Jaunākais izdevums

SIA "Orkla Latvija" zīmola "Laima" jaunās vizuālās identitātes izstrādē un ieviešanā investējusi gandrīz 100 000 eiro, informē uzņēmuma

Jaunā vizuālā veidola izstrāde un ieviešana ilga vairāk nekā gadu un investīcijas iekļauj ne tikai iepakojuma maiņu un vizuālās identitātes un dizaina izstrādi, bet arī padziļinātu tirgus izpēti, kā arī zīmola vēsturisko elementu apzināšanu.

Jaunajos zīmola "Laima" iepakojumos saglabāti zīmolam raksturīgie elementi - sarkanā krāsa, aplī izkārtotais logotips un balansētās līnijas.

“Mainoties pasaulei, mainās patērētāju paradumi, tāpēc arī mēs ejam līdzi laikam, saglabājot būtiskāko. Šis solis palīdzēs mums nostiprināt zīmola vietu tirgū, vienlaikus saglabājot “Laima” emocionālo vērtību,” uzsver “Orkla Latvija” Komunikācijas un ilgtspējas vadītāja Laura Bagātā.

Līdz ar vizuālo transformāciju, ir ieviests vēl viens atjauninājums – turpmāk klasiskās šokolādes tāfelītes būs horizontālas.

Zefīri jaunā dizaina iepakojumos jau pieejami veikalos, pārējie produkti ar jauno dizainu parādīsies pakāpeniski tuvāko mēnešu laikā.

"Orkla Latvija" koncerna apgrozījums 2023.gadā bija 114,857 miljoni eiro, kas ir par 3,4% vairāk nekā 2022.gadā, savukārt koncerna peļņa samazinājās 2,2 reizes un bija 2,774 miljoni eiro.

Uzņēmums reģistrēts 2009.gadā, un tā pamatkapitāls ir astoņi miljoni eiro. "Orkla Latvija" koncernā iekļaujas SIA "Latfood Agro", SIA "Saldumu tirdzniecība" un SIA "Staburadze".

Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla". Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Spilva", "Gutta", "Latplanta" un citus zīmolus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Latvijā izsludināto ārkārtējo situāciju lauksaimniecībā pārtikas produktu ražotājs "Orkla Latvija" bažījas par graudu un kartupeļu ražas kvalitāti, atzina uzņēmuma komunikācijas un ilgtspējas vadītāja Laura Bagātā.

Viņa norādīja, ka "Orkla Latvija" regulāri seko līdzi faktoriem, kas var ietekmēt produktu ražošanu, tostarp izmaiņām un aktualitātēm piegādes ķēdēs un izejvielu tirgū.

Bagātā uzsvēra, ka saistībā ar graudu ražas kvalitāti patlaban notiek regulāra saziņa ar piegādātājiem, kā arī regulārs cenu un graudu kvalitātes monitorings. Pēc viņas teiktā, liela daļa lauksaimnieku vēl cer uz labiem laikapstākļiem augustā, kas varētu būt izšķiroši, lai novērtētu ražas apmērus un kvalitāti.

Viņa informēja, ka līdzīgi novērojumi ir vietējiem kartupeļu audzētājiem, kuri nodrošina kartupeļus "Ādažu" čipsu ražošanai. Lai gan daudzviet stādījumi ir izslīkuši vai notiek intensīva cīņa pret slimībām, saimniecībās, kur kartupeļi turpina augt, ir cerības uz labu ražu. Arī kartupeļu audzētāji esot norādījuši, ka ražas lielums un kvalitāte būs atkarīga no laikapstākļiem ražas vākšanas laikā.

Pārtika

Izaicinājumus saldumu nozarē turpinās radīt pieaugošā kakao pupiņu cena

LETA,18.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad saldumu nozarē visā pasaulē izaicinājumus turpinās radīt pieaugošā kakao pupiņu cena, pastāstīja SIA "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Viņš skaidroja, ka saldumu kategoriju kakao pupiņu tirgus situācija ietekmēja jau 2024.gadā, un izaicinājumi, visticamāk, turpināsies arī 2025.gadā. Pēdējā pusotra gada laikā kakao pupiņu cena augusi gandrīz sešas reizes un tuvākajā nākotnē cenas samazinājums pasaules tirgos nav gaidāms. "Orkla Latvija" zīmolu viena no lielākajām pārstāvētajām kategorijām ir saldumi, tostarp šokolādes produkti, tāpēc kakao pupiņu tirgus šā brīža svārstības varētu uzņēmumu ietekmēt būtiski negatīvi.

"Šobrīd jebkurš ražotājs, kura sortimentā ir kāds šokolādes produkts, izjūt kakao pupiņu cenu kāpumu, jo pasaules tirgū, kopumā jau vairāk nekā pusgadu, tiek novērota rekord augsta kakao pupiņu cena, kas ir augstākā kopš septiņdesmitajiem gadiem," pauda Didrihsons, piebilstot, ka šī pasaules tendence kakao produktu cenu visdrīzāk ietekmēs arī nākotnē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no vadošajiem uzkodu, saldumu un cepumu ražotājiem Ziemeļvalstīs un Baltijā, “Orkla Snacks” ierindots žurnāla TIME izveidotajā 100 ietekmīgāko uzņēmumu sarakstā.

Koncernā “Orkla Snacks” ietilpst arī tā meitas uzņēmums un saldumu ražotājs Latvijā “Orkla Latvija”, kas pārstāv tādus zīmolus kā “Laima”, “Selga” un “Ādažu” čipsi.

TIME ir viens no pasaulē pazīstamākajiem un ietekmīgākajiem starptautiskajiem ziņu medijiem, kas pazīstams ar savu žurnālu TIME Magazine un ikgadēji veidotajiem 100 ietekmīgāko cilvēku un uzņēmumu sarakstiem.

“Orkla Snacks” ierindota starp citiem 20 uzņēmumiem “nozares satricinātāju” (disruptor) kategorijā, pateicoties pēkšņajai un neiedomājami plašajai zviedru želejkonfekšu “BUBS” popularitātei. Pēkšņais pieprasījuma pieaugums, ko izraisīja sociālo tīklu, it sevišķi TikTok, influenceru sajūsma par šīm konfektēm, izraisīja globālu šo gardumu deficītu, kas, kā norāda “Orkla Snacks” izpilddirektore Ingvilla Berga, “mūs pilnībā pārsteidza”.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas ražošanas koncerns “Orkla Latvija” 2024. gadā strādājis ar 112,8 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,8 % mazāk nekā iepriekšējā gadā.

Neskatoties uz atsevišķiem izaicinājumiem izejvielu tirgū, uzņēmums saglabājis stabilu finanšu sniegumu un turpinājis investīcijas ilgtspējīgā attīstībā.

Aizvadītajā gadā nodokļos tika samaksāti vairāk nekā 15 miljoni eiro, savukārt koncerna peļņa veidoja teju 3 miljonus eiro. Eksporta apgrozījums saglabājies tuvu 2023. gada līmenim un pārsniedz 28 miljonus eiro. Tāpat uzņēmums turpinājis stiprināt vietējo ekonomisko attīstību un investēt, ieguldot ne tikai darba vides modernizācijā, bet arī tehnoloģiskajā attīstībā un efektivizācijā. Ražotnē “Laima” vien pērn ieguldīti vairāk nekā 430 tūkstoši eiro.

“Šis ir bijis gads, kurā lielu fokusu veltījām iekšējo procesu sakārtošanai un attīstībai. Mūsu galvenā prioritāte nemainīgi ir būt Latvijas patērētāju pirmajai izvēlei zīmolu pārtikas kategorijās, taču, lai to izdarītu, mums ir jāspēj iet līdzi laikam un gudri plānot un izmantot resursus, kas mums ir pieejami. Ja 2023. gads izcēlās ar pasaulē valdošajiem ekonomiskajiem izaicinājumiem, tad 2024. gads mums kā ražotājam iezīmējās kakao krīzes zīmē. Pērn piedzīvojām vēsturiski augstāko kakao pupiņu cenu kāpumu, kas ļoti ietekmēja ikvienu šokolādes produktu ražotāju pasaulē. Tas lika pārstrukturizēt šī brīža resursus, attīstīt pārrunu prasmes jaunā līmenī un vēl skrupulozāk pieiet plānošanai, īpašu uzmanību pievēršot iepirkumiem un to ietekmei uz uzņēmuma ikdienas darbu. Šis izaicinājums ļāva paplašināt redzesloku ne tikai ārējos tirgos, bet saskatīt vēl neatklātu potenciālu arī iekšējam resursam. Tas savukārt ļāva spert lielu soli pretī modernākam uzņēmumam un daudz efektīvākiem ikdienas administratīvajiem un ražošanas procesiem. Tika uzsākts darbs pie jaunas, mūsdienu prasībām atbilstošas uzņēmuma resursu vadības sistēmas - SAP S4/HANA - ieviešanas, kas ir lielākais digitalizācijas un pārmaiņu projekts uzņēmuma vēsturē un tiek īstenots vēl joprojām. Arī šogad turpināsim ne tikai investēt ražošanas procesu attīstībā, bet arī stiprināt uzņēmuma mugurkaulu ar efektīvu un pārskatāmu procesu attīstību,” norāda Toms Didrihsons, SIA “Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pielāgojoties cilvēku vajadzībām, "Orkla Latvija" koncerna zīmols "Spilva" ieviesis jaunu risinājumu garšvielu paciņām – tagad tās ir pieejamas ar zip-lock aizdari. Turklāt jaunie iepakojumi turpmāk būs pieejami jaunā dizainā.

Garšvielu paciņu jaunā dizaina izveidē tika investēti teju 15 000 eiro.

Zip-lock aizdare ļauj paciņu atvērt un aizvērt atkārtoti, nodrošinot ilgāku garšvielu kvalitāti.

“Garšvielu plaukts daudzās mājsaimniecībās kļūst bagātīgāks – cilvēki arvien apzinātāk izvēlas konkrētas garšas, kas iederas gan ikdienas maltītēs, gan svētku reizēs gatavotos īpašos ēdienos. Mēs redzam, ka pircēji joprojām dod priekšroku pārbaudītām vērtībām, vienlaikus nebaidoties izmēģināt tradicionālajā ēdienu gatavošanā arī kaut ko jaunu un ne tik ierastu. Piemēram, pēc pārdošanas datiem redzam, ka papildus klasisko garšvielu topam iedzīvotāji ir iemīļojuši arī tādas ēdienu piedevas kā ķimenes, kanēlis vai asā paprika. Tāpat mūsu garšvielu sortimentā atgriežas tik daudzu iemīļotās krustnagliņas un lauru lapas,” norāda SIA “Orkla Latvija” Komunikācijas un ilgtspējas vadītāja Laura Bagātā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

4. aprīlī sarakstu Rīgas vēlēšanu komisijā iesniedza partiju apvienības “Jaunā VIENOTĪBA” Rīgas mēra amata kandidāts Vilnis Ķirsis, vienkopus pulcējot lielāko daļu Rīgas saraksta kandidātu simboliskā gājienā no Bastejkalna līdz vēlēšanu komisijai Smilšu ielā 4.

Pirms saraksta iesniegšanas kandidāti pulcējās Bastejkalna pakājē kopā ar saviem atbalstītājiem. Uzrunā klātesošajiem Rīgas mērs Vilnis Ķirsis uzsvēra: “Rīgai šīs būs izšķirīgas vēlēšanas, jo izvēles būtībā ir tikai divas – vai Rīga turpinās 2020. gadā uzsākto pārmaiņu ceļu un nostiprinās pilsētas ekonomisko izaugsmi jeb Rīgas atslēgas atkal nonāks politbiznesmeņu rokās. Pašvaldība ir katram cilvēkam vistuvākā valsts pārvaldes sastāvdaļa, un mūsu darbi tiek vērtēti pēc tā, vai pilsēta kļuvusi sakoptāka un rīdziniekiem ērtāka, tomēr šīs vēlēšanas nebūs tikai par saimnieciskiem jautājumiem, un šajos ģeopolitiskajos apstākļos Rīgas vēlētāju izvēle ietekmēs ne tikai Rīgas, bet visas Latvijas drošību. Jaunās VIENOTĪBAS pienākums un atbildība ir strādāt Rīgā, lai tā būtu valstiskās un eiropeiskās vērtībās sakņota un sakārtota pilsēta, kurā atgriežas iedzīvotāji un aug labklājība.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šogad sešos mēnešos reģistrēti kopumā 5096 jauni uzņēmumi, kas ir par 9% jeb 421 uzņēmumu vairāk nekā 2024.gada attiecīgajā periodā, liecina "Lursoft" apkopotie dati.

Tostarp 2025.gada jūnijā reģistrēti 737 jauni uzņēmumi, kas ir par 106 uzņēmumiem mazāk nekā šogad maijā un par 90 uzņēmumiem vairāk nekā pērnā gada jūnijā.

Šogad pirmajā pusgadā likvidēti 4448 uzņēmumi, kas nozīmē, ka faktiskais uzņēmumu skaits Latvijā šajā periodā audzis par 648 uzņēmumiem, informē "Lursoft".

Pagājušajā mēnesī fiksēts mazākais jaunu uzņēmumu skaits viena mēneša laikā šogad. Visaugstākais rādītājs sasniegts janvārī, kad reģistrēti 926 uzņēmumi.

Jūnijā jaunreģistrēto uzņēmumu kopējais pamatkapitāls sasniedza 31,84 miljonus eiro, un "Lursoft" atzīmē, ka jūnijā reģistrēts jauns kopējā pamatkapitāla rekords 2025.gadā.

Aizvadītajā mēnesī reģistrēti četri uzņēmumi ar pamatkapitālu, kas pārsniedz vienu miljonu eiro, tostarp līderim SIA "PSV-group" pamatkapitāls pārsniedz pat 17 miljonu eiro robežu. "Lursoft" izpētījis, ka jūnija izskaņā reģistrētais Alvim Ērglim piederošais "PSV-group" jau kļuvis par SIA "Latvijas aptieka" līdzīpašnieku (60%).

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #22

DB,03.06.2025

Dalies ar šo rakstu

Redzes un dzirdes aprūpes uzņēmuma OC VISION neto apgrozījums 2024. gadā sasniedza 36 miljonus eiro, kas ir 10% pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, stāsta Toms Dzenis, SIA OC VISION valdes loceklis un grupas izpilddirektors.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 3.jūnija numurā lasi:

Statistika

Tapis kapitāla tirgus barometrs

Tēma

Latvijas UIN ieņēmumu proporcija – vissliktākā pasaulē

Nodokļi

Likme ne vienmēr korelē ar ieņēmumiem

Farmācija

Ar stratēģisku valsts atbalstu vietējie ražotāji var augt strauji. Adrians Van Den Hovens, asociācijas Medicines for Europe ģenerāldirektors

Aktuāli

Laiks saprast, no kurienes nāk nauda

Viedoklis

Kriptovalūtas kļūst par “cienījamu” investīciju aktīvu klasi. Jevgēnijs Pankratovs, Rietumu Bankas Finanšu tirgus pārvaldes vadītājs

Sporta vide

Ir laiks kustēties, lai justos labāk. LNSC valdes loceklis Andris Pārups un BTA valdes locekle Evija Matveja

Dzīvesstils

Portrets - DelfinGroup administratīvā direktore un valdes locekle Laima Eižvertiņa

Armanda Vilciņa,06.06.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa veiksmes atslēga slēpjas līdzsvarā un atklātībā, uzskata Laima Eižvertiņa, fintech uzņēmuma DelfinGroup administratīvā direktore un valdes locekle.

Ceļā uz uzstādīto mērķu sasniegšanu, būtiska loma ir uzņēmuma kultūrai, attieksmei pret darbiniekiem un caurspīdīgumam, spriež L.Eižvertiņa. Tāpat liela nozīme ir arī spējai savlaicīgi pamanīt jaunas biznesa iespējas un nepieciešamības gadījumā pielāgoties ārējiem apstākļiem. Svarīgi ir nepārtraukti sekot līdzi gan tirgus tendencēm un konkurentu darbībai, gan arī regulatīvajām izmaiņām - uzņēmējam vienmēr ir jābūt soli priekšā, uzskata DelfinGroup valdes locekle, uzsverot, ka vadītājam uz apkārt notiekošo jāspēj ne tikai reaģēt, bet arī jādomā stratēģiski un jārīkojas proaktīvi.

Izmanto iespējas

Izglītībai manā dzīvē vienmēr bijusi ļoti nozīmīga loma, stāsta L.Eižvertiņa. “Lai gan skolas laikā, iespējams, ne vienmēr biju pati centīgākā skolniece, man bija svarīgi izprast lietu būtību un pēc iespējas ātrāk apgūt visu nepieciešamo. Esmu absolvējusi Rīgas Valsts 1.ģimnāziju, kur guvu spēcīgu pamatu analītiskajā domāšanā. Pēc tam mācības turpināju Rīgas Ekonomikas augstskolā un vēlāk arī Banku augstskolā, kur pabeidzu dubultgrāda programmu finansēs un uzņēmumu vadībā. Jāsaka, ka šī izglītības bāze, kopā ar uzkrāto profesionālo pieredzi, ir kļuvusi par pamatu manai izaugsmei un karjeras attīstībai. Kā vienu no nozīmīgākajiem pieturas punktiem manā izglītības ceļā vēlos izcelt Rīgas Ekonomikas augstskolu - izcils akadēmiskais līmenis, augsti kvalificēti pasniedzēji un starptautiska pieeja biznesa izglītībai ievērojami paplašināja manu redzesloku un nākotnes iespējas,” uzskata L.Eižvertiņa, kura savu profesionālo karjeru sāka uzņēmumā Ernst&Young.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģistrēt jaunu sabiedrību ar ierobežotu atbildību (SIA) vai mazkapitāla SIA tagad iespējams daudz ērtāk un ātrāk, izmantojot Uzņēmumu reģistra (UR) uzlaboto SIA reģistrēšanas pakalpojumu, kurā dokumentus ģenerē sistēma.

Jaunieviesto funkciju, kas pieejama UR pakalpojumu portālā registrs.ur.gov.lv, Uzņēmumu reģistrs prezentēs trešdien, 18. jūnijā.

“Mazāk laika dokumentiem, vairāk laika idejām – jaunais reģistrācijas pakalpojums atvieglo ceļu uz biznesu, ļaujot koncentrēties uz svarīgāko. Ņemot vērā, ka 2024. gadā 79% jauno uzņēmumu bija tieši mazkapitāla vai viena dibinātāja SIA, šis risinājums noderēs lielākajai daļai topošajiem uzņēmējiem,” norāda Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāre Laima Letiņa.

Domājot par birokrātijas mazināšanu, viens no UR mērķiem 2025. gadā bija pilnveidot pakalpojumu portālu, nodrošinot diviem pieprasītākajiem un vienkāršākajiem pakalpojumiem, automātisku reģistrācijas dokumentu sagatavošanu. Klientam, kurš nolēmis reģistrēt mazkapitāla SIA vai SIA, UR pakalpojumu portālā jāizvēlas pakalpojums, piemēram, “Jaunas mazkapitāla SIA reģistrācija ar sistēmas sagatavotiem dokumentiem”, tālāk datu laukos jāievada informācija un sistēma saģenerēs reģistrācijai nepieciešamos dokumentus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas dome plāno paaugstināt iebraukšanas maksu Jūrmalā līdz pieciem eiro, liecina sabiedriskajai apspriešanai nodoto saistošo noteikumu grozījumu projekts.

Grozījumi paredz palielināt nodevas apmēru bez iebraukšanas reižu ierobežojuma. Vienas dienas iebraukšanas maksa pieaugtu no trīs uz pieciem eiro, septiņu dienu jeb nedēļas maksa - no 10 uz 20 eiro, 30 dienu jeb mēneša maksa - no 31 uz 60 eiro, trīs mēnešu jeb 90 dienu maksa - no 55 uz 100 eiro, pusgada jeb 180 dienu maksa - no 107 uz 180 eiro, bet gada jeb 365 dienu maksa būtu 270 eiro.

Zemā pieprasījumā dēļ plānots atteikties no 270 dienu maksas, kas līdz šim bija 150 eiro.

Iepriekš iebraukšanas maksas apmērs tika paaugstinās no 2024.gada 1.februāra un tika noteikts iebraukšanai visu gadu, nevis, kā iepriekš, tikai vasaras sezonā.

Pret šādu ieceri iebilst Nacionālās apvienības (NA) Jūrmalas domes deputāti, kuri uzskata, ka šāds lēmums tiek pieņemts steigā, bez konsultācijām ar sabiedrību un uzņēmējiem, un tas apdraud pilsētas ekonomisko attīstību, informēja NA pārstāve Laima Melkina.

Reklāmraksti

“Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” – augstākā līmeņa fotogrāfijas, šokējošas mākslīgā intelekta izdarības

Rakstu sagatavojis neatkarīgs žurnālists R. Kažimėkas,03.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēsture atkārtojas: iepriekšējā gada 26. septembrī Berlīnē tika prezentēti telefoni “Xiaomi 13T” un “Xiaomi 13T Pro”. Šogad, arī 26. septembrī, arī Berlīnē “Xiaomi” prezentēja savus jaunākos telefonus “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro”. Informācija par šiem diviem telefoniem ilgi tika glabāta noslēpumā, tāpēc tīmeklī netrūka minējumu: kā tie izskatīsies, kas tajos būs integrēts, cik maksās, ar ko tie atšķirsies no šā ražotāja februārī prezentētā flagmaņa “Xiaomi 14”. Trīs nedēļas pirms prezentēšanas abi modeļi nonāca manās rokās, tos abus izmēģināju, tāpēc tagad dalos ar informāciju un novērojumiem.

Tuvu flagmanim

2019. g. “Xiaomi” prezentēja pirmo “T” sērijas telefonu “Mi 9T”. Kopš tā laika “T” sērijas modeļi tika prezentēti katru gadu. “T” sērija tika nodēvēta par starpposmu starp vidējās un augstākās klases “Xiaomi” telefoniem. Taču šāds raksturojums, īpaši runājot par jaunākajiem “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” telefoniem, jau vairs nav precīzs, jo tas liek domāt, ka visas flagmaņa īpašības ir labākas. Tā nav – ar atsevišķām īpašībām “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” pārspēj flagmani (dizains, ekrāns, fotografēšanas naktī iespējas) vai neatpaliek no tā (galvenā kamera). “T” sērijas modeļi nav sliktāki par flagmaņa versiju – tajos ir integrēti visdažādākie pilnveidojumi, kuru nav citos “Xiaomi” telefonu modeļos. Salīdzinot ar flagmani, var teikt, ka “T” sērijas mērķis ir nodrošināt lietotājiem augstākās kvalitātes pieredzi par pieejamāku cenu. Tā kā iepriekš biju izmēģinājis “Xiaomi 14”, un tagad abus jaunākos modeļus (“Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro”), varu teikt, ka tie ir ļoti līdzīgi flagmanim.

Ekonomika

Turpmāk mazos uzņēmumus varēs reģistrēt digitāli bez jurista palīdzības

LETA,19.06.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk mazkapitāla un viena īpašnieka sabiedrības ar ierobežotu atbildību (SIA) varēs reģistrēt digitāli bez jurista palīdzības, trešdien medijiem pastāstīja Uzņēmumu reģistra (UR) Galvenā valsts notāre Laima Letiņa.

Viņa norādīja, ka UR mājaslapā izveidots jauns risinājums, kura mērķis ir jaunajiem uzņēmējiem atvieglot uzņēmuma izveides procesu, jo uzņēmuma izveidei līdz šim bija nepieciešams sagatavot dažādus dokumentus, kas bija laikietilpīgi.

Turpmāk mazkapitāla un viena īpašnieka uzņēmuma reģistrācijai būs tikai jāievada uzņēmuma nosaukums, pamatkapitāls, uzņēmuma dibinātāja, valdes locekļa un patiesā labuma guvēja informācija, kā arī cita likumā pieprasītā informācija, pēc kuras ievadīšanas nepieciešamie dokumenti tiks sagatavoti automātiski. Pēc tam uzņēmējam būs iespēja dokumentiem pievienot arī papildu informāciju, bet tas nav obligāti.

Galvenā valsts notāre atzina, ka šobrīd uzņēmuma reģistrācijai fiziski vēl ir jāiesniedz arī pamatkapitāla izziņas dokuments. Tomēr Tieslietu ministrija (TM) Saeimā ir virzījusi grozījumus, pēc kuru pieņemšanas fiziski nebūs jāiesniedz arī šis dokuments.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pirmo reizi norisinās padziļinātais privāto investoru pētījums INVESTOR PULSE, kurā līdz 31. augustam aicināti piedalīties privātie investori, kas brīvos līdzekļus iegulda finanšu instrumentos, piemēram, akcijās, obligācijās, ieguldījumu fondos, ETF (biržā tirgotajos fondos) u.tml.

Pētījuma mērķis ir palīdzēt labāk izprast Latvijas kapitāla tirgus tendences, apkopojot investoru pieredzi un skatījumu uz ieguldīšanas iespējām.

Iecerēts, ka pētījums sniegs visaptverošu ieskatu par privāto investoru ieguldīšanas paradumiem un noskaņojumu. Signet Banka, kas ir viens no pētījuma organizatoriem, Kristiāna Janvare, Signet Bankas Investment Banking pārvaldes vadītāja uzsver: “Šis pētījums ir vērtīgs ieguldījums Latvijas kapitāla tirgus attīstības novērtējumā un tālākajā izaugsmē. Pēdējo gadu laikā strauji pieaudzis gan jauno emisiju skaits un apjoms, gan otrreizējā tirgus aktivitāte Nasdaq biržā, ko lielā mērā veicinājuši tieši mazie investori. Kā vadošā investīciju banka Latvijā mēs rūpīgi sekojam līdzi nozares attīstības tendencēm, un šis pētījums palīdzēs iegūt kvalitatīvus, reprezentatīvus datus par investoru noskaņojumu un uzvedību, tādējādi veidojot informētāku un caurskatāmāku tirgus vidi.”

Ekonomika

Iespēju nostiprināt pamatkapitālu ar kriptovalūtām izmantojuši divi uzņēmumi

LETA,19.06.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā iespēju nostiprināt pamatkapitālu, izmantojot kriptovalūtas, līdz šim izmantojuši divi uzņēmumi, pastāstīja Uzņēmumu reģistra (UR) Galvenā valsts notāre Laima Letiņa.

Tostarp UR, izmantojot kriptovalūtas, līdz šim pamatkapitālu nostiprinājuši SIA "RSCAP" un SIA "Sats INC".

Viņa minēja, ka Latvijā pamatkapitāla nostiprināšanai īpašnieks var izmantot Eiropas Savienības regulējumam atbilstošas kriptovalūtas, apliecinājumā ievietojot ekrānšāviņus ar uzņēmumam piederošajām kriptovalūtām no attiecīgās biržas, kā rezultātā UR šo informāciju pārbauda biržā un pamatkapitālu reģistrē.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka "RSCAP" reģistrēta 2025.gada 3.martā un tās pamatkapitāls ir 2800 eiro. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Reinis Sokolovs.

Savukārt "Sats INC" reģistrēta 2025.gada 9.jūnijā un tās pamatkapitāls ir 2800 eiro. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Jānis Sprenne.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties “EuroBasket 2025”, zīmols “Ādažu” čipsi nāk klajā ar īpaši basketbola svētkiem radītu produktu kolekciju ierobežotā daudzumā.

Šī kolekcija apvieno ne tikai basketbola svētkiem veltītu iepakojuma dizainu, bet arī trīs jaunas un īpašas garšas. Kā uzsver SIA “Orkla Latvija” komunikācijas un ilgtspējas daļas vadītāja Laura Bagātā, šī kolekcija ir īpaša dāvana basketbola līdzjutējiem: “Mēs vēlējāmies radīt īpašus produktus, kas atspoguļo basketbola atmosfēru un ļauj līdzjutējiem izbaudīt čempionātu vēl īpašāk. Esam parūpējušies par īpašu iepakojuma dizainu, kas ne tikai izceļ basketbola dinamiku, bet arī ļauj iepazīt Latvijas valstsvienības spēlētājus, padarot šo kolekciju par neatņemamu “EuroBasket 2025” fanu pieredzes daļu.”

Viens no jaunumiem ir bekona garšas čipsi, otrs jaunums ir “Ādažu” Kraukšķu bumbas ar vasaras dārzeņiem, bet trešais jaunums ir grilēta ķiploka čipsi. Papildus jaunajām garšām kolekcijā īpaša uzmanība pievērsta iepakojuma dizainam. Tajā caur dinamisku grafiku iemiesota basketbola spēles enerģija, sniedzot vizuālu sasaisti ar “EuroBasket 2025” notikumu un Latvijas valstsvienības leģendārajiem un prasmīgajiem spēlētājiem. Uz iepakojumiem varēs ieraudzīt tādus spēlētājus kā Dairi un Dāvi Bertānus, Kristeru Zoriku, Rihardu Lomažu, Rolandu Šmitu, Rodionu Kurucu, kā arī citus valstsvienības pārstāvjus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Ilgtspējīgas pārvaldības balvu šogad saņēma VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) un vides apsaimniekošanas uzņēmums AS "CleanR grupa", informē Latvijas Bankas pārstāvji.

Īpašā balva par izaugsmi ilgtspējīgas pārvaldības jomā tika pasniegta apdrošināšanas kompānijai "Balcia Insurance", VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" un Valsts zemes dienestam.

VNĪ balvu saņēma nominācijā "Dažādība un vienlīdzīgas iespējas", savukārt "CleanR grupa" - nominācijā "Iesaistīto pušu vadības praktiķis".

Atzinību nominācijā "Dažādība un vienlīdzīgas iespējas" saņēma VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs", savukārt atzinību nominācijā "Iesaistīto pušu vadības praktiķis" - SIA "Rīgas dzemdību nams".

Nominācijā "Atbildīga sadarbība ar partneriem" atzinību saņēma trīs uzņēmumi - kokapstrādes uzņēmums AS "Latvijas finieris", energokompānija AS "Latvenergo" un pārtikas ražotājs SIA "Orkla Latvija".