Jaunākais izdevums

Igaunijas mobilitātes tehnoloģiju kompānijas "Bolt Technology" zaudējumi pērn pieauguši līdz 102,6 miljoniem eiro, un tas ir par 11,6% vairāk nekā 2023.gadā, kad zaudējumi bija 91,9 miljoni eiro, liecina uzņēmuma gada finanšu pārskats.

"Bolt" pārdošanas ieņēmumi pērn palielinājušies par 16,9% līdz nepilniem diviem miljardiem eiro.

82% no pārdošanas ieņēmumiem tika gūti no kopbraukšanas pakalpojumiem, 9% - no piegādes pakalpojumiem un 9% - no transportlīdzekļu nomas pakalpojumiem.

Vienlaikus pamatdarbības zaudējumi bijuši 87,7 miljoni eiro jeb par 7% mazāki nekā 2023.gadā, kad tie bija 94,3 miljoni eiro.

Bruto peļņa pieaugusi par 22,7% līdz 1,12 miljardiem eiro.

2024.gadā "Bolt" iegāja tādos tirgos kā Apvienotie Arābu Emirāti, Šveice un Malaizija.

"Bolt Technology" ir mobilās lietotnes kompānija, kas strādā ar zīmoliem "Bolt" un "Hopp" un piedāvā kopbraukšanas pakalpojumus, elektrisko skrejriteņu, velosipēdu un automašīnu nomu, kā arī ēdiena un iepirkumu piegādi Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pērn uzņēmums darbojās vairāk nekā 45 valstīs un vairāk nekā 600 pilsētās. Tās klientu skaits pārsniedz 200 miljonus, bet partneršoferu un kurjeru skaits pārsniedz 4,5 miljonus. Uzņēmumam ir vairāk nekā 4000 darbinieku.

2013.gadā "Bolt" izveidoja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Markuss Villigs, kura kontrolētajam uzņēmumam "Mordor Management" pašlaik pieder 15,49% kompānijas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tagad “Bolt” klientiem Latvijā ir pieejams “Bolt Plus” abonements – ikmēneša dalības programma, kas sniedz ekskluzīvas priekšrocības un prioritāru apkalpošanu gan braucieniem “Bolt” kopbraukšanas platformā, gan ēdiena piegādēm no “Bolt Food”. Pirmajā mēnesī jaunie abonenti šo iespēju varēs izmantot bez maksas.

Ietaupi vidēji 13 eiro mēnesī uz “Bolt Food” pakalpojumiem

Ar "Bolt Plus" abonementu lietotāji var pasūtīt ēdienu un citus produktus no restorāniem un veikaliem bez piegādes maksas, ja tiek sasniegta minimālā pasūtījuma summa. Tas nozīmē vidēji 13 eiro ietaupījumu mēnesī, turklāt “Bolt Plus” pasūtījumi tiks apstrādāti prioritāri, nodrošinot ātrāku piegādi.

Restorāni un veikali, no kuriem “Bolt Plus” abonenti varēs pasūtīt maltītes un produktus bez piegādes maksas, lietotnē būs atzīmēti ar "+" simbolu. Pirmajā mēnesī jaunie abonenti šo iespēju varēs izmantot bez maksas, bet pēc tam “Bolt Plus” abonements maksās 5,99 eiro mēnesī.

Ātrāki un izdevīgāki “Bolt” braucieni

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Situācija Latvijas taksometru tirgū ir optimāla, norāda "Bolt" operāciju vadītājs Latvijā Mārcis Baķis, komentējot Latvijas taksometru nozares apgalvojumu par Igaunijas "Bolt" monopolstāvokli Latvijā.

Viņaprāt, situācija ir optimāla, jo tirgū līdzdarbojas gan tradicionālie taksometru uzņēmumi, gan digitālās platformas, turklāt ikvienam pārvadātājam ir iespēja izvēlēties piemērotāko darbības modeli.

Vienlaikus viņš sacīja, ka pasažieru pārvadājumu nozare pēdējo gadu laikā ir piedzīvojusi būtiskas izmaiņas - digitālās platformas kļūst par jauno standartu, jo tās nodrošina ērtu un caurskatāmu pakalpojumu, kā arī ļauj pasažieriem izsekot izmaksām un norēķināties bezskaidras naudas veidā, samazinot ēnu ekonomikas riskus, kas vēsturiski ir bijusi aktuāla problēma nozarē.

"Runājot par izmaksu atspoguļošanu konkrēti "Bolt" platformā, klientam noslēdzot braucienu ar kādu no partneršoferiem, brauciena rēķins no sistēmas automātiski tiek nosūtīts Valsts ieņēmumu dienestam (VID), tādējādi valsts sektoram precīzi atspoguļojot partneršofera ieņēmumus par katru veikto braucienu," skaidroja Baķis.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Vairāk nekā 2500 Bolt Food partnerkurjeri ir apguvuši kursu par minimālajām higiēnas prasībām

Db.lv,10.06.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim vairāk nekā 2500 ēdiena un citu preču piegādes platformas "Bolt Food" partnerkurjeri ir apguvuši kursu par minimālajām higiēnas prasībām pārtikas uzņēmumā, informē uzņēmumā.

Kursa apgūšana ir obligāta, tādējādi paredzams, ka līdz mēneša beigām sertifikātu būs saņēmuši visi aktīvie platformas partnekurjeri.

Vienlaikus "Bolt Food" turpina stiprināt kvalitātes un drošības prasības, īstenojot vairākus pasākumus, kas vērsti uz pārtikas drošību un partnerkurjeru profesionālo atbilstību darbam platformā. Tāpat "Bolt Food" sadarbojas ar Pārtikas un veterināro dienestu (PVD) un Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi (PMLP), lai nodrošinātu caurskatāmu un visām prasībām atbilstošu darbības modeli.

Obligātu reģistrāciju PVD ir noslēguši visi jeb vairāk nekā 4000 "Bolt Food" partnerkurjeri. Savukārt topošajiem partnerkurjeriem pirms sadarbības sākšanas pārbaudīs reģistrācijas statusu, tādējādi kontrolējot šo personu atbilstību pārtikas drošības prasībām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas taksometru nozare iebilst pret Igaunijas "Bolt" monopolstāvokli Latvijā, informēja Latvijas vieglo taksometru darba devēju organizācijas un Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības "LAKRS" pārstāvji.

Biedrību pārstāvji informē, ka otrdien Satiksmes ministrijā (SM) notika sanāksmē, kurā pārrunāta platformas "Bolt" ietekme uz Latvijas tirgu un pieaugošo apdraudējumu vietējiem pārvadātājiem.

Taksometru nozares pārstāvji sanāksmē uzsvēra, ka Igaunijā reģistrētā kompānija "Bolt" sistemātiski "izspiež" no tirgus Latvijas taksometru uzņēmumus, nosakot spēles noteikumus, tādējādi netiek nodrošināta godīga konkurence.

Biedrībās uzsver, ka pēdējo mēnešu laikā Rīgā reģistrēto taksometru skaits samazinājies par vairāk nekā 200 vienībām, platforma apzināti samazina tarifus licencētajiem taksometru pārvadātājiem, vienlaikus atbalstot ""baltos numurus" bez skaidriem kontroles mehānismiem, "Bolt" nosaka cenas un atlaižu politiku vienpusēji, liedzot pārvadātājiem līdzdalību un padarot neiespējamu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) korektu aprēķinu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koplietošanas nomas pakalpojumu sniedzējs "Bolt Drive" šogad būtiski atjaunos savu autoparku Latvijā, piedāvājot lietotājiem vairāk nekā 800 jaunus transportlīdzekļus, informē kompānijā.

Jaunie autoparka papildinājumi paredz gan kompaktās klases modeļus, piemēram, "Toyota Yaris" un "Volkswagen Golf", daudzpusīgus krosoverus, piemēram, "Toyota Yaris Cross", "Toyota C-HR" un "Volkswagen T-Cross", kā arī apvidus auto, piemēram, "Volkswagen Tiguan".

"Bolt Drive" Latvijas autoparkā patlaban kopumā ir vairāk nekā 1000 nomas automašīnu, sākot no dažāda izmēra vieglajiem automobiļiem līdz pat furgoniem.

"Bolt Drive" koplietošanas automašīnas šobrīd pieejamas klientiem Rīgā, Liepājā, Ventspilī, Jūrmalā, Baltezerā, Ādažos, Carnikavā, Garciemā, Salaspilī, Ķekavā, Baložos, Medemciemā, Jaunmārupē, Vecāķos, Ikšķilē, Ogrē, Tukumā, Vangažos, Garkalnē, Siguldā, Olainē, Jelgavā un Baldonē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākais šķērslis taksometru tirgū ir aizliegums sniegt pakalpojumus ar līzingā esošām automašīnām, intervijā atzina transporta pakalpojumu un preču piegādes platformas "Bolt" prezidents Jevgenijs Kabanovs.

Viņš uzsvēra, ka Baltijas valstīs ir izaugsmes perspektīva, un tas arī attiecas uz regulējumu. "Viens no lielākajiem ir fakts, ka Latvijā nav atļauts līzingā esošām automašīnām darboties kā taksometriem un sniegt kopbraukšanas pakalpojumus, un tas rada milzīgu šķērsli autovadītājiem ienākt šajā tirgū," skaidroja Kabanovs.

Kabanovs atzina, ka Latvija varētu būt vienīgā valsts Eiropas Savienībā (ES), kas aizliedz sniegt kopbraukšanas pakalpojumus līzingā esošās automašīnās. "Ir valstis, kur šādā gadījumā tiek piemērotas atšķirīgas apdrošināšanas prasības, ir valstis, kur tādēļ atšķiras līzinga nosacījumi, bet nav nevienas citas valsts, kur tas būtu vienkārši aizliegts," piebilda "Bolt" prezidents.

Pakalpojumi

Latvijas pakalpojumu eksporta atpalicība no Lietuvas un Igaunijas ir palielinājusies

LETA,03.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pakalpojumu eksports ir audzis strauji, tomēr kaimiņvalstīm līdzi netiekam, un plaisa ar Igauniju un Lietuvu ir palielinājusies, vietnē "Makroekonomika.lv" raksta Latvijas Bankas ekonomists Matīss Mirošņikovs.

Ekonomists norāda, ka Baltijas valstis kā mazas un atvērtas ekonomikas ir atkarīgas no tirdzniecības ar citām valstīm un pret tautsaimniecību apmēru tirgojas salīdzinoši daudz - Latvijas eksporta vērtība 2023.gadā bija 67% no iekšzemes kopprodukta (IKP). Lietuvā un Igaunijā šis rādītājs ir pat vēl augstāks - attiecīgi 76,5% un 77,9% no IKP, savukārt Eiropas Savienībā (ES) kopumā - 51,9%.

Par spīti grūtiem laikiem preču eksportā, lielākā atšķirība starp Baltijas valstīm izveidojusies pakalpojumu eksportā - ja preču eksports visā Baltijā ir ap 50% no IKP, tad pakalpojumu eksports Latvijā ir vien 19% no IKP, salīdzinot ar Lietuvas 27% un Igaunijas 31%. Mirošņikovs uzsver, ka šī plaisa būtiski palielinājusies pēdējo gadu laikā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas lidostā situācija ar negodprātīgiem taksometriem ir stabilizējusies, intervijā sacīja Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

"Visi gadījumi nav pilnībā izskausti, bet situācija ir uzlabojusies. Lidostas kontrolētāji uzrauga situāciju, arī policija veic savu darbu, un šādu krāpniecisku gadījumu skaits un sūdzību skaits ir samazinājies," atzīmēja Rīgas lidostas vadītāja.

Viņa norādīja, ka lidosta no savas puses kopā ar lidostas dienestiem un Rīgas policijas iecirkni ir izveidojuši kontroles sistēmu, tādējādi negodprātīgiem taksometru vadītājiem ar viņu transporta līdzekļiem ir apgrūtināta iespēja iekļūt lidostas teritorijā.

"Kad šādi vadītāji tiek identificēti, policija lidostai atsūta oficiālu paziņojumu, ka ir fiksēts krāpšanas gadījumus vai nav atļaujas, tad lidosta liedz iebraukšanu P1 stāvvietā. Tādu vadītāju, kuriem lidosta ir liegusi iebraukšanu, ir ļoti daudz," sacīja Odiņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada elektrisko skrejriteņu nomas kompānijām Lietuvā būs jānodrošina aizsargķiveres visiem klientiem, ceturtdien nolēma Lietuvas parlaments.

Seima pieņemtie grozījumi Satiksmes drošības likumā paredz, ka no 2026.gada janvāra skrejriteņu un citu elektrisko mikromobilitātes transportlīdzekļu nomas operatoriem būs jānodrošina aizsargķiveres visiem klientiem neatkarīgi no viņu vecuma, ceļa veida vai transportlīdzekļa jaudas.

Arī cilvēkiem, kas izmanto savus privātos skrejriteņus, būs jālieto aizsargķiveres.

Par grozījumiem nobalsoja 58 Seima deputāti, 18 bija pret un 12 atturējās. Lietuvas parlamentā ir 141 deputāts.

Seima opozīcijā esošās Liberāļu kustības deputāts Andrjus Bagdons iebilda pret grozījumiem, sakot, ka, viņaprāt, likuma grozījumi nav saistīti ar drošību un kaitēs labi funkcionējošam biznesam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2024. gadā Eiropas Padome pieņēma ES Platformu darba direktīvu, iezīmējot būtiskas pārmaiņas platformu darba regulēšanā visā Eiropas Savienībā. Dalībvalstis uzsāk divu gadu procesu šīs direktīvas ieviešanai nacionālajos likumos.

Šajā kontekstā Free Trade Europa, sadarbībā ar Abillio, šī gada maijā Rīgā rīko stratēģisku darba sesiju, lai veidotu izpratni un virzību par to, kā šīs pārmaiņas tiks ieviestas Baltijā.

Baltic Future of Work Summit pulcēs kopā galvenos ieinteresētos dalībniekus – platformu uzņēmumus, politikas veidotājus, arodbiedrības, frīlancerus un juridiskos ekspertus – uz īpaši organizētu, ierobežotam dalībnieku lokam paredzētu diskusiju par darba nākotni digitālajā laikmetā Baltijā un ārpus tās.

Šī saruna ir īpaši svarīga, jo tajā tiek uzklausīti tie, kurus jaunā direktīva skars visvairāk. Tā paredz definēt, kurš uzskatāms par darba ņēmēju, un nosaka prasības pēc lielākas kontroles pār algoritmiem cilvēkresursu vadībā. Šīs pārmaiņas ietekmēs ne tikai frīlanserus un platformas, bet arī uzņēmumus dažādos mērogos, jo direktīvas formulējumi ir vispārīgi un var tikt interpretēti ļoti plaši. Ir būtiski nepieļaut, ka visi tiek automātiski uzskatīti par pilnas slodzes darbiniekiem, jotas apdraud frīlansinga modeli. Tāpat jānodrošina, lai digitālie procesi varētu darboties automatizēti, bez pastāvīgas cilvēka iesaistes, kas citādi radītu liekus izdevumus un neefektivitāti.