Jaunākais izdevums

Vietējais Latvijas saldējumu ražotājs “Molberts saldējums” ieguldījis vairāk kā 150 000 eiro savas piektās saldējumnīcas izveidē, kas atrodas “Grīziņparks” industriālajā teritorijā Zemitānu ielā.

“Mums ir patiess prieks, ka Latvijā cilvēki novērtē labu, kvalitatīvu un no dabīgām izejvielām tapušu saldējumu. Šis ir mūsu jau piektais un plašākais “Molberts”, kas turpmāk kalpos kā tāda galvenā mītne, kur taps gan pats saldējums, gan arī eksperimentēsim ar jaunām saldējumu garšām un citiem produktiem. Dotajā brīdī piedāvājumā mums pastāvīgi ir 16 dažādas saldējumu garšas, kas arī sezonāli mainās ,” saka Molberts Latvia SIA valdes loceklis Edijs Masaļskis.

Pandēmijas laikā attīsta saldējuma biznesu

Pandēmijas laikā Edijam Masaļskim izdevies attīstīt saldējumu biznesu un radīt zīmolu "Molberts"....

““Molberts saldējums” zīmols tapa 2020.gadā, kad pandēmijas laikā nācās pārtraukt citu ēdināšanas uzņēmumu, kas neizturēja ierobežojumu slogu, kas tajā laikā bija spēkā. Tomēr tieši šie ierobežojumi pavēra arī lielisku iespēju jaunu ideju realizēšanā un izmantojām “mājsēdes” laiku, lai gatavotu saldējumu, ko pēcāk piegādājām klientiem tieši uz mājām. Kopš tā laika pieprasījums kopš tā laika ir tikai audzis un nu jau nodarbinām 40 darbiniekus,” piebilst zīmola radītājs Edijs Masaļskis.

Pārtika

Druvas saldējums dodas pasaules arēnā

Monta Šķupele,01.10.2025

Tērvete food izpilddirektore, valdes locekle Evita Štrausa (no labās) un Tērvete food ražotnes vadītāja-tehnoloģe Aiva Knapše

Foto: Kristaps Kalns, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrolats Grupas uzņēmumu saimē ietilpstošās SIA Tērvete food zīmols Druvas saldējums plāno fokusēties uz eksporta attīstību un paplašināt produktu klāstu četrkājainajiem mīluļiem, intervijā atklāj Tērvete food izpilddirektore, valdes locekle Evita Štrausa un Tērvete food ražotnes vadītāja-tehnoloģe Aiva Knapše

Fragments no intervijas

Kādas ir saldējuma garšu tendences tirgū?

A.K: Interesanti ir tas, ka klasika gadu gaitā nav mainījusies. Vēl joprojām ļoti daudziem cilvēkiem patīk vienkāršs plombīra saldējums, un mājās to ēd, piemēram, ar ievārījumu vai citām piedevām. Ar tām tendencēm ir tā, ka ir modes uzplūdi. Ir tendences dažādām augļu garšām. Šobrīd, manuprāt, arī pistāciju ir viena no tām, kas ir diezgan pieprasīta.

E.Š: Patiesībā vēlmes un pieprasījums pēc dažādības nāk no eksporta tirgiem. Pēdējos trīs gadus ļoti aktīvi strādājam, pārveidojot Druvas saldējumu, lai mēs būtu pieprasīti arī ārpus Latvijas. Diezgan ilgi esam bijuši lokāli zināmi, taču neesam bijuši eksportā. Divus gadus strādājam pie produktu sortimenta. Ko mēs izdarījām – meklējām, kā mēs ar piedāvājumu varam atbildēt tendencēm, kas ir saldējums ar mazāk cukura, piena alternatīvas saldējums (mums ir rīsu piena saldējums), kā mēs varam ražot dažādus vegāniskos sorbetus. Mēs ražotnē ieviesām bioloģisko sertifikāciju, lai, starptautiskā izstādē pie mums atnākot potenciālajam klientam vai partnerim, mēs varam atbildēt tām vajadzībām, kas ir aktuālas. Tāpat saldējums suņiem šobrīd ir tas, kas mums dod zināšanas, kā radīt saldējumu bez pievienota cukura. Mums bija apzināts gatavošanās ceļš, lai mēs varētu startēt starptautiski un tad arī atbildēt tendencēm. Tas ir mājasdarbs. Pat ja mūsu klienti lielveikalā neredz tās iespējas, tad mums šeit ražotnē un ražotnes veikalā klienti var daudz plašāk to baudīt un nogaršot.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radīti četri jauni olu saldējumi, kas papildina jau esošo Balticovo olu saldējumu klāstu.

Katrs no saldējumiem ir ar savu unikālu garšu, kas radīta iedvesmojoties no grupas “Olas” populārākajām kompozīcijām.

Jaunais olu saldējums būs pieejams lielākajā daļā Latvijas veikalu tīklu.

AS “Balticovo” komunikācijas un attīstības direktors, valdes loceklis Toms Auškāps, norāda, ka jaunie Balticovo saldējumi ir modernā iepakojumā, bet pats saldējums veidots pēc klasiskās mājas saldējuma receptes ar olu melanžu – viendabīgas olu baltuma un dzeltenuma masas, kā arī saldā krējuma.

Saldējuma iepakojuma dizainu radījis Kiwie Studio.

Šis solis ne tikai apliecina uzņēmuma vēlmi attīstīt inovatīvus produktus, bet arī pievērš sabiedrības uzmanību olas vērtībai uzturā – tā ir bagāta ar olbaltumvielām, vitamīniem un citām organismam būtiskām vielām. Jaunie Balticovo olu saldējumi papildinās līdzšinējo saldējuma produktu klāstu, kā arī citus olu produkti ar augstāku pievienoto vērtību – olu makaronus un olu baltuma masu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Balticovo 2024. gadā turpināja stabilu izaugsmi, nodrošinot stabilus finanšu rezultātus un mērķtiecīgi ieguldot ilgtspējīgā attīstībā.

Aizvadītajā gadā īpašs uzsvars likts uz uzņēmuma stratēģisko pāreju uz ārpus sprosta turētu vistu novietnēm, vienlaikus attīstot uzņēmuma eksporta tirgus, aprites ekonomikas risinājumus un paplašinot produktu klāstu. 2024. gadā AS Balticovo turpināja nodrošināt stabilu darbību, Latvijas ražotnēs saražojot kopumā 681 miljonu olu. Uzņēmuma apgrozījums pārskata gadā sasniedza 112,1 miljonu eiro, uzņēmuma peļņa veidoja 11,77 miljonus eiro.

Ieņēmumu struktūrā būtiskāko daļu veidoja ieņēmumi no čaumalu olu pārdošanas, kam seko šķidro olu produktu un vārīto olu segments. Apgriezienus turpina uzņemt uzņēmuma jaunie produkti – olu makaroni un olu saldējums.

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #38

DB,30.09.2025

Dalies ar šo rakstu

Baltijas un Frankfurtes biržu gaida 250 miljonu eiro vērta obligāciju emisija. Eleving Group vadītājs Modests Sudņus (Modestas Sudnius) intervijā atklāj, ka apstākļi naudas piesaistei ir īpaši labvēlīgi un uzņēmums plāno sasniegt savu mērķi.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 30.septembra numurā lasi:

DB analītika

Latvijas lielākie apsardzes uzņēmumi pievienojas DAIF Latvija

Tēma

Latvijā ir visaugstākā sieviešu mirstība Eiropas Savienībā

Ražošana

Druvas saldējums dodas pasaules arēnā

Pārtikas ražošana

Kā pārtikas rūpniecībai uzaudzēt muskuļus?

Uzņēmējdarbība

Apgrozījums aug, bet ar zaudējumiem strādā vairāk

Enerģētika

Enerģētikas nākotne - gāzes un atjaunojamo energoresursu sinerģija

Portrets

Mihails Vilcāns, sēklu ražošanas uzņēmuma Dotnuva Seeds izpilddirektors

Brīvdienu ceļvedis

Mindaugas Rakauskas, telekomunikāciju uzņēmuma Bite Latvija ģenerāldirektors

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārākā produktu grupa Līgo svētku periodā tradicionāli ir grādīgie dzērieni - alus un sidrs, pieprasīts ir arī Jāņu siers un saldējums, liecina “LaTS” tirdzniecības dati.

Pircēju izvēles svētku priekšvakarā skaidri atspoguļo pieprasījuma pieaugumu pēc tradicionālajiem sezonas produktiem – atspirdzinošiem dzērieniem, saldētiem našķiem un klasiskiem vasaras saulgriežu kārumiem. Saskaņā ar “LaTS” tirdzniecības datiem, grādīgie dzērieni veido vairāk nekā trešdaļu jeb 34,5% no kopējā apgrozījuma svētku periodā. Šī tendence gadu no gada saglabājas stabila, atspoguļojot pastāvīgus patēriņa ieradumus un sabiedrībā dziļi iesakņojušos svētku tradīcijas.

Nākamie nozīmīgākie preču segmenti, vērtējot pēc apgrozījuma, ir saldētā pārtika (3,8%), piens un piena produkti (3,2%), kā arī tabakas izstrādājumi (3,1%). Šie dati apliecina, ka, līdzās tradicionālajiem Līgo svētku produktiem, “LaTS” klienti joprojām izvēlas arī ikdienā iecienītas preces, kombinējot tās ar sezonai raksturīgām svētku galda sastāvdaļām.