.

Šādas zonas izveidei jāsamazina gaisa piesārņojums, jāsamazina transporta radītais troksnis, jāuzlabo satiksmes drošība, kā arī jāpalielina to iedzīvotāju skaits, kas pārvietojas ar videi draudzīgāku transportu.

LETA jau ziņoja, ka šodien "Latvijas ilgtspējas klasteris" rīko vebināru par bezemisiju zonas ieviešanas ietekmi uz loģistiku.

Vebinārā tiek analizētas nākotnes prasības, iespējamie atbalsta mehānismi un reālie risinājumi transporta un loģistikas nozarē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā zemo emisiju zonu plānots ieviest Vecrīgā, Rīgas centrā līdz dzelzceļa lokam, kā arī teritorijā no Centrāltirgus līdz Lāčplēša ielai, kur plānots ierobežot pārvietošanos ar automašīnām, 9.jūnijā ieceres prezentācijā informēja SIA "Ernst & Young Baltic" vecākais konsultants Oskars Leosks.

Zemo emisiju zonas izveidei tiek piedāvāti vairāki scenāriji, kas pamatā piedāvā pēc pāris gadiem plašāk vai šaurāk ieviest iebraukšanas maksu galvaspilsētas centrā.

Rīgas pašvaldības Pilsētas attīstības departaments kopā ar SIA "Ernst & Young Baltic" ekspertiem iepazīstināja ar līdz šim paveikto darbu, lai Rīgā līdz 2027.gada beigām ieviestu zemo emisiju zonu.

Zemo emisiju zona ir teritorija, kurā tiek īstenota satiksmes sistēmas pārkārtošana ar mērķi samazināt vides piesārņojumu un veicināt sabiedrības pārvietošanās paradumu maiņu.

Kā skaidroja Pilsētas attīstības departamenta zemo emisiju zonas projekta vadītājs Andžejs Stepančuks, šādas zonas ieviešana palīdzot pilsētām "samazināt satiksmes radīto piesārņojumu, veicināt veselīgāku dzīvesveidu un padarīt pilsētvidi drošāku, klusāku un pieejamāku visiem".