Pasaulē

Oriflame dibinātāji noliedz baumas par uzņēmuma pārdošanu

Lelde Petrāne,07.03.2011

Jaunākais izdevums

Jonass un Roberts af Jokniki, kas 1967.gadā dibināja Zviedrijas skaistumkopšanas un kosmētikas firmu Oriflame, noliedz baumas, ka pārdod kompāniju pasaulē lielākajam luksusa preču konglomerātam LVMH, vēsta swedishwire.com.

«Ir tik daudz baumu, bet mums nav bijušas nekādas sarunas ar LMVH,» biznesa laikrakstam Dagens Industri stāstījis J. af Jokniks. «Nav sarunu arī ar L'Oréal,» viņš piebildis.

«Mums nav plānu pārdot [uzņēmumu] vai aiziet no valdes,» apgalvojis viens no dibinātājiem.

Izdevums Evening Standard bija pēdējais, kas ziņoja par baumām, kuras jau kādu laiku cirkulē tirgū.

Kā vēstīts, LVMH paziņojusi par 3,7 miljardus eiro vērtu akciju darījumu, kura ietvaros tā pārņems Itālijas juvelierizstrādājumu kompāniju Bulgari.

Februāra sākumā LVMH paziņoja par rekordlieliem ieņēmumiem 2010.gadā. Ekonomikas atveseļošanās galvenajos tirgos, piemēram, Ķīnā palīdzēja palielināt LVMH ieņēmumus par 19% līdz 20,3 miljardiem eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virkne franču modes zīmolu, tostarp Christian Dior un Yves Saint Laurent, trešdien paziņojuši, ka atteiksies no pārlieku tievām modelēm.

Uzņēmumi LVMH un Kering, kam pieder vairāki desmiti zīmolu, paziņoja, ka aizliegs izmantot pieaugušo auditorijai domātām reklāmām un pasākumiem modeles, kas ir jaunākas par 16 gadiem.

Francijā maijā tika pieņemts likums, kas prasa no modelēm ārsta izziņu, kurā apliecināts, ka viņām ir laba veselība.

LVMH un Kering paziņoja, ka šajā ziņā vēlas darīt vēl vairāk, un turpmāk izmantos tikai modeles, kuru apģērba izmērs nav mazāks par 34. saskaņā ar Francijas sistēmu. Vīriešiem par minimālo robežu noteikts 44.izmērs.

LVMH un Kering ieviesušas arī citus ierobežojumus. Tostarp aizliegts pasniegt alkoholu modelēm, kas jaunākas par 18 gadiem, un noteikts, ka tik jaunām meitenēm visos pasākumos un fotosesijās nepieciešams pavadonis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas luksusa preču ražotājs LVMH pirmdien paziņoja, ka šobrīd uzsācis sarunas par iespējamu ASV luksusa juvelierizstrādājumu uzņēmuma «Tiffany & Co» pārņemšanu.

Kāds informācijas avots nedēļas nogalē pavēstīja, ka LVMH oktobra sākumā izteica piedāvājumu pārņemt «Tiffany», taču ASV uzņēmums vēl nav sniedzis atbildi.

Informācija liecina, ka LVMH par uzņēmuma iegādi piedāvājis 14,5 miljardus dolāru (13,05 miljardus eiro).

«Pēc nesen izskanējušām baumām LVMH apstiprina, ka tas ved sākotnējas sarunas ar «Tiffany»,» pirmdien norāda LVMH.

Šis varētu būt viens no lielākajiem pārņemšanas darījumiem, kādu jebkad īstenojis LVMH.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas luksusa preču ražotājs LVMH un ASV luksusa juvelierizstrādājumu uzņēmums "Tiffany & Co" pirmdien noslēguši vienošanos par abu kompāniju apvienošanu.

Vienošanās paredz, ka LVMH pārņems "Tiffany", īstenojot darījumu, kura vērtība veidos 16,2 miljardus dolāru (14,7 miljardus eiro). Tādējādi šis kļūs par lielāko pārņemšanas darījumu, kādu jebkad īstenojis LVMH, un, pateicoties tam, tiks palielināta Francijas uzņēmuma klātbūtne ASV.

Pēc šī darījuma īstenošanas "Tiffany" zīmols tiks pievienots plašajam LVMH zīmolu portfelim, kurā atrodas "Louis Vuitton", "Dior" un "Moet & Chandon".

Informācijas avoti jau iepriekš vēstīja, ka LVMH palielināja "Tiffany" izteiktu pārņemšanas piedāvājumu par vairāk nekā vienu miljardu dolāru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā atklāts starptautiskās tiešās kosmētikas tirdzniecības kompānijas Oriflame EKO klientu apkalpošanas centrs un birojs, kas ir lielākais šāda tipa birojs Baltijas valstīs. Oriflame jaunā biroja tapšanā investēti vairāki simti tūkstoši eiro, kas apliecina kompānijas nopietnos nolūkus Latvijā.

Ekoloģiskās pēdas nospieduma samazināšanas nolūkos, birojs aprīkots ar energoefektīvām spuldzēm, dubultpakešu logiem, optimizētu gaisa plūsmu un apgaismojumu. WC zonās izvietoti gaismas sensori, tualetēs izmantotas dubultās pogas ūdenim un automātiskie ūdens krāni.

Savukārt biroja vajadzībām tiek izmantots FSC sertificēts papīrs un abpusējās drukas printeri, bet biroja telpās novietotās EKO kastes paredz atkritumu šķirošanu.

Biroja darbā ar klientiem un konsultamtiem pasūtījumu formu aizpilde notiek elektroniski, bet darbinieki savstarpējā komunikācijā izmanto elektroniskus saziņas līdzekļus. Tāpat biroja apdarē lietots koks un izmantots vairākkārt lietojams grīdas segums, kuru iespējams daļēji nomainīt, vai pārnest uz citām telpām.

Pasaulē

3,7 miljardus eiro vērta darījuma rezultātā LVMH pārņems Bulgari

Lelde Petrāne,07.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LVMH, pasaules lielākā luksusa preču kompānija, paziņojusi par 3,7 miljardus eiro vērtu akciju darījumu, kura ietvaros tā pārņems Itālijas juvelierizstrādājumu kompāniju Bulgari, vēsta BBC.

LVMH iegādāsies 50,4% no Bulgari, izlaižot 16,5 miljonus akciju apmaiņā pret 152,5 miljoniem akciju, kas pieder Bulgari ģimenei.

Francijas uzņēmums centīšoties iegādāties arī pārējās Bulgari akcijas.

Bulgari norādījusi, ka piekritusi pārņemšanai attīstības vārdā.

Februāra sākumā LVMH paziņoja par rekordlieliem ieņēmumiem 2010.gadā. Ekonomikas atveseļošanās galvenajos tirgos, piemēram, Ķīnā palīdzēja palielināt LVMH ieņēmumus par 19% līdz 20,3 miljardiem eiro.

Mazumtirdzniecība

Notikušas izmaiņas SIA Oriflame valdē

Gunta Kursiša,17.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģistrētas izmaiņas SIA Oriflame Latvija valdē, to atstājot līdzšinējai valdes loceklei Kristinai Sālei (Kristina Sahle), informē Lursoft.

K. Sāles vietā stājies Birgers Ludvigs Fredriks Nilsons (Briger Ludvig Fredrik Nilsson).

Pārskata gadā uzņēmuma apgrozījums veidoja 3,458 milj. Ls - salīdzinot ar iepriekšējo pārskata gadu, vērojams 1,2% pieaugums. Finanšu gadu Oriflame Latvija noslēdza ar zaudējumiem 454,9 tūkst. Ls apmērā - salīdzinot ar 2010. gadu, ir vērojama neliela situācijas uzlabošanās, jo iepriekšējo pārskata gadu uzņēmums noslēdza ar zaudējumiem 607,6 tūkst. Ls apmērā.

Oriflame Latvija ir kosmētikas kompānija, kas darbojas tirdzniecības jomā.

Uzņēmuma pamatkapitāls ir 1,561 milj. Ls un uzņēmuma kapitālu daļu vienīgais īpašnieks ir Oriflame Holdings B.V.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No kosmētikas tirgotāja SIA «Oriflame Latvija» valdes priekšsēdētāja amata atbrīvots Aleksandrs Mārtiņš Čakste-Štāls, kurš šo amatu ieņēma kopš 2015.gada, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Par uzņēmuma jauno valdes priekšsēdētāju apstiprināts Zviedrijas pilsonis Niklass Karls Einars Frisks.

Izmaiņas komercreģistrā ierakstītas 24.janvārī.

SIA «Oriflame Latvija» valdē turpina darboties valdes locekles Galina Kekštiene un Dorota Anna Steciuk-Godzieba.

SIA «Oriflame Latvija» dibināts 1992.gadā, un uzņēmums tiešajā tirdzniecībā pārdod kosmētiku. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Nīderlandē reģistrētā kompānija «Oriflame Holdings B.V.», kurai pieder 100% SIA «Oriflame Latvija» pamatkapitāla daļu 2 220 880 eiro vērtībā.

SIA «Oriflame Latvija» 2016.gadā strādāja ar apgrozījumu 2,648 miljonu eiro apjomā, bet tā peļņa pēc nodokļu nomaksas bija 178 tūkstoši eiro. Uzņēmums nodarbināja 21 darbinieku un nodokļos Latvijas valsts budžeyā samaksāja 835 tūkstošus eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV un Eiropas akciju cenas trešdien pieauga, ASV tehnoloģiju uzņēmumu akciju cenām atsākot kāpumu, lai gan ASV luksusa juvelierizstrādājumu uzņēmuma "Tiffany & Co." akcijas cena saruka pēc ziņām, ka Francijas grupa LVMH atteikusies no tā iegādes plāniem.

Volstrītas indekss "Nasdaq Composite", kas līdz 2.septembrim pārsvarā bija pieaudzis līdz jauniem rekordiem, bet pēc tam trijās tirdzniecības sesijās bija sarucis par 10%, trešdien pieauga par 2,7%.

"Tiffany" akcijas cena kritās pēc Francijas luksusa preču ražotāja LVMH trešdienas paziņojuma, ka tas atceļ iecerēto "Tiffany" pārņemšanas darījumu, šādu lēmumu daļēji skaidrojot ar ASV draudiem noteikt muitas tarifus franču precēm. "Tiffany" pavēstīja, ka sūdzēs tiesā LVMH par 2019.gada novembrī noslēgtā pārņemšanas līguma laušanu.

Londonas biržas indekss FTSE 100 pieauga par 1,4%, ko sekmēja britu mārciņas vērtības samazināšanās bažās par bezvienošanās breksita iespējamību.

Finanses

Miljardieri, kas bija klāt Trampa inaugurācijā, zaudējuši 209 miljardus ASV dolāru

LETA--UNN,11.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieci pasaules bagātākie cilvēki, kas 20.janvārī bija klāt ASV prezidenta Donalda Trampa inaugurācijā, kopš tās ir zaudējuši 209 miljardus ASV dolāru akciju tirgu krituma dēļ, pirmdien ziņoja aģentūra "Bloomberg".

Vislielākos zaudējumus 145 miljardu dolāru apmērā cietis miljardieris Īlons Masks, sarūkot viņa elektromobiļu ražošanas uzņēmuma "Tesla Inc." akcijas cenai.

Trampa inaugurāciju apmeklējušie miljardieri, tai skaitā Īlons Masks, Džefs Bezoss un Marks Zakerbergs, līdz 20.janvārim bija kļuvuši vēl bagātāki, kāpjot viņu uzņēmumu akciju cenām biržā.

Tomēr nākamo septiņu nedēļu laikā šie miljardieri zaudēja 209 miljardus dolāru, bet Volstrītas indekss "Standard & Poor's 500" samazinājās par gandrīz 7%.

Periods starp Trampa uzvaru prezidenta vēlēšanās un viņa inaugurāciju bija labvēlīgs pasaules bagātākajiem cilvēkiem, jo Volstrītas indekss "Standard & Poor's 500" bija pieaudzis, sasniedzot vairākus vēsturiskus maksimumus. Investori pievērsās akciju un kriptovalūtu tirgiem, paredzot, ka Trampa politika būs izdevīga uzņēmējdarbībai.

Eksperti

Luksuss preces kā ieguldījums: iegādāties Hermès rokassomiņu vai ražotāja akcijas?

Dina Tračuma, Luminor Private Banking pārvaldes vadītāja,10.05.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche, Ferrari, LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), Hermès, Cartier – šie ir labi zināmi luksusa zīmoli, ar ko nav nepieciešams īpaši iepazīstināt. Tie ir ne tikai prestiži zīmoli, bet arī biržā kotēti uzņēmumi, kuru akcijas jau daudzus gadus nodrošina investoriem stabilu peļņu. Kas patiesībā ir ienesīgāk – ieguldīt luksusa produktos vai to ražotāju akcijās.

Par “luksusa investīcijām” dažkārt dēvē augstās modes rokassomiņas, pulksteņus, rotaslietas, automašīnas un pat vīnu. Daži no tiem laika gaitā patiešām var dot ievērojamu peļņu, jo īpaši, ja to pieejamais daudzums ir ierobežots.

Luksusa preču tirgus darbojas citādi nekā lielākā daļa tradicionālo nozaru – priekšmetu vērtību nosaka ne tikai materiālu kvalitāte, bet arī dizaina ekskluzivitāte, ierobežota pieejamība patērētājiem un spēcīgs zīmola tēls. Ierobežotas tirāžas Hermès rokassomiņas, piemēram, Birkin vai Kelly modeļi, izsolēs bieži tiek pārdotas par daudz augstāku cenu nekā iegādes brīdī. Tas pats attiecas uz kolekcionāru pulksteņiem vai retu vīnu kolekcijām.

Pasaulē

Itālijas policija konfiscējusi Bulgari aktīvus vairāku desmitu miljonu vērtībā

Lelde Petrāne,15.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas policija ir konfiscējusi Bulgari aktīvus 46 miljonu eiro vērtībā. Tas saistīts ar pārbaudi par nodokļu nemaksāšanu, ziņo Financial Times.

Saskaņā ar policijas sniegto informāciju izmeklēšana attiecas uz Paolo un Nicola Bulgari, juvelierizstrādājumu kompānijas, kas tagad pieder LVMH, dibinātāja mazdēliem, kā arī uz Frančesko Trapani, viņu radinieku un ilglaicīgo grupas vadītāju, un Mauricio Valentini, viņu juristu.

Trapani tagad ieņem augstus amatus LVMH.

Tirdzniecība un pakalpojumi

SIA Oriflame Latvija pērn strādājis ar 372 tūkstošu latu zaudējumiem

Žanete Hāka,03.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas tirgotāja SIA Oriflame Latvija apgrozījums pērn samazinājies līdz 3,038 miljoniem latu, liecina uzņēmuma iesniegtā jaunākā gada pārskata dati.

Salīdzinājumā ar 2011.gadu pērn Oriflame Latvija apgrozījums sarucis par 12,12%. Tāpat kā 2011.gadā, arī pērn uzņēmums strādājis ar zaudējumiem, kas gan samazinājušies par 83,84 tūkstošiem latu un pārskata gadu kosmētikas tirgotājs noslēdzis ar 371,1 tūkstoša latu zaudējumiem. Ar zaudējumiem SIA Oriflame Latvija strādājis teju visus uzņēmuma pastāvēšanas gadus.

1992.gadā dibinātā SIA Oriflame Latvija vienīgais kapitāldaļu turētājs ir Nīderlandes Oriflame Holdings B.V.

Citas ziņas

Rīgas Dinamo ar Oriflame cer uzlabot sportisko formu

Elīna Pankovska,14.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Oriflame uzsākusi sadarbību ar Rīgas Dinamo, kļūstot par oficiālo hokeja kluba vitamīnu piegādātāju.

Vārtsargs Mikaels Telkvists norāda, ka Zviedrija nozīmē kvalitāti, un ir pārliecināts, ka sadarbība izdosies.

«Mūsu komanda izvirza augstas prasības savu sportisko mērķu sasniegšanai, tāpēc arī sadarbības partnerus izvēlamies rūpīgi. Testējot Oriflame produktu līniju, secinājām, ka produkcija ir pilnībā piemērota, lai stiprinātu hokejistu fizisko formu,» uzskata Dinamo Rīga kluba valdes loceklis Zigmārs Priede.

Oriflame uztura bagātinātāji nesaturot mākslīgas krāsvielas, garšvielas un ģenētiski modificētas vielas, bet satur vitamīnu un minerālvielu kompleksu, omega-3 taukskābes un antioksidantu — astaksantīnu, kas palielina muskuļu spēku un izturību, apgalvo Oriflame.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Oriflame Latvija beidzot izdevies izkļūt no zaudējumiem

Žanete Hāka,21.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Oriflame Latvija ir izdevies izkļūt no zaudējumiem, ar kuriem uzņēmums strādājis jau vairāk nekā desmit gadus, liecina Lursoft dati.

Oriflame Latvija peļņa 2014. gadā bija 82,234 tūkstoši eiro pēc nodokļu nomaksas. Uzņēmuma apgrozījums aizvadītajā gadā piedzīvoja kritumu, sarūkot līdz 3,011 miljoniem eiro. 2013. gadā uzņēmums apgrozīja 3,644 miljonus eiro. Pozitīvas izmaiņas pērn piedzīvoja arī uzņēmuma rentabilitātes rādītājs, kas sasniedza jau 24,98.

Lursoft rīcībā eošā informācija norāda, ka 2014. gadā Oriflame Latvija veiktie nodokļu maksājumi valsts kopbudžetā sasniedza 911,38 tūkstošus eiro.

Oriflame Latvija vadība savā ziņojumā norāda, ka uzņēmums turpinās attīstīt savu darbību tiešās tirdzniecības jomā, neskatoties uz to, ka konkurence turpina pieaugt. Vadība arī norāda, ka ir pamats uzskatīt, ka 2015. gads uzņēmumam būs veiksmīgs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmols Oriflame uzsācis sadarbību ar sportisti Lauru Ikaunieci-Admidiņu, kura kļūs par zīmola vēstnesi.

Zīmola mārketinga direktors Baltijas valstīs Egmonts Gāliņš norāda, ka «sportiste ir skaista sieviete ar veselīgu dzīvesveidu un uzvarētājas attieksmi. Tādējādi viņa ideāli atbilst Oriflame vērtībām».

L. Ikauniece-Admidiņa citu aktivitāšu starpā piedalīsies kā modele Oriflame katalogos un virzīs noteiktus produktus un produktu līnijas Beauty un Wellness kategorijās. Sadarbība kopumā tiks pakāpeniski atklāta 2017. gada laikā.

2016. gadā Laura Ikauniece-Admidiņa tika atzīta par Latvijas labāko sportisti.

Oriflame ir 1967. gadā dibināta tiešās tirdzniecības skaistumkopšanas kompānija, kas šobrīd darbojas vairāk kā 60 pasaules valstīs.

Investors

Akciju cenas kāpj cerībā uz ASV-Ķīnas tirdzniecības sarunu progresu

LETA,26.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas pasaulē pirmdien pieauga un Volstrītas indeksi sasniedza jaunus rekordus, jo investoru pārliecību veicināja jaunas cerības uz progresu ASV-Ķīnas tirdzniecības sarunās un paziņojumi par vairāku lielu kompāniju apvienošanos.

Tirgi pozitīvi reaģēja uz Ķīnas nedēļas nogalē pavēstīto, ka tā palielinās sodus par intelektuālā īpašuma tiesību pārkāpumiem, kā arī plāno samazināt slieksni kriminālsodu piespriešanai tiem, kas zog datoru IP adreses. Tas ir "pozitīvs paziņojums, kas virza lietas saspīlējuma atslābuma virzienā", sacīja "IG France" analītiķis Aleksandrs Baradess.

Kāpumu globālajos tirgos pēdējās nedēļās bija uzturējušas cerības, ka Vašingtona un Pekina parakstīs minilīgumu kā pirmo daļu no plašākas tirdzniecības vienošanās.

Akciju cenu pieaugumu veicināja arī uzņēmumu apvienošanās, īpaši Francijas luksusa preču grupas LVMH paziņojums, ka tā piekritusi iegādāties ASV juvelierizstrādājumu kompāniju "Tiffany" par 16,2 miljardiem ASV dolāru (14,7 miljardiem eiro). LVMH akcijas cena kāpa par 2%, bet "Tiffany" akcijas cena pieauga par 6,2%. "TD Ameritrade" akcijas cena pieauga par 7,6% pēc paziņojuma, ka to nopirks "Charles Shwab", kura akcijas cena kāpa par 2,3%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē bagātākais cilvēks ir Meksikas telekomunikāciju magnāts Karloss Slims, bet bagātākais eiropietis – Zviedrijas mēbeļu tirdzniecības giganta IKEA dibinātājs un vadītājs Ingvars Kampards, liecina Bloomberg izveidotais divdesmit bagātāko zemeslodes iedzīvotāju reitings.

Meksikāņa K. Slima īpašums vērtēts 68,5 miljardu ASV dolāru apmērā, bet viņa tuvākā sekotāja – ASV miljardiera un Microsoft līdzdibinātāja Bila Geitsa īpašumā ir 62,4 miljardi dolāru. Trešo vietu reitingā ar 43,8 miljardiem ieņēmis investors Vorens Bafets.

Ceturtajā vietā, pēc Bloomberg domām, ierindojams IKEA dibinātājs Ingvars Kampards, kurš var lepoties ar 42,5 miljardiem dolāru, bet pirmo piecinieku noslēdz Francijas luksusa preču grupas LVMH dibinātājs un vadītājs Bernārs Arno, kura rīcībā ir 42,3 miljardi ASV dolāru.

Sestajā vietā iekļuvis Zara apģērbu ķēdes īpašnieks Amansio Ortega (38,8 miljardi ASV dolāru), kuram seko Oracle grupas izpilddirekors Lerijs Elisons (38 miljardi), Koch Industries līdzīpašnieki Čārls Kohs (34 miljardi) un Deivids Kohs (34 miljardi) un Brazīlijas raktuvju magnāts Aiks Batista (28,8 miljardi).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miljardieru skaits pasaulē turpinājis augt un šogad sasniedzis jaunu rekordu.

Proti, tādu cilvēku skaits, kuru bagātība pārsniedz miljardu ASV dolārus, globālā mērogā gada laikā palielinājies par 346 līdz 2816 indivīdiem (dati rēķināti uz 31. janvāri), liecina "Hurun Global Rich List 2020" informācija.

Kopējā miljardieru bagātība sasniegusi 11,2 triljonus ASV dolārus, kas ir par 16% vairāk nekā attiecīgajā periodā pirms gada.

Pasaulē ir tikai divas tautsaimniecības - ASV un Ķīna, kuras ir lielākas par kopējo šādu miljardieru bagātību. Lielā mērā par šādu pieaugumu paldies jāsaka spīdošajām tendencēm akciju tirgū. Pēdējo dienu laikā gan akciju tirgus pamatīgi papurinājusi neskaidrība, ko radījusi koronavīrusa izplatīšanās. Tiesa gan, jāņem vērā, ka nedaudz ilgākā termiņā akcijas tāpat to īpašniekiem daudzviet nodrošinājušas ļoti dāsnu peļņu.

Investors

Trīs cilvēkiem vairāk par 100 miljardiem

Jānis Šķupelis,26.06.2019

15.vieta

Robs Valtons. Valtonu ģimenes uzņēmumam Walton Enterprises pieder aptuveni 50% pasaules lielākā mazumtirgotāja Walmart akcijas.

Foto: SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākajos akciju tirgos vērojama izaugsme, kas nozīmē, ka pieaug arī mūsu planētas pašu turīgāko iedzīvotāju bagātība.

Miljardieru TOP 15 skatieties raksta galerijā!

Šobrīd uz zemes jau ir trīs tādi cilvēki, kuru bagātība pārsniedz 100 miljardu ASV dolāru slieksni.

Pirmajā vietā gandrīz ar 120 miljardu bagātību atrodas Amazon šefs Džefs Bezoss, pēc kura nāk Microsoft dibinātājs Bils Geits. Dž. Bezosa bagātībai gan šogad bijis pamatīgs kritums – viņam, šķiroties ar sievu, nācās tai atdot 40 miljardus ASV dolārus. Rezultātā Makenzija Bezosa iekatapultējusies turīgo sarakstā uzreiz 22 vietā.

Tāpat B. Geits 35 miljardus ASV dolārus ziedojis Bill&Melinda Gates Foundation.

Savukārt goda pjedestālu ar 101 miljardu bagātību noslēdz LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton vadītājs Bernards Arno. LVMH akcijas cena šogad palēkusies par 43% un rezultātā B. Arno kopējā bagātība šobrīd ir uzblīdusi līdz aptuveni 3% no Francijas tautsaimniecības.

Eksperti

Patērētāju uzvedības maiņa noved luksusa segmentu lejupslīdei

Kārlis Mārtiņš Gulbis, Signet Bank investīciju analītiķis,18.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd luksusa preču nozarē, kas vēsturiski bijusi diezgan noturīga pret ekonomiskajām grūtībām, vērojama lejupslīde patērētāju pieprasījuma un pārdošanas apjoma samazināšanās dēļ, kas tradicionāli liecina par agrīnu recesijas sākumu.

Pat patērētāji ar augstiem ienākumiem samazina tēriņus, reaģējot uz nedrošo ekonomisko situāciju, ko pēdējos gados raksturo augsta inflācija, pieaugošas procentu likmes un vispārējā globālā nenoteiktība. Pēdējā laikā daudzi ekonomiskie dati norāda uz patērētāju uzvedības maiņu, samazinot brīvos izdevumus luksusa precēm un pievēršoties pirmās nepieciešamības precēm.

Āzijas reģions, kas ir pasaulē lielākais luksusa preču tirgus, ievērojami iedragāja lielāko daļu luksusa preču uzņēmumu. Piemēram, Richemont pārdošanas apjomi gada 1. ceturksnī kopumā palikuši nemainīgi, kamēr Āzijas reģionā tie samazinājušies par 19%, no kuriem 27% samazinājums bija vērojams Ķīnā. Savukārt Swatch grupai klājies daudz grūtāk, ar 14% kopējo pārdošanas apjoma kritumu pirmajā pusgadā. Burberry veikalu pārdošanas apjomi šī gada pirmajā kvartālā samazinājās par 21%, Āzijā – par 23%. Šādi rezultāti nevarēja neietekmēt uzņēmumu akciju cenas: Burberry akciju cenas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinājās par 70,3%, Hugo Boss – par 46,6%, Dior – par 18,7%, un Swatch – par 32,8%.

Eksperti

Turīgākie cilvēki pasaulē ir virs 50 gadiem: ko varam mācīties?

Dina Tračuma, Luminor Private Banking pārvaldes vadītāja,09.06.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apskatot 2025. gada Forbes bagātāko cilvēku sarakstu, redzams, ka lielākā daļa īpaši turīgo cilvēku pasaulē ir vecāki par 50 gadiem, kas nebūt nav sagadīšanās. Lielākoties finanšu veiksmes stāsti sākas ar ilgtermiņa plānošanu, stratēģiskiem ieguldījumiem un veiksmīgu uzkrājumu veidošanu. Ko varam mācīties no pasaules turīgākajiem cilvēkiem un kā vairot savu finansiālo labbūtību, stāsta Luminor Private Banking pārvaldes vadītāja Dina Tračuma.

Bagātība parasti nemēdz rasties vienas dienas laikā – tas ir mērķtiecīgu darbību kopums un finanšu līdzekļu ilgtermiņa krāšana, izmantojot investīcijas, biznesa modeļus un uzkrājumu stratēģijas, kas ļauj dzīves laikā vairot savu finansiālo bagātību. Raugoties uz šī brīža Forbes sarakstā iekļautajiem bagātākajiem cilvēkiem pasaulē, augšgalā ir tādi uzņēmēji kā Džefs Beizoss (Amazon), Lerijs Elisons (Oracle), Bernards Arno (LVMH) un viens no visu laiku veiksmīgākajiem investoriem Vorens Bafets (Berkshire Hathaway).

Kā investē turīgākie cilvēki pasaulē?

Pasaules turīgāko cilvēku pieredze liecina – stratēģiski ilgtermiņa ieguldījumi ir viena no veiksmes atslēgām finansiālās labklājības veicināšanā. Lielākā daļa no Forbes miljardieriem ir cilvēki ar skatu uz nākotni, viņi ir ieguldījuši savus naudas līdzekļus risinājumos, kas uzlabo cilvēku ikdienu – vairo zināšanas un tehnoloģijas, uzlabo veselību vai atvieglo ikdienu. Ieteicams apskatīt ilgtermiņa ieguldījumu stratēģijas, piemēram, Vorens Bafets, kas pēc Forbes saraksta ir sestais bagātākais cilvēks pasaulē, investēšanā izmanto value investing jeb pamatoto investīciju stratēģiju. Investori, izmantojot šo stratēģiju, meklē nepietiekami novērtētas akcijas, kas tiek tirgotas par cenu, kas zemāka nekā to patiesā vērtība, tādējādi izvairoties no pūļa efekta.

Mazumtirdzniecība

Tiešo tirdzniecību aizsāka Ieva paradīzē

Didzis Meļķis,16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nē, vecākā profesija nav tā, ko jūs iedomājāties! Šīs un citas savas nozares atziņas, dilemmas un pretrunas DB izklāsta Eiropas Tiešās tirdzniecības asociācijas (Seldia) izpilddirektors Mauritss Bruginks

Cik sena ir tiešā tirdzniecība?

Ļoti sena. Tās moderno versiju sāka amerikāņu Avon 1886. gadā, bet vispār jau tiešā tirdzniecība ir vissenākais tirdzniecības modelis.

Visai loģiski.

Pirmais zināmais gadījums ir, kad Ieva paradīzē Ādamam pārdeva zināmo augli.

Kā likumos atšķirt Hare Krišna grāmatu ieskapētāju no tiešās tirdzniecības aģenta?

Tas ir grūti. Tāpēc mēs šeit esam – lai paskaidrotu, kā attiecīgos likumus vajadzības gadījumā izmantot pret Hare Krišna, bet ne pret mūsu tirdzniecības pārstāvjiem.

Vai jūs varētu to paskaidrot mūsu vidējam aritmētiskajam lasītājam?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, no Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) izstāsies arī a/s Prisma, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

«Pēc LTA maldīgā paziņojuma par cenu pieaugumu veikalos pēc PVN maiņas no 22 uz 21% ģimenes hiperveikali Prisma apsver iespēju izstāties no LTA, jo asociācijas paziņojums par cenu pieaugumu veikalos ir pretrunā ar Prisma nostāju. Mūsu veikalos cenu samazinājums ir jūtams no preces vērtības, kura pārsniedz 0,62 latus. Sekosim līdzi LTA tālākajiem paziņojumiem un mērķiem, lai varētu pieņemt izšķirošo lēmumu,» stāstījis a/s Prisma Latvija tirdzniecības tīkla direktors Henriks Harkonens.

Oriflame Latvija, kas arī ir LTA biedrs, negrasās pamest šo asociāciju, Neatkarīgajai atzinis Oriflame Latvija Mārketinga daļas vadītājs Egmonts Gāliņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaudzis Francijas bagātnieku skaits, kas Briselē iegādājas īpašumus un pārceļas uz dzīvi. Luksusa klases nekustamo īpašumu aģenti norāda, ka nedēļas laikā tiem ir divas līdz trīs tikšanās ar Francijas iedzīvotājiem, kuri prezidenta Fransuā Olanda «bagātnieku nodokļa» dēļ vēlas pamest savu valsti, vēsta Euobserver.

«Viņi ir rūpnieki, kompāniju īpašnieki, cilvēki, kas saņēmuši ievērojamus mantojumus,» sacīja nekustamo īpašumu aģents Marks Goldbreners (Marc Goldbrenner). Viņš arī norādīja, ka bagātajiem francūžiem patīk Brisele, kas tiem nedaudz atgādina Parīzi.

Visbiežāk «bēgļi» izvēlas apmesties tajos pilsētas rajonos, kurus jau apdzīvo franču diaspora, kā arī tuvu pie Briseles dzelzceļa stacijas, no kurienes uz Parīzi 23 reizes dienā kursē ātrvilcieni.

Iepriekš par nodomu iegūt Beļģijas pilsonību pavēstīja Francijas bagātākais cilvēks un LVMH īpašnieks Bernards Arno. Viņš tomēr noliedza, ka šāds lēmums saistīts ar Francijas ieviesto nodokli 75% apmērā ienākumiem, kas gada laikā pārsniedz vienu miljonu eiro.

Nekustamais īpašums

Miljardieris ziedo 100 miljonus eiro Parīzes Dievmātes katedrāles atjaunošanai

LETA--AP,02.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas miljardieris Fransuā Pino un viņa dēls Fransuā Anrī Pino oficiāli parakstījuši dokumentus par 100 miljonu eiro piešķiršanu Parīzes Dievmātes katedrāles atjaunošanai.

Otrdien veiktais ziedojums seko pēc vairākus mēnešus ilgas kavēšanās, kā dēļ Francijas amatpersonas bija spiestas paļauties uz maziem ziedojumiem, lai finansētu atjaunošanas darbu pirmos posmus.

Parīzes arhibīskaps Mišels Optī pavēstīja, ka «ikviens dod pēc savām vajadzībām, taču lielie ziedotāji dod mums atelpu».

Fransuā Pino, kura luksusa preču grupai «Kering» pieder tādi modes zīmoli kā «Yves Saint Laurent» un «Gucci», 100 miljonus eiro apsolīja uzreiz pēc 15.aprīļa ugunsgrēka. «Kering» konkurenti LVMH un šī uzņēmuma dibinātāja Bernāra Arno ģimene sekoja piemēram, solot 200 miljonus eiro katedrāles atjaunošanai.

Parīzes Dievmātes katedrāles fonds laikā no 15.aprīļa līdz septembra beigām saņēmis 36 miljonus eiro ziedojumos no 46 000 privātpersonām, 60 uzņēmumiem un 29 pašvaldībām. Drīz pēc ugunsgrēka ziedojumos apsolītā summa sasniedza miljardu eiro.