Ja pārvaldāt e-veikalu vai klātienes veikalu, jūs to ļoti labi ziniet – gada pēdējais ceturksnis nav tikai intensīvs, tas ir izšķirošs. Ar Melnās Piektdienas, Ziemassvētku un Jaunā gada izpārdošanām pircēju plūsma strauji pieaug.
Taču ir kāda būtiska nianse – pircēju plūsmas pieaugums ne vienmēr nozīmē pārdošanas apjoma kāpumu, it īpaši, ja norēķinu process klientam šķiet neērts.
Ko darīt, ja pircējs pie apmaksas apstājas, vilcinās un saka: “Varbūt nākamajā mēnesī”?
Viņš nesaka “nē”. Viņš saka, ka vēlas elastīgas maksājumu iespējas.
Pircēji joprojām vēlas veikt pirkumum
Visā Baltijā patērētāji rūpīgi izvērtē katru pirkumu. Cenas aug, ģimeņu budžeti kļūst ierobežotāki, un tirgotājiem nākas pielāgoties.
Saskaņā ar Baymard (neatkarīgs web UX pētniecības institūts) datiem gandrīz 70 % tiešsaistes iepirkumu grozu tiek pamesti, un viens no galvenajiem iemesliem ir ierobežotas maksājumu iespējas.
Citiem vārdiem sakot – jūsu klienti ir gatavi veikt pirkumu, taču viņi nevēlas “cīnīties” ar sarežģītu norēķinu sistēmu.
Inovatīvi uzņēmumi uz šo reaģē - piedāvājot e-komercijas maksājumu risinājumus, kas kliedē šaubas un iedrošina klientiem pieņemt lēmumu uzreiz.
Kā izskatās norēķinu elastība 2025. gadā
Lūk, ko veiksmīgākie tirgotāji šodien dara e-veikalā un klātienes veikalos:
• Piedāvā dalītos maksājumus, piemēram, ESTO 3, kas ļauj sadalīt pirkuma summu trīs vienādās daļās – bez procentiem un bez pirmās iemaksas.
• Nodrošina pēcmaksu līdz 30 dienām, bez procentiem un slēptām izmaksām.
• Integrē banku un karšu maksājumus savā e-veikalos, ļaujot klientiem norēķināties tieši ar savu banku vai ar karti, izmantojot drošus un pārbaudītus tehniskos savienojumus. Vienkārša un saprotama banku un karšu integrācija palīdz tirgotājiem atbilst klientu gaidām un nodrošina ātru, intuitīvu apmaksas pieredzi.
Tirgotāji, kas gudri izmanto šīs iespējas, ziņo par:
• +30 % groza pieaugumu
• +26 % vidējā pasūtījuma vērtības pieaugumu
• +18 % lielāku konversiju
Klientiem tas nozīmē elastību, bet tirgotājiem – lielāku apgrozījumu un mazāk zaudētu darījumu.
Ne tikai tiešsaistē: priekšrocības arī klātienes veikalos
Neaizmirsīsim arī par klātienes tirdzniecības vietām.
Klients stāv pie kases ar preci, kas maksā 600 €. Viņš to vēlas, bet nav pārliecināts par izmaksām.
Ar ESTO viņš var pārbaudīt atbilstību un saņemt apstiprinājumu uz vietas – bez “papīru kārtošanas” un bez gaidīšanas. Vienkāršs “jā” vai “nē”, kamēr klients gaida rindā pie kases.
Šādā situācijā ESTO nomaksas risinājumi kļūst par daudz vairāk nekā funkcijām – tie ir rīki, kas veicina lēmumu par pirkumu. Tiešsaistē bankas maksājumu uzstādīšana e-veikalā ir viens no vienkāršākajiem veidiem, kā piedāvāt mūsdienu pircējam atbilstošu servisu.
Baltijas uzņēmumi jau ir soli priekšā
Kopš 2017. gada ESTO ir uzticams partneris lielākajiem e-komercijas un mazumtirdzniecības zīmoliem Igaunijā un no 2022. Gada paplašinājies arī Latvijā un Lietuvā, atbalstot vairāk nekā 6000 tirgotāju un vairāk nekā 750 000 aktīvu klientu.
No elektronikas līdz apģērbam un modei, no mēbelēm līdz būvniecības precēm – elastīgas maksājumu iespējas e-veikaliem palīdz uzņēmumiem pielāgoties un augt.
Kāpēc? Jo klienti paši vēlas veikt izvēli un iegūst tie, kas to piedāvā un pārdod vairāk.
Ko varat darīt jau tagad
Ja Jūsu produktu grozs maksā ap 200 €, jūsu klienti, visticamāk, jau apsver finansēšanas nepieciešamības iespēju. Patiesais jautājums ir – vai jūs viņiem to nodrošinat un padarāt vienkāršu?
Sāciet ar šīm darbībām:
• Pārskatiet savu esošo maksājumu un norēķinu procesu
• Identificējiet vietas, kur klienti vilcinās vai pamet grozu
• Izpētiet preču nomaksas integrācijas iespējas savā e-veikalā, piemēram, Pay Later, ESTO 3 vai ESTO nomaksa
• Neaizmirstiet – elastība klātienes veikalos arī ir ļoti svarīga. Zibenīga izskatīšāna un apstiprinājums vairs nav luksuss, tas ir šodienas standarts
Sāciet integrēt ar ESTO for Business vai izpētiet Pērc Tagad, Maksā Vēlāk iespējas
Gada “karstākais” brīdis tūlīt būs klāt.
Jūsu klienti ir gatavi tērēt.
Vienīgais jautājums – vai jūsu norēķinu sistēma ļauj viņiem to izdarīt?































