Jaunākais izdevums

“Tele2” dati liecina, ka jau 25 % mobilo datu tiek patērēti 5G tīklā. Šobrīd uzņēmuma 5G tīkla pārklājums visā Latvijā tuvojas 90 % robežai, un līdz nākamā gada vidum 5G pārklājums sasniegs jau 4G līmeni.

“Šobrīd 5G tīkls galvenokārt kalpo privātpersonu vajadzībām, nodrošinot ātru un stabilu mobilo internetu visos Latvijas reģionos. Tas arī bija mūsu mērķis – sākt ar 5G attīstību reģionos un nodrošināt pēc iespējas plašāku pārklājumu, lai šīs tehnoloģijas priekšrocības varētu baudīt pēc iespējas lielāks klientu skaits,” stāsta “Tele2” tehniskā departamenta vadītāja Līga Krūmiņa. “Redzam, ka šobrīd arī pieprasījums pēc 5G tehnoloģijas izmantošanas biznesa sektorā ir neliels. Tā nav tikai Latvijas tendence – arī citviet 5G biznesa risinājumi attīstās salīdzinoši lēni, un primāri šī tehnoloģija tiek izmantota ikdienas pakalpojumu nodrošināšanai.”

Kā atzīmē “Tele2”, datu patēriņš mobilo sakaru tīklā turpina stabili pieaugt. Lai gan vairs ne tik strauji kā iepriekš, tas joprojām saglabājas 20 – 25 % robežās.

“Ņemot vērā, ka pieprasījums pēc datiem turpina augt, mobilo sakaru operatoriem nepārtraukti jādomā par tīkla kapacitātes stiprināšanu. Arī mēs šajā jomā esam daudz paveikuši, attīstot 5G tehnoloģiju, modernizējot 4G tīklu un novirzot frekvences, kas iepriekš tika izmantotas 3G tehnoloģijai, 4G kapacitātes stiprināšanai. Pateicoties tam, ka šī gada pavasarī tika pilnībā izslēgta novecojusī 3G tehnoloģija, “Tele2” būtiski – par 50 % – palielinās 4G tīkla kapacitāti zemajās frekvencēs,” atzīmē L. Krūmiņa.

Sakaru tehnoloģijas

Tele2 un Global Communications Infrastructure veidos pirmo Baltijas mēroga torņu kompāniju

Db.lv,06.08.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Tele2 AB” atdalīs pasīvās telekomunikāciju infrastruktūras aktīvus un izveidos pirmo mobilo sakaru torņu uzņēmumu, aptverot visas Baltijas valstis un veidojot 50/50 partnerību ar “Global Communications Infrastructure LLC” (“GCI”), kuru finansiāli atbalsta “Manulife Investment Management” (“Manulife IM”).

Šis darījums ļaus “Tele2” turpmākai izaugsmei un mobilo sakaru un 5G pakalpojumu attīstībai reģionā likt lietā mobilo sakaru pasīvās infrastruktūras ievērojamo vērtību. Darījumā jaunā torņu kompānijas vērtība ir noteikta 560 miljonu eiro bez parādsaistībām, un “Tele2” gūs ap 440 miljonu eiro ieņēmumus. “GCI” ir uzņēmums, ko “Manulife Investment Management” pārvalda savu klientu vārdā, un tas specializējas ieguldījumos telekomunikāciju torņu infrastruktūrā visā pasaulē.

Jaunizveidotajai Baltijas torņu kompānijai, kas atradīsies Lietuvā ar filiālēm Latvijā un Igaunijā, piederēs mobilo bāzes staciju balstu aktīvi Igaunijā, Latvijā un Lietuvā – tās portfeli veidos kopumā ap 2700 torņu un jumtu objektu. Darījums paredz, ka “Tele2” kļūs par galveno nomnieku, noslēdzot līgumu uz 20 gadiem (Master Service Agreement), nodrošinot drošu ilgtermiņa piekļuvi infrastruktūrai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multipakalpojumu uzņēmums “Tele2” investējis aptuveni 200 000 eiro klientu centra izveidē Daugavpilī, kas atradīsies tirdzniecības centrā “Ditton”.

Kā atzīmē “Tele2”, jaunais klientu centrs ir tikai otrais visā Latvijā, kas veidots pēc jaunā koncepta un vizuāli atšķiras no pārējiem “Tele2” centriem.

Jaunajā klientu centrā, kura platība ir 89 m2, tiks apkalpoti gan privātpersonas, gan biznesa klienti. Līdzšinējie klientu centri Daugavpilī, kas atradās tirdzniecības centrā “Solo” un Viestura ielā 70a, tiks slēgti.

“Mēs faktiski apvienojam abus līdzšinējos klientu centrus, kas bija Daugavpilī, un jaunais klientu centrs t/c “Ditton” turpmāk būs vieta, kur vienuviet gaidīsim gan privātpersonas, gan biznesa klientus. Biznesa klientiem ir paredzēta atsevišķa telpa, kur tikties un pārrunāt aktuālos jautājumus ar “Tele2” biznesa klientu konsultantiem,” stāsta “Tele2” mazumtirdzniecības departamenta vadītājs Aivars Maļinovskis. “Jaunajā centrā iekārtas ir izvietotas atklātā veidā – tās ir brīvi pieejamas un testējamas. Tāpat klātienē ir pieejami televizori, spēļu konsules un citas ierīces, kas mazākos klientu centros ir retāk sastopamas.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” apgrozījums šī gada deviņos mēnešos sasniedzis 135,8 miljonus eiro, kas ir par 2,4 % vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Apgrozījuma izaugsmes rādītāji saglabājušies stabili, trešajā ceturksnī piedzīvojot nedaudz straujāku apgrozījuma pieaugumu nekā pirmajos divos ceturkšņos.

Apgrozījuma pieaugumu sekmējis ieņēmumu pieaugums no uzņēmuma pamatdarbības, savukārt ierīču pārdošanas segmentā kopā deviņos mēnešos vērojams neliels kritums, jo iedzīvotāji ir piesardzīgi savos pirkumos. Tomēr trešajā ceturksnī apgrozījums no iekārtu tirdzniecības bija par 1,3 % lielāks nekā attiecīgajā ceturksnī pērn, kas var liecināt par ekonomiskās situācijas un iedzīvotāju noskaņojuma uzlabošanos.

Uzņēmums visus deviņus mēnešus strādājis ar augstu efektivitātes rādītāju, kas sasniedza 46,9 %. “Tele2” turpināja nozīmīgus ieguldījumus attīstībā – investīciju apjoms bija par 2,6 % lielāks nekā pērn šajā pašā periodā, sasniedzot 15,3 milj. eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” apgrozījums pirmajā pusgadā sasniedzis 87,76 milj. eiro, kas ir par 1,9 % vairāk nekā pagājušā gada pirmajos sešos mēnešos.

Salīdzinot šī gada pirmos divus ceturkšņus, apgrozījuma izaugsmes rādītāji saglabājušies stabili, otrajā ceturksnī piedzīvojot nedaudz straujāku apgrozījuma pieaugumu nekā pirmajā.

Kā atzīmē “Tele2”, mobilo sakaru tirgū ir novērojama tendence izaugsmes tempiem mazināties un tirgus dalībnieki meklē dažādus jaunus pakalpojumus un risinājumus, lai nodrošinātu attīstību nākotnē. Apgrozījuma rādītāju ietekmē fakts, ka viedierīču segments samazinājies par 6,6 %, kas labi raksturo arī pašreizējo ekonomisko situāciju Latvijā, jo iedzīvotāji ir piesardzīgi savos pirkumos.

“Uzņēmuma darbības rādītāji pirmajā pusgadā bijuši labi – esam spējuši uzrādīt pieaugumu galvenajos finanšu rādītājos, kā arī attīstībā investējuši ievērojamus līdzekļus – 9,7 milj. eiro, kas ir par 3,4 % vairāk nekā pagājušajā gada attiecīgajā periodā. Lielākā daļa investīciju veiktas 5G tīkla paplašināšanā, kas aptver jau gandrīz 90 % Latvijas teritorijas, un strauji tuvojas 4G pārklājuma līmenim. Tāpat esam arī modernizējuši 130 bāzes stacijas un līdz gada beigām plānojam modernizēt vēl vismaz tikpat daudz. Viens no vērienīgākajiem projektiem, kas veiksmīgi noslēdzās pirmajā pusgadā, bija atteikšanās no 3G tehnoloģijas – tagad lielākā daļa balss zvanu “Tele2” tīklā notiek ar 4G un 5G tehnoloģiju palīdzību,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs. “Ieguldījumus attīstībā novērtē arī klienti, jo aktuālākie SPRK dati liecina, ka “Tele2” ir lielākais mobilo sakaru operators Latvijā, ņemot vērā aktīvo SIM karšu skaitu, ko cilvēki, t.sk. biznesa klienti, izmanto mobilajos telefonos.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” apgrozījums 2025. gada 1. ceturksnī palielinājies par 1,2 %, salīdzinot ar aizvadītā gada attiecīgo laika periodu, un sasniedzis 43,2 milj. eiro.

Līdzīgi – par 1,8 % – audzis pieslēgumu skaits “Tele2” tīklā, klientu skaitam tuvojoties 1,1 miljonam.

Uzņēmums šī gada 1. ceturksnī strādāja ar vēsturiski augstāko efektivitātes rādītāju, kas sasniedza 45 %. Tāpat uzņēmums turpināja aktīvi investēt savā attīstībā – investīciju apjoms bija par 10,2% lielāks nekā pērn šajā pašā periodā, veidojot 4,4 milj. eiro.

“Uzņēmuma darbības rādītājus sasniedzam, pateicoties spējai piesaistīt jaunus klientus un mūsu pakalpojumu kvalitātei, kā arī augstai mūsu iekšējo procesu efektivitātei. To apliecina arī jaunākie SPRK dati, saskaņā ar kuriem “Tele2” ir lielākais mobilo sakaru operators Latvijā, ņemot vērā aktīvo SIM karšu skaitu, ko cilvēki, t.sk. biznesa klienti, izmanto mobilajos telefonos. “Tele2” tirgus daļa ir 40,9 %,” stāsta “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs. “Vienlaicīgi vērojams neliels kritums viedierīču tirgū, kas visticamāk saistīts gan ar klientu piesardzību, ņemot vērā ģeopolitikas radīto neskaidrību par nākotni, gan ar faktu, ka viedierīču lietošanas laiks kļūst ilgāks. Līdzīga tendence ir vērojama arī citās valstīs.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā šī gada pavasarī tika pilnībā izslēgta novecojusī 3G tehnoloģija, “Tele2” būtiski – par 50 % – palielinās 4G tīkla kapacitāti zemajās frekvencēs.

Šīs frekvences ļauj mobilo sakaru signālu raidīt daudz tālāk un nodrošināt mobilo internetu daudz plašākā teritorijā, kas ir īpaši būtiski lauku reģionos.

“Mūsu prioritāte ir gan attīstīt 5G tīkla pārklājumu visā Latvijā, kas jau tuvojas 90 % atzīmei, gan arī modernizēt 4G tīklu, kas joprojām ir pamattehnoloģija mobilo sakaru pakalpojumu nodrošināšanā. Tieši 4G tīklā tiek veikta lielākā daļa balss zvanu un patērēts aptuveni 75 % no visa mobilā interneta apjoma Tele2 tīklā,” stāsta “Tele2” tehniskā direktore Līga Krūmiņa.

Jau iepriekš ziņots, ka “Tele2” Daugavpilī ir sācis pieslēgt optiskajam tīklam visas savas mobilo sakaru tīkla bāzes stacijas. Šis solis būtiski palielinās 4G un 5G mobilā tīkla kapacitāti aptuveni desmit reizes. Darbi jau ir uzsākti un tiks pabeigti nākamā gada pirmajā pusē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multipakalpojumu uzņēmums “Tele2” nepiedalīsies Rīgas pašvaldības mobilo sakaru pakalpojumu iepirkumā, kurā iekļauti favorītisma elementi, kas jau starta pozīcijās sniedz būtiskas priekšrocības vēsturiskajam operatoram.

“Tele2” arī 2022. gadā atteicās startēt Rīgas pašvaldības iepirkumā, jo tas bija formāls ar mērķi nodrošināt uzvaru esošajam pakalpojuma sniedzējam.

“Laiks iet, bet piekoptās metodes, lai nodrošinātu uzvaru vienam konkrētam tirgus spēlētājam, nemainās. Mēs nepiedalīsimies šajā iepirkumā, lai neradītu ilūziju par godīgu konkurenci, kas nav iespējama, ja jau sākotnēji tiek dotas vismaz 30 000 eiro lielas priekšrocības vēsturiskajam operatoram,” stāsta “Tele2” komercdirektora p.i. Raimonds Janševskis. “Ir skumji, ka Rīgas pašvaldība riskē pārmaksāt par mobilo sakaru pakalpojumiem, labi zinot, cik akūti trūkst līdzekļu citās jomās.”

Kā norāda “Tele2”, salīdzinot ar iepriekšējo iepirkumu, favorītisma elementi ir kļuvuši rafinētāki un grūtāk pamanāmi cilvēkiem un institūcijām, kas ikdienā nestrādā telekomunikāciju nozarē. Proti, parādās neadekvātas, konkurenci kropļojošas administratīvās izmaksas, kas automātiski rodas, ja iepirkumā uzvar pretendents, kurš šobrīd nesniedz mobilo sakaru pakalpojumus. Arī šoreiz, kā viens no kritērijiem iepirkumā, ir iekļauts mobilo sakaru bāzes staciju skaits, lai gan Satiksmes ministrija un Konkurences padome savās rekomendācijās ieteikusi to neizmantot. Jāatzīmē, ka šis ir viens no retajiem publiskajiem iepirkumiem, kurā kā kvalitātes kritērijs ir minēts bāzes staciju skaits, jo mūsdienīgos un kvalitatīvos publiskajos iepirkumos šāds kritērijs vairs netiek izmantots.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multipakalpojumu uzņēmums “Tele2” dažādos labumos, kas paredzēti darbinieku labbūtībai, šogad investēs aptuveni 1,5 milj. eiro.

Lielāko daļu no šīs summas paredzēts novirzīt darbinieku veselības apdrošināšanai. Šajā summā nav iekļauts atalgojums, darbinieku apmācības un tādi ikdienišķi labumi kā bezmaksas augļi, konfektes un kafija birojā.

“Mēs esam vērtībās balstīts uzņēmums, un tie nav tikai skaisti lozungi uz plakātiem, bet gan mūsu ikdiena – uzņēmuma iekšējā kultūra, kas visspēcīgāk izpaužas ļoti ikdienišķās situācijās – cik atbalstoši, saprotoši un vienoti ir kolēģi, kādas ir vadītāju attiecības ar padotajiem. Vienlaicīgi “Tele2” kā uzņēmums cenšas maksimāli nodrošināt tādus apstākļus un labumu grozu, lai darbinieki justos novērtēti un varētu koncentrēties savu ikdienas pienākumu veikšanai. Uzņēmuma papildu investīcijas darbinieku labbūtībā uz vienu darbinieku ir aptuveni 3300 eiro gadā,” stāsta “Tele2” personāla vadītāja Aija Bite-Ozere. “Mūsu ieguldījumus darbinieku labbūtībā ir novērtējis arī Sabiedrības integrācijas fonds, kas uzņēmumam piešķīris “Ģimenei draudzīga darbavieta” statusu.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multipakalpojumu uzņēmums “Tele2” investējis 400 000 eiro, lai aprīkotu bāzes stacijas ar litija akumulatoriem un uzlabotu elektrobarošanas sistēmu.

Šobrīd uzlabojumi īstenoti aptuveni 10 % bāzes staciju, taču pakāpeniski ar modernākiem akumulatoriem un elektrobarošanas sistēmu tiks aprīkotas arī pārējās bāzes stacijas.

Kā atzīmē “Tele2”, litija akumulatori dažādās krīzes situācijās ir daudz jaudīgāki un efektīvāki, ko pierāda citu valstu mobilo sakaru operatoru pieredze. Jaunie akumulatori tiek uzstādīti pakāpeniski – vispirms visās jaunajās bāzes stacijās, kā arī tajās, kur vecie akumulatori ir sasnieguši kalpošanas laika beigas.

“Mobilo sakaru bāzes stacijas darbojas ar elektrību, un elektroenerģijas padeves traucējumi, ko var izraisīt dažādi apstākļi, var ietekmēt arī sakaru kvalitāti konkrētā reģionā. Tieši tādēļ “Tele2” bāzes stacijas ir aprīkotas ar akumulatoriem un dīzeļģeneratoriem, kas nodrošina to autonomu darbību līdz brīdim, kad elektroenerģijas padeve tiek atjaunota,” stāsta “Tele2” tehniskā direktore Līga Krūmiņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgais mobilo tīklu kvalitātes mērījumu pakalpojumu sniedzējs “SpeedChecker” publicējis ikgadējos datus par mobilā interneta ātrumiem Latvijā. Rezultāti atklāj, ka Latvijas mobilo sakaru operatori turpina nodrošināt augstas kvalitātes pakalpojumus, īpaši 5G tīklā.

Saskaņā ar “SpeedChecker Insights” datiem, Latvijā reģistrētie vidējie lejupielādes un augšupielādes ātrumi (3G, 4G un 5G) bija šādi:

  • “Tele2” uzrāda visaugstāko vidējo lejupielādes ātrumu – 104,18 Mb/s, ar augšupielādes ātrumu 15,16 Mb/s.

  • “Bite” sasniedz vidēji 91,63 Mb/s lejupielādē un 17,33 Mb/s augšupielādē.

  • LMT vidēji nodrošina 78,73 Mb/s lejupielādes un 11,57 Mb/s augšupielādes ātrumu.

5G tīklā līderpozīcijas ieņem “Tele2”, sasniedzot vidēji 279,08 Mb/s lejupielādē. “Bite” seko ar 233,37 Mb/s, savukārt LMT vidējais lejupielādes ātrums bija 160,47 Mb/s. Augšupielādes rādītājos izceļas “Bite” – ar 27,46 Mb/s, nedaudz apsteidzot “Tele2” (26,68 Mb/s) un pārspējot LMT (16,85 Mb/s).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Tele2” apkopotie dati liecina, ka šī gada septembrī digitālajā vidē novērsts rekordliels apdraudējumu skaits – vairāk nekā 14,1 milj. dažādu veidu draudu. Salīdzinājumā ar vasaras mēnešiem pieaugums ir par aptuveni 47 %.

Līdzīgi kā iepriekš, lielākie draudi uzņēmuma klientiem bija saistīti ar ļaunatūrām, pikšķerēšanas shēmām un viltus interneta vietnēm.

“Tik liels apdraudējumu pieaugums nav pārsteigums, jo arī krāpniekiem mēdz būt klusāki periodi. Proti, beidzoties vasaras mēnešiem, kas ir atvaļinājuma visiem, t.sk. arī krāpniekiem, būtiski palielinās arī dažādi riski digitālajā vidē,” saka “Tele2” drošības nodaļas vadītājs Aleksandrs Bogdanovs.

“Tele2” norāda, ka viens no ievērojamākajiem draudiem septembrī bija viltus “WhatsApp” konkurss, kura mērķis bija iegūt lietotāju personas datus. Tāpat populāra bijusi viltus video straumēšanas platforma “MyFlixer”, kas šķietami piedāvā skatīties filmas un seriālus, taču faktiski novirza apmeklētājus uz inficētām interneta vietnēm.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Eiropas klimata līderi 2025" reitingā, ko veido izdevums "Financial Times" un analītikas uzņēmums "Statista", "Tele2" grupa atkārtoti ieņēmusi pirmo vietu.

Reitingā tika vērtēti 600 uzņēmumi no visas Eiropas, balstoties uz to panākumiem siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanā, klimata ziņošanas caurskatāmībā un izvirzītajiem ilgtspējas mērķiem.

Reitingā visplašāk pārstāvētās nozares ir finanšu pakalpojumi (10% no visiem uzņēmumiem), būvniecība un būvmateriāli (8%), kā arī transports, loģistika un iepakojums (7%). Savukārt valstu griezumā vislielākā pārstāvniecība ir Lielbritānijai - 22% no visiem iekļautajiem uzņēmumiem. Tai seko Itālija (13%) un Vācija (12%).

"Tele2" emisiju intensitāte (1. un 2. tvērums) laika posmā no 2018. līdz 2023.gadam samazinājusies par 58,4%, savukārt kopējais emisiju samazinājums sasniedzis 99%. Šie rezultāti apliecina "Tele2" ilgtspējīgas darbības stratēģijas efektivitāti un uzņēmuma apņemšanos būtiski mazināt savu ietekmi uz klimatu. Ar "Financial Times" un "Statista" veidoto "Eiropas klimata līderi 2025" topu var iepazīties šeit.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2026. gada 1. janvāra Ukrainas iedzīvotāji varēs izmantot mobilos sakarus 27 Eiropas Savienības (ES) valstīs bez papildu maksas, informē multipakalpojumu uzņēmums “Tele2”.

Šādu iespēju nodrošina Eiropas Padomes lēmums atbalstīt Eiropas Komisijas priekšlikumu iekļaut Ukrainu tā dēvētajā “Roam Like at Home” zonā jeb to valstu lokā, kur viesabonēšana būs pieejama bez papildu maksas.

Tas nozīmē, ka Ukrainas iedzīvotāji varēs zvanīt, sūtīt īsziņas un izmantot mobilos datus visās 27 ES) valstīs, izmantojot Ukrainas mobilo telefona numurus, par tādu pašu cenu kā mājās. Tādas pašas priekšrocības tiks nodrošinātas arī ES iedzīvotājiem, kuri ceļos vai uzturēsies Ukrainā.

Jaunais regulējums paredz arī to, ka patērētājiem būs garantēta mobilā tīkla kvalitāte un interneta ātrums, kas atbilst viņu mājas valsts standartiem, kā arī bezmaksas piekļuve ārkārtas dienestiem.

Eksperti

Kas ir būtiskāks – četru darba dienu nedēļa vai iekšējā uzņēmuma kultūra?

Aija Bite-Ozere, “Tele2” personāla departamenta direktore,14.04.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetam, bet vēlāk arī Saeimai, būs jālemj par apjomīgiem grozījumiem Darba likumā, kas būs saistoši lielai daļai uzņēmumu. Izmaiņas aptvers dažādus jautājumus, bet viens no “karstākajiem” jautājumiem ir par darba laika saīsināšanu un iespēju strādāt četras dienas nedēļā.

Godīgi sakot, plānotās izmaiņas Darba likumā mūs ietekmēs minimāli, jo mūsu personālvadības procesi jau šobrīd ir izveidoti tā, lai veicinātu labu un uz savstarpēju cieņu balstītu uzņēmuma iekšējo kultūru. Mēs patiesi esam uz vērtībām balstīts uzņēmums, un šīs vērtības nav tikai skaisti lozungi uz plakātiem pie uzņēmuma biroja sienas vai mājaslapā. Tas atspoguļojas arī ikdienas darbā – mūsu darbinieku mainība ir visai zema.

Ja runājam par vienu no “karstākajām” plānoto izmaiņu idejām – četru darba dienu nedēļu –, jāatzīst, ka diskusija par to ilgst jau gadiem un nav nekas jauns. Vairākos pasaulē labi zināmos uzņēmumos ir veikti eksperimenti ar četru darba dienu nedēļu, un to rezultāti bijuši atšķirīgi. Tas skaidri parāda: ir nozares un uzņēmumi, kuriem četru darba dienu nedēļa ir piemērota, bet ir arī tādi uzņēmumi un nozares, kur šāda pieeja nesniedz vēlamo rezultātu. To apliecina arī tas, ka Beļģijā, kur likumā ir noteikta iespēja darbiniekiem strādāt četras darba dienas nedēļā, tikai aptuveni 1% no darbiniekiem to ir izvēlējušies un aptuveni 3% uzņēmumi to ir ieviesuši daļai darbinieku.

Nekustamais īpašums

Pilnībā iznomāts Elemental Business Centre biroju komplekss

Db.lv,21.07.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnībā iznomāts Skanstes apkaimē esošais biroju nomas komplekss “Elemental Business Centre”, informēja uzņēmumā.

“Esam gandarīti, ka jau kopš būvniecības sākuma šis projekts ir bijis lielisks piemērs citiem nozarē, jo, vēl nenododot ekspluatācijā biroju kompleksu, vairāk nekā 70 % projekta bija priekšlaicīgi iznomāti,” saka “Elemental Business Centre” pārdošanas vadītājs Imants Krēsliņš.

“Tas deva pārliecību, ka “Elemental Business Centre” projekta vīzija, arhitektoniskie un energoefektivitātes risinājumi ne vien dabīgi iekļāvās Skanstes apkaimē, ļaujot tai attīstīties, bet arī uzrunāja potenciālos nomniekus izdarīt izvēli par labu mūsu biroju kompleksam. Turklāt pērn iegūtais BREEAM “Outstanding” novērtējums, kas bija pirmais tik augsts novērtējums ēkai Latvijā, bija kā apliecinājums tam, ka viss ir izdarīts augstākajā līmenī, nodrošinot nomniekiem augstākās klases biroja telpas,” teic I. Krēsliņš.

Telekomunikācijas

Latvijas telekomunikāciju nozarē aizvien vairāk iezīmējas strukturālu pārmaiņu perspektīva

LETA,01.09.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā gada laikā, un, jo īpaši pēdējo mēnešu laikā, Latvijas telekomunikāciju nozarē aizvien vairāk iezīmējas strukturālu pārmaiņu perspektīva, aģentūrai LETA sacīja Latvijas Telekomunikāciju asociācijas (LTA) izpilddirektors Jānis Lelis.

Viņš norādīja, ka šā gada jūlijā valdības un Zviedrijas tehnoloģiju uzņēmuma "Telia" paziņotais nodoms par ārvalstu investora daļu pārdošanu uzņēmumos SIA "Latvijas mobilais telefons" (LMT) un SIA "Tet" turpmākos divus gadus iezīmē dažādu un šobrīd vēl skaidri nedeklarētu izmaiņu gaismā.

LTA iestājas par to, lai nozarē tiktu saglabāti konkurences priekšnosacījumi, un izmaiņu rezultātā ieguvēji ar plašākām izvēles iespējām būtu pakalpojumu lietotāji.

Lelis uzsvēra, ka 5G tīkla attīstība pēdējā gada laikā iegāja noslēdzošajā fāzē, un mobilo sakaru operatori nākamā gada laikā pilnībā pabeigs valsts teritorijas pārklāšanu ar 5G, tādējādi noslēdzot apjomīgu un intensīvu investīciju periodu vairāku gadu garumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu darba vide kļūst arvien mobilāka – daudzi vairs nav piesaistīti vienam galda datoram vai biroja krēslam. Darbs notiek ceļā, kafejnīcā, lidostā vai starp tikšanās reizēm, tāpēc arvien lielāku nozīmi iegūst ierīces, kas spēj apvienot pārnēsāšanas ērtības ar pilnvērtīgu produktivitāti. Un šeit uz skatuves iznāk Samsung Galaxy Fold7 – izcili plāns un viegls salokāmais viedtālrunis, kas maina priekšstatu par to, ko nozīmē mobilais birojs.

Plānāks, vieglāks un plašāks – piemērots prasīgiem lietotājiem

Galaxy Fold7 sver tikai 215 gramus, kas to pielīdzina tradicionālajam viedtālrunim, taču ar būtisku priekšrocību – iespēju acumirklī pārvērsties par plašu ekrānu, kas sniedz planšetdatoram līdzvērtīgas ērtības. Salocītā veidā tā biezums ir tikai 8,9 mm, bet atlocītā – nieka 4,2 mm. Rezultātā tālrunis rokās šķiet smalks un elegants, taču, to atverot, Tu uzreiz iegūsti telpu, kur vari darboties vairākās lietotnēs vienlaikus - rakstīt e-pastu, paralēli izmantojot Galaxy AI iespējas, skatoties uz atsaucēm internetā un dokumentos vai pievienot kalendāra ierakstu, tajā pašā laikā pārlūkojot iepriekšējās sanāksmes piezīmes.

Eksperti

Chat Control regula paver durvis masveida sabiedrības novērošanai

Nikola Katrīna Kurele, “Tele2” datu aizsardzības vadītāja,13.10.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 2022. gada Eiropas Komisija ir vairākkārt centusies panākt vienošanos par Eiropas Parlamenta un Padomes regulu, kas paredz seksuālās vardarbības pret bērniem novēršanu un apkarošanu digitālajā vidē. Tā cita starpā uzliek par pienākumu elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējiem līdz minimumam samazināt riskus, ka viņu pakalpojumi tiek izmantoti seksuālai vardarbībai pret bērniem tiešsaistē, kas var ietvert arī galalietotāju savstarpējās saziņas pārbaudi.

Plašākā sabiedrībā šis regulējums pazīstams ar nosaukumu “čata kontroles” jeb Chat Control regula, kas izraisījusi plašu rezonansi. Lai arī regulas mērķis ir cēls, dažādu jomu ekspertu izteiktā kritika ir pamatota, jo riski sabiedrības drošībai un privātumam ir ļoti lieli.

Pareiza ideja, bet ar riskiem

Ikviens apzinās, cik būtiska ir bērnu tiesību aizsardzība, tādēļ uzņēmumi – arī “Tele2” – aktīvi pilnveido tehniskos risinājumus, lai efektīvāk konstatētu un ierobežotu piekļuvi tiešsaistes materiāliem, kas atspoguļo seksuālu vardarbību pret bērniem. Centieni ieviest vienotu regulējumu šādu materiālu ierobežošanai un atklāšanai ir solis pareizā virzienā bērnu aizsardzības nodrošināšanai.

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #40

DB,14.10.2025

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācijas laikmetā arvien vairāk kļūst visa veida digitālo dokumentu, kuru apritē tiek izmantoti arī elektroniskie paraksti, taču ne visi tie tiek uztverti kā droši elektroniskie paraksti, turklāt to izmantošanai ir arī specifiskas nianses.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 14.oktobra numurā lasi:

DB analītika

Ķīna iekaro ES elektroauto tirgu

Aktuāli

Elektronisko parakstu drošības labirinti

Tēma

Ārējas tirdzniecības ierobežojumi pret Izraēlu nav Latvijas un ES interesēs

Pētījums

Vadības panelī deg sarkanās lampiņas - Latvijas kaimiņvalstis attīstās daudz straujāk nekā Latvija

Diskusija

Zemes aktīviem vajadzīgs saimnieks

DB konference

Zāļu pieejamība pēc reformas un nākotnē

Cilvēkresursu vadība

Darba ņēmēji kļūst prasīgāki

Portrets

Egija Smila, Merko Ehitus grupas vadītāja Latvijā

Brīvdienu ceļvedis

Raimonds Janševskis, Tele2 komercdepartamenta direktora pienākumu izpildītājs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) piemērojusi administratīvo sodu 14 000 apmērā elektronisko sakaru komersantam SIA "Tet" par līguma kopsavilkumu neizsniegšanu patērētājiem, pirms elektronisko sakaru pakalpojumu līgumu, tostarp distances līgumu, noslēgšanas, informē SPRK.

"Tet" ir pienākums samaksāt tam piemēroto naudas sodu 14 000 eiro apmērā, kas nonāks valsts budžetā, norāda SPRK.

Elektronisko sakaru komersantiem kopš 2020.gada decembra ir pienākums patērētājiem izsniegt un nodrošināt elektronisko sakaru pakalpojumu līguma kopsavilkumus pirms tie noslēdz elektronisko sakaru pakalpojumu līgumu ar konkrēto komersantu. SPRK, veicot uzraudzības pasākumus 2024.gadā, novēroja atšķirīgas nepilnības elektronisko sakaru komersantu izstrādātajos kopsavilkumos un, veicot pārbaudes piecu lielāko elektronisko sakaru komersantu klientu apkalpošanas vietās, SPRK secināja, ka šo kopsavilkumu piemērošana tikai daļēji atbilst normatīvajos aktos paredzētajam prasībām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laba servisa iniciatīvas “Komplimentu mēnesis” šogad norisinājās otro reizi, tā turpinot pagājušajā gadā iesākto mērķi, dot iespēju ikvienam patērētajam dalīties ar atgriezenisko saiti par ikdienā izmantotā pakalpojuma sniedzēja servisa kvalitāti. Pēc rezultātu apkopojuma, noskaidrots, ka iedzīvotāji nemainīgi augstu novērtē patēriņa kreditēšanas uzņēmuma AS “4finance” zīmolu “SMScredit.lv”, “Ondo.lv” un “Vivus.lv” servisa līmeni.

Katrs pakalpojuma saņēmējs varēja novērtēt pakalpojuma sniegto kvalitāti, kā arī apkalpojošo personālu, pakalpojuma sniedzēja zināšanām, komunikācijas prasmēm, spēju atrisināt problēmsituācijām un citām ne mazāk svarīgām lietām, ar kurām nākas saskarties saņemot pakalpojumu.

Starp dalībniekiem šī gada “Komplimentu mēnesī” bija arī AS “4finance” un piedāvāja patērētājiem novērtēt zīmolu “SMScredit.lv”, “Ondo.lv” un “Vivus.lv” pakalpojumu sniegšanas kvalitāti. “Esam pateicīgi saviem klientiem par konstruktīvu atgriezenisko saiti un atzinību – par pozitīvajām atsauksmēm, vērtīgiem ierosinājumiem un komentāriem par pakalpojuma saņemšanas pieredzi,” stāsta AS “4finance” Klientu apkalpošanas daļas vadītāja Agnese Masa.