Jaunākais izdevums

Mājokļu ražotājs no Latvijas MyCabin apgrozījums šī gada pirmajos trīs mēnešos sasniedza 1,16 milj. eiro, kas ir 128 % pieaugums, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn.

“2025. gadu esam sākuši ar pārliecinošu attīstības tempu. Laikā, kad daudzviet Eiropā novērojams mājokļu deficīts, klienti jo īpaši novērtē alternatīvus risinājumus tradicionālai būvniecībai. Vienlaikus esam aktīvi strādājuši pie uzņēmuma attīstības stratēģijas pilnveides, kas tuvākajā nākotnē paredz jauna produkta izstrādi un ieviešanu visos aktīvajos tirgos,” norāda Ģirts Draugs, MyCabin dibinātājs un vadītājs.

Straujo izaugsmi galvenokārt veicinājis rūpīgs darbs pie profesionālas vadības komandas izveides, kā arī fokusēšanās uz Latvijas un Baltijas tirgu stiprināšanu. Pieprasījums būtiski pieaudzis visos esošajos tirgos, apliecinot klientu pastiprināto interesi un uzticību MyCabin produktiem.

Viens no izaugsmes virzītājspēkiem ir arī starptautiskas komandas veidošana, kas ļāvusi uzņēmumam paplašināt un stiprināt klātbūtni eksporta tirgos, vienlaikus iezīmējot spēcīgu izaugsmes potenciālu nākotnē. Līdztekus tam uzņēmums aktīvi strādā pie jauniem eksporta tirgiem, kuru rezultāti gaidāmi turpmākajos periodos.

“Igaunijā klienti arvien biežāk meklē kvalitatīvus, pārdomātus un ātri realizējamus mājokļu risinājumus. Nereti dzirdam, ka cilvēki nevēlas iesaistīties ilgā un sarežģītā būvniecības procesā vai iedziļināties tehniskās niansēs, tāpēc priekšroka tiek dota risinājumiem, kurus iespējams īstenot bez lieka stresa. Īpaši tiek novērtēta arī profesionālas komandas klātbūtne un atbalsts visā procesā,” norāda Tarmo Mahmastols (Tarmo Mahmastol), MyCabin pārstāvis Igaunijā.

Lai turpmāk sekmētu paplašināšanos ārvalstu tirgos, MyCabin piesaistījis attīstības finanšu institūcijas ALTUM finansējumu 250 tūkst. eiro apmērā. Piesaistītie līdzekļi jau tiek ieguldīti demo māju ražošanā ar mērķi tās izvietot MyCabin stratēģiski nozīmīgos tirgos. Šovasar plānota jauno demo māju atklāšana Polijā un Somijā, tādējādi nodrošinot potenciālajiem klientiem iespēju klātienē iepazīties ar MyCabin gatavo māju risinājumiem.

“ALTUM sniedz finansējumu dažādiem uzņēmumu attīstības mērķiem, tai skaitā atbalstot inovatīvus un eksportspējīgus uzņēmumus. Viens no tādiem ir arī MyCabin, kas jau ir apliecinājis, ka ar kvalitatīvu produktu un spēcīgu komandu iespējams ne vien sekmīgi darboties vietējā tirgū, bet arī paplašināties starptautiski. Redzot tā izaugsmes potenciālu, mēs sniedzam atbalstu uzņēmuma attīstībai, vienlaikus veicinot arī Latvijas ekonomikas izaugsmi,” uzsver Daina Cinovica, ALTUM centra reģiona vadītāja.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilgtspējīgo mājokļu ražotājs no Latvijas MyCabin sper nozīmīgu soli uzņēmuma attīstībā, uzsākot darbību vienā no lielākajiem un perspektīvākajiem Eiropas mājokļu tirgiem – Vācijā.

Uzņēmums prognozē, ka līdz 2026. gadam Vācija varētu kļūt par vienu no tā galvenajiem eksporta tirgiem, ļaujot palielināt gatavo māju ražošanas jaudu par 25 %.

Paplašināšanos Vācijā MyCabin svinīgi atklāja ar demo mājas “Milla 40” prezentāciju Bādvilbelē, pilsētā netālu no Frankfurtes, sniedzot interesentiem iespēju turpmāk jebkurā laikā klātienē iepazīties ar MyCabin mājokļu kvalitāti un filozofiju, kas balstīta uz ilgtspēju, dizainu un efektivitāti.

“Lēmums par paplašināšanos tieši Vācijas tirgū nav nejaušs. Tāpat kā daudzviet Eiropā, arī Vācijā novērojams mājokļu deficīts – tiek lēsts, ka Vācijā trūkst no 600 000 līdz 800 000 mājokļu. Pieprasījums aug, bet tradicionālā būvniecība ir pārāk lēna un izmaksu ziņā neefektīva. Mēs piedāvājam augstas kvalitātes, ilgtspējīgu un ātri realizējamu alternatīvu, kas īpaši piemērota jaunajai mājokļu īpašnieku paaudzei,” uzsver Ģirts Draugs, MyCabin dibinātājs un vadītājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir ļoti laba vide, kur ražot mājas. Tas, ko vadošie kokapstrādes uzņēmumi dara, ir apsveicami. Jo vairāk mēs pievienojam vērtību kokam, jo labāk. Arī es vēlos iet tajā virzienā, lai pēc iespējas vairāk izmantotu kokmateriālu, ražotu mājas un eksportētu tās visā pasaulē, saka koka māju ražošanas uzņēmuma MyCabin dibinātājs un vadītājs Ģirts Draugs.

Uzņēmums MyCabin dibināts 2020.gadā, bet savu darbību uzsāka 2021.gadā. Pirmais posms attīstībā bija trīs dažādu demo māju būvēšana. “Lielākā veiksme bija tā, ka mums bija produkts, kuru varējām parādīt, klients varēja to apskatīt un iegādāties. Pirmajā gadā mēs pārdevām 17 mājas, un sākās ceļš, kā saražot kvalitatīvu produktu. Zīmīgi, ka neesmu no nozares, jo pirms trim gadiem pats vēlējos nopirkt brīvdienu māju un sapratu, ka šis tirgus ir sliktā stāvoklī. Nav ražotāja, kas var pateikt konkrētu cenu par produktu, kur var paskatīties demo māju, lielākoties viss ir bez PVN, slēptās izmaksas. Es sapratu, ka tā ir brīva niša,” stāsta MyCabin dibinātājs un vadītājs Ģirts Draugs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavo mājokļu ražotājs MyCabin turpina izaugsmes stratēģiju atbildēt augošajam pieprasījumam pēc mājokļiem Eiropā un attīsta reģionālu pārstāvniecību tīklu un piegādes Polijā, kur īpašumu cenu kāpums un mājokļu deficīts šobrīd ir viens no izteiktākajiem reģionā.

Uzņēmums prognozē, ka pieprasījums pēc vienģimeņu, nelielām un energoefektīvām mājām turpinās augt. Tāpat arī novēro, ka arvien vairāk pircēju vēlas pārcelties uz pilsētu nomalēm vai ciematiem, kur ātri uzstādāmas, ilgmūžīgas un videi draudzīgas mājas ir īpaši piemērotas.

“Polijā vēsturiski trūkst vairāki miljoni mājokļu. Būvniecības materiālu un darbaspēka izmaksas ir augstas, būvniecības process ir ilgs, un to papildina smagnēja birokrātija. Mēs saskatījām iespēju ienākt šajā tirgū ar fiksētu piedāvājumu – gatavu māju, kas nozīmē saprotamu produktu par noteiktu cenu konkrētā termiņā. Tā kā visu ražošanas procesu esam spējuši standartizēt un efektivizēt, MyCabin mājas atbilst šī brīža tirgus vajadzībām un spēj apmierināt pieprasījumu dzīvošanai gan ikdienā, gan brīvdienās. Es ticu, ka šādas rūpnieciski ražotas (‘factory-built’) mājas kļūs par globālu mājokļu standartu,” saka Ģirts Draugs, MyCabin dibinātājs un vadītājs.

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #24

DB,17.06.2025

Dalies ar šo rakstu

Alus bizness nav viegls, jo tirgus ir piesātināts, taču - jo lielāka konkurence, jo augstāka kvalitāte, uzskata Kuldīgas alus darītavas Duna Brewery īpašnieks Roberts Jansons. Viņa radītais uzņēmums piecu pastāvēšanas gadu laikā radījis jau aptuveni 70 receptes un attīstībai piesaistījis pat brūveri no Itālijas. Uzņēmuma plānos ir attīstīt eksportu, kāpināt ražošanas jaudas un noturēt kvalitāti piesātināta tirgus apstākļos.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 17.jūnija numurā lasi:

Statistika

LU pētnieki parāda izaicinājumus datos

Tēma

Latvija pēc ienākumiem no starptautiskā tūrisma ir pasaules līderos

Aktuāli

Pensionēšanās no 70 gadiem?

Elektrifikācija

Investē ātrās uzlādes staciju tīkla izveidē Baltijā

Kreditēšana

Ekonomikas lejupslīde nav iemesls pesimismam kreditēšanā. Rietumu Bankas valdes loceklis un Kredītu pārvaldes vadītājs Artūrs Jukšs

Enerģētika

Elektrifikācijas loma nākotnē tikai pieaugs

Aprites ekonomika

Atkritumi pārtaps degvielā

Portrets

Gunita Ķiesnere, NP Properties valdes locekle

Brīvdienu ceļvedis