Alus darītāja Heineken akciju vērtība ir samazinājusies par 14,5% . To ietekmējis uzņēmuma paziņojums, ka situācija tā galvenajos tirgos - Eiropā un ASV - vēl joprojām ir vāja, vēsta BBC.
Nīderlandes uzņēmums paziņojis par zemāku pirmā pusgada peļņu, nekā tika paredzēts iepriekš. Šī gada pirmajos sešos mēnešos uzņēmuma peļņa bijusi 605 miljoni eiro.
Heineken pamatdarbības peļņa pieaugusi par 11%. Tas ir vairāk nekā pagājušajā gadā, tomēr tika gaidīts pamatdarbības peļņas pieaugums 17% apmērā.
Kompānijas uzņēmējdarbība uzlabojusies Latīņamerikā, Subsahāras Āfrikā, kurā ietilpst kontinenta nabadzīgākās valstis, un Āzijas Klusā okeāna reģionā.
Heineken alus parādījās pārdošanā Mehiko šī gada martā. Tur pēc alus biznesa iegādes no vietējā uzņēmuma Femsa iegādes Nīderlandes uzņēmums kontrolē 40% no tirgus. Šomēnes Heineken atvēris savu pirmo alus darītavu Indijā.
Lai gan kompānija palielina tēriņus uzņēmuma mārketingam, pieprasījums pēc Heineken alus tā galvenajos tirgos vēl joprojām ir vājš, lielāko pieprasījumu veido bāri un kafejnīcas.
Db.lv jau vēstīja, ka Heineken parakstījis reklāmas līgumu ar Google Inc, kļūstot par pirmo lielo zīmolu, kam ir pasaules mēroga līgums ar meklētājprogrammu. Darījums ar Google galvenokārt vērsts uz uzņēmuma reklāmas izplatīšanu YouTube. Darījuma precīza summa netiek atklāta, tomēr norādīts, ka līgums varētu būt «daudzus miljonus» vērts.


























