Jaunākais izdevums

Pielāgojoties cilvēku vajadzībām, "Orkla Latvija" koncerna zīmols "Spilva" ieviesis jaunu risinājumu garšvielu paciņām – tagad tās ir pieejamas ar zip-lock aizdari. Turklāt jaunie iepakojumi turpmāk būs pieejami jaunā dizainā.

Garšvielu paciņu jaunā dizaina izveidē tika investēti teju 15 000 eiro.

Zip-lock aizdare ļauj paciņu atvērt un aizvērt atkārtoti, nodrošinot ilgāku garšvielu kvalitāti.

“Garšvielu plaukts daudzās mājsaimniecībās kļūst bagātīgāks – cilvēki arvien apzinātāk izvēlas konkrētas garšas, kas iederas gan ikdienas maltītēs, gan svētku reizēs gatavotos īpašos ēdienos. Mēs redzam, ka pircēji joprojām dod priekšroku pārbaudītām vērtībām, vienlaikus nebaidoties izmēģināt tradicionālajā ēdienu gatavošanā arī kaut ko jaunu un ne tik ierastu. Piemēram, pēc pārdošanas datiem redzam, ka papildus klasisko garšvielu topam iedzīvotāji ir iemīļojuši arī tādas ēdienu piedevas kā ķimenes, kanēlis vai asā paprika. Tāpat mūsu garšvielu sortimentā atgriežas tik daudzu iemīļotās krustnagliņas un lauru lapas,” norāda SIA “Orkla Latvija” Komunikācijas un ilgtspējas vadītāja Laura Bagātā.

Pārdotāko konditorejas jeb saldo garšvielu sarakstā augstāko pozīciju ieņem vanilīna cukurs. Gada laikā tiek pārdoti vairāk nekā 8 000 kilogrami šīs garšvielas. Tam seko citronskābe. Trešais populārākais produkts šajā kategorijā ir cepamais pulveris.

Sāļo garšvielu topa priekšgalā atrodas malti melnie pipari. Tikpat stabilu vietu virtuvēs ieņem arī ķiploki, garšvielu maisījums vistas gaļai, melnie graudu pipari un cūkgaļas garšviela.

"Orkla Latvija" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 112,8 miljoni eiro, kas ir par 1,8% mazāk nekā 2023.gadā, bet uzņēmuma peļņa sasniedza gandrīz trīs miljonus eiro.

Uzņēmums ietilpst Norvēģijas koncernā "Orkla". Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu čipsi", "Spilva", "Gutta" un citus zīmolus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vadošais zīmolu pārtikas ražošanas uzņēmums “Orkla Latvija” investēs 5,4 miljonus eiro mērču un gatavo ēdienu zīmola “Spilva” ražotnē Spilvē, Babītē.

Apjomīgais investīciju plāns paredz ražošanas ēkas paplašināšanu un galveno ražošanas līniju modernizāciju, lai nodrošinātu racionālu ražošanas plūsmu un automatizācijas iespējas, kā arī palielinātu ražošanas ātrumu un samazinātu personāla slodzi. Investīciju mērķis ir būtiski palielināt ražošanas kapacitāti un efektivitāti, tādējādi paverot līdz šim nebijušas iespējas ražot būtiski vairāk produkcijas augošajās kategorijās.

“”Spilva” majonēžu un mērču ražošana bija sasniegusi teju savus griestus jeb 90 % līnijas noslodzi, kas sasniegts pateicoties būtiskam eksporta pieaugumam. Ražotne sevi ir pierādījusi un kļuvusi stratēģiski svarīga “Orkla” uzņēmumu tīklā. Pateicoties šīm investīcijām, “Spilva” ne tikai atrisinās ražošanas kapacitātes izaicinājumus, bet arī turpinās audzēt apjomus un turēties līdzi nozares modernizācijai, ieņemot galveno lomu mērču ražošanā grupā,” norāda SIA “Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Pārtika

Izaicinājumus saldumu nozarē turpinās radīt pieaugošā kakao pupiņu cena

LETA,18.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad saldumu nozarē visā pasaulē izaicinājumus turpinās radīt pieaugošā kakao pupiņu cena, pastāstīja SIA "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Viņš skaidroja, ka saldumu kategoriju kakao pupiņu tirgus situācija ietekmēja jau 2024.gadā, un izaicinājumi, visticamāk, turpināsies arī 2025.gadā. Pēdējā pusotra gada laikā kakao pupiņu cena augusi gandrīz sešas reizes un tuvākajā nākotnē cenas samazinājums pasaules tirgos nav gaidāms. "Orkla Latvija" zīmolu viena no lielākajām pārstāvētajām kategorijām ir saldumi, tostarp šokolādes produkti, tāpēc kakao pupiņu tirgus šā brīža svārstības varētu uzņēmumu ietekmēt būtiski negatīvi.

"Šobrīd jebkurš ražotājs, kura sortimentā ir kāds šokolādes produkts, izjūt kakao pupiņu cenu kāpumu, jo pasaules tirgū, kopumā jau vairāk nekā pusgadu, tiek novērota rekord augsta kakao pupiņu cena, kas ir augstākā kopš septiņdesmitajiem gadiem," pauda Didrihsons, piebilstot, ka šī pasaules tendence kakao produktu cenu visdrīzāk ietekmēs arī nākotnē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Orkla Latvija" zīmola "Laima" jaunās vizuālās identitātes izstrādē un ieviešanā investējusi gandrīz 100 000 eiro, informē uzņēmuma

Jaunā vizuālā veidola izstrāde un ieviešana ilga vairāk nekā gadu un investīcijas iekļauj ne tikai iepakojuma maiņu un vizuālās identitātes un dizaina izstrādi, bet arī padziļinātu tirgus izpēti, kā arī zīmola vēsturisko elementu apzināšanu.

Jaunajos zīmola "Laima" iepakojumos saglabāti zīmolam raksturīgie elementi - sarkanā krāsa, aplī izkārtotais logotips un balansētās līnijas.

“Mainoties pasaulei, mainās patērētāju paradumi, tāpēc arī mēs ejam līdzi laikam, saglabājot būtiskāko. Šis solis palīdzēs mums nostiprināt zīmola vietu tirgū, vienlaikus saglabājot “Laima” emocionālo vērtību,” uzsver “Orkla Latvija” Komunikācijas un ilgtspējas vadītāja Laura Bagātā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Latvijā izsludināto ārkārtējo situāciju lauksaimniecībā pārtikas produktu ražotājs "Orkla Latvija" bažījas par graudu un kartupeļu ražas kvalitāti, atzina uzņēmuma komunikācijas un ilgtspējas vadītāja Laura Bagātā.

Viņa norādīja, ka "Orkla Latvija" regulāri seko līdzi faktoriem, kas var ietekmēt produktu ražošanu, tostarp izmaiņām un aktualitātēm piegādes ķēdēs un izejvielu tirgū.

Bagātā uzsvēra, ka saistībā ar graudu ražas kvalitāti patlaban notiek regulāra saziņa ar piegādātājiem, kā arī regulārs cenu un graudu kvalitātes monitorings. Pēc viņas teiktā, liela daļa lauksaimnieku vēl cer uz labiem laikapstākļiem augustā, kas varētu būt izšķiroši, lai novērtētu ražas apmērus un kvalitāti.

Viņa informēja, ka līdzīgi novērojumi ir vietējiem kartupeļu audzētājiem, kuri nodrošina kartupeļus "Ādažu" čipsu ražošanai. Lai gan daudzviet stādījumi ir izslīkuši vai notiek intensīva cīņa pret slimībām, saimniecībās, kur kartupeļi turpina augt, ir cerības uz labu ražu. Arī kartupeļu audzētāji esot norādījuši, ka ražas lielums un kvalitāte būs atkarīga no laikapstākļiem ražas vākšanas laikā.