Jaunākais izdevums

Indijas Gudžarātas štata lielākajā pilsētā Amdāvādā ceturtdien notikušajā aviokompānijas "Air India" lidmašīnas katastrofā bojāgājušo skaits pieaudzis līdz ar 265 cilvēkiem.

Londonas reisa lidmašīna "Boeing 787-8" ar 242 pasažieriem un apkalpes locekļiem nogāzās aptuveni piecas minūtes pēc pacelšanās gaisā netālu no lidostas Amdāvādā.

Lai gan sākotnēji tika ziņots, ka gājuši bojā visi lidmašīnā bijušie cilvēki, apstiprināts, ka slimnīcā atrodas viens izdzīvojušais.

Policijas komisāra vietnieks Kanans Desai sacīja, ka līdz šim ir saskaitīti 265 līķi, kas liecina, ka vismaz 24 cilvēki gājuši bojā uz zemes, taču, tiklīdz tiks atrastas vēl citas ķermeņa daļas, cilvēku skaits var pieaugt.

"Oficiālais bojāgājušo skaits tiks paziņots tikai pēc tam, kad būs pabeigtas DNS pārbaudes," paziņojumā vēlu ceturtdien norādīja iekšlietu ministrs Amits Šahs, piebilstot, ka "ģimenes, kuru radinieki atrodas ārzemēs, jau ir informētas, un tiks ņemti viņu DNS paraugi".

Aviokatastrofā lidmašīnas astes daļa iegāzās netālu esošās slimnīcas medicīnas personāla kopmītnes otrajā stāvā.

Kā pastāstīja aculiecinieki, lidmašīnas priekšgals un priekšējais ritenis nogāzās uz ēdnīcas ēkas, kurā pusdienoja studenti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijas Gudžarātas štata lielākajā pilsētā Amdāvādā ceturtdien nogāzusies aviokompānijas "Air India" lidmašīna ar 244 cilvēkiem, paziņojusi aviokompānija un vēsta vietējie mediji.

Lidmašīna "Boeing 787-8", kurai bija plānots doties uz Londonu, nogāzās aptuveni piecas minūtes pēc pacelšanās gaisā netālu no lidostas Amdāvādā.

"Boeing 787-8" atradās 232 pasažieri un 12 apkalpes locekļi.

Kā pavēstīja "Air India", no 230 pasažieriem 169 ir Indijas pilsoņi, 53 ir Lielbritānijas pilsoņi, viens Kanādas pilsonis un septiņi Portugāles pilsoņi.

"Ievainotie tiek nogādāti tuvākajās slimnīcās," teikts aviokompānijas paziņojumā, piebilstot, ka "Air India" pilnībā sadarbojas ar iestādēm, kas izmeklē incidentu.

Vietējos televīzijas kanālos bija redzams, kā no avārijas vietas netālu no lidostas Amdāvādas pilsētā ceļas dūmi.

Civilās aviācijas direktorāta ģenerāldirektors Faizs Ahmeds Kidvajs paziņoja, ka "Air India" reiss AI 171 piecas minūtes pēc pacelšanās nogāzās dzīvojamā rajonā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic un Indijas nacionālā aviokompānija Air India noslēgušas sadarbības līgumu, kas sniegs iespējas abām lidsabiedrībām pārdot biļetes to izpildītajos lidojumos, nodrošinot ceļošanu starp Latviju, Igauniju, Lietuvu un Indiju.

Pateicoties šim sadarbības līgumam, tiek paplašināti abu lidsabiedrību maršrutu tīkli, piedāvājot elastīgākus lidojumos starp šiem reģioniem.

airBaltic izpilddirektora pienākumu izpildītājs un operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis: “Šis jaunais līgums ar Air India, par kuru tika paziņots šī gada IATA ikgadējā kopsapulcē, ir pirmais solis, lai nostiprinātu mūsu sadarbību gaisa pārvadājumos ar Indiju. Šī vienošanās sniegs abpusēju labumu abām lidsabiedrībām un mūsu pasažieriem. Esam gandarīti par šo notikumu, jo īpaši tāpēc, ka ir novērojams stabils pasažieru skaita pieaugums starp Baltijas valstīm un Indiju.”

Air India komercdirektors Nipuns Agarvals (Nipun Aggarwal): “Mūsu jaunā sadarbība ar airBaltic stiprina mūsu globālo maršrutu tīklu un nodrošina mūsu pasažieriem ērtu piekļuvi Baltijas valstīm un savienojumus no tām. Baltijas reģions kļūst aizvien pieprasītāks Indijas tūristu vidū, jo tajā ir valstis, ar kurām Indijas tirdzniecības saites turpina paplašināties.”

Transports un loģistika

Latvijas kontrolēto gaisa telpu pērn visbiežāk izmantoja airBaltic, Finnair, Ryanair un Air China

LETA,12.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

atvijas kontrolēto gaisa telpu pagājušajā gadā visbiežāk izmantoja Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic", Somijas nacionālā aviokompānija "Finnair", Īrijas zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair", kā arī Ķīnas aviokompānija "Air China", liecina "Latvijas gaisa satiksmes" (LGS) apkopotā statistika.

LGS pārstāvji pavēstīja, ka pērn 14% no visiem lidojumiem Latvijas gaisa telpā nodrošināja "airBaltic", 12% - "Finnair", bet pa 7% - "Ryanair" un "Air China".

Seko Indijas aviokompānija "Air India", kas nodrošināja 6% no visiem lidojumiem Latvijas gaisa telpā, Krievijas nacionālā lidsabiedrība "Aeroflot" - 4%, bet pa 3% nodrošināja Turcijas aviokompānija "Turkish Airlines", Ķīnas aviokompānija "Hainan Airlines", kā arī Krievijas aviokompānijas "Rossiya Airlines" un "Pobeda".

Šīs desmit aviokompānijas nodrošināja kopumā 62% no "Latvijas gaisa satiksmes" ieņēmumiem.

LGS valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš skaidroja, ka Latvijas kontrolētā gaisa telpa nesaskan ar Latvijas ģeogrāfiskajām robežām. Attiecīgi Krievijas aviokompāniju lidojumi nenotiek virs Latvijas teritorijas, bet tie ir lidojumi virs neitrālajiem ūdeņiem, kas skaitās Krievijas iekšējie lidojumi, piemēram, no Sanktpēterburgas vai Maskavas, izmantojot Baltijas jūru, uz Karalaučiem.

Transports un loģistika

Vēl viena Jeju Air lidmašīna piedzīvojusi problēmas ar nosēšanās mehānismu

LETA/AFP,30.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienu pēc Dienvidkorejas vissmagākās aviokatastrofas vēl viena lidsabiedrības "Jeju Air" lidmašīna piedzīvojusi problēmas ar nosēšanās mehānismu un bija spiesta atgriezties Seulā.

Incidentā iesaistītā "Boeing 737-800" bija tāda paša modeļa lidmašīna, kas avarēja svētdien, nogalinot 179 cilvēkus, kad tā nolaidās bez izlaistām šasijām.

"Jeju Air" reisam 7C101, kas pirmdienas agrā rītā izlidoja no Seulas starptautiskās lidostas uz Čedžu salu, neilgi pēc pacelšanās tika konstatēta problēma ar šasiju, paziņoja Dienvidkorejas aviokompānija.

Neilgi pēc pacelšanās lidmašīnas uzraudzības sistēmā tika konstatēts signāls, kas liecināja par problēmu ar šasiju. Kapteinis sazinājās ar lidojumu kontroli, un pēc papildu pasākumu veikšanas šasija atkal sāka normāli darboties. Tomēr tika pieņemts lēmums atgriezties lidostā, lai veiktu rūpīgu lidmašīnas pārbaudi.