Citas ziņas

Barselonā stipru lietusgāžu dēļ apturēta dzelzceļa satiksme

LETA--AP,05.11.2024

Jaunākais izdevums

Spānijas austrumos turpinoties vētrām, kas pagājušonedēļ izraisīja plašus plūdus un vismaz 217 cilvēku nāvi galvenokārt Valensijas reģionā, pirmdien stipras lietusgāzes piemeklēja Barselonu, liekot varas iestādēm apturēt dzelzceļa satiksmi.

Spānijas transporta ministrs Oskars Puente paziņoja, ka ir apturējis visu pasažieru vilcienu satiksmi Katalonijas reģionā pēc civilās aizsardzības amatpersonu pieprasījuma.

Ministrs arī sacīja, ka lietus dēļ gaisa satiksmes kontrolieri bija spiesti mainīt kursu 15 avioreisiem Barselonas lidostā, kas atrodas pilsētas dienvidos.

Vairākas šosejas tika slēgtas applūšanas dēļ.

Tika atceltas mācību stundas skolās Tarragonas pilsētā, kas atrodas Katalonijas dienvidos pusceļā starp Barselonu un Valensiju.

Tikmēr Valensijas reģionā turpinājās bojāgājušo meklēšana namos un tūkstošiem pamestos automobiļos pilsētu ielās, uz šosejām un kanālos.

Spānijas iekšlietu ministrs Fernando Grande-Marlaska paziņoja, ka varas iestādes vēl nespēj sniegt ticamu aplēsi par pazudušo cilvēku skaitu.

Valensijas provinces Aldajas pilsētā ap 50 karavīru, policistu un ugunsdzēsēju meklēja iespējamos upurus iepirkšanās centra pazemes autostāvvietā. Pēc aptuveni 50 automašīnu pārmeklēšanas tajās netika atrasti līķi.

Valensijas ostā pirmdien ieradās Spānijas karaflotes transporta kuģis "Galicia" ar jūras kājniekiem, helikopteriem un kravas mašīnām, kurās bija pārtika un ūdens, lai palīdzētu glābšanas darbos, kuros piedalās 7500 karavīru un tūkstošiem vīru lieli policijas papildspēki.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāniju un Portugāli pirmdien skāris vērienīgs elektrības padeves pārrāvums.

Spānijas elektropārvades tīklu uzņēmums "Red Electrica" norāda, ka elektrības padeves pārrāvums ietekmējis Pireneju pussalu.

Spānijas telekanāls RTVE ziņo, ka elektrības padeves pārrāvums vairākos valsts reģionos konstatēts plkst.12.30 (plkst.13.30 pēc Latvijas laika), kura dēļ elektrība pazudusi Spānijas parlamentā Madridē un metro stacijās visā valstī.

Tāpat par elektrības padeves pārrāvumu ziņo iedzīvotāji Barselonā un tās apkārtnē.

Spānijas dzelzceļa infrastruktūras kompānija "Adif" vēstī, ka elektroapgādes pārrāvuma dēļ apturēta vilcienu satiksme visā valstī un slēgta Madrides lidosta.

Spānijas telekanālos pārraidītajos sižetos redzams, kā cilvēki pamet metro stacijas Madridē, kā arī redzamas tukšas stacijas ar apstādinātiem vilcieniem Barselonā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vakar, 12. jūnijā, ar starptautisku konferenci “Speed of Latvia: Blockchain Gateway to the EU Market” Barselonā, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) oficiāli atklāja savu pārstāvniecību Spānijā.

Šī ir jau 23. LIAA pārstāvniecība pasaulē, kas iezīmē vēl vienu nozīmīgu soli Latvijas ārējo ekonomisko attiecību stiprināšanā.

"Spānija ir ceturtā lielākā ekonomika eirozonā ar 47 miljoniem patērētāju, un vienlaikus tā kalpo kā vārti uz Latīņamerikas tirgiem. Spānijā ir attīstīta viedā enerģētika, mašīnbūve, biotehnoloģijas, jaunuzņēmumu vide un citas perspektīvas nozares. Šis tirgus ir interesants gan no investīciju piesaistes, gan eksporta viedokļa, un LIAA pārstāvniecība palīdzēs stiprināt Latvijas uzņēmēju saikni ar Spāniju un spāniski runājošajām valstīm," uzsver Laura Štrovalde, LIAA direktora vietniece.

LIAA pārstāvniecības Spānijā vadītājam Edgaram Ivanovam jau ir izdevies uzrunāt vairākus potenciālos investorus aizsardzības, vēja enerģijas, finanšu tehnoloģiju un citās nozarēs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums Mapon nostiprina savu tirgus pozīciju Lietuvā, iegādājoties 100% vietējā autoparka pārvaldības risinājumu uzņēmuma Trackon Fleet Management UAB akciju.

Darījuma rezultātā Mapon būtiski palielinājis savu klientu portfeli un nostiprinājis savu pozīciju kā viens no nozares līderiem Baltijā.

Gan Mapon, gan Trackon piedāvā autoparka pārvaldības un GPS sekošanas risinājumus uzņēmumiem, palīdzot nodrošināt efektīvu resursu pārvaldību un degvielas kontroli, kā arī uzlabot drošību uz ceļa un veicināt ilgstpējīgu korporatīvo pārvaldību. Uzņēmums prognozē, ka, pateicoties šim darījumam, Mapon kopējais apgrozījums Lietuvas tirgū būs tuvu 1 miljonam eiro un tas apkalpos nu jau vairāk nekā 40 tūkstošus transportlīdzekļu visā Baltijā. Darījuma rezultātā Trackon Fleet Management UAB kļūs par Mapon Lithuania.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā viedo pilsētu indeksā Rīga pakāpusies par 24 vietām un ieņem 59.vietu, aģentūru LETA informēja Rīgas domes ārējā komunikācijas nodaļā.

Tomēr no Tallinas, kura ierindojusies 24.vietā, Rīga atpaliek par 35 vietām, bet no Viļņas, kas ierindojusies 47.vietā - par 12 vietām.

Rīga starptautiskajā viedo pilsētu indeksā 142 pilsētu konkurencē pārspējusi arī tādas Eiropas metropoles kā Barselona, Stambula, Roma, Atēnas, Milāna, Krakova un Mančestra.

Viedo pilsētu indeksu (IMD Smart City index) ik gadu organizē Pasaules konkurētspējas centrs, novērtējot pilsētās esošo infrastruktūru, tehnoloģiskos risinājumus un pieejamos pakalpojumus.

Pētījuma laikā katrā pilsētā aptaujāti arī 120 iedzīvotāji, aicinot novērtēt pilsētas sniegumu tādās jomās kā veselība un drošība, mobilitāte, aktivitātes, darba un izglītības pieejamība un pilsētas pārvaldība.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas modes zīmola "Mango" dibinātājs Isaks Andičs gājis bojā negadījumā, teikts uzņēmuma publiskotajā paziņojumā.

"Ar dziļām sērām paziņojam, ka sestdien notikušajā negadījumā negaidīti gājis bojā "Mango" uzraudzības padomes priekšsēdētājs un dibinātājs Isaks Andičs," vēstī "Mango" izpilddirektors Tonijs Ruiss, nesniedzot sīkāku informāciju.

Tikmēr Spānijas ziņu aģentūra EFE un citi mediji, tostarp laikraksts "La Vanguardia", ziņo, ka Andiks gājis bojā pēc kritiena no augstuma pārgājiena laikā netālu no Barselonas.

Andiča ģimene no Turcijas uz Spāniju pārcēlās, kad viņš bija 16 gadus vecs. Pirmo "Mango" veikalu Barselonā viņš atvēra 1984.gadā, bet turpmākajās desmitgadēs "Mango" kļuva par vienu no Eiropas vadošajiem ātrās modes ražotājiem.

"Mango" 120 tirgos visā pasaulē ir 2700 veikali, bet pērn uzņēmuma ienākumi sasniedza 3,1 miljardu eiro, kas ir rekordaugsts līmenis. Šobrīd tas darbību izvērš arī ASV un plāno līdz 2025.gada beigām tur atvērt 65 veikalus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Nacionālais futbola stadions ir sapnis, kuram jātop par realitāti. Šobrīd par tā nepieciešamību vairs nav jāpārliecina nedz valdība, nedz Rīgas dome, arhitektu un inženieru birojs SEP izstrādā konceptu, un gada laikā jau zināsim, cik skatītājiem taps futbola stadions Lucavsalā, Dienas Biznesam intervijā atklāja Latvijas Futbola federācijas prezidents Vadims Ļašenko.

Pastāstiet par Nacionālā futbola stadiona ieceres vēsturi! Ne jau pirmo gadu par stadionu prāto? Kādēļ vajadzēja un vajag, un kāpēc neizdevās iepriekš?

Pirms vairāk nekā desmit gadiem gan Futbola federācijā, gan arī sabiedrībā bija plašas diskusijas par jauna stadiona nepieciešamību, jo bija pilnīgi skaidrs, ka Skonto stadions vai arī vecais Daugavas stadions pirms renovācijas neizpilda mūsdienīga ceturtās kategorijas stadiona prasības. Proti, ir nepieciešams jumts, vajadzīgs pietiekams skaits sēdvietu skatītājiem, palīgtelpas un tehniskie mezgli spēles norisei. Līdzīgas būves Latvijā ir gan hokeja spēļu apmeklētājiem, gan basketbola cienītājiem. Ir halles, kas apmierina starptautiskās prasības, kurās var notikt augsta līmeņa spēles un kuras var apmeklēt pietiekams skaits skatītāju. Tas, kādas ir prasības ceturtās kategorijas futbola stadionam, bija zināms jau pirms vairāk nekā desmit gadiem, un šīs prasības nav būtiski mainījušās. Loģiski, ka futbola cienītāji, federācija, sabiedrība kopumā visu laiku izdara šo spiedienu, proti, mums vajag vismaz vienu šādu stadionu. Kaimiņvalstī Igaunijā jau sen ir uzbūvēts šāds stadions ar 12 tūkstošiem skatītāju vietu. Jau pirms septiņiem gadiem tur notika UEFA superkausa spēle.