Eksperti

Tranzīts ir miris. Lai dzīvo loģistika!

Laurins Kuzavs, SIRIN Development izpilddirektors,14.07.2025

Jaunākais izdevums

Latvijas pēcpadomju sapnis par tranzītvalsts statusu būtībā ir izsapņots. Austrumu-rietumu tranzīta apjomu kritums pēdējos gados ir bijis graujošs. Kādreiz 98 % Latvijas dzelzceļa kravu bija starptautiskie pārvadājumi, no kuriem lielāko daļu veidoja kravas no Krievijas un Baltkrievijas, kas plūda uz Latvijas ostām.

Krievijas sāktais karš un tam sekojošās sankcijas mainīja veco realitāti – kravu apjoms dramatiski nokritās, nozarē sekoja darbinieku atlaišanas un infrastruktūras dīkstāve.

Tomēr Latvijas ģeogrāfiskās priekšrocības neviens nav atcēlis. Latvija ir ideāli piemērota, lai vienkāršas tranzītvalsts vietā kļūtu par vadošo reģionālo loģistikas centru, kas savieno gan Eiropas, gan Eirāzijas tirgu. Lai to panāktu, nepieciešama stratēģiska apņemšanās valstiskā līmenī, kas dotu zaļo gaismu straujākai nozares transformācijai un paātrinātu privātās investīcijas šajā sektorā.

Uzskatu, ka Latvijai ir ne vien labas pozīcijas, lai kļūtu par vadošo reģionālo loģistikas centru, bet plašākā perspektīvā tā ir arī Latvijas stratēģiska nepieciešamība. Latvijai ir jārada skaidras konkurences priekšrocības salīdzinājumā ar tādām alternatīvām kā Dānijas un Zviedrijas koridors.

Latvijas ģeogrāfiskais stāvoklis ir piemērots tam, lai savienotu ziemeļu-dienvidu un austrumu-rietumu koridoru, no Somijas un Zviedrijas līdz Polijai un tālāk. Turklāt tirgū pastāv nepārprotams pieprasījums pēc modernas, efektīvas un ilgtspējīgas loģistikas infrastruktūras visā Baltijā. Uz to ir jāreaģē stratēģiski: Latvijai ir jāorientējas uz jauniem tirgiem, piemēram, Ķīnu, Indiju un Vidusāziju, un jāiegulda līdzekļi intermodālos risinājumos, tostarp konteineru vilcienos. Liela daļa esošās loģistikas infrastruktūras reģionā ir novecojusi, un arī Latvijas ceļu infrastruktūru jāturpina uzlabot, lai atbalstītu nepieciešamās pārmaiņas. Saskaņā ar SIRIN Development datiem gandrīz 50 % noliktavu Latvijā ir uzbūvētas pirms vairāk nekā 15–20 gadiem, tās neatbilst mūsdienu prasībām, ESG un automatizācijas standartiem. Lai saglabātu un paplašinātu savu lomu reģionā, Latvijai gan valsts, gan privātā sektora līmenī par vienu no prioritātēm būtu jānosaka loģistikas aktīvu modernizācija.

Darboties Eiropas mērogā

Latvija atrodas Baltijas reģiona centrā un piedāvā tiešu piekļuvi jaudīgai infrastruktūrai, jo īpaši Rīgas ostai un starptautiskajai lidostai “Rīga”. Starptautiskā lidosta “Rīga” ir ne tikai Latvijas galvenais pasažieru pārvadājumu mezgls, bet arī vadošie gaisa vārti kravu pārvadājumiem Baltijā. 2024. gadā lidostā tika apkalpoti aptuveni 18 580 tonnu kravu, kas veido vairāk nekā 50 % no kopējā kravu gaisa pārvadājumu apjoma Baltijas valstu galvaspilsētās.

Lai saglabātu konkurētspēju, Latvijas ostām ir jāpārorientējas no Austrumiem un stingri jānostājas Eiropas loģistikas sistēmā. Pozitīva zīme, piemēram, ir “Stena Line” ienākšana Ventspilī un konteineru pakalpojumu paplašināšana Liepājā.

Vēsturiski nozīmīgajam dzelzceļa tīklam ir nepieciešama modernizācija, un arī tam ir jāveic pārorientācija Eiropas standartu virzienā. Vairāk nekā 30 % pašreizējās dzelzceļa infrastruktūras ir jāpārbūvē. Lai saglabātu konkurētspēju, jo īpaši salīdzinājumā ar autotransporta elastīgumu, ir jānosaka prioritāte uz kravu pārvadājumiem orientētai modernizācijai un jāiegulda līdzekļi Eiropas loģistikas standartiem atbilstošās intermodālās sistēmās.

Tieši valdībai ir izšķiroša loma pamata infrastruktūras izveides nodrošināšanā, savukārt privātais sektors nodrošinās investīcijas viedākās, videi draudzīgākās un efektīvākās loģistikas ekosistēmas izveidei.

Tomēr jāatceras, ka mums ir jābūt spējīgiem spēlēt jaunā, Eiropas līmenī – Rīga ne tikai konkurē ar Baltijas kaimiņiem, bet to salīdzināta ar Varšavu, Bukaresti un Bratislavu. Lai saglabātu savu nozīmi, būs jāpiemērojas plašākiem mērogiem un jāpaaugstina līmenis, lai spētu apmierināt Eiropas lielo uzņēmumu vajadzības. Ar reģionālu konkurenci vairs nepietiek – ir jābūt gataviem konkurēt visa kontinenta mērogā.

Ar ģeogrāfiju vien nepietiek

Latvijai stratēģiski pareizi izmantojot esošās priekšrocības, ir pavērusies iespēja no vienpusēja austrumu-rietumu tranzīta koridora transformēties par svarīgu ziemeļu-dienvidu loģistikas centru. Šī iespēja savienot gan Eiropas, gan Eirāzijas tirgus piešķir Latvijai unikālu lomu globālajā loģistikas ķēdē, ar nosacījumu, ka infrastruktūra un politika turpinās pielāgoties mainīgajai ģeopolitiskajai realitātei.

Lai gan austrumu koridors ir faktiski slēgts Krievijas uzsāktā kara dēļ, ziemeļu-dienvidu ass joprojām ir ļoti svarīga. Ģeopolitiskā dinamika maina valstu un reģionu lomas, un Latvijai ir labs ģeogrāfisks izvietojums, lai spētu to izmantot savā labā.

Taču ar ģeogrāfiju vien nepietiek. Ir vajadzīga apņēmība valsts līmenī, jo par reģionālu loģistikas centru nekļūst nejauši. Tam nepieciešama skaidra stratēģija, ilgtermiņa ieguldījumi un izlēmīga rīcība. Latvijai ir stratēģiski par to jāiestājas, jāvairo privātā sektora uzticība, veicinot ieguldījumus atbilstošas loģistikas infrastruktūras izveidē. Iespējas ir, bet panākumi ir atkarīgi no pašas Latvijas izvēles.

Viens no būtiskākajiem trūkumiem joprojām ir modernas loģistikas infrastruktūras neesamība starptautiskās lidostas “Rīga” tuvumā. Ir vērojamas pozitīvas pārmaiņas ceļu infrastruktūras attīstībā, tomēr lēnais un birokrātiskais būvniecības atļauju izsniegšanas process ierobežo attīstības tempu – laikā, kad uzņēmējdarbība prasa ātrumu un atsaucību.

Arī Latvijas dzelzceļa infrastruktūra vēl nav pietiekoši integrēta Eiropas sliežu sistēmā. Rail Baltica atzarojums uz starptautisko lidostu “Rīga” un kravu terminālis Salaspilī ievērojami uzlabos dzelzceļa un gaisa satiksmes savienojamību un kravu apstrādes jaudu. Dzelzceļa pārvadājumi var labi papildināt, bet ne aizstāt autopārvadājumus. Lielākā daļa kravu Baltijā tiek pārvadātas ar gaisa satiksmi un autotransportu, kas, visticamāk, nemainīsies arī pēc Rail Baltica realizācijas.

Nopietni ieguldījumi enerģētikas infrastruktūrā

Lai nostiprinātu savas pozīcijas Baltijas loģistikas tīklā, Latvijai prioritāri ir jāpaplašina un jāmodernizē ceļu infrastruktūra, ostu un lidostu kapacitāte, tādējādi veidojot pamatu netraucētai intermodālai savienojamībai. Būtiska prioritāte ir mūsdienīgu, ilgtspējīgu loģistikas centru izveide, kas darbojas kā augstas veiktspējas reģionālie sadales centri.

Šiem transporta mezgliem jāatbilst visaugstākajiem ESG standartiem, tajos jāintegrē viedās tehnoloģijas un jāpiedāvā ērta multimodāla piekļuve, lai piesaistītu globālās kravu plūsmas. Tas ir būtiski, lai pozicionētu Latviju kā uz nākotni vērstu loģistikas līderi Ziemeļeiropā.

Tomēr šīs vīzijas īstenošanai būs nepieciešams ievērojami vairāk elektroenerģijas. Reģionam ir jāsāk pieņemt drosmīgus lēmumus, lai nodrošinātu uzticamu, pieejamu un ilgtspējīgu energoapgādi. Atjaunoti ieguldījumi enerģētikas infrastruktūrā ir būtiski ne vien loģistikai, bet arī visas Baltijas ekonomikas ilgtermiņa konkurētspējai.

Lai Rīga patiešām kļūtu par Eiropas mēroga loģistikas centru, tai ir jāpiesaista globāli dalībnieki, piemēram, Amazon, Alibaba un citi. Tas nozīmē radīt piemērotus apstākļus, lai šie uzņēmumi varētu sākt darbību tuvumā, nodrošinot modernu infrastruktūru, uzticamu energoapgādi un netraucētus regulatīvos procesus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas loģistikas nekustamo īpašumu attīstītājs “SIRIN Development”, investējot 20 miljonus eiro, netālu no Rīgas Starptautiskās lidostas atklājis jaunu loģistikas parku – “SIRIN Park Mārupe”.

Pirmās kārtas ietvaros izbūvēts loģistikas parks 27 000 kvadrātmetru platībā. Šogad uzņēmums plāno investēt vēl 10 miljonus eiro parka otrās kārtas attīstībā, izbūvējot noliktavas vēl 16 000 kvadrātmetru platībā.

“Mēs gan investējam Latvijas tirgū, gan turpinām attīstīt savu kopējo stratēģiju, veidojot pa trīs loģistikas parkiem katrā no lielākajām Baltijas pilsētām. Rīga ir viena no stratēģiski nozīmīgajām pilsētām, kur plānojam aktīvi paplašināties, tuvāko gadu laikā investējot vairāk nekā 100 miljonus eiro. Esam pārliecināti, ka Latvijas ekonomika drīzumā atgriezīsies uz izaugsmes ceļa un pieaugs arī nepieciešamība pēc modernām noliktavu platībām,” uzsver “SIRIN Development” izpilddirektors Laurins Kuzavs (Laurynas Kuzavas).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijā vadošais loģistikas nekustamo īpašumu attīstītājs "SIRIN Development" Grenču ielā, netālu no Rīgas lidostas, ir uzsācis loģistikas parka "SIRIN Park Mārupe" otrās kārtas būvniecību, kā arī noslēdzis sadarbības līgumu par biroja un noliktavu telpu iznomāšanu vienam no vadošajiem elektroauto tirgotājiem Latvijā "EV RIGA".

Kopējās investīcijas loģistikas parka "SIRIN Park Mārupe" otrās kārtas izbūvē sasniegs 16 miljonus eiro, un jauno telpu izbūvi 30 000 kvadrātmetru platībā plānots pabeigt līdz 2025.gada beigām. Jaunā ēka ietvers gan biroju, gan noliktavu telpas, kas ir elastīgi piemērojamas dažādiem nomniekiem un darbības modeļiem.

"SIRIN Development" komercdirektors Lukašs Tomčiks (Lukasz Tomczyk): "Pirmās kārtas ietvaros brīvi pieejamas vairs ir tikai telpas aptuveni 10 000 kvadrātmetru platībā. Tāpēc jau šobrīd, uzsākot loģistikas parka otrās kārtas izbūvi, mēs skatāmies uz priekšu nākotnē, lai nodrošinātu augstākās klases infrastruktūras pieejamību un atbilstošas telpas arī nākamajiem sadarbības partneriem, kas jau šobrīd domā par paplašināšanos vai pārcelšanos uz modernākām telpām. Mārupes loģistikas parka priekšrocības apliecina arī veiksmīgā sadarbība ar tādiem inovatīviem un strauji augošiem uzņēmumiem kā dronu ražotājs "Edge Autonomy" un elektroauto izplatītājs "EV RIGA"."

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas nekustamo īpašumu attīstītājs “SIRIN Development” ir pabeidzis reģistrāciju zemesgrāmatā 14 Rīgas lidostas apkārtnē esošajiem zemesgabaliem, kas no Rīgas domes tika iegādāti izsolē 2022. gadā. Šī teritorija atrodas blakus jaunuzceltajam loģistikas parkam SIRIN PARK MĀRUPE, un tās apbūvi tiek plānots uzsākt 2027. gada beigās, Mārupes loģistikas parka trešās kārtas ietvaros.

Teritorijas kopējā platība ir 217 600 kvadrātmetri jeb gandrīz 22 hektāri, un šajā vietā paredzēts izbūvēt augstas klases loģistikas un industriālā parka telpas, veidojot SIRIN PARK MĀRUPE par stratēģisku mezglu gaisa, auto un dzelzceļa kravu pārvadājumiem. Tiek plānots, ka 6–8 gadu periodā kopējās investīcijas sasniegs 70 miljonus eiro, ietverot gan noliktavu attīstību, gan plašākās atbalsta infrastruktūras izveidi. Paredzams, ka loģistikas parka attīstība kalpos arī kā katalizators tālākai vides labiekārtošanai un vietējās infrastruktūras uzlabošanai. Pēc parka izbūves un teritorijas labiekārtošanas tiks radītas aptuveni 700–800 jaunas darba vietas.

Nekustamais īpašums

Nostiprinās Baltijas valstīs un met skatu arī uz Poliju

Db.lv,21.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir uzņēmumi, kas pēdējos gados ir piebremzējuši investīcijas Baltijas valstīs. Bet ir arī tādi, kas izmanto šo situāciju un veic nozīmīgus ieguldījumus, palielinot savu tirgus daļu. Viens no šādiem uzņēmumiem ir Baltijas loģistikas nekustamo īpašumu attīstītājs SIRIN Development, kas pēc savu pozīciju nostiprināšanas Baltijas valstīs jau ir sācis izvērtēt paplašināšanās iespējas arī Polijas virzienā.

Uzņēmums arī cer uz to, ka jaunas iespējas loģistikas jomā pavērs Rail Baltica projekta īstenošana, intervijā DB.lv stāsta uzņēmuma izpilddirektors Laurins Kuzavs.

Jūs tikko pabeidzāt Mārupes loģistikas parka pirmās kārtas būvniecību. Kādi vēl projekti šogad plānoti Latvijā?

Jā, SIRIN Park Mārupe ar 27 000 kvadrātmetru platību atrodas potenciāli ļoti pievilcīgā vietā netālu no starptautiskās lidostas Rīga. Ieguldījumi šī projekta pirmajā posmā sasniedza 18 miljonus eiro. Šogad parka otrajā kārtā plānojam investēt vēl 10 miljonus eiro, izbūvējot noliktavas vēl 16 000 kvadrātmetru platībā.

Biznesa nozares klientu prioritāte ir ekskluzīva atrašanās vieta, rentabilitāte un loģistikas ekosistēmas ilgtspēja. Tāpēc visi mūsu projekti iemieso vīziju par moderniem, ilgtspējīgiem loģistikas parkiem izcilās vietās, ar mērķi apmierināt nozares prasības arī nākotnē. Piedāvājam uzņēmumiem, kas darbojas vecā tipa noliktavās, iespēju pārcelties uz modernu loģistikas parku ar 30 % zemākām ekspluatācijas izmaksām, videi draudzīgiem risinājumiem un labākiem apstākļiem darbiniekiem. Tāda līmeņa projektu šobrīd Rīgā trūkst.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas loģistikas nekustamo īpašumu attīstītājs “SIRIN Development” investēs gandrīz 40 miljonus eiro jauna koncepta pilsētas biznesa un pakalpojumu parka izbūvei Dreiliņos – SIRIN PARK Dreiliņi.

Jaunā biznesa parka projekta realizāciju plānots uzsākt līdz šā gada beigām, un tā kopējā platība būs aptuveni 45 000 kvadrātmetru. Divās kārtās plānots izbūvēt kopumā trīs multifunkcionālas ēkas, kā arī investēt gandrīz 3 miljonus eiro vietējās transporta infrastruktūras pilnveidošanā.

SIRIN PARK Dreiliņi iecerēts kā jauna koncepta attīstības projekts, un atbilstoši iecerei, tas būtiski atšķirsies no līdzšinējiem loģistikas parku risinājumiem gan pēc mēroga, gan pēc piedāvāto pakalpojumu daudzveidības. Tas būs multifunkcionāls biznesa un pakalpojumu parks ar modernām un elastīgi pielāgojamām telpām visdažādākā profila uzņēmējdarbības modeļiem. Biznesa parkā paredzēta iespēja vienuviet izveidot telpas gan preču uzglabāšanai un birojiem, gan sporta centriem, izstāžu zālēm, preču saņemšanas punktiem un citiem pakalpojumu sniedzējiem.

Nekustamais īpašums

SIRIN Development ieguldīs vēl 10 miljonus eiro Mārupes loģistikas parka otrajā kārtā

Db.lv,25.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas loģistikas nekustamo īpašumu attīstītājs “SIRIN Development” investēs vēl 10 miljonus eiro, lai līdz šā gada beigām pabeigtu jaunā loģistikas parka “SIRIN Park Mārupe” otro kārtu.

Pie Rīgas Starptautiskās lidostas esošā loģistikas parka pirmās kārtas ietvaros tika izbūvētas noliktavas 27 000 kvadrātmetru platībā, un otrās kārtas ietvaros plānots izbūvēt telpas vēl 16 000 kvadrātmetru platībā.

Līdz 2025. gadam „SIRIN Development“ plāno visās Baltijas valstīs investēt kopumā 100 miljonus eiro, tostarp 54 miljonus eiro Lietuvā, 30 miljonus eiro Latvijā un 17 miljonus eiro Igaunijā, tādējādi stiprinot reģiona ekonomisko integrāciju.

“SIRIN Development” ir viens no lielākajiem loģistikas nekustamo īpašumu attīstītājiem Baltijas valstīs. 15 darbības gados uzņēmums ir attīstījis energoefektīvus un ilgtspējīgus loģistikas parkus vairāk nekā 600 000 kvadrātmetru platībā. Šobrīd “SIRIN Development” Baltijas reģionā pārvalda loģistikas īpašumus 470 000 kvadrātmetru platībā.

Eksperti

Energosertifikāts – neizmantots potenciāls nekustamā īpašuma tirgū

Kaspars Gražulis, Colliers Baltics partneris, Industriālo platību un loģistikas aģentūras vadītājs,29.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd nekustamā īpašuma tirgū ir nomniekiem labvēlīgs laiks. Industriālo platību izvēle ir plaša un solās būt vēl lielāka, tāpēc nomnieki var iegūt labākus nosacījumus. Šādā situācijā, konkurējot par nomnieku, ēku īpašniekiem, iznomātājiem galdā jāliek spēcīgi trumpji. Viens no tādiem ir ēkas energosertifikāts un pēc iespējas augstāks novērtējums.

Tas ir arī brīnišķīgs instruments nomniekam, kas ļauj noskaidrot ēkas energoefektivitāti, saprast, kādas potenciāli varētu būt uzņēmuma darbības izmaksas, darbojoties konkrētajās telpās nākotnē.

Fonds – jauns un apjomīgs

Pēdējos piecos gados industriālo un loģistikas telpu tirgu Rīgā un Pierīgā papildināja 564 tūkstoši kvadrātmetru. Kopējais šādu telpu apjoms 1.6 miljoni kvadrātmetru.

Atšķirībā no Lietuvas un Igaunijas, Latvijā ir spēcīgākā konkurence starp attīstītājiem šajā sektorā, un ir skaidri identificējami trīs profesionālie industriālo telpu attīstītāji – Piche, VGP un Sirin Development.

Pašlaik brīvo platību īpatsvars, tajā ietverot arī tā dēvēto slēpto vakanci jeb tās telpas, kuras to esošie nomnieki gatavi atbrīvot, ir 6.5%, taču pieskaitot būvniecības stadijā esošo objektu platību, šis rādītājs ir jau 8,6% no kopējā apjoma jeb nomai būs pieejami 138 tūkstoši kvadrātmetru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn darījumi ar komercīpašumiem Latvijā veikti par 133 miljoniem eiro, un tas bijis sliktākais gads vēsturē, trešdien "Baltic Real Estate Leaders Breakfast" pasākumā sacīja nekustamo īpašumu konsultāciju kompānijas "Colliers Baltics" Izpētes un analītikas nodaļas direktore Agija Vērdiņa.

Viņa skaidroja, ka pirms gada prognozes bijušas par darījumiem aptuveni 300 miljonu eiro vērtībā, bet realitāte izrādījusies sliktāka nekā prognozēts. Kopumā Baltijā darījumi veikti par aptuveni 800 miljoniem eiro.

Saskaņā ar "Colliers Baltic" prognozēm šogad darījumu apjoms Latvijā varētu būt ap 300 miljoniem eiro, bet Baltijā kopumā - aptuveni 1,1 miljarda eiro apmērā. "Colliers Baltic" Investīciju nodaļas vadītāja un partnere Anžela Koļesņikova skaidroja, ka aktivitāte darījumu tirgū atgriezusies pērn septembrī un turpinājās šī gada sākumā.

Koļesņikova sacīja, ka Baltijā investoru pieprasītākais ir tirdzniecības segments. Pieprasītas ir arī jaunas noliktavas, bet to piedāvājums ir ierobežots. Koļesņikova skaidroja, ka pirms pāris gadiem tirdzniecības platību segments bija nepopulārs, bet pērn Latvijā četri no "Top 5" darījumiem, bet Baltijā seši no "Top 10" darījumiem ir bijuši darījumi ar tirdzniecības centriem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais sūtījumu piegādes uzņēmums Venipak atver jaunu loģistikas termināli Kauņā. Terminālis atrodas stratēģiskā vietā pie Kauņas-Klaipēdas šosejas un būs spējīgs apstrādāt aizvien lielāku gan standarta, gan nestandarta izmēra sūtījumu apjomu, paredzot, ka nestandarta sūtījumu skaits dubultosies.

Jaunais terminālis, kas ir lielākais Venipak tīklā un aizņem 11 000 kvadrātmetru platību, spēs apstrādāt līdz pat 50 000 sūtījumu dienā

Projektā ieguldīti 2 miljoni eiro, un no termināla katru nakti aptuveni 100 kravas automašīnas piegādās sūtījumus uz Baltijas valstīm un Poliju.

Venipak vadītājs Andrius Ladauskas norāda, ka pēdējo desmit gadu laikā, paplašinot savu darbību Lietuvā un citās Baltijas valstīs, uzņēmums ir pāraudzis savu iepriekšējo Kauņas termināli. Jaunā termināļa atvēršana ir nozīmīgs solis uzņēmuma attīstībā, kas vērsts uz efektīvu procesu nodrošināšanu un klientu pieaugošo prasību apmierināšanu.

"E-komercijas straujā izaugsme ir palielinājusi pieprasījumu pēc augstas kvalitātes, ērtas un ātras piegādes. Daudziem e-komercijas uzņēmumiem tas ir nozīmīgs konkurences faktors. Esam pārliecināti, ka jaunais, modernākais un efektīvākais loģistikas terminālis ne tikai palielinās sūtījumu caurlaidību un iekšējo procesu efektivitāti, bet arī veicinās mūsu klientu izaugsmi. Mēs būsim daudz ātrāki, lai apmierinātu aizvien augstākās klientu prasības," uzsver A. Ladauskas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome 16.aprīlī nolēma atpirkt no SIA "Cella Investment 3" vairākus zemes gabalus pie Rīgas lidostas, lai nodotu tos valstij.

Par 2,3 miljoniem eiro tiks atpirkti zemes gabali Priedaines ielā 53, Sieksātes ielā 3, Grenču ielā 15, Grenču ielā 20, Priedaines ielā bez numura, Skābeņu ielā, Sieksātes ielā un Kazeņu ielā bez numura un zemes vienība Lakšu ielā.

Zemes gabali tiks nodoti valstij, lai nodrošinātu starptautiskās lidostas "Rīga" lidlauka attīstībai nepieciešamās infrastruktūras izveidi.

Tie ir daļa no 22 zemesgabaliem pie Rīgas lidostas, kuri 2022.gada 14.aprīlī tika pārdoti izsolē. Tos par 5,7 miljoniem eiro iegādājās ar nekustamo īpašumu attīstītāju "Sirin Development" saistītais uzņēmums SIA "Cella investment 3". Abi šie uzņēmumi ietilpst Lietuvā reģistrētajā holdingā "ME Holding NT".

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien Mārupes novadā atklātajā jaunajā bezpilota lidaparātu ražotāja "Edge Autonomy" ražotnē ražošanas platības divkāršotas salīdzinājumā ar līdz šim kompānijas rīcībā esošajām ražošanas platībām, aģentūrai LETA sacīja "Edge Autonomy" biznesa attīstības direktors Konstantīns Krivovs.

Vienlaikus Krivovs norādīja, ka kompānija neatklāj ražotnē ieguldītās investīcijas.

Krivovs skaidroja, ka pēc 2023.gada februārī kompānijas vecajā ražotnē notikušā ugunsgrēka diezgan ātri izdevies atjaunot ražošanu, bet ražošanas telpas kopumā ap 5000 kvadrātmetru platībā bijušas izvietotas vairākās lokācijās. Tagad visa ražošana koncentrēta jaunajās ap 10 000 kvadrātmetrus plašajās telpās.

Krivovs sacīja, ka telpas ir izvietotas Lietuvas komercplatību attīstītāja "Sirin Development" jaunuzbūvētajā industriālajā parkā Grenču ielā, bet "Edge Autonomy" paredzētās telpas būvētas pēc "built to suit" principa jeb konkrētam nomniekam, pielāgojot tās šī nomnieka prasībām. Līdz ar to ieguldītās investīcijas esot visai lielas.