Latvija izceļas ar spēcīgu vietējā satura ražošanu un skatītāju prasību pēc kvalitātes, intervijā norādīja mediju un izklaides uzņēmuma "Warner Bros. Discovery" (WBD) Biznesa attīstības un izplatīšanas viceprezidente Keneči Beluseviča, kura atbild par WBD biznesu Dienvidaustrumeiropā, Baltijā, NVS valstīs, Vidusjūras reģionā un Izraēlā.
"Negribētu teikt, ka nav nekā unikāla. Latvijā vietējā satura ražošana ir visai spēcīga. Šogad labākā animācijas filma, proti, "Straume", bija no Latvijas. Latvija ir valsts, kurā cilvēki atzinīgi vērtē kvalitatīvu saturu, un tas ir kas unikāls. To nevar teikt par daudziem citiem tirgiem," sacīja Beluseviča.
Viņa uzsvēra, ka Latvija, neskatoties uz nelielo tirgus apmēru, pārspēj daudzas citas valstis, tāpēc WBD šeit svarīgi gūt labus rezultātus.
Pēc viņas teiktā, uzņēmumam būtiska ir satura lokalizācija latviešu valodā. "Tas mums ir ļoti svarīgi, jo tas palīdz piesaistīt skatītāju, palīdz cilvēkiem no visām sabiedrības grupām iedziļināties saturā," norādīja Beluseviča.
Viņa uzsvēra, ka WBD mērķis ir turpināt pilnveidot un palielināt lokalizētā satura apjomu, galvenokārt to dublējot, jo tieši to iedzīvotāji novērtē. "Cilvēki patērē saturu arī, izmantojot subtitrus, taču mēs saprotam, ka dublēšana sniedz lielāku komforta līmeni, īpaši vecākās paaudzes cilvēkiem. Mums tā ir prioritāte," viņa uzsvēra.
Beluseviča skaidroja, ka WBD ienākšana Baltijas tirgū ir daļa no "HBO Max" globālās attīstības stratēģijas. Sadarbība Baltijā sākta ar platformu "Go3", kas bija gatava integrēt pakalpojumu jau no pirmās dienas. ""Go3" ir pirmais partneris, kas iekļāvis "HBO Max" savā platformā Baltijā, bet nebūs vienīgais. Nākotnē plānojam sadarbību arī ar citiem partneriem," sacīja Beluseviča.
Viņa piebilda, ka "Telia" ir spēcīgs partneris visā Baltijā, un konkrēti Latvijā uzņēmums būs nozīmīgs sadarbības partneris tuvākajā laikā. "Es nevaru nosaukt konkrētu termiņu, bet mēs strādājam pie tā. "Telia" ir mūsu HBO partneris attiecībā uz SVOD licenci [licences veids, kas dod tiesības piedāvāt video saturu skatītājiem par abonēšanas maksu], tāpēc viņu abonentiem ir pieejams ierobežots HBO saturs. Viņiem vēl nav "HBO Max", bet mēs virzāmies uz to pēc iespējas ātrāk," skaidroja Beluseviča.
Runājot par straumēšanas tirgus attīstību pēc Covid-19 pandēmijas, viņa norādīja, ka izaugsme vairs nav tik strauja kā pandēmijas laikā, taču ieradums izmantot straumēšanas pakalpojumus ir saglabājies. "Neskatoties uz traģiskajām pandēmijas sekām, tas bija izšķirošs brīdis daudziem uzņēmumiem, jo tas burtiski vienas nakts laikā mainīja cilvēku uzvedību. Protams, mēs vairs neredzam tik strauju pieaugumu, bet šis ieradums ir palicis un turpinās," sacīja Beluseviča.
Viņa uzsvēra, ka cilvēki turpina izmantot gan video pēc pieprasījuma, gan lineāro televīziju. "Pasaule ir kļuvusi tāda, kur šie abi formāti var pastāvēt līdzās un darboties kopā. Un tas ir tas, ko mēs vēlamies, jo mēs piedāvājam savu saturu visos kanālos," viņa skaidroja.
"Cilvēki joprojām pakāpeniski virzās uz video pēc pieprasījuma saturu, bet vienlaikus ļoti stingri turas pie lineārās televīzijas. Viņi var pievienot jaunus pakalpojumus, bet ne vienmēr viens pilnībā aizstāj otru. Tas ir sava veida līdzsvars. Katrā ziņā mēs esam priecīgi būt šajā tirgū un esam pārliecināti, ka šī tendence turpināsies un virzīsies augšup," uzsvēra Beluseviča.