Jaunākais izdevums

Darba sanāksmē “CIS Liepāja” vadītājs Tors Arne Pedersens paziņojis, ka vienojoties ar Liepājas domi un Liepājas SEZ vadību ir mainīta plānotās ūdeņraža ražotnes iespējamā atrašanās vieta – tālāk uz ziemeļiem ostas akvatorijā un ka, mainoties tirgum un pieprasījumam “CIS Liepāja”, ir atteikusies no zaļā amonjaka ražošanas projekta izstrādes, informē Liepājas SEZ pārvalde.

Tors Arne Pedersens uzsvēra, ka drošība ir pirmajā vietā. “Jau no projekta izstrādes pirmsākumiem esam meklējuši labākos zaļā ūdeņraža ražotnes un termināla atrašanās vietas un tehnoloģiskos risinājumus, drošība ir kaut kas tāds, ko mēs uztveram ļoti nopietni, un mēs pilnībā apzināmies, ka tas ir kritiski svarīgs projektam. Šī iemesla dēļ mēs esam arī tuvāk aplūkojuši dažādus risinājumus, kā mēs varam atrisināt drošību vislabākajā iespējamajā veidā. Tas ir svarīgi mums kā projekta attīstītājiem, gan pašvaldībai, gan Liepājas SEZ pārvaldei”.

Darba sanāksmes gaitā “CIS Liepāja” vadītājs Tors Arne Pedersens vēlreiz iepazīstināja ar projekta ideju, virzību, uzņēmuma akcionāriem un pieredzi dažādu projektu attīstībā un virzībā. Atbildot uz jautājumu, kāpēc Liepāja, Tors Arne Pedersens atzina, ka sākotnēji pētījuši visas Ziemeļvalstis – Norvēģiju, Zviedriju, Somiju, kurās galvenais šķērslis bija augstsprieguma elektrotīklu jaudas deficīts, tad skatījušies tālāk uz Baltijas valstīm. Nozīmīga loma bijusi Norvēģijas vēstniecības Latvijā rekomendācijām un kvalitatīvai uzņēmējdarbības videi Liepājā kopā ar Liepājas speciālo ekonomisko zonu un tās priekšrocībām. Šobrīd ir uzsākta izpēte, notiek risku un vides ietekmes novērtējums.

Lai iepazītos ar ilgtspējīgas industrijas projektu virzību Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā uz kopīgu darba sanāksmi pulcējās Liepājas SEZ un Domes vadība, pašvaldības deputāti, investīciju projektu attīstītāji, Valsts vides dienesta vadība un vides organizāciju pārstāvji.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienojot vairākus stratēģiski svarīgus privātos investīciju projektus, kas balstās uz zaļo enerģētiku, viedo ražošanu un inovācijām, parakstīts nozīmīgs paziņojums par Liepājas Ilgtspējīgās Industrijas centra izveidi Liepājas speciālās ekonomiskā zonā (Liepājas SEZ).

Paziņojumu parakstījuši privātie investori, kuri īstenos attīstības projektus - uzņēmumi Van Oord, Euroports, Smulders, CIS Liepāja, GI Termināls, Fokker Next Gen Latvia, kā arī Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde, Liepājas pilsētas dome, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) un Rīgas Tehniskā universitāte.

Kopīgā paziņojuma mērķis ir noteikt attīstības projektiem augstāko prioritāti valdības dienas kārtībā, nodrošinot nepieciešamo valsts atbalstu, gan vienkāršotu procedūru un saskaņojumu veidā, gan nodrošinot nepieciešamo finanšu instrumentu pieejamību un ieguldījumus infrastruktūrā. Šie projekti veicinās Latvijas ekonomikas ilgtspēju, radīs jaunas augsto tehnoloģiju nozares, sekmēs valsts IKP pieaugumu un rūpniecības attīstību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas ostā par 23,09 miljoniem eiro plānots pārbūvēt 46.piestātni, kas tostarp tiek izmantota prāmju satiksmei maršrutā Liepāja-Traveminde (Vācija), norādīja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes pārstāvji.

Pārvaldē norādīja, ka patlaban notiek Liepājas ostas 46.piestātnes būvprojekta izstrāde. Plānots, ka piestātnes pārbūves darbi varētu sākties 2025.gada trešajā ceturksnī un pabeigti līdz 2027.gada beigām.

Tāpat pārvaldē uzsvēra, ka 46.piestātne Liepājas ostā tiek izmantota ro-ro tipa kuģu apkalpošanai un prāmju satiksmei maršrutā Liepāja-Traveminde. 2024.gadā, izmantojot piestātni, attiecīgajā maršrutā ir pārvadāti 1,8 miljoni tonnu kravu.

Liepājas ostas 46.piestātne ir uzbūvēta laika posmā no 1972. līdz 1975.gadam, lai nodrošinātu padomju jūras kara flotes kuģu un zemūdeņu stāvēšanu un apkalpošanu.

Mūsdienās piestātnes, kuras tiek izmantotas regulāras prāmju satiksmes apkalpošanai, ir pakļautas pastiprinātai slodzei, kuru rada kuģu pietauvošanās un attauvošanās no piestātnes, izmantojot jaudīgus kuģu dzinējus. Tādējādi, izmantojot 46.piestātni regulāras prāmju satiksmes nodrošināšanai, Liepājas SEZ pārvalde nepārtraukti saskaras ar piestātnes būvniecības defektiem un tās kopējo nolietojumu, kas neskatoties uz veicamajiem remonta darbiem, neatgriezeniski pasliktina tās kopējo tehnisko stāvokli, piebilda pārvaldē, skaidro Liepājas SEZ pārvaldē.

Ekonomika

Ieņēmumus no Liepājas metalurga zemesgabalu atsavināšanas ieguldīs teritorijas attīstībai

LETA,22.05.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieņēmumus no "Liepājas metalurga" zemesgabalu atsavināšanas plānots ieguldīt teritorijas attīstībā, informēja pašvaldības Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļā.

Lai nodrošinātu jaunā Liepājas Industriālā parka ilgtspējīgu attīstību un veicinātu jaunu investīciju piesaisti, ceturtdien Liepājas dome apstiprināja vienošanos ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldi.

Vienošanās paredz rīcības plānu bijušās rūpnīcas teritorijas attīstībai, tostarp īpašumu nodošanu atsavināšanai, kā arī ielu infrastruktūras objektu nodošanu pašvaldībai. Vienošanās ietver noteikumus par ieņēmumu izmantošanu no zemesgabalu atsavināšanas, kas primāri izmantojami teritorijas attīstībai.

Attīstības koncepcija paredz aptuveni 159 hektāru lielo teritoriju iekļaut Liepājas pilsētvides telpiskajā struktūrā. Koncepcija risina teritorijas iekšējā ielu un inženierkomunikāciju tīkla izveidi un sasaisti ar esošo pilsētas infrastruktūru, jaunas maģistrālās transporta sistēmas izveidi un optimālu savienojumu ar pilsētas maģistrāliem ielu tīkliem.

Ekonomika

RTU kopā ar Liepājas pašvaldību palielinās reģiona industriālo potenciālu

Db.lv,02.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) ir gatava ieguldīt savas zināšanas un pieredzi, lai partnerībā ar Liepājas domi un Liepājas SEZ pārvaldi stiprinātu Liepājas industriālo potenciālu un sagatavotu jaudīgus speciālistus, kuri spēj radīt inovācijas, veicinot pilsētas un reģiona attīstību.

Sadarbības iespējas pārrunātas RTU padomes sēdē, kas 28. novembrī norisinājās Liepājā.

"Viens no RTU galvenajiem uzdevumiem ir veicināt Latvijas tautsaimniecības attīstību, gan sagatavojot jaunos speciālistus, gan radot jaunus produktus un inovācijas. RTU resursi Liepājā, ņemot vērā reģionā tik nozīmīgo RTU Liepājas akadēmiju, ir piemēroti, lai mūsu universitāte varētu piedāvāt savu zinātnes un studiju potenciālu Liepājas un Kurzemes ekonomiskā izrāviena veicināšanai," uzskata RTU padomes priekšsēdētājs Andris Vanags.

RTU ambīcijas ir kopā ar Liepāju veidot jaunu izglītības ekosistēmu, stiprinot inženierzinātņu, augsto tehnoloģiju un inovāciju kapacitāti, vienlaikus saglabājot un attīstot arī RTU Liepājas akadēmijai raksturīgās humanitārās un sociālās zinātnes, kā arī veicinot inženierzinātņu pedagoģijas attīstību un piedāvājot risinājumu eksakto un dabaszinātņu skolotāju trūkumam Latvijas skolās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gada nogalē darbu uzsāka jaunuzbūvētā LSEZ AS Norplast Piemare lielgabarīta stiklšķiedras konstrukciju ražotne, informē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde.

Tā ir pirmā ražotne, kas uzbūvēta Liepājas ostā, tiešā piestātnes tuvumā, lai saražoto produkciju varētu ātri un efektīvi uzkraut uz kuģiem un eksportēt pa jūras ceļiem. Jaunā ražotne nodrošinājusi ~ 40 jaunas darbavietas ar konkurētspējīgu atalgojumu, tās platība ir 1935 m² un šajā projektā kopumā investēti ~ 2,5 milj. eiro.

LSEZ AS Norplast Piemare ir EnTEC Group uzņēmums ar Norvēģijas kapitālu, kas Liepājā ienāca pirms vairākiem gadiem, bet līdz šim strādāja kā stividorkompānija, kas nodrošināja Saldū saražoto stiklšķiedru lielgabarīta konstrukciju eksportu.

”Jaunās ražotnes būvniecība ir būtisks solis uzņēmuma BRIMER attīstībā Latvijā, jo tas ļaus dubultot ražošanas jaudas Latvijā, un ražot ļoti liela izmēra kompozītmateriālu izstrādājumus naftas ieguves nozarei, kuru ražošana līdz šim Latvijā nebija iespējama. Ražotnes atrašanās tiešā ostas piestātnes tuvumā sniedz loģistikas priekšrocības un atvieglo kravas nosūtīšanu klientiem ,” uzsvēra Norplast Piemare valdes loceklis Gatis Ginters.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai īstenotu projektu par ilgtspējīgas aviācijas degvielas (SAF) ražotnes un CO2 termināla izbūvi Liepājas speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrība “GI Termināls”, piesaistīja stratēģisko investoru un nomainījis uzņēmuma nosaukumu.

Turpmāk uzņēmuma nosaukums ir “NORSAF” un tā kontrolpaketes turētājs ir “AVIA Solution Group”, kas reģistrēta Īrijā.

Atbilstoši Eiropas Savienības prasībām lidmašīnām jau no 2025. gada jālido ar ilgtspējīgu degvielu vai saīsinājumā SAF (Sustainable aviation fuel), kura tiek ražota no atjaunīgiem resursiem un ir videi draudzīga. ES regula nosaka, ka SAF 2050. gadā jāveido 63% no visas izmantojamās degvielas aviācijā, bet, aptuveni 15% lidmašīnu, jāpāriet uz ūdeņradi vai tīro elektropiedziņu, kas, iespējams, nodrošinot avioreisus nelielos attālumos.

Kā uzsver, Liepājas SEZ SIA “NORSAF” valdes loceklis Jānis Kisiels, ilgtspējīga aviācijas degvielas ražošana lidmašīnām un piegādes ķēdes šobrīd ir pamatīgs izaicinājums visai aviācijas nozarei. “Sākot no 2030. gada, pieprasījums katrus piecus gadus palielināsies un būs jāražo un jāpiegādā lielā apjomā. Plānojam ražot gan SAF, gan eSAF, kurā daļa būs nebioloģiskas izcelsmes sastāvdaļas. Esam vienojušies ar ASV kompāniju “KBR” par tehnoloģijas iegādi. Tas ir viens no vadošajiem ASV un pasaules uzņēmumiem projektēšanas un inženiertehnisko risinājumu jomā ogļūdeņražu pārstrādē un ilgtspējīgu degvielu ražošanā. Tā nodrošinās patentētu inženiertehnisko risinājumu un aprīkojumu jaunas aviācijas degvielas (SAF) ražotnes izveidei ar paredzamo jaudu līdz 100 tūkst. tonnām gadā. “

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspluatācijā nodota Liepājas SEZ kapitālsabiedrības Jensen Metal jaunā ražošanas ēka Karostas Industriālajā parkā, Liepājā, kuras izveidē tika investēti 6,2 miljoni eiro.

Jaunā ražotne ir izbūvēta blakus jau esošajām divām Jensen Metal ražotnēm - melnā metāla un furnitūras ražotnei, kas Virssardzes ielā 11 darbību uzsāka 2019. gadā, un, 2022. gadā atklātajai, nerūsējošā tērauda ražotnei Ģenerāļa Baloža ielā 34.

Uzņēmums nodrošina aptuveni 450 darbavietas. Jaunā, 5 968 m2 plašā ražotne, ļaus uzņēmumam palielināt nerūsējošā tērauda produktu ražošanas jaudu, pilnveidot un modernizēt darba vidi un vēl efektīvāk nodrošināt uzņēmuma klientus ar kvalitatīviem produktiem.

Liepājas SEZ pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis: “Veiktie ieguldījumi Karostas Industriālajā parkā, sakārtojot teritorijas un izbūvējot inženierkomunikācijas, ir attaisnojušies. Mēs redzam, ka Karosta, kur savulaik saimniekoja militāristi, aiz sevis atstājot degradētu teritoriju, ir kļuvusi par vietu, kur strādā moderni ražošanas uzņēmumi ar labi apmaksātām darba vietām un kā tas ir veicinājis šī pilsētas rajona attīstību. Tagad jāsper solis tālāk un līdzīgi jāattīsta arī bijušās rūpnīcas “Liepājas metalurgs” teritorija, ja mēs vēlamies piesaistīt pasaules mēroga ražotājus ar inovatīvām tehnoloģijām. Esam uzsākuši attīstības projektu, kas ietver inženierkomunikāciju, apgaismojuma, ielu, gājēju ceļu, veloceliņu izbūvi un zaļās atpūtai zonas izveidi. Tas, kas izdarīts Karostā, jāizdara arī bijušās rūpnīcas “Liepājas metalurgs” teritorijā.”

Enerģētika

Zaļo un atjaunojamo enerģētikas projektu attīstība Latvijā

Jānis Goldbergs,12.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TEC1, TEC2, Kurzemes loka, un Iecavas biogāzes un biometāna ražotnes projektētāji – projektēšanas un būvniecības birojs SEP šobrīd ar dziļu interesi uzlūko vairāku zaļās enerģijas projektu attīstību Liepājā un citviet Latvijā. Biroja pieredze daudzos starptautiskos enerģētikas projektos var sniegt nepieciešamās zināšanas un prasmes Latvijai spert nākošo soli enerģētiskās neatkarības virzienā, intervijā Dienas Biznesam atklāj SEP komercdirektors Oļegs Umanskis.

Kā SEP ir nonāca līdz Latvijā unikālā privātā biogāzes un biometāna stacijas kompleksa projektēšanai un būvniecībai, kuram ir tiešais pieslēgums Conexus un Gaso gāzes pārvades sistēmai?

Projektēšanas un būvniecības birojs SEP ir bijis tiešā veidā iesaistīts vērienīgākajos enerģētikas projektos, kas bijuši Latvijā pēdējās desmitgadēs. To vidū ir gan TEC-1, gan TEC-2 rekonstrukcija, kā arī 330 kV gaisvadu augstsprieguma elektropārvades līnijas “Kurzemes loks” projektēšana, kā arī citi projekti. SEP arī ir piedalījies vairāku starptautisku enerģētikas projektu realizēšanā – sarežģītākie no tiem ir vairāku atomelektrostaciju projektēšana Somijā, Ungārijā, Ēģiptē un Turcijā. Biroja komanda to ietvaros arī projektējusi un veikusi autoruzraudzību kopumā vairāk nekā 100 būvēm. Tāpēc ir tikai loģiski, ka SEP uzkrātā pieredze un zināšanas enerģētikas, projektēšanas un būvniecības nozarē ļāvušas sekmīgi uzprojektēt un uzbūvēt Latvijā unikālu biogāzes ražošanas staciju EGG ENERGY un biometāna attīrīšanas staciju BOVO GAS. Turklāt gribētu norādīt, ka šajos projektos ir integrētas inovācijas atjaunojamās enerģijas ražošanā, kas ir unikālas pasaules mērogā!

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izbeigts AS "KVV Liepājas metalurgs" maksātnespējas process, liecina Maksātnespējas reģistra informācija.

Process izbeigts, jo ir izpildīts kreditoru prasījumu segšanas plāns.

Kurzemes rajona tiesa lēmumu par "KVV Liepājas metalurga" maksātnespējas procesa izbeigšanu pieņēmusi 2025.gada 19.martā.

"KVV Liepājas metalurgs" par maksātnespējīgu tika pasludināta 2016.gada septembrī.

Visa aptuveni 120 hektāru lielā "Liepājas metalurga" teritorija pieder Liepājas speciālajai ekonomiskajai zonai (SEZ) un pašvaldībai, kas 2018.gada augustā ar Ekonomikas ministriju (EM) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) parakstīja nodomu protokolu par industriālā parka attīstību.

"KVV Liepājas metalurga" zaudējumi 2023.gadā sasniedza 615 447 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ostu pārvaldības reformā lielākajā daļā jautājumu ir panākti kompromisi, sacīja ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS).

Viņš norādīja, ka reizi nedēļā joprojām notiek sarunas ar politiskajām partijām, kurās mēģina vienoties par gala redzējumu ostu pārvaldības reformai.

"Patlaban diskutējam par niansēm, jo par galvenajiem nosacījumiem esam vienojušies," piebilda ministrs.

Valainis arī sacīja, ka Ekonomikas ministrija (EM) turpina uzstāt uz to, ka šī reforma ir jāveic pēc iespējas ātrāk, kā arī novembris un decembris ir tas laiks, kad sarunām vajadzētu noslēgties un ir jābūt skaidram redzējumam.

"Ir notikušas vairākas diskusijas par iebildumiem Satiksmes ministrijas (SM) informatīvajā ziņojumā par ostu pārvaldības reformas gaitu un pilnveidošanas iespējām. Līdz ar to patlaban šis ziņojums ir jāsaskaņo atbilstoši sarunās panāktajam," piebilda Valainis.

Enerģētika

Liepāja zaļās enerģētikas projektu virsotnē

Jānis Goldbergs,13.11.2024

Liepājas SEZ teritorijā ir izdevies koncentrēt vairākus lielus, finanšu ietilpīgus projektus, kas var strādāt savstarpējā sinerģijā Zaļās industrijas jomā. Tā ir gan vēja parku bāzes izveide Liepājas ostā, gan ūdeņraža ražošana, gan ilgtspējīgas aviācijas degvielas (SAF) izejmateriāla – sašķidrinātās CO2 ražošana, gan Foker ūdeņraža lidmašīnu komplektēšana Liepājas lidostā, gan arī vietas nodrošinājums Liepājas SEZ teritorijā atbalsta industrijai – jaunām rūpnīcām. Tās ir tās lietas, ko visi zīmē kā nākotnes nepieciešamību, bet Liepājā tā jau ir realitāte ar skaidri saprotamiem projektiem, kas ir procesā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaļās enerģētikas projektu gaidāmo investīciju kopsumma Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā tuvāko 10 gadu laikā būs mērāma miljardos eiro, bet pirmie 100 miljoni gaidāmi jau 2027. gadā.

To Dienas Biznesam apstiprināja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis. Tas ir iespējams, jo izveidotā uzņēmējdarbības vide, kas apvieno industriālās teritorijas, ostu un lidostu, strādā vienotā pārvaldībā ar saprotamiem un nemainīgiem nosacījumiem.

Zaļo un atjaunojamo enerģētikas projektu attīstība Latvijā

TEC1, TEC2, Kurzemes loka, un Iecavas biogāzes un biometāna ražotnes projektētāji –...

“Zaļā enerģētika ne tikai mums, bet visai Eiropai un pasaulei ir jaunā industrija. Mēs visi gadsimtu esam dzīvojuši, dedzinot fosilo energoresursu, bet šobrīd mērķis ir pārslēgties uz ko citu. Septembrī viesojāmies Hjūstonā, Teksasā, ASV, kur pirms daudziem, daudziem gadiem tika izstrādātas tehnoloģijas naftas atradnēm. Šobrīd tur top tehnoloģijas Zaļās, atjaunīgās enerģijas ieguvei. Viss jāsāk no nulles. Tā dara Hjūstonā, un tā darām arī mēs. Eiropā trūkst rūpnīcu, kurās ražo komponentus vēja ģeneratoriem, Liepājā šādas rūpnīcas būs. Liepāja ir izdevīgā ģeogrāfiskā lokācijā un ir piemērotākā vieta no loģistikas viedokļa, tā būtu atbalsta bāze vēja parku būvniecībā un apkalpošanā Baltijas jūrā. Vēja turbīnu montāžas kuģu frakti dienā maksā līdz pusmiljonam eiro, kas nozīmē, ka tiem nevajadzētu ceļā pavadīt daudz laika. Tuvumā būs nepieciešamas jaunas rūpnīcas, būs vajadzīgas enerģijas pārstrādes rūpnīcas, kas citādi nozīmē liekās enerģijas akumulēšanu. Vajadzība pēc zaļās enerģijas diktē Liepājas attīstības modeli, un esam šo izaicinājumu pieņēmuši kā iespēju,” tā LSEZ pārvaldnieks U. Hmieļevskis.

Atkrastes vēja parku atbalsta bāze

Atkrastes vēja parku atbalsta bāze 55 hektāru platībā šodienas kartē atrodas ūdenī, Priekšostā, Jaunliepājas pusē netālu no Karostas kanāla. Projekta realizāciju iecerēts uzsākt 2027. gadā, un šis laika ziņā ir vistuvākais projekts. “Liepājas stratēģiski izdevīgajai pozīcijai papildus ir vēl virkne citu priekšrocību, ko esam rūpīgi veidojuši turpat 30 gadu garumā. Ir osta, ir lidosta, ir industriālās teritorijas un attīstības iespējas, kas vienotā pārvaldībā ir izveidota par pievilcīgu uzņēmējdarbības vidi ar labu pieejamību gan pa kuģu ceļiem, gan autoceļiem, gan pa dzelzceļu un ar gaisa satiksmi. Ir moderna industrija, kura turpina ilgtspējīgi attīstīties, elastīgi pielāgojoties pieprasījumam. Liepājas ostai jau ir unikāla viļņlaužu sistēma ar trīs vārtiem un plašu teritoriju priekšostā. Agrāk tā bija nepieciešama, lai pasargātu karakuģus no vētrām. Šodien tāda mērķa vairs nav, un mēs ostas akvatoriju izmantojam citādi. Tas ir mūsu aktīvs un iespēja,” komentē U. Hmieļevskis.

“Pieprasījums pēc šādas bāzes Baltijas jūrā bija, un paši vēja parku būvnieki mums ieteica rīkoties. Izstrādājām koncepciju, kā tas varētu izskatīties, runājām ar kompānijām, kuras varētu šeit investēt. Nīderlandes kompānija Van Oord ir noslēgusi teritorijas rezervācijas līgumu ar Liepājas SEZ pārvaldi un ir piesaistījusi divus nozīmīgus partnerus - Europort un Smulders. Kopā šīs trīs kompānijas kā attīstītājas ir gatavas strādāt pie projekta, kas nozīmē – esam tuvu realizācijai. Investīcijas tikai infrastruktūrai un teritorijas izbūvei vien būs virs 100 miljoniem eiro. Ražošanā, kas tiktu izvietota izveidotajā teritorijā, investīcijas varētu sasniegt vēl 300 miljonus eiro,” tā cer U. Hmieļevskis.

Visu rakstu lasiet 12.novembra žurnālā Dienas Bizness!

Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ostu pārvaldības reformas jautājumā ir svarīgi, lai ostu vadība būtu depolitizēta un tajās strādātu profesionāļi, aģentūrai LETA sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).

Viņš norādīja, ka ostu pārvaldības jautājums ir sarežģīts, tostarp ir dažādi viedokļi par to, cik kandidātiem būtu jābūt virzītiem no valsts un cik no pašvaldībām, piemēram, lielo ostu padomēs.

"Satiksmes ministrija (SM) piekrīt tam, ka ostu pārvaldībā ir jāatgriežas pašvaldībām - vismaz, lai būtu iespēja virzīt konkursā atlasītus profesionāļus," sacīja ministrs.

Viņš minēja, ka iesaistītajām pusēm ir vienota izpratne, ka ostās ir jāsaimnieko efektīvāk - visus pakalpojumus, kurus lielajām ostām ir iespējams konsolidēt, piemēram, kapteiņdienesta pakalpojumus, tas ir jādara.

Vienlaikus, pēc Briškena teiktā, ir arī viedokļi, ka ir jāpieturas pie vecajiem modeļiem, vai ir jāievieš jauns pārvaldības modelis, kas būtu "liesāks" un mazāks. "Pilnībā apmierināt visu iesaistīto pušu vēlmes nav iespējams, šajā gadījumā ir jāmeklē kompromiss," piebilda ministrs.