Jaunākais izdevums

AS “MADARA Cosmetics” ir saņēmusi nevalstiskās organizācijas “B Lab” sertifikātu “B Corp”, kļūstot par daļu no atbildīgas uzņēmējdarbības komūnas un ierindojoties starp tādiem pasaules zīmoliem kā “Patagonia”, “Danone”, “Aesop”, kā arī pievienojoties “Kalve Coffee” no Latvijas.

Šis sertifikāts apliecina uzņēmuma pamatvērtības, kas kopš dibināšanas brīža balstītas atbildībā pret vidi, cilvēkiem un pārvaldību, kā arī paver plašākas starptautiskās atpazīstamības iespējas zīmolam MÁDARA.

Atšķirībā no vairums citu organizāciju, “B Lab” uz uzņēmējdarbību raugās visaptveroši un uzņēmuma ietekmes novērtējumā ietver piecas galvenās kategorijas – pārvaldību, darbiniekus, kopienu, vidi un klientus. Lai iegūtu “B Corp” sertifikātu, uzņēmumam ir jāsaņem vismaz 80 punkti B ietekmes novērtējumā. Turklāt uzņēmumiem ir jāveic resertifikācija ik pēc trīs gadiem, kas nozīmē nepārtrauktu tiekšanos pēc arvien augstākiem rezultātiem.

“Lai gan ilgtspēja ir bijusi “MADARA Cosmetics” pamatvērtība jau kopš pirmsākumiem, “B Corp” sertifikācijas process ilga divus gadus, un mums bija būtiski, lai ne tikai formalizētu esošās ilgtspējas prakses, bet arī iegūtu jaunu skatījumu uz savu darbību – tostarp rūpīgi izvērtētu sadarbības partnerus. Bijām gandarīti, pārliecinoties par to atbilstību mūsu vērtībām,” norāda AS “MADARA Cosmetics” izpilddirektore Gunta Šulte.

““B Corp” sertifikāts ir atpazīstams MÁDARA zīmola kosmētikas lielākajās eksporta valstīs, piemēram, Nīderlandē, Francijā un Vācijā, kur gan kosmētikas pircēji, gan pārdevēji uzņēmuma atbilstību šim standartam uzskata par būtisku pievienoto vērtību,” skaidro G. Šulte.

Arī “Nasdaq Riga” biržas valdes priekšsēdētāja Liene Dubava uzsver: “Investori novērtē atklātību, un arvien biežāk papildus ierastajiem finanšu rādītājiem, pieņemot investīciju lēmumu, izvērtē uzņēmuma ESG stratēģiju, ietekmi uz vidi un tālredzīgu pārvaldību. “MADARA Cosmetics” ir lielisks piemērs uzņēmumam, kas par ilgtspējas jautājumiem rūpējas ar noturīgu mērķtiecību, jo tieši viņi ir pirmais uzņēmums Baltijā, kas, gatavojoties startam biržas “First North” tirgū, investoriem nodrošināja ESG ziņojumu.”

G. Šulte atzīmē tuvākās iniciatīvas: “Šogad esam izvirzījuši divas galvenās ilgtspējas prioritātes: sabiedrības atbalstu un vides aizsardzību. Visu gadu sniedzam palīdzību “Centram MARTA”, nodrošinot drošu patvērumu tiem, kas nonākuši krīzes situācijā. Vienlaikus esam uzņēmušies rūpes par īpaši vērtīgas dabas teritorijas aizsardzību Latvijā – Ozolleju pļavu –, lai veicinātu dabas daudzveidības saglabāšanu. Mūsuprāt, ilgtspēja ir nemitīga attīstība, tādēļ tuvākajā laikā veiksim dubultā būtiskuma novērtējumu, lai vēl mērķtiecīgāk koncentrētos uz vissvarīgākajiem jautājumiem.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja SIA "SLFNMD", kuras platforma "Selfnamed" nodarbojas ar skaistumkopšanas produktu ražošanu un apdruku pēc pieprasījuma, ir atvērusi jaunu ražotni ASV, Ziemeļkarolīnas štatā, informē kompānijas pārstāvji.

Šī paplašināšanās iezīmē būtisku pavērsienu uzņēmuma globālajā stratēģijā, padarot ASV klientiem vieglāku un pieejamāku ilgtspējīgas kosmētikas zīmolu radīšanu. Pateicoties jaunajai ražotnei, "Selfnamed" varēs ātri piegādāt personalizētus ādas, ķermeņa un matu kopšanas produktus klientiem visā ASV, skaidro kompānijas pārstāvji.

"Selfnamed" 2021.gadā sāka darboties kosmētikas ražotāja AS "Madara Cosmetics" paspārnē un 2023.gadā sasniedza apgrozījuma pieaugumu par 3,6 reizēm. Šogad uzņēmums nodalījās no "Madara Cosmetics" ar mērķi paātrināt "Selfnamed" attīstību.

"Selfnamed" palīdz uzņēmumiem izveidot savas kosmētikas produktu kolekcijas. Uzņēmuma katalogā ir vairāk nekā 100 dabīgi produkti un videi draudzīgs iepakojums, kurus iespējams personalizēt un pasūtīt "Selfnamed" platformā, tādējādi ļaujot klientiem radīt un audzēt tirgum gatavus kosmētikas zīmolus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS MADARA Cosmetics dibina meitas sabiedrību Brand Lab Cosmetics SIA, pārvaldot 100% jaundibināmās sabiedrības akciju, teikts paziņojumā biržai "Nasdaq Riga".

Uzņēmums radīts ar nolūku testēt un ieviest dažādus e-komercijas vidē bāzētus inovatīvu produktu konceptus, tādā veidā spējot vēl ātrāk reaģēt uz industrijas tendencēm.

Brand Lab Cosmetics SIA pamatkapitāls būs 200 000 eiro un tās dibināšanai nepieciešamie dokumenti ir iesniegti Uzņēmumu reģistrā.

Jaundibinātā uzņēmuma valdē strādās AS MADARA Cosmetics valdes loceklis Uldis Iltners un Linda Preinberga, kura arī būs Brand Lab Cosmetics SIA izpilddirektore.

AS MADARA Cosmetics izpilddirektores Guntas Šultes komentārs: “Ar Brand Lab palīdzību spēsim ātrāk testēt dažādas inovatīvu produktu idejas, kas grupas līmenī iedos papildus dinamiku jaunu produktu izstrādē, īpaši jo uz nišu produktu konceptiem lielajos eksporta tirgos.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS MADARA Cosmetics ir saņēmusi padomes locekles Sari Hannele Rosin paziņojumu par padomes locekles amata atstāšanu ar 2024. gada 29. novembri, teikts kompānijas paziņojumā biržai "Nasdaq Riga".

AS MADARA Cosmetics informē, ka līdz kārtējai akcionāru sapulcei uzņēmuma padome ir lemttiesīga un turpinās darbu 4 locekļu sastāvā: Anna Ramata-Stunda (priekšsēdētāja), Anna Andersone, Liene Drāzniece un Edgars Pētersons.

"Augsti vērtējam Sari Rosin pienesumu MADARA Cosmetics attīstībā. Sari šo gandrīz 5 gadu laikā ar savu profesionālo pieredzi palīdzējusi un bijusi klāt daudzu būtisku AS MADARA Cosmetics attīstības lēmumu pieņemšanā. Uzņēmuma vārdā saku lielu paldies un augsti vērtēju līdzšinējo sadarbību," saka Gunta Šulte, direktore.

Jaunas padomes vēlēšanas notiks 2025. gada kārtējā akcionāru sapulcē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2024. gada trešajā ceturksnī AS MADARA Cosmetics sasniedza konsolidēto (neauditēto) apgrozījumu 4,9 miljonu eiro apmērā, kas, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgā ceturkšņa salīdzināmiem rādītājiem, ir par 20,5 % vairāk, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga".

Savukārt 2024. gada pirmajos 9 mēnešos apgrozījums bija 16,1 miljoni eiro, kas ir par 12,2% vairāk nekā tajā pašā periodā pērn.

Uzņēmums uzrādīja spēcīgu un konsekventu izaugsmi stratēģiskajos tirgos: apgrozījums ES (izņemot Latviju) pieauga par 27%, un to veicināja galvenie tirgi, tostarp Vācija, Francija un Somija.

Pārdošanas apjoms Latvijā pieauga par 14 %, savukārt ārpus ES tirgus rezultāti saglabājās stabili. Šie rezultāti atspoguļo uzņēmuma stratēģiju par prioritāti noteikt MÁDARA zīmola izaugsmi, ko atbalsta stabils divciparu pieaugums gan B2B, gan e-komercijas kanālos. Līdztekus MÁDARA izaugsmes paātrināšanai ir pieaudzis arī kontraktražošanas segments, kurā tagad ietilpst Selfnamed.com un MOSSA.

Finanses

DB pēta, kur investējis Aigara Kesenfelda pirmās paaudzes ģimenes investīciju uzņēmums

Jānis Goldbergs,22.07.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules investīciju vidē nozīmīgu lomu spēlē turīgu ģimeņu izvēlētā investīciju politika, un tieši šobrīd var teikt, ka arī Latvijā Family Office investīcijas kļūst pietiekami nozīmīgas. Valstij uzmanību pievērsuši Family Office konsultanti, kas sniedz pakalpojumus turīgām ģimenēm, un mums ir arī turīgi uzņēmēji, kurus, līdzīgi kā kaimiņvalstīs, varam saukt par investīciju flagmaņiem.

Ir dažādas privāto investīciju kontroles formas, tomēr viena no populārākajām, kas nodrošina caurspīdīgumu un atklātību pārējai sabiedrībai, ir Family office jeb latviski ģimenes investīciju uzņēmums. Vairums ģimeņu izvēlas konsultantu kompānijas, kuras diemžēl neizpauž klientu vārdus, tomēr lielākie bieži veido savus uzņēmumus ģimenes investīciju pārvaldībai. Dienas Bizness Latvijā identificēja divus šādus uzņēmumus – SIA Pirmdiena un AS ALPPES Capital, no kuriem viena investīcijas izvēlējāmies papētīt sīkāk, lai saprastu Latvijas flagmaņa preferences.

Kas ir ģimenes birojs? Vai Latvijā tādi ir?

Pēc būtības Family office ir ģimenes investīciju uzņēmums, kura pamatmērķis ir audzēt turīgas ģimenes kapitālu un nodot to tālāk nākamajām paaudzēm. Vairumā gadījumu šādus uzņēmumus vada algoti investīciju speciālisti, nevis paši ģimenes locekļi. Izņēmumi dažkārt ir pirmās paaudzes ģimenes investīciju uzņēmumi, kuros dibinātāji parasti ir tie, kuri kapitālu ir nopelnījuši un uzņēmumu dibina, lai tas paliktu pēc viņiem un nodrošinātu pārticību bērniem un bērnubērniem, tomēr jau savas dzīves laikā viņi vadību visbiežāk nodod algota profesionāļa rokās. Neatkarīgus vadītājus parasti izvēlas, lai izvairītos no interešu konfliktiem, konfliktiem ģimenes locekļu vidū. Vadītāja uzdevums ir saglabāt neitralitāti, identificēt riskus un izvairīties no emocionāliem investīciju lēmumiem, kurus ģimenes locekļi, iespējams, varētu pieņemt, ja paši vadītu uzņēmumu. Ir divu veidu ģimenes investīciju uzņēmumi: single-family office un multi-family office. Multi-family office apkalpo vairākas ģimenes, profesionāli sniedzot aktīvu pārvaldības pakalpojumus. Tieši par šiem uzņēmumiem ir Dienas Biznesa piezīme, ka viņi nestāsta par saviem klientiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pirmo reizi norisinās padziļinātais privāto investoru pētījums INVESTOR PULSE, kurā līdz 31. augustam aicināti piedalīties privātie investori, kas brīvos līdzekļus iegulda finanšu instrumentos, piemēram, akcijās, obligācijās, ieguldījumu fondos, ETF (biržā tirgotajos fondos) u.tml.

Pētījuma mērķis ir palīdzēt labāk izprast Latvijas kapitāla tirgus tendences, apkopojot investoru pieredzi un skatījumu uz ieguldīšanas iespējām.

Iecerēts, ka pētījums sniegs visaptverošu ieskatu par privāto investoru ieguldīšanas paradumiem un noskaņojumu. Signet Banka, kas ir viens no pētījuma organizatoriem, Kristiāna Janvare, Signet Bankas Investment Banking pārvaldes vadītāja uzsver: “Šis pētījums ir vērtīgs ieguldījums Latvijas kapitāla tirgus attīstības novērtējumā un tālākajā izaugsmē. Pēdējo gadu laikā strauji pieaudzis gan jauno emisiju skaits un apjoms, gan otrreizējā tirgus aktivitāte Nasdaq biržā, ko lielā mērā veicinājuši tieši mazie investori. Kā vadošā investīciju banka Latvijā mēs rūpīgi sekojam līdzi nozares attīstības tendencēm, un šis pētījums palīdzēs iegūt kvalitatīvus, reprezentatīvus datus par investoru noskaņojumu un uzvedību, tādējādi veidojot informētāku un caurskatāmāku tirgus vidi.”

Reklāmraksti

E-komercijas pasūtījumu izpilde jeb e-fulfillment palīdz jūsu internetveikalam augt

Smartpost Itella,29.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Smartpost Itella nodrošina ne tikai paku piegādi, bet savā darbībā liek uzsvaru arī uz augstākā līmeņa loģistikas risinājumu piedāvāšanu e-komercijas uzņēmumiem, palīdzot tiem attīstīt savu darbību un veicināt biznesa mērogošanu. Smartpost Itella noliktavu loģistikas direktors Raivo Roolaid skaidro, kā izvēlēties pareizo loģistikas partneri un kādas tendences un izaicinājumi veidos strauji augošo e-komercijas nozari 2025. gadā.

Koncentrēšanās uz uzņēmējdarbības attīstību

“Mēs kā kvalitātes līderis tirgū redzam, ka daudzi tirgotāji saviem spēkiem cenšas tikt galā ar pārāk daudzām lietām. Tas attiecas uz sagādi, transportēšanu, uzglabāšanu noliktavā, montāžu un piegādēm. Turklāt viņi nodarbojas arī ar klientu apkalpošanu, sūdzību izskatīšanu un risināšanu,” stāsta Smartpost Itella noliktavas loģistikas direktors.

Viņaprāt, lielākā daļa šo darbību nerada komersantam tiešu pievienoto vērtību, bet prasa papildu resursus, kurus nevar ignorēt. “E-veikala īpašnieka uzmanības centrā ideālā gadījumā jāliek uzņēmējdarbības attīstīšana. Tas nozīmē pārdošanas apjoma pieaugumu, tirgus daļas palielināšanos un klientu pieredzes uzlabošanu. Uzticot e-komercijas pasūtījumu izpildi jeb e-fulfillment specializētam pakalpojumu sniedzējam, komersants var pievērsties darbībām, kas rada lielāku vērtību gan viņam, gan viņa klientiem. E-fulfillment pakalpojums ļaus deleģēt partnerim tādus uzdevumus, kā loģistikas plānošana, preču uzglabāšana, komplektēšana, iepakošana, ērtāka un ātrāka piegāde un citus,” stāsta Raivo Roolaid.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta personāla atlases uzņēmuma "Alma Career Latvia" (iepriekš "CV-Online Latvia") apbalvošanas ceremonijā tešdien par labāko darba devēju Latvijā 2024.gadā tika atzīta AS "Latvijas finieris", informēja pasākuma organizatori.

Apbalvojumu "Gada izaugsme" saņēma kuģu kravu pārvadājumu uzņēmums SIA "MSC Shared Service Center Riga", kas pērn novērtēts par 28 pozīcijām augstāk nekā 2023.gadā.

Savukārt par iekārotāko darba devēju valsts pārvaldē trešo gadu pēc kārtas atzīta Rīgas Stradiņa universitāte.

Par labāko darbavietu būvniecības sektorā pirmo reizi atzīta ceļu būves firma SIA "Binders", savukārt tirdzniecības sektorā populārākā darba devēja titulu ieguva SIA "Circle K Latvia".

Vienlaikus finanšu sektorā labākā darba devēja titulu ieguva "Swedbank", informācijas tehnoloģiju (IT) un telekomunikāciju sektorā - SIA "Latvijas mobilais telefons", savukārt transporta un loģistikas sektorā - "airBaltic".