Viens no pasaules lielākajiem saldējuma uzņēmumiem Froneri ir noslēdzis vienošanos par Food Union saldējuma biznesa iegādi Eiropā, tostarp saldējuma biznesu Latvijā.
Konkrētas finanšu detaļas netiek atklātas.
Piedāvātais darījums – kas vēl ir pakļauts Latvijas Konkurences padomes apstiprinājumam – ietvers tikai saldējuma biznesu Latvijā, kas pēc atdalīšanas no piena produktu biznesa, tiks izveidots kā atsevišķs juridisks uzņēmums. Paredzēts, ka darījums tiks pabeigts nākamo mēnešu laikā.
Piena produktu bizness, kas balstīts uz vēsturiskajiem piena produktu ražotājiem – AS Rīgas piena kombināts un AS Valmieras piens – nav daļa no šī darījuma, un to īpašnieks nemainās. Nākamo mēnešu laikā, pēc konsultācijām ar darbinieku pārstāvjiem, mēs izstrādāsim plānu saldējuma un piena produktu biznesa darbību atdalīšanai Latvijā.
Abu uzņēmumu vadības komandas veidos esošie Food Union Latvija darbinieki.
Froneri izpilddirektors Fils Grifins (Phil Griffin) uzsver:“Food Union ir izveidojis portfeli ar vietēji iemīļotiem zīmoliem, kuros plānojam ieguldīt, lai turpinātu attīstīt šī biznesa ievērojamo potenciālu. Mēs ar prieku sagaidīsim Food Union komandu Froneri sastāvā, lai kopā stiprinātu mūsu ambīciju – kļūt par labāko saldējuma uzņēmumu pasaulē.”
Food Union izpilddirektors Eiropā un Latvijā Artūrs Čirjevskis uzsver:“Froneri ir pasaules mēroga saldējuma etalons, un mēs esam priecīgi, ka mūsu iemīļotie Latvijas zīmoli – Pols, Tio, Ekselence, Karlsons un citi – ir atraduši ideālas mājas pie patiesa pasaules līmeņa līdera. Froneri vadībā šie zīmoli iegūs plašāku sasniedzamību un izmantos globālā zīmolu portfeļa un pieejamo resursu priekšrocības.”
Piena produktu biznesam – AS Rīgas piena kombināts un AS Valmieras piens – šī atdalīšana ļaus vēl vairāk koncentrēties uz galvenajām piena produktu kategorijām ar augstu pievienoto vērtību un tādiem zīmoliem kā Kārums, Lakto, Limbažu piens, Valmiera, Dzintars un citiem Latvijas un Baltijas mājas tirgos, kā arī eksporta tirgos.
Artūrs Čirjevskis papildina:“Pēdējos gados mūsu pārdomātā komerciālā stratēģija ar fokusu uz augstas pievienotās vērtības piena produktu kategorijām ir veicinājusi tirgus daļu pieaugumu Baltijas mājas tirgos un divciparu izaugsmi eksporta tirgos Rietumeiropā un Tuvajos Austrumos, galvenokārt sadarbojoties ar lielajām mazumtirdzniecības ķēdēm. Pieprasījums pēc kvalitatīviem, svaigiem un veselīgākiem piena produktiem pieaug, un atdalītie piena pārstrādes uzņēmumi ar savām vēsturiskajām piena ražotnēm Rīgā un Valmierā turpinās šo solījumu īstenot.”
"Food Union" koncerna, kurā ietilpst AS "Rīgas piena kombināts" un AS "Valmieras piens", apgrozījums pagājušajā gadā bija 151,9 miljoni eiro, kas ir par 1,1% vairāk nekā 2023.gadā, bet koncerna bruto peļņa pieauga par 2,4% - līdz 26,9 miljoniem eiro.
"Food Union" lielākā īpašniece ir "PAG Private Equity".














