Jaunākais izdevums

Zviedrijas prāmju operators "Stena Line Scandinavia" ("Stena Line") plāno iegūt vienpersonisku izšķirošu ietekmi pār kravu pārvadātāju SIA "Baltreiss", informē Konkurences padomē (KP).

"Stena Line" ir Zviedrijā reģistrēta kompānija, kas nodarbojas ar pasažieru un kravu pārvadājumiem ar prāmjiem, ik gadu veicot vairāk nekā 25 000 reisu. "Stena Line" pieder uzņēmumu grupai, kuras mātesuzņēmums ir Zviedrijas "Stena". Grupas sastāvā ir vairākas kompānijas, kas nodarbojas ar tādām savstarpēji saistītām jomām kā prāmju operācijas, urbšana jūrā, kuģniecība un citām.

Savukārt "Baltreiss" ir Latvijā reģistrēts uzņēmums, kura saimnieciskā darbība ir saistīta ar kravu pārvadājumiem, tostarp veicot starptautiskos ģenerālkravu un industriālo kravu pārvadājumus pa autoceļiem, organizējot ro-ro kravu pārvadājumus pa jūru, kravu uzglabāšanu, stividoru pakalpojumus un kravu muitošanu.

Tādējādi apvienošanās dalībnieki darbojas vertikāli saistītos tirgos, "Baltreiss" izmantojot "Stena Line" pakalpojumus, norāda KP, piebilstot, ka vertikāli saistītie tirgi ir kravu pārvadājumu pa autoceļiem tirgus, jūras pārvadājumu tirgus un ostu termināļu pakalpojumu tirgus.

Lēmums par apvienošanās atļaušanu, atļaušanu ar saistošiem noteikumiem vai aizliegšanu KP ir jāpieņem viena mēneša laikā no ziņojuma saņemšanas dienas. Savukārt, ja lietā nepieciešama padziļināta papildu izpēte, lēmuma pieņemšanas termiņš var tikt pagarināts līdz trim mēnešiem no ziņojuma saņemšanas dienas. Apvienošanās ziņojumu KP saņēmusi 2025.gada 21.martā.

Tirgus dalībnieki vai citas ieinteresētās puses, kuras vēlas sniegt viedokli par plānotās apvienošanās ietekmi uz konkurenci, aicināti līdz 2025.gada 11.aprīlim sazināties ar KP.

"Stena Line" ir "Baltreiss" kapitāldaļu īpašniece kopš 2019.gada jūnija, kad tā iegādājās 25% "Baltreiss" kapitāldaļu.

2023.gadā "Baltreiss" apgrozījums bija 15,626 miljoni eiro, kas ir par 26,8% mazāk nekā 2022.gadā, kā arī kompānija cieta zaudējumus 158 545 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš.

"Baltreiss" reģistrēta 2003.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2840 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas īpašnieki šobrīd ir Heino Elnionis (30%), Aleksejs Deņisovs (30%), "Stena Line" (25%), Viktorija Ševčuka (7,5%) un Ilona Labanovska (7,5%).

"Stena Line" nodrošina kravu un pasažieru pārvadājumus 13 maršrutos, tostarp kompānija nodrošina pārvadājumus maršrutos Ventspils-Nīnashamna (Zviedrija) un Liepāja-Trāveminde (Vācija).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas ostā par 23,09 miljoniem eiro plānots pārbūvēt 46.piestātni, kas tostarp tiek izmantota prāmju satiksmei maršrutā Liepāja-Traveminde (Vācija), norādīja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes pārstāvji.

Pārvaldē norādīja, ka patlaban notiek Liepājas ostas 46.piestātnes būvprojekta izstrāde. Plānots, ka piestātnes pārbūves darbi varētu sākties 2025.gada trešajā ceturksnī un pabeigti līdz 2027.gada beigām.

Tāpat pārvaldē uzsvēra, ka 46.piestātne Liepājas ostā tiek izmantota ro-ro tipa kuģu apkalpošanai un prāmju satiksmei maršrutā Liepāja-Traveminde. 2024.gadā, izmantojot piestātni, attiecīgajā maršrutā ir pārvadāti 1,8 miljoni tonnu kravu.

Liepājas ostas 46.piestātne ir uzbūvēta laika posmā no 1972. līdz 1975.gadam, lai nodrošinātu padomju jūras kara flotes kuģu un zemūdeņu stāvēšanu un apkalpošanu.

Mūsdienās piestātnes, kuras tiek izmantotas regulāras prāmju satiksmes apkalpošanai, ir pakļautas pastiprinātai slodzei, kuru rada kuģu pietauvošanās un attauvošanās no piestātnes, izmantojot jaudīgus kuģu dzinējus. Tādējādi, izmantojot 46.piestātni regulāras prāmju satiksmes nodrošināšanai, Liepājas SEZ pārvalde nepārtraukti saskaras ar piestātnes būvniecības defektiem un tās kopējo nolietojumu, kas neskatoties uz veicamajiem remonta darbiem, neatgriezeniski pasliktina tās kopējo tehnisko stāvokli, piebilda pārvaldē, skaidro Liepājas SEZ pārvaldē.