Viens no lielākajiem ēku apsaimniekošanas uzņēmumiem Lietuvā – City Service Engineering – mērķtiecīgi dodas digitālajā nākotnē. Sistēmiski ieviešot mākslīgā intelekta (MI) risinājumus, uzņēmums palielina darbības efektivitāti, samazina cilvēka radīto kļūdu risku un rada lielāku pievienoto vērtību klientiem. Uzņēmuma stratēģija ir skaidra – ne tikai pielāgoties pasaules tendencēm, bet arī tās veidot, radot jaunus standartus visam sektoram.
"Mēs MI redzam nevis kā nākotnes vīziju, bet kā tagadnes realitāti, kas spēj radīt inovācijas un ilgtermiņa panākumus. Mēs ieguldām ne tikai tehnoloģijās, bet arī datu ekosistēmā, kas ļauj MI pieņemt precīzus, faktos balstītus lēmumus. Tas ir pamats, kas nodrošina, ka pārmaiņas būs ilglaicīgas un investīcijas sniegs vērtību gan mums, gan klientiem, kā arī pavērsīs ceļu paplašināšanai starptautiskajos tirgos," uzsver ilggadējais City Service Engineering direktors Toms Sujeta.
Ātrāki procesi, mazāk kļūdu
Uzņēmumā tiek veikti pirmie soļi un īstenots projekts, veidojot MI balstītu tāmes un cenu noteikšanas sistēmu. Tā automātiski analizē iepirkumu dokumentus un tehnisko dokumentāciju, attīstītos projektus, atlasot nepieciešamos datus, likvidējot dublējumus, samazinot manuālās ievades nepieciešamību un nodrošinot vienmērīgu informācijas plūsmu starp komandām. Tādējādi projektu analīze tiek veikta ātrāk, ar mazāk kļūdām, un darbinieki var koncentrēties uz uzdevumiem, kas rada lielāku pievienoto vērtību. MI arī automatizē darbu nodošanas procesu – no materiālu iegādes un rēķinu reģistrēšanas līdz dokumentu parakstīšanai un nosūtīšanai klientam. Tādējādi tiek novērsti laiku patērējoši, bet vērtību neradoši darbi.
Virtuālie vadītāji un asistenti
Veicot ap 500 uzdevumu dienā, uzņēmums plāno ieviest MI darbinātu virtuālo darbu vadītāju. Tas reāllaikā sadalīs uzdevumus, optimizēs braucienu maršrutus, sabalansēs darbinieku slodzi un, mainoties prioritātēm, acumirklī pārdalīs darbus. Tajā pašā laikā tiks izstrādāts virtuālais tehniķa asistents, kas objektā nodrošinās piekļuvi visām nepieciešamajām ēkas tehniskajām specifikācijām, remonta vēsturei un sniegs risinājumu ieteikumus, balstoties uz iepriekšējo pieredzi.
No analīzes līdz risinājumiem
City Service Engineering ir sācis izmantot MI arī defektu aktu sagatavošanā. Sistēma ļauj ātri fiksēt defektus – no fotogrāfiju iesniegšanas līdz aprakstam un risinājumu ieteikumiem. Integrētā valodas korekcijas funkcija nodrošina, ka teksts klientam tiek pasniegts skaidri, profesionāli un saprotami, aizstājot tehnisko žargonu. Modernās ēkās uzstādītie gudrie sensori nepārtraukti vāc datus par apkuri, ventilāciju, apgaismojumu, enerģijas patēriņu un citiem parametriem. Šo informāciju reāllaikā apstrādā MI rīki, piedāvājot risinājumus enerģijas taupīšanai un iekārtu efektivitātes uzlabošanai. Šāda sistēma ļauj ātri reaģēt uz izmaiņām, nodrošina komfortu ēkās esošajiem cilvēkiem un samazina ekspluatācijas izmaksas.
Ieguldījumi cilvēku attīstībā
Tomēr viens no svarīgākajiem digitālās transformācijas posmiem, pēc T. Sujetas domām, ir ieguldījumi darbiniekos un viņu MI pratības attīstībā.
"Esam pārliecināti, ka tehnoloģijas darbojas tikai tad, ja tās pārvalda prasmīgi cilvēki. Tāpēc mēs konsekventi un ilgtspējīgi ieguldām darbinieku MI pratības attīstībā, lai ikviens komandas loceklis – no tehniķa līdz vadītājam – spētu droši un efektīvi izmantot jauno iespēju potenciālu. Mēs organizējam apmācības un praktiskas darbnīcas, veicinām ideju ģenerēšanu un sadarbību. Tādējādi mākslīgais intelekts kļūst ne tikai par rīku, bet arī par organizācijas domāšanas veidu," akcentē T. Sujeta.
Par uzņēmumu"City Service Engineering" ir komerciālo ēku uzturēšanas tirgus līderis Lietuvā, kas sniedz pakalpojumus arī Latvijā. Pašlaik uzņēmums nodrošina kompleksus ēku uzturēšanas pakalpojumus vairāk nekā 3000 objektos.
Kontaktpersona: Paulius Ugianskis, City Service komunikācijas pārstāvis. e-pasts: [email protected].