Foto: vecteezy.com/Sompoch Sivakosit
Šodienas digitālā mārketinga ainava nepārprotami uzrāda, ka tradicionālās reklāmas metodes vairs nedarbojas tik efektīvi kā agrāk. Cilvēki ir kļuvuši aizvien prasīgāki – viņi vēlas, lai zīmoli ne tikai pārdod, bet arī sniedz vērtību, izprot viņu vajadzības un piedāvā risinājumus reālām problēmām.
Mākslīgais intelekts ir fundamentāli mainījis to, kā uzņēmumi komunicē ar saviem klientiem sociālajos tīklos. Lai uzrunātu auditoriju, ar skaista attēla un informatīva apraksta publicēšanu vairs nav gana. Ir skaidrs, ka mūslaikos panākumu atslēga slēpjas daudz dziļākā izpratnē par patērētāju vēlmēm, uzvedību un paradumiem. Par to arī turpinājumā.
Kā MI mainījis satura radīšanu?
Iztēlojieties šādu scenāriju: jūsu uzņēmums ievada tekstu par jaunu produktu kādā no MI lietotnēm un šī lietotne ne tikai ģenerē desmitiem dažādu versiju, bet arī prognozē, kura no tām radīs vislielāko atsaucību konkrētajai auditorijai. Jāteic, ka šāds scenārijs nav fantastikas filma – tā ir 2025. gada realitāte.
Kā tieši tas notiek? MI sistēmas nepārtraukti apstrādā informāciju par to, kāds sociālo tīklu saturs konkrētajā laikā, konkrētajā platformā gūst vislielāko atsaucību. Tas mācās no katra klikšķa, katras reakcijas, un katras sekundes, ko lietotājs pavada, skatoties jūsu publicēto video.
Svarīgi saprast, ka MI neanalizē tikai skaitļus vien – tas spēj "izlasīt" emocijas. Piemēram, ja lietotājs bieži apstājas pie noteikta veida satura, bet neskatās to līdz galam, MI var identificēt, ka šis saturs sākotnēji piesaista uzmanību, bet nesaglabā interesi. Šādi ieskati ļauj nepārtraukti uzlabot satura kvalitāti.
“TikTok” reklāma un autentiskuma māksla
Nav noslēpums, ka populārā platforma “TikTok” jau kādu laiku ir kļuvusi par sava veida “laboratoriju”, kurā uzņēmumi un individuālie komersanti mācās, kā saglabāt autentiskumu digitālajā vidē. Atšķirībā no citām sociālo tīklu platformām, “TikTok” algoritms īpaši novērtē saturu, kas cilvēkiem šķiet pēc iespējas dabīgāks un nesamākslotāks.
Lai saprastu vietnes fenomenu, jāapzinās, ka tā darbojas uz pavisam citiem principiem, nekā tradicionālais mārketings. Proti, tradicionālajā mārketingā uzņēmumi vienmēr centušies radīt perfektu, glancētu saturu, savukārt “TikTok” reklāmas veiksmes atslēga ir gluži pretēja – saturs, kas izskatās mazliet "nepilnīgs", bieži vien gūst lielāku atsaucību nekā profesionālā studijā filmēts video.
MI šajā kontekstā var palīdzēt atrast līdzsvaru starp autentiskumu un profesionalitāti. Tas analizē, kādi elementi konkrētajā nišā rada uzticības sajūtu un kāda mūzika vai vizuālie efekti pastiprina emocijas.
Piemēram, ja jūsu mērķauditorija ir jauni vecāki, MI var identificēt, ka nedaudz haotisks, reāls skatījums uz ģimenes dzīvi radīs daudz lielāku emocionālo saikni nekā idealizēta šī stāsta versija.
“Meta” reklāmu sarežģītā ekosistēma
“Facebook” un “Instagram” platformu tīkls, kas jau zināmu laiku darbojas zem nosaukuma “Meta”, ir attīstījies līdz tādam sarežģītības līmenim, ka “Meta” reklāmas mūsdienās ir teju kā individuāli pielāgoti ziņojumi katram lietotājam. Šīs platformas MI sistēmas analizē ne tikai lietotāju darbības “Meta” vidē, bet arī to iepirkšanās paradumus, uzvedību citās vietnēs, un pat fizisko atrašanās vietu.
Lai saprastu šo reklāmu potenciālu, iedomājieties sekojošu situāciju: lietotājs tikko kā meklējis informāciju par iespējamu mājas remontu, bet vēl nav pieņēmis konkrētu lēmumu. “Meta” sistēma to identificē un parāda viņam reklāmu par remonta pakalpojumiem tieši tajā brīdī, kad viņš ir motivēts un šaubīgs vienlaikus. Tieši šis ir ideālais brīdis veiksmīgai pārdošanai.
Jāatzīmē, ka vēl viens “Meta” platformu meistarstiķis ir spēja izveidot "līdzinieku" auditorijas – cilvēku grupas, kas uzvedas līdzīgi jūsu klientiem. Proti, MI analizē jūsu esošo klientu paradumus un atrod citus lietotājus ar līdzīgām īpašībām, būtiski paplašinot jūsu potenciālo auditoriju.
Foto: vecteezy.com/Khunkorn Laowisit
Atklājot cilvēku slēptās vajadzības sociālajos tīklos
Viens no spēcīgākajiem sociālo tīklu mārketinga ieguvumiem MI kontekstā, ir spēja identificēt vajadzības, ko klienti paši vēl pilnībā neapzinās. Kā tas ir iespējams? MI sistēmas spēj pamanīt pretrunas starp to, ko cilvēki izsaka, un to, kā viņi rīkojas.
Piemēram, kāds ieraugot veselīga uztura recepšu saturu, regulāri to novērtē ar “patīk”, taču vienlaikus bieži pasūta ātro ēdienu vēlīnās nakts stundās. Tradicionālais mārketings redzētu tikai vienu no šīm pusēm, savukārt MI spēj identificēt šo dilemmu, palīdzot radīt risinājumu, kas ņem vērā abus minētos aspektus.
Citiem vārdiem sakot, MI ne tikai identificē šīs pretrunas, bet arī palīdz saprast, kāds saturs var palīdzēt tās atrisināt. Tas var būt produkts, pakalpojums vai vienkārši noderīga informācija, kas palīdz klientam labāk saprast savas vajadzības.
Ir skaidrs, ka sociālo tīklu mārketinga nākotne pieder tiem uzņēmumiem, kas spēs apvienot MI tehnoloģisko potenciālu ar īstu empātiju un izpratni par cilvēciskajām vajadzībām. Galu galā, tehnoloģijas ir tikai papildu rīks, un panākumi sagaida tos, kas spēs izmantot šo rīku, lai radītu jēgpilnas attiecības ar klientiem.
“Infinitum.agency” specializējas tieši šādas perfektās harmonijas radīšanā, apvienojot tehnoloģisko precizitāti ar cilvēkcentrētu pieeju un sniedzot uzņēmumiem iespēju ne vien pielāgoties mainīgajiem apstākļiem, bet arī nostiprināt savu līderpozīciju tirgū.